X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«تمساح» در تئاتر شهر بلاتکلیف است/ تجربه کارگردانی فیلم در «آینه» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره برنامه‌های اجرایی خود در سال ۱۴۰۱، به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه‌ای را با عنوان «آینه» نوشتم که توسط نشر نیستان منتشر شده است. به دنبال تهیه‌کننده برای ساخت این فیلم و اولین تجربه کارگردانی‌ام در سینما هستم.

وی درباره موضوع فیلمنامه «آینه» توضیح داد: این فیلم درباره خانم معلم بازنشسته‌ای است که مدیر ساختمانی ۶ طبقه است. اتفاقی در این ساختمان رخ می‌دهد که تصور می‌شود این زن باعث بروز اتفاقات مدنظر است. «آینه» شکلی جنایی و معمایی دارد.

همتی با بیان اینکه فیلمنامه «آینه» را خیلی دوست دارد و از آن دفاع می‌کند، تصریح کرد: شخصیت اول این فیلم یک شخصیت فرهنگی است اما وزارت آموزش و پرورش هیچ بخشی برای حمایت از تولیدات سینمایی ندارد. کانون پرورش فکری برای آثار کودک و نوجوان است ولی وزارت آموزش و پرورش هیچ قدمی در راستای حمایت و تولید فیلم‌های بلند سینمایی ویژه گروه سنی بزرگسال ندارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه سخنان خود درباره تولید و اجرای اثری نمایشی در سال جاری، اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته، گفتگویی با مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای اجرای نمایش «تمساح» داشتم و منتظر پاسخ و مشخص شدن نوبت اجرای نمایش هستم ولی هنوز پاسخی داده نشده است.

وی تأکید کرد: برای خودم متأسفم که برای مشخص شدن نوبت اجرایی اثر جدید خود در تئاتر شهر باید معلق و بلاتکلیف بمانم. ۵ سال پیش نمایش «فیش آباد» را در تئاتر شهر اجرا کردم و قصد داشتم بعد از ۵ سال بار دیگر اثری را در این مجموعه روی صحنه ببرم ولی بلاتکلیف مانده‌ام.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *