X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«برسد به دست فردا» به رادیو در قرن ۱۴ می‌پردازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یازدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا» با موضوع «رادیو در قرن۱۴» روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا» در یازدهمین قسمت، «آغاز بی پایان رادیو در قرن ۱۴» را با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می‌دهد.

«مقدمه ورود رادیو به ایران»، «یک افتتاح با بودجه ۸۰ هزار تومانی»، «تب و تاب حضور رادیو در ایران»، «روزنامه، رادیو و متفقین»، «سانسور رادیو توسط متفقین در ایران»، «اولین رادیو ساخت ایران و پروفسور حسابی» و «دو توصیه امام خمینی (ره) به شهید مصطفی خمینی و زنده‌یاد محمود دعایی از موسسان رادیو نهضت روحانیت» از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این قسمت «برسد به دست فردا» است که جمعه سوم تیرماه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

«برسد به دست فردا» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی زارعان و کارگردانی فواد صفاریان‌پور کاری است از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما، که می‌کوشد علاوه بر واکاوی اساسی‌ترین مسائل قرن گذشته، تصویری از آینده را برای مخاطب ترسیم کند.

این برنامه با اجرای علی‌رضا شجاع‌نوری، در هر قسمت یکی از موضوعات و حوزه‌های مهم و اثرگذار اجتماعی را در قالب آیتم‌های متنوع، با دو رویکرد «بررسی تحولات یک سده گذشته» و «آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی» مورد بررسی قرار می‌دهد.

گفتگو پیرامون گذشته و آینده موضوع برنامه، با حضور کارشناسان و متخصصان، از جمله آیتم‌های این برنامه است که در این بخش منصور ضابطیان با «نگاه به آینده» و کیانا فرهی با «مرور گذشته و رویدادهای قرن ۱۴» به بحث و تبادل نظر با میهمانان برنامه می‌پردازند.

اردشیر رستمی دیگر راوی این برنامه است که در حال و هوایی شاعرانه سرفصل‌های متنوعی را مطرح می‌کند و معین‌الدین زارعان در یک آیتم به معرفی مستندهای ساخته شده در سینما و تلویزیون کشور می‌پردازد. مستندهایی که تصویری روشن از قرن ۱۴ را برای مخاطب عرضه می‌کند.

از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به «دانستنی‌های قرن ۱۴(مستند کوتاه)» و «پدیده‌های قرن ۱۴، (رویدادها و حوادث) اشاره کرد.

«برسد به دست فردا» شامگاه جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. بازپخش اول این برنامه ساعت ۱۶ روز بعد از پخش، بازپخش دوم دوشنبه هر هفته ساعت ۹ صبح و بازپخش سوم جمعه هفته بعد ساعت ۱۶ است.

قسمت‌های اول تا هشتم این برنامه با بررسی موضوعاتی چون «طنز در قرن ۱۴»، «بررسی تحولات جمعیتی ایران در قرن ۱۴»، «شهرهای تاب‌آور قرن ۱۴»، «یکصد سال نفت»، «حوزه علمیه»، «محیط زیست» و «مرور تاریخ صد ساله‌ی حرم رضوی»، «ارتباطات» و «یک‌صد سال معماری» با حضور صاحب‌نظران روی آنتن رفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *