X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سلطان محمدی: دود عدم تمکین به قانون اول از همه به چشم خود هنرمندان می رود/ حرکت کُند مسئولان سینمایی باعث شد تا نهادهایی دیگر به مسأله «برادران لیلا» ورود کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در خصوص رفتارهای غیرقانونی برخی صاحبان آثار برای حضور در جشنواره های خارجی و پخش بدون مجوز برخی سریال ها در پلتفرم ها گفت: همه هنرمندان و اهالی سینما باید بدانند دود عدم تمکین به قانون اول از همه به چشم خود هنرمندان می رود چرا که عملکرد غیرقانونی آن ها باعث می شود دستگاه ها و نهادهایی خارج از حوزه سینما وارد عمل شوند و جلوی رفتار نادرست شان را بگیرند و همین اتفاق باعث ایجاد یک تشتت در سینما خواهد شد و زندگی آن ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر در این سال ها هر قانونی در سینما عوض شده باشد قطعاً قوانین بنیانی و بنیادی سینما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جا به جا نشده است؛ بر اساس قانون کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری با نظر وزارت ارشاد جاری خواهد شد و در عمر ۴۴ ساله انقلاب در همه مدیریت ها این نگرش وجود داشته و هر اثر هنری تنها با مجوز قابل عرضه و نمایش بوده است.

وی ادامه داد: آنچه مدتی است به خصوص توسط عوامل یکی از فیلم ها شاهد هستیم خروج از دایره قانون است. یکی نیست از آن ها سوأل کند شما چطور قبل از مذاکره اثرتان را راهی خارج از کشور کردید؟ وقتی به شما مجوز نمایش فیلم در جشنواره های خارجی اعطا نشده با چه سند و دلیلی فیلم را رهسپار جشنواره های متعدد جهانی کرده اید؟

سلطان محمدی خطاب به قانون شکنان اظهار داشت: فکر نکنید این کارهای تان نوعی پیشگام شدن برای تغییرات در روش نظارت است! بی شک دود بی قانونی شما در چشم خودتان خواهد رفت و هرگز باعث این اتفاق نمی شود که قانون به خاطر رفتار شما عوض شود.

این منتقد سینما سپس با بیان اینکه حرکت کند مسئولان سینمایی باعث شد تا نهادهایی خارج از حیطه فرهنگ به مسأله «برادران لیلا» ورود کنند تصریح کرد: فعالان سینمایی باید بدانند اگر به دایره قانون برنگردند سایر نهادها به میدان می آیند و آن ها را مجبور به تمکین قانون می کنند. مدیران سینمایی نیز نباید منفعلانه عمل کنند و وظیفه شان است به صورت قاطعانه و محکم جلوی تمامی بی قانونی ها بایستند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: اگر روش و منش این گونه قانون شکنان بخواهد ادامه پیدا کند ما آسیب های بزرگتری را خواهیم دید. هنرمندان باید بدانند عمل کردن به قانون بد بسیار بهتر از بی قانونی است. اگر پایه بی قانونی محکم شود همه غرق خواهند شد، حالا چه در سینما و چه در شبکه نمایش خانگی و عملکرد پلتفرم ها!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *