X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«زودباش، دیر میشه»در انتظار آرامش/از کار با فیلم‌اولی‌ها نمی‌ترسم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زود باش، دیر می‌شه» که به تازگی پروانه ساخت این فیلم را به کارگردانی محمدحجت ذی‌جودی و نویسندگی شبیر پرستار و میثم عقبائی‌جاک از سازمان سینمایی دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌ریزی برای تولید این پروژه گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی هیچ چیز به‌صورت قطعی مشخص نیست. درخواست ما برای پروانه ساخت این فیلم هم به حدود چهار ماه پیش بازمی‌گردد که هنوز با این وضعیت مواجه نبودیم. شورای پروانه ساخت بعد از مطالعه فیلم‌نامه اصلاحاتی مدنظر داشتند که آن‌ها را در این مدت اعمال کردیم تا اینکه پروانه ساخت فیلم صادر شد.

وی افزود: این فیلم، فیلمی پربازیگری است و برای تولید آن باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌آید. سرمایه‌گذار اصلی فیلم هم خودم هستم.

این تهیه‌کننده باسابقه با اشاره به حوادث اخیر تأکید کرد: واقعیت این است که معتقدم این جریانات فعالیت‌های هنری هنرمندان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. شرایط فیلم‌سازی هم همواره نیاز به حال خوب دارد و امیدواریم با عبور از این شرایط بتوانیم فعالیت‌های خود را جدی‌تر ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: بالاخره سازمان سینمایی پروانه ساخت فیلم ما را صادر کرده است و ما هم تلاش می‌کنیم که در شرایطی ایده‌آل بتوانیم آن را به تولید برسانیم ولی واقعیت این است که شرایط امروز شرایط مناسبی نیست.

اسماعیلی با اشاره به اینکه «زود باش، دیر می‌شه» یک کمدی اجتماعی است، گفت: برخی آثار کمدی صرفاً برای خنداندن مخاطب هستند و حساسیت زیادی هم روی آن‌ها نیست اما کمدی‌هایی که سراغ مسائل اجتماعی هم می‌روند برای دریافت پروانه ساخت با حساسیت‌های بیشتری مواجه هستند. کمااینکه برخی از فیلم‌هایی که برای دریافت پروانه به مشکل خورده‌اند، از همین زاویه بوده است.

این تهیه‌کننده درباره همکاری با محمدحجت ذی‌جودی به‌عنوان یک کارگردان فیلم‌اولی، توضیح داد: آقای ذی‌جودی بیش از ۲۰ سال است که در سینما به‌عنوان دستیار اول و برنامه‌ریز مشغول به فعالیت است و سابقه خوبی هم در این حوزه داشته است اما این فیلم، اولین تجربه او در مقام کارگردانی سینمایی محسوب می‌شود. پیش‌تر در فیلم‌هایی بازی کرده بودم که او دستیار اول بود و احساس کردم فردی مسلط به سینماست. از طرف دیگر هم من از همکاری با فیلم‌اولی‌ها هراسی ندارم. کمااینکه تا امروز تجربه همکاری با فیلمسازانی همچون رخشان بنی‌اعتماد، داریوش فرهنگ، سیامک شایقی، محمد سجادی، نادر طریقت و مانی باغبانی، در فیلم‌های اول‌شان را داشته‌ام و امیدوارم همکاری‌ام با حجت ذی‌جودی هم به ساخت یک فیلم خوب منتهی شود.

اسماعیلی که در حوزه پخش هم فعالیت دارد، درباره شرایط فعالیت دفاتر پخش هم گفت: بالاخره گاهی اوقات مانند ایام کرونا، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که کارها تعطیل می‌شود. مضاف بر اینکه اصولاً هم فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیاز به حال خوب دارد و وقتی شرایط مانند روزهای اخیر می‌شود، مردم حال و حوصله فعالیت‌های فرهنگی و هنری را ندارند. در این شرایط طبیعتاً با افت مخاطبان مواجه می‌شویم و فیلم‌ها هم ضرر می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در این موقعیت سینماها هم احساس می‌کنند با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه می‌شوند. جا دارد دولت در این موقعیت‌ها هم به فیلمسازان کمک کند و هم به سینماداران. باید شرایطی فراهم شود که این گروه‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. اگر سینماها اینگونه بدون مخاطب بمانند، قطعاً بسیاری از کارها در این حوزه تعطیل می‌شود. ما تازه‌کار نیستم و از ابتدای انقلاب شرایط مختلفی را تجربه کرده‌ایم و در تمام این مدت هم به دلیل عشق‌مان به سینما کار کرده‌ایم، از آن سمت اما نیاز به کمک‌هایی از سوی دولت هم وجود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *