X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

معاونت صدا با ارگان‌ها و نهاد‌های خراسان رضوی تفاهم نامه امضا کرد

این تفاهم نامه‌ها با توجه به تشرف بیش از ۴۰ میلیون زائر در سال به مشهد مقدس و لزوم فرهنگ سازی، معرفی و تبیین فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف و اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت‌های مربوط به ارائه خدمات مورد نیاز زائرین و معرفت افزایی به امضاء رسید. این نشست با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، نظری، استاندار استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان و مدیران شبکه‌های رادیویی در مشهد مقدس برگزار شد.

ما باید زبان دستگاه‌های مختلف کشور باشیم

علی بخشی زاده، معاون رسانه ملی با تاکید بر اینکه ما باید زبان دستگاه‌های مختلف کشور باشیم، گفت: ما باید بستری را فراهم سازیم تا مجموعه عملیاتی که در دستگاه‌های اجرایی کشور به منصه ظهور می‌رسد، به سمع و نظر مخاطب برسد. از سویی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) حلقه مفقوده حوزه فرهنگ را در تعابیر مختلف و سال‌های مختلف جهاد تبیین فرمودند. ما امسال در ذیل سند تحول که برای سازمان صداوسیما تعریف شده یک شعار محوری برای رادیو قرار داده ایم، آن هم تقویت سرمایه اجتماعی است.

بخشی زاده اذعان داشت: امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می‌دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و… سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت حس اعتماد، امید آفرینی و رضایت مندی دارد، در زمانی که دشمن با هجمه‌های دروغین سعی در القا ناامیدی بین مردمی می‌کند.

وی افزود: زمانی که ۴۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکل و در کمال آرامش، سالانه به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند، این نشان از تلاش‌های بی وقفه و پشت پرده مجموعه‌های مختلف دارد که ما باید این توانمندی‌ها را با به رخ کشیدن و معرفی دقیق به منظور ایجاد حس امیدآفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی به کار گیریم تا تلاش‌های دشمن خنثی شود. امیدواریم با این همکاری چند جانبه این ظرفیت و هم افزایی‌ها به جایگاه مطلوبی برسد.

به گفته معاون رسانه ملی؛ ما در بررسی‌ها و تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف داشته ایم به یک راهکار عملیاتی رسیده ایم. این همه دستگاهی که در خدمت ۴۰ میلیون زائر است، عملیات این‌ها را با استفاده از تمام امکانات رادیویی به مخاطب عرضه کنیم. ان شاء الله مفید به فایده خواهد بود و ظرفیت شبکه‌ها متناسب با ریل گذاری ماموریتی و هدف‌هایی که برای آن‌ها تعیین شده با دستگاه‌های متناظر یک کار تفاهم‌ای خوبی شکل گیرد که زحمات به سمع و نظر مخاطبین برسد.

 ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می‌افتد

نظری، استاندار استان خراسان رضوی ضمن خوش آمدگویی به مدیران معاونت صدا با اشاره به منبع جامع وجود حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس گفت: ما باید تلاش کنیم که زائرین بیشترین بهره و تاثیر را از زیارت حضرت ثامن الحجج داشته باشند، کسی که به قصد زیارت آمده است، این پیام‌ها و ارتباط شما ارتباط محتوایی می‌شود و کیفیت را بالا می‌برد. این ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می‌افتد.

 استاندار استان خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: رادیو خیلی تاثیرگذار و موثر است، اگر شما این امکان را فراهم کنید ما به زائرین ۱۰۰ میلیون در سال فکر می‌کنیم.

نظری در پایان ابراز امیدواری کرد: من امیدوارم با این نیت‌هایی که داریم، زمینه و همیاری‌های که در دستگاه‌های مختلف استان است، ان شاء الله افق خوبی را پیش رو داشته باشیم.

 حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به چهار پیک زیارتی به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: زائرین علاوه بر اسکان، امنیت، بهداشت، ترافیک، راهنمای زائر و خدمات فرهنگی و… به برنامه ریزی نیاز دارند، رسانه می‌تواند باعث شود علاوه بر اینکه زائر به مقصد بر سد، به مقصود هم برسد.

روزانه بیش از ۵/۲ میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا

مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا با اشاره به اینکه ایرانصدا پلتفرم دریافت رادیو در ابزار‌های نوین است، گفت: مخاطبان در اکثر نقاط جهان می‌توانند ۹۹ شبکه رادیویی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی را در بستر اپلیکیشن ایرانصدا دریافت کنند. روزانه بیش از ۵/۲ میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا شنیده می‌شود. 

شاملو تاکید کرد: عدد و رقمی که زائرین و مخاطبین در موارد خاص به رادیو مراجعه می‌کنند، خیلی قابل توجه است. ایرانصدا به عنوان پلتفرمی که در دسترس‌تر خواهد بود، می‌تواند در فضا‌هایی که خلاء دسترسی به رادیو از طریق موج اف. ام یا دستگاه‌های ستاپ باکس وجود دارد، امکان شنیدن رادیو را فراهم آورد. 

مردمی کردن را محقق سازیم 

شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا با اشاره به ماموریت شبکه‌های رادیویی گفت: هر کدام از رادیو‌های ما با توجه به تخصص شان ماموریت‌های خاصی دارند، برایند همکاری این شبکه‌ها با ارگان‌های متناظر خود می‌تواند این مهم را محقق کند. 

شبکه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه‌های اصلی این طرح را عهده دار شد

در پایان این نشست قبل از امضای تفاهم نامه‌های همکاری، مدیران اجرایی استان خراسان رضوی نیز پیشنهادات و نکاتی را مطرح کردند و مقرر شد به دلیل پوشش حداکثری جاده ای، شبکه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه‌های اصلی این طرح را بر عهده داشته باشد و سایر شبکه‌های سراسری رادیو و رادیو زیارت بسته به موضوع و ماموریت خود با شبکه رادیویی ایران همکاری کنند و ایرانصدا نیز بستر پخش فراگیر این برنامه‌ها را در فضای مجازی فراهم آورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *