X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تولید ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم در سینمای ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی از تولید سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم در سینمای ایران خبرداد.

به گزارش سینماپرس، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» اظهار کرد: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی همیشه از محصولات و تولیدات خود استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه آثاری که در سالن‌های سینما طی سال‌های پس از انقلاب به صحنه نمایش رفته همواره داخلی بوده است، گفت: ایران از این منظر شاید جزء کشورهای در دنیا باشد که فقط و فقط محصولات خود را نمایش می‌دهد.

ایل بیگی افزود: خوشبختانه در سینمای ایران آنچه در سالن‌ها نمایش داده می‌شود فقط فیلم ایرانی است و همین عامل باعث شده که صنعت سینما در کشور رونق داشته باشد و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه نباشند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: طی سال‌های گذشته بخش تولید کشور در حوزه‌های مختلف با رکود مواجه بود که شکر خدا چنین وضعیتی در سینما وجود نداشته و تعداد تولیدات سینمای ایران هرساله بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم بوده است.

وی ادامه داد: این تولیدات با حمایت بخش‌های دولتی و همینطور سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور اتفاق افتاده است.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی افزود: ناگفته نماند طی چند ساله گذشته سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت سینمای ایران به دلیل رونق در اکران، فروش و همینطور سرمایه گذاری در ساخت سالن‌های سینما رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر نقش بخش خصوصی در عرصه سرمایه گذاری و تولید در سینمای ایران بسیار پر رنگ است.

ایل بیگی یادآورشد: سال پیش رو که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده تلاش‌ها در جهت رونق تولیدات سینمایی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و بدون شک از فعالان این حوزه به معنای واقعی حمایت خواهد شد.

گفتنی است برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر به روی آنتن می رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *