«با طوفان الاقصی تا روز آخر» افتتاح شد/ نمایشگاهی که پایان ندارد

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» شامل آثار گروهی عکاسان رسانههای فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی در حوزه هنری افتتاح شد.

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» شامل آثار گروهی عکاسان رسانههای فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی در حوزه هنری افتتاح شد.

سینماپرس: هاشم میرزاخانی در نشست افتتاحیه زیرساختهای نوین سینمای ایران، به ارائه توضیحاتی درباره سامانههای تازه مربوط به اطلاعات سالنهای سینما در کشور، پرداخت.

سینماپرس: سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس، اولین کارگروه ترویج و توسعه ایثار و شهادت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه – ۲۴ مهر- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، معاونان وزیر فرهنگ و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار و از سند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.
طبق این سند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاههای اجرایی متولی امور فرهنگی کشور مشمول این قانون موظفند نسبت به تولید برنامههای رادیویی و تلویزیونی و هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت اقدام و از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت میکنند، حمایت کنند.
به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاهها در این امر خطیر، تمامی دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینهای خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد، اردوهای زیارتی و راهیان نور و پیشرفت و گردهماییها و یادواره شهدا مطابق آئین نامه اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و به تصویب هیئت وزیران میرسد، هزینه کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست، مسئولان مربوط به تدوین و اجرای این سند را مکلف کرد نسبت به اصلاح و طرح این سند در جلسه بعدی شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دومین جلسه نشست توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.
اسماعیلی گفت: در کشور برنامهها و پروژههای خوبی برای معرفی شهدا از جمله سمفونی قم و چاپ ۵۳ جلد کتاب در کنگره شهدای استان همدان انجام شده است، ولی هنوز نیاز به کارهای بیشتری در این حوزه وجود دارد و امیدواریم با تصویب این سند بتوانیم نهادهای دولتی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه کنیم.
وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی واژههایی مثل مدافعان حرم را ایجاد کردند و فضای رسانهای در ایثار و جهاد تغییر کرد، دولت نیز باید انگارههای فرهنگی در این زمینه را تعریف و اصلاح کند.

سینماپرس: سیدمحمدرضا کمال علوی کارگردان فیلم کوتاه در خصوص وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه گفت: مشکل تأمین هزینه های جاری فیلم، عدم اعتماد عوامل حرفه ای سینما به فیلمسازان کوتاه کار اولی، فقدان بستر مناسب برای اکران و عرضه فیلم کوتاه و… از جمله معضلاتی است که ما با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.
کارگردان فیلم های کوتاه «دوباره سکوت» و «پنچرگیری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: مشکل تأمین هزینه های جاری فیلم، عدم اعتماد عوامل حرفه ای سینما به فیلمسازان کوتاه کار اولی، فقدان بستر مناسب برای اکران و عرضه فیلم کوتاه و… از جمله معضلاتی است که ما با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و متأسفانه تا به امروز هیچ تدبیری برای رفع این موانع از سر راه ما صورت نگرفته است.
این سینماگر جوان افزود: شاید یکی از اصلی ترین معضلات فیلمسازان جوان این باشد که ما جشنواره ای مستقل برای تولیدات آثار سینمای کوتاه نداریم. در جشنواره فیلم کوتاه تهران همواره سلیقه مدیران حاکم است و این رویداد همواره با یک سری سیاست گذاری های خاصی پیش می رود که به نوعی باعث شده فضای باز و مستعدی برای شکوفایی فیلمسازان جوان در آن وجود نداشته باشد.
وی سپس با بیان اینکه بستری برای بروز و ظهور استعدادهای جوان فراهم نیست تصریح کرد: نه تنها در حوزه فیلم کوتاه که در حوزه فیلم بلند نیز وضعیت بحرانی است! به عنوان مثال بنده ۳ سال قبل بعد از آنکه مجوز کارگردانی اولین فیلم بلند سینمایی ام را گرفتم متنی را ارائه کردم که بتوانم آن را تولید کنم اما بعد از گذشت ۱۲ ماه از ارائه متن بدون هیچ دلیل و توضیحی آن فیلمنامه را رد کردند.
کمال علوی متذکر شد: همه این ها باعث شده تا بنده و بسیاری دیگر از سینماگران حوزه فیلم های کوتاه و بلند به این نتیجه برسیم که گویا دیگر بستر کار برایمان فراهم نیست. این باعث تأسف است که مدیران فرهنگی و هنری به جای بها دادن به فعالان عرصه هنر به نوعی در مقابل آن ها مانع به وجود می آورند و باعث می شوند آن ها برای همیشه از این کار کناره گیری کنند.
این فیلمساز جوان در پایان این گفتگو به سایر معضلات فیلمسازان کوتاه اشاره کرد و گفت: البته از آنجا که فیلمسازان جز فیلمسازی کار دیگری بلد نیستند بالاجبار در این حوزه باقی می مانند و تمام تلاش خود را به کار می برند تا خودشان بتوانند بستری برای تولید آثار جدیدشان فراهم کنند. وضعیت ما درست مانند نجاری است که فقط نجاری آن هم فقط ساخت یک نوع خاص صندلی را بلد است! او ناچار است که برای گذران زندگی تا پایان عمر این نوع صندلی را تولید کند تا بتواند روزگارش را بگذراند هرچند که تولید این صندلی چندان برایش سود و منفعتی نداشته باشد.
به گزارش سینماپرس، سیدمحمدرضا کمال علوی مدرک کارشناسی بازیگری تئاتر را از دانشگاه هنر و معماری اخذ کرده و سابقه کارگردانی فیلمهای کوتاه «دوباره سکوت»، «نیم»، «پنجرگیری»، «تکشاخ»، «آوا» و «ماهی بادکنکی» را در کارنامه کاری خود دارد.

سینماپرس: مرتضی آتش زمزم کارگردان فیلم سینمایی «هولیا» همزمان با آغاز اکران این فیلم گفت: سازمان سینمایی دوران قبل فقط جلوی راهمان سنگ اندازی کرد و برای همین اکران این فیلم مرتب به تعویق افتاد!
کارگردان فیلم های سینمایی «مالیخولیا» و «مرگ سپید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فضا و ژانر من هرگز تولید این گونه فیلم ها نبود اما درست در روزهای اوج کرونا که وحشت دنیا را فرا گرفته بود و ترس و ناامیدی و مرگ و میر فراوان بود با برخی دوستان به این نتیجه رسیدیم که مردم را شاد کنیم و به آن ها یک فیلم مفرح هدیه دهیم.
وی ادامه داد: برای من دو معیار شاد بودن و بدون بی ادبی بودن ملاک بود و خدا را شاکرم که با همراهی دوستان به ویژه زنده یاد علی انصاریان توانستیم این هدف مشترک را به سرانجام برسانیم.
آتش زمزم سپس با بیان اینکه من پیش از این فقط فیلم های جدی و فلسفی می ساختم یادآور شد: این اولین باری بود که من یک اثر کمدی فانتزی را تولید کردم که در آن موزیک فراوان و بازیگران کمدی حضور داشتند و امروز از نتیجه کار اضی ام و امیدوارم فیلم مورد توجه مردم نیز قرار بگیرد.
این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که با توجه به ادامه اکران رقیب بزرگی مانند «فسیل» پیش بینی شما از وضعیت استقبال مخاطبان چگونه است اظهار داشت: «هولیا» کمدی ساده، سالم و فرهنگی است و هدف ما رقابت با «فسیل» نبوده و نیست! ما اصلاً قابل قیاس با «فسیل» نیستیم. آن ها هزینه هنگفت برای تولید و تبلیغات بسیار و… داشتند از این رو ما با آن ها رقابت نداریم و نمی خواهیم هم رقابت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: من همین اکران را هم بعد از بارها وقفه گرفتم یعنی می خواهم بگویم شرایط برای ما اصلا مهیا نبوده است. همه ما سینمای مستقل را با فیلم های فرهنگی و هنری می شناسیم اما در عین حال فیلمی که عوام شاید آن را خالتور بدانند من به تجارت فکر نمی کردم به فرهنگی بودن اثرم فکر می کردم. هدفم این بود که مردم لبخند بزنند و اندکی شاد شوند و استرس شان کم شود.
آتش زمرم تأکید کرد: اگر پول تولید این فیلم را که ۴ سال است پشت در اکران مانده را نخود و لوبیا خریده بودم الآن ۳۰ برابر شده بود! این نکته را گفتم که مردم بدانند ما دنبال تجارت نبودیم و نیستیم. ما فیلمی ساختیم برای مردم؛ در روزهای این کار را تولید کردیم که همه از هم دور بودند. ما در روزهای سخن کرونایی در ترکیه بودیم و بازیگر خارجی آوردیم و کار سختی را حدود یک ماه ۴۰ روز انجام دادیم که به مردم برسانیم اما متأسفانه آن زمان در سازمان سینمایی دولتقبلی گفتند فیلمتان خیلی شاد است و به این بهانه نگذاشتند فیلم اکران شود.
این کارگردان سینما تصریح کرد: من به آن افراد گفتم شما یک بی ادبی در این فیلم پیدا کنید آن وقت به شما حق می دهم که با پخش آن مشکل داشته باشید؛ گویا از نظر آن ها فیلمی که موسیقی دارد سرشار از ایراد است اما در همان دوران می دیدیم برخی فیلم های کمدی با بی ادبی اکران می شد! مسئولان سازمان سینمایی باید از ما تقدیر می کردند که در زمان کرونا جان خود و خانواده های مان را به خطر انداختیم و این فیلم را ساختیم.
وی سپس با اشاره به برخی نگاه ها به فیلم های کمدی اظهار داشت: جامعه روشنفکری پر مدعا نگاه بد به فضای این فیلم ها دارند و فضای مدیا هم تحت تأثیر این نگاه است. البته قطعا این نگاه نیازمند اصلاح جدی است!
آتش زمزم در پایان این گفتگو افزود: خوشبختانه آقای اسماعیلی ریسک کرد و پای فیلم برای پخش ایستاد. ما دو بار ثبت قرارداد شدیم اما به خاطر محرم و صفر فیلم را نگه داشتند. من این روزها حسم خوب است چون فیلم مفرح است و بی ادبی ندارد به اندازه خودش مشتری دارد و امیدواریم هزینه ها را برگرداند و بتوانیم راه خودمان را برویم. من روابط و… بلد نیستم و وارد این ماجراها هم نمیشوم چون اذیتم می کند. در ابتدا فکر می کردم ساخت فیلم کندی ساده تر از کار فرهنگی است اما بعد از تولید این فیلم دیدم سخت است و دشواری های خاصی به ویژه بعد از تولید دارد.

سینماپرس: دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با صدور حکمی مدیر بخش بینالملل این دوره از جشنواره را معرفی کرد.
به گزارش سینماپرس، مهدی حامد سقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با صدور حکمی مژگان وکیلی را به عنوان مدیر بخش بینالملل این دوره از جشنواره منصوب کرد.
در متن حکم دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر آمده است:
«سرکار خانم مژگان وکیلی/ با سلام و احترام
نظر به تعهد و تجارب ارزشمند شما در عرصه فعالیتهای روابط بینالملل و روابط بینافرهنگی به موجب این حکم به عنوان مدیر بخش بینالملل چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منصوب میشوید.
برگزاری مطلوب جشنواره و همدلی، حفظ حرمت و کرامت هنرمندان شریف تئاتر ایران از نکات مورد انتظار است. امید است با استعانت از پروردگار متعال اهتمام لازم را برای برگزاری با شکوه این رویداد مهم هنری با تعامل با دیگر مدیران جشنواره به کار بندید.
موفقیت و سربلندی شما را از درگاه ایزد منان خواستارم.»
مژگان وکیلی که از سال ۱۳۹۸ تاکنون عهدهدار سمت مدیریت امور بینالملل ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، دارای تحصیلات کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران مرکز) و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه پیام نور تهران است.
وی که از سال ۱۳۷۵ همکاری خود را با واحد بینالملل ادارهکل هنرهای نمایشی آغاز کرده، از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۳ در قالب کارشناس مسئول بررسی کتابهای بخش انگلیسی اداره کتاب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۸ به عنوان کارشناس ارشد جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر خیابانی، جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی فعالیتهای مستمری را در عرصههای تخصصی انجام داده است.
عضویت در هیات انتخاب و بررسی آثار بخش بینالملل جشنوارههای بینالمللی تئاتر از سال ۱۳۹۸ تاکنون از دیگر فعالیتهایی است که در پیشینه فعالیتهای فرهنگی هنری مدیر بخش بینالملل چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ثبت شده است.

سینماپرس: سینماها در روز چهارشنبه تا عصر به مناسبت تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش تعطیل خواهند بود.
به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد که چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ به دلیل مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی فیلمساز بزرگ سینمای ایران و همسرش وحیده محمدیفر سینماها تا ساعت ۱۷ عصر تعطیل هستند.
صابری تاکید کرد: این تصمیم در جلسه فوقالعاده انجمن سینماداران که صبح امروز سهشنبه ۲۵ مهر برگزار شد، اتخاذ شده است.
به گفته وی، تهیهکنندگان فیلمهای روی پرده موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرده و تصمیم تعطیلی سینماها با همراهی آنها گرفته شده است.
صبح روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر همسر ایشان در منزل شخصی در اطراف تهران به طرز فجیعی به قتل رسیدند. سه روز عزا در جامعه سینمایی به همین منظور در نظر گرفته شده بود.

سینماپرس: آثار داستانی و فیلمهای حاضر در بخش «استعدادهای نو» چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با حضور منتقدان و سینماگران و با اجرا و کارشناسی میثم کریمی در ایام برگزاری این رویداد مورد ارزیابی قرار میگیرند.
به گزارش سینماپرس، فیلمهای کوتاه داستانی حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با حضور منتقدان و سینماگران برجسته نقد و بررسی میشوند.
این جلسات که هر روز از جشنواره و بعد از نمایش باکسهای دوم و سوم در سالن اصلی خانه جشنواره برگزار خواهد شد، با اجرا و کارشناسی میثم کریمی میزبان چهرههای سینمایی و منتقد نظیر هادی مقدمدوست، محمدتقی فهیم، مریم دوستی، امیر قادری، داوود مرادیان، سعید هاشمزاده، عطا مجابی، محمدرضا مقدسیان، محسن سوهانی و رضا منتظری است.
این نشستهای نقد و بررسی هر روز در بازههای زمانی ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در پردیس سینمایی ملت میزبان صاحبان آثار، عوامل فیلمها و عموم علاقهمندان و شرکت کنندگان در دوره چهلم جشنواره فیلم کوتاه تهران است. بلیت آثار حاضر در جشنواره در سامانه آیتیکت به نشانی www. iticket. ir ارائه شده است.
چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار میشود.

سینماپرس: قدسی گفت: دستگاههای مختلف حاکمیتی روی آنتن صداوسیما اذعان کردند اگر نهاد خبری صداوسیما نبود، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسبوکارها اجرا نمیشد.
به گزارش سینماپرس، هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «جامجم» شبکه یک سیما با موضوع رسانه ملی و مطالبهگری پای صحبتهای یاسر قدسی، قائم مقام خبرگزاری صداوسیما نشست.
قائم مقام خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به این سوال که مبنای خبرگزاری برای تولید خبر چیست؟ گفت: ما برای دنبال کردن هیچ سند بالادستی منعی نداریم. خبرگزاری صداوسیما چند صد خبرنگار دارد. هر کدام از این خبرنگاران میتوانند یک سند بالادستی را دنبال کنند. اما گاهی بمباران مطالبهگریها یا بمباران مخاطب با تقاضاهای مختلفی که از حاکمیت دارد، نتیجهبخش نیست.
قدسی ادامه داد: اگر ما ۳۰ مسئله را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنیم، بهتر از این است که ۳۰۰ مسئله را روی میز بگذاریم و هیچ کدام از آنها به نتیجه نرسد. ما در طی دو سال گذشته پروندههای مختلفی را باز کردیم، پیگیری و به نتیجه رساندیم؛ بعضی از آنها به نتیجه رسیده و تمام شده است. به عنوان مثال، موضوع ساحلخواری جزو اولین کارهای ما بود. در طول دههها ساحلهای رودخانهها و دریاها تصرف شده بود؛ هم دستگاههای دولتی و حاکمیتی هم مردم و بخش خصوصی در تصرف سواحل دخیل بودند.
به گفته وی، این درحالی است که طبق قانون حریم ۶۰ متری سواحل باید آزاد شود. اما خلاف جمعی اتفاق افتاده بود، که همین خلاف جمعی منجر شده بود هیچوقت به سمت اجرای قانون برنگردیم! چون همه آلوده بیقانونی شده بودند. در اولین قدم با هماهنگی آقای جبلی صداوسیما از ساحل زیباکنار عقبنشینی و حریم سواحل آزاد شد و بعد از بقیه دستگاهها مطالبهگری را شروع کرد. ظرف چند روز، آزادسازی سواحل به گفتمان رایج مسئولین تبدیل شد.
قائم مقام خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به این سوال که ساحلخواری اولویت چندم زندگی ماست؟ گفت: البته ساحلخواری تنها پیگیری ما نبود. ولی این موضوع مسئله مردم است. مردم میتوانستند تصور کنند دستگاهی که بالا دست تمام دستگاههاست و حکمش حاکم بر دستگاههای دیگر است، ویلای خودش را تخریب و عقبنشینی کند؟ اصلاً کسی نمیتوانست این فضا را ببیند. ظرف چند روز که ساحلخواری را در رسانه راهانداختیم، رئیس قوه قضائیه دستور داد که ما هم ویلای خودمان را تخریب میکنیم، بقیه هم باید تخریب کنند، که این اتفاق افتاد.
قدسی افزود: مگر مردم از جمهوری اسلامی و حاکمیت چه میخواهند؟ مگر بخش مهم خواسته مردم این نیست که ببینند هیچ کس مصون از اجرای قانون نیست؟ آیا این امیدوارکننده نیست که جمهوری اسلامی خودش را اصلاح کند؟
وی با بیان اینکه در طول سالها صدها هزار نفر میخواستند کسبوکار راه بیندازند، ولی موفق نمیشدند، تصریح کرد: فرض کنید فردی در رباط کریم میخواسته مغازه فستفودی بزند و مدتها برای گرفتن مجوز مغازه درگیر بوده است. فردی بوده که خواهان راهاندازی شهرک صنعتی یا کارخانه بوده، ولی در انتظار دریافت مجوز از دنیا رفته است! ۱۰ سال ۱۵ سال ۲۰ سال منتظر دریافت مجوز بوده و موفق نشده است.
قائم مقام خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: چون هزاران نفر در این کشور بودند، که هر کدام صاحب امضای طلایی بودند. مثلاً از فلان بخش شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی گرفته تا یک مقام عالی رتبه در وزارتخانه این امضای طلایی را داشته است. چقدر آدم بودند که میخواستند کسبوکار راه بیندازند؟ حالا یک قانون مترقی در مجلس تصویب شده و این قانون میگوید در موارد بسیاری برای راهاندازی کسبوکار نیاز به دریافت مجوز نیست. فقط شغلت را ثبت کن، تا در زمان بازدید ناظر مشکلی پیش نیاید.
قدسی با بیان اینکه دستگاههای مختلف حاکمیتی روی آنتن صداوسیما اذعان کردند اگر نهاد خبری صداوسیما نبود، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسبوکارها اجرا نمیشد، تصریح کرد: چون ما با صاحبان امضاهای طلایی مواجه بودیم و همه آنها جلوی اجرا قانون ایستاده بودند. در پاسخ به این پرسش که قصه مجوزدهی کسبوکارها از کجا شروع شد؟ دولت از ما خواست به کمکش برویم؛ چراکه این مسئله جزو موضوعاتی بود که زور دولت به تنهایی نمیرسید. تا الان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این طریق مجوز گرفتند.

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره جزئیات ارائه مجوز به کنسرت علیرضا قربانی توضیح داد و اینکه امیدوار است ماجرا زودتر حل شود.
به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد در گفتوگو با مصطفی امامی مجری «استودیو هشت» درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان بیان کرد: مجوز کنسرت توسط وزارت ارشاد و همچنین اداره ارشاد اصفهان صادر شده بود. با این حال به دلیل اتفاقی که این میان رخ داد فرمانداری اصفهان نامه لغو را زدند و گفتند فعلا (برگزارکنندگان کنسرت) دست نگه دارند تا مسالهای بررسی شود.
وی با اشاربه به پیگیریهای خود نسبت به ماجرا اضافه کرد: من به شخصه با علیرضا قربانی تماس گرفتم و عذرخواهی کردم. خود آقای قربانی هم گفت که مجموعه وزارت ارشاد همه همکاریها را داشته است.
سالاری تصریح کرد: درباره بخشی از ماجرا هم همانطور که میدانید هم تامین استان و هم نهادهای دیگر که تامین را در اختیار دارند باید اظهار نظر کنند.
وی اضافه کرد: این اتفاق باعث شد با آقای قربانی تماس بگیرم و عذرخواهی کنم با اینکه وزارت ارشاد در این اتفاق واقعا مقصر نبود. با استاندار اصفهان هم گفتگو شد و خود آقای وزیر هم با استاندار صحبت کردند و امیدواریم به زودی رفع مشکل شود.
معاون هنری ارشاد در پاسخ به مجری درباره شایعه حضور نوازندگان زن در کنسرت که باعث لغو آن شده است، بیان کرد: این یک گمانه زنی است چون ما در شهر اصفهان هنرستان موسیقی دختران را داریم و زیر نظر وزارت ارشاد است. ضمن اینکه شب قبل هم گروه دیگری از خوانندگان پاپ در آن سالن برنامه اجرا کرده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ورود فرمانداری به ماجرا یادآور شد: باید توجه داشت وقتی خبری به نهادهایی از حوزه امنیت و تامین استان میرسد و مشکلی این چنینی پیش میآید ممکن است به دلایلی احتیاط کنند.
سالاری در ادامه درباره جلسه شورای تامین قبل از صدور مجوز گفت: مجوز صادر شد و نامه توسط ارشاد به اماکن هم رفت و دوستان از اماکن هم مجوز گرفتند در این فاصله اتفاقی باعث شد که فرمانداری نامه بزند و بخواهد کنسرت لغو شود. این که ابعاد ماجرا چیست و اینکه به خاطر نوازنده خانم بوده است یا چیز دیگر، هنوز به آن نرسیدهام. بالاخره شرایط منطقه همانطور که مستحضر هستید ملتهب است و شاید هم به دلیل موارد این چنینی بوده است.
وی در پایان عنوان کرد: انشاءالله مشکل حل میشود و به زودی شاهد کنسرت آقای قربانی خواهیم بود.