
سینماپرس: حمیدرضا نعیمی، کارگردان و نویسنده تئاتر عنوان کرد: مسئولان تئاتر مقاومت کشور می بایست نوع نگاه خود را نسبت به تئاتر مقاومت و جنگ تغییر دهند و هنرمندان و نویسنده ها را خودی بدانند و منابع مادی لازم را برای خلق آثار خوب و ماندگار تهیه کنند.
به گزارش سینماپرس، حمیدرضا نعیمی کارگردان و نویسنده برجسته و کهنه کار تئاتر ایران درباره تئاتر مقاومت و اهمیت آن به فارس عنوان کرد: در روزگاری که حال و روز تئاتر کشور بهتر از این بود، حال و روز تئاتر مقاومت خوب نبود الان که حال و روز تئاتر ما، ناامیدانه ترین، بی برنامه ترین و ترسناک ترین وضعیت خود را داراست از تئاتر مقاومت چه انتظاری داریم؟
وی در ادامه افزود: تئاتر مقاومت از ابتدا مظلوم بوده و مظلوم باقی مانده است. این مظلومیت در حمایت مادی نیست و باید این مظلومیت را در حمایت معنوی از جریان تئاتر مقاومت جستجو کنیم.
نویسنده نمایش «امشب دیگر مهرههای پشتم نیلبک میزنند»، افزود: ما دوران جنگ تحمیلی و دورانی که می بایست خیلی چیزها روشن می شد را سپری کردیم و می باید از تجربه های آن دوران بهره ببریم.
وی اظهار داشت: ما اگر می توانستیم فداکاری ها، رشادت ها، نوع مدیریت ها، عوامل پیروزی و شکست ها، عوامل خلاقیت ساز و نبوغ نخبه ها را از دیدگاه هنرمندانه هنرمند و البته با نوع نگاه منصفانه و در فضایی بدون خوردن انگ و برچسب روایت کنیم قطعا شرایط از این حالت بیرون می آمد و بهتر می شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه الان رابطه جریان تئاتر مقاومت با ملت در شرایط خوبی نیست و در کمترین حالت خودش است. اکنون به علت نوع نگاه متولیان دیگر به نظر می رسد رغبتی برای استقبال از آثار تئاتر مقاومت در کشور وجود ندارد که این امر به عوامل متعددی برمی گردد و باید در جای خودش و از منظر کارشناسی بدان پراخته شود.
نعیمی اظهار داشت: ما باید هنرمندان را از چنگ خودسانسوری نجات دهیم و فضایی برای هنرمند و نویسنده فراهم بیاوریم تا هنرمند آزادانه و با فراغ بال کامل تخیل کند و اثری را خلق کند که جریان ساز شود، گرنه با سفارشی کار کردن و کارهای دستوری و آمرانه این جریان رشد پیدا نمی کند و تکرار مکرات حاصل خواهد شد.
وی افزود: در ایالات متحده آمریکا با وجود لابی های متعدد صهیونیست ها هنوز هم فیلم هایی در زمینه جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام و غیره ساخته می شود و به خاطر این نه کسی بازداشت می شود و نه به جایی پاسخگو می شود و هنرمند می تواند نوع نگاه خودش را در این زمینه آزادانه مطرح کند. آیا در ایران هم این فضا برای هنرمند مهیاست؟ قطعا خیر.
وی با بیان اینکه هنرمند باید همراه زمانه خویش باشد و همپای مسائل روز جامعه خود را به روز کند، افزود: همانگونه که در سینمای دفاع مقدس هم این اتفاق افتاد و امثال ابراهیم حاتمی کیا و مرحوم ملاقلی پور نوع نگاه و تفکر سال های آغازین فیلمسازی خود را به دهه های بعدی وارد نکردند و به نوعی به روز شدند و جریان سازی آثارشان از همین جا شروع شد.
کارگردان نمایش سقراط همچنین افزود: با این توصیفات بر این عقیده پایبندم که نوع نگرش مسئولین ما می بایست صددرصد تغییر کند ولی خیلی با اتفاق افتادن این موضوع امید چندانی ندارم چرا که هیچ مسئولی در پست های فرهنگی و هنری دنبال آموختن و مطالعه نیست و به همین دلیل حال و روز فضای هنر و فرهنگ امروز ما این است.
وی اظهار داشت: بچه هایی که از سر صدق نیت و با صفای باطن درونی خودشان و با عشق بهترین آثار تئاتر مقاومت را رقم می زدند امروز کجایند؟ وضعیت معیشتشان در چه حال است؟ چرا باید آقایان وزیر و وکیل این مملکت و نیز آقازاده هایشان در خانه های بالای پانصد متر و در بهترین نقاط تهران در فضایی اشرافی و زندگی لاکچری خارج از کشور زندگی کنند اما نویسندگان متعهد ما که روزگاری با عشق درباره دفاع مقدس می نوشتند به سختی امرار معاش کنند؟
وی در ادامه افزود: به مسئولان می گویم که دیگر کسی به خاطر عشق نمی نویسد و هنرمندان به دلیل تبعیض هایی که به آنان در سطوح مختلف روا داشته شده است خودشان دیگر تمایل و رغبتی برای حضور در این عرصه ندارند. مسئولان تئاتر مقاومت کشور می بایست دو موضوع را انجام دهند یکی نوع نگاه و فکرشان را نسبت به قضیه تئاتر مقاومت و جنگ تغییر دهند و هنرمندان و نویسنده ها را خودی بدانند و دیگر اینکه منابع مادی لازم را برای خلق آثار خوب و ماندگار تهیه کنند.
وی افزود:همین الان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس باید با ده نفر از بزرگترین درام نویسان تئاتر مقاومت کشور وارد مذاکره شود و سفارش ۱۰ متن ارزشمند و فاخر را برای تولید در سراسر کشور به آنان بدهد. افرادی مثل حمیدرضا آذرنگ، شهرام کرمی، ایوب آقاخانی، رضا گشتاسب، رضا صابری، مهرداد رایانی، نادربرهانی مرند، کوروش نریمانی، محمدامیریاراحمدی، لیلی عاج، هاله مشتاقی نیا و بسیاری دیگر می توانند در این حوزه کمک شایان توجهی به جریان تئاتر مقاومت کنند.
وی در پایان گفت: تاکید می کنم ما در حوزه نمایشنامه نویسی مشکلی نداریم و مشکل عمده دلسردی و دلمردگی نویسندگان و هنرمندان این جریان است که امیدوارم با رویکرد درست و صحیح انجمن و جرات مدیران توانمند از این شرایط راه حلی برای برون رفت و بهبود شرایط پدیدار آید.

سینماپرس: تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانه ای با من است» به کارگردانی احمد امینی این روزها در تهران پیگیری میشود.
به گزارش سینماپرس، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانهای با من است» به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی بهروز مفید به تهران رسیده است.
گروه تولید این سریال قبلتر در کرج مشغول تصویربرداری بودند و به تازگی در خانهای حوالی خیابان جمهوری تصویربرداری را از سر گرفتند.
پرویز پور حسینی، شبنم قلی خانی، پوراندخت مهیمن، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، پژمان بازغی، مهدیه نساج، مینا دلشاد و مهران رجبی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
گروه تولید قبلتر مشغول تصویربرداری سکانسهای خارجی و داخلی سریال در تهران بودند.
داستان این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ میگذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل میدهد.
بیمارستان عمل، خانهای واقع در کرج، خانهای حوالی میدان هروی و … از مناطقی هستند که به عنوان لوکیشنهای این سریال تلویزیونی انتخاب شده و سکانسهایی در اینها مقابل دوربین رفته است.
داستان این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ میگذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل میدهد.
از بازیگران این سریال میتوان به شبنم قلیخانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگلطهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه اشاره کرد.
از دیگر عوامل این سریال میتوان به: دستیار اول کارگردان سامان تفرشی، مدیر تولید حسین باقریان، مدیر برنامهریزی امین پیرحیاتی، مدیر فیلمبرداری علیرضا رنجبران، مدری صدابرداری علیزاده، طراح گریم شهرام خلج، طراح صحنه و لباس حسین مجد و … اشاره کرد.
مجموعه تلویزیونی «بیگانهای با من است» برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید میشود.

سینماپرس: دبیر جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد.
به گزارش سینماپرس، محمد کیاسالار دبیر جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی اعلام کرد: دبیرخانه این جشنواره مهلت ارسال آثار را به مدت یک هفته تا شنبه، ۷ دی ماه ۹۸ تمدید کرده و در عین حال تاکید کرده است که این مهلت پس از هفتم دی تمدید نخواهد شد.
تاکنون تعداد قابل توجهی از سینماگران و عکاسان در بخشهای سه گانه متقاضی حضور در جشنواره شدهاند که آمار این استقبال، به تفکیک بخشها، اعلام خواهد شد.
بر اساس فراخوان منتشر شده توسط دبیرخانه جشنواره، ۳ بخش جشنواره فیلم و عکس اخلاق پزشکی را فیلم مستند، فیلم کوتاه و عکس تشکیل میدهد که در هر یک از این بخشها ۳ جایزه به برگزیدگان هیأت داوران اهدا میشود.
آشنایی جامعه با اهمیت مباحث اخلاق پزشکی، همگرایی هنرمندان و جامعه متخصصان اخلاق پزشکی، ترغیب سینماگران و عکاسان به خلق آثار شایسته و در خور در این عرصه و تقدیر از هنرمندان فعال در این زمینه از اهداف این جشنواره عنوان شده است.
دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، این جشنواره را همزمان با هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ در شهر ساری برگزار خواهد کرد.

سینماپرس: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران «سونامی» و «زیر نظر» از ۴ دی ماه خبر داد.
به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه امروز ۱ دی ماه شورا به مهر گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی و «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی از چهارم دی ماه اکران شوند.
وی عنوان کرد: همچنین قرارداد فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما در گروه آستارا بعد از «زیر نظر» و قرارداد «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی بعد از «امیر» در گروه آستارا و قرارداد «پالتوشتری» ساخته مهدی علی میرزایی در گروه باغ کتاب بعد از «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری ثبت شد.