X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

نماهنگ برای میلاد امام حسین(ع)+فیلم


نماهنگ «زیباترین آوا» از سری جدید تولیدات شب‌های دلتنگی در آستانه میلاد امام حسین علیه‌السلام منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تندیس کارگردانی در بخش صحنه‌ای به «لام» رسید/ «کالبد شکافی یک نامه» صاحب تندیس کارگردانی در بخش خیابانی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین اختتامیه «چهل‌ و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» در روز شمبه 13 بهمن‌ماه و با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «نادره رضایی« معاون هنری، «اتابک نادری» سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی، «خیرالله تقیانی‌پور» دبیر این دوره و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در محل «تالار وحدت» برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز ۱۳ بهمن ماه حوالی ساعت ۱۹ با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان برگزار شد.

سپس در بخش اول برگزیدگان جوایز اعلام شدند؛

طراحی نور مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مجتبی رستمی فر برای طراحی نور نمایش لام اهدا شد.

تندیس جشنواره در این بخش به نیلوفر نقیب ساداتی و محمدرضا رحمتی برای طراحی نمایش تاری از تهران رسید.

طراحی صدا مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به امید خسروی برای نمایش لام اهدا شد.

طراحی گریم مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به بهاره اسدی برای طراحی گریم جیب‌های پر از نان رسید.

تندیس این بخش به پریا بابایی برای طراحی گریم نمایش مکبث اهدا شد.

طراحی لباس تئاتر خیابانی:

جایزه نقدی این بخش به پژمان شاهوردی برای نمایش کیمیا اهدا شد.

لوح تقدیر این بخش به مهیا عبادی برای نمایش همه چشم‌ها برای او از تهران رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش به نازنین میرزایی به نمایش رومئو ژولیت اهدا شد.

طراحی صحنه و فضای نمایش تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به پژمان شاهوردی برای نمایش کیمیا از اندیمشک رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به روح الله ثنی برای نمایش فضای کار ما اهدا شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر به فرشید جعفری برای طراحی صحنه نمایش تاری از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره به مصطفی حیات برای نمایش استرالیا از ماهشهر رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش با علیرضا داوودی برای نمایش کیمیا از اندیمشک اهدا شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر این بخش به رامین قاسمی از اردبیل رسید.

تندیس و جایزه نقدی این بخش به مهرداد علی پور از گچساران اهدا شد.

سپس بخش دوم اعطای جوایز موضوعی با حضور دبیر جشنواره اعلام شد؛

بخش اهدای جایزه سرباز وطن:

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به ویدا موسوی بازیگر و کارگردان نمایش لجن خوار از اصفهان اهدا شد.

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به رضا گشتاسب برای نگارش نمایشنامه های بیجن، آب برای ماهی‌ها و چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان از یاسوج تقدیم شد.

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به علی پیمان نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش ریگ چاه از تهران اهدا شد.

جایزه آستان قدس رضوی:

لوح تقدیر و هدیه ویژه به سید علی موسویان برای تولید آثار در حوزه فرهنگ رضوی تقدیم شد.

بخش تقدیر از هنرمندان دارای معلولیت:

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش پاپیون قرمز به کارگردانی محمد زارع‌زاده تقدیم شد.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش لال بهیگ به کارگردانی مصطفی محمدی رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش قلادهای برای یک سگ مرده به کارگردانی غلامرضا عرب اهدا شد.

مصطفی محمدی کارگردان نمایش لال بهینگ پس از دریافت لوح تقدیر گفت: حضور در جشنواره تئاتر فجر باعث افتخار من است. گرفتن جایزه از جشنواره‌های گوناگون بارها برای من رخ داده، اما درخواستی که دارم این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدبیری بیندیشند تا سالن‌های نمایش برای حضور افراد دارای ویلچر نیز مناسب‌سازی شود چراکه ما نیز جزوی از اهالی تئاتر این کشور هستیم و امیدوارم زودتر این مشکل نیز برطرف شود.

در ادامه این مراسم و در بخش تقدیر از خبرنگاران با حضور رضا کیانیان از ندا آل طیب و فریبرز دارایی تقدیر شد.

رضا کیانیان به فریبرز دارایی و ندا آل طیب تعظیم کرد و گفت: این دو نفر برای تئاتر خیلی زحمت کشیدند بچه‌های قدیم این دو خبرنگار را می‌شناسند و ما مدیون این عزیزان هستیم. وی ادامه داد: تئاتر فقط ما نیستیم، پشت تئاتر این دو بزرگوار و امثال این دوستان بودند که نمایش را به مردم معرفی کردند و رابط بین ما و مردم در تئاتر هستند.

در بخش به‌علاوه فجر با حضور رضا کیانیان، ندا آل طیب و فریبرز دارایی جوایز به شرح زیر اهدا شد.

بهترین بازیگر مرد:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی فریضه برای بازی در نمایش ژوزف اهدا شد.

بهترین بازیگرزن:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ریحانه سلامت برای بازی در نمایش یخ زده رسید.

بهترین نمایشنامه:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این به جواد سحر برای نگارش نمایشنامه جوف تقدیم شد.

بهترین کارگردانی:‌

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به حمید رحیمی برای کارگردانی نمایش دویل رسید

بهترین اثر:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به نمایش انگلیسی به نویسندگی ساناز طوسی و کارگردانی امید امیدی و فراز غلامی اهدا شد.

سپس فریبرز دارایی اظهار کرد: ۴۰ دقیقه پیش در برج میلاد و جشنواره فیلم فجر بودم؛ امیدوارم با این انرژی که در شما وجود دارد، مسئولان تصمیم گیرنده به تئاتر ایمان و باور پیدا کنند و بدانند این هنر چقدر اثرگذار است. تفاوت بین سینما و تئاتر از نگاه مدیران خیلی زیاد است.

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی با حضور ناصر آقایی، علیرضا تابش و محمدمهدی عسگرپور جوایز به شرح زیر اهدا شد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر تعامل و مشارکت به علیرضا امین مظفری برای اثر پرومته از تبریز اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل ایده پردازی به بهمن عباسپور برای اثر ا. ن.ا. ر از تهران تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهتاب ناظری اجراگر نمایش «تلقین» از مشهد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل فضاسازی در نمایش پنج قاره تهران به مبین جنیدی پور از تهران اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین اثر به احسان دبیر برای اثر تلقین از مشهد رسید.

در ادامه مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر با پخش کلیپ صحنه تو را فریاد می‌زند به کسانی که سال‌هاست از صحنه دور هستند، ادای احترام شد.

سپس با پخش کلیپی یاد هنرمندان فقید گرامی داشته شد.

سپس سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: از همه عزیزانی که این فضای خوب را آفریدند تشکر می‌کنم. بیش از ۱۰۰ گروه نمایشی در جشنواره حاضر بودند و ۶۰ درصد مربوط به استان‌ها بود که این جای تقدیر دارد.

در ادامه مراسم با حضور نادره رضایی، آزیتا حاجیان و مرضیه برومند جوایز بخش برگزیدگان بازیگری زن به شرح اهدا شد.

بخش مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشته مصطفی‌پور برای بازی در نمایش ۴ماه و ۱۰ روز از قزوین رسید

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ساغر کیخا برای بازی در نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان اهدا شد.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به هاجر انبارکی برای بازی در نمایش دغاگر از بوشهر رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرنوش نیک اندیش برای بازی در نمایش زنان آوینیون از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهشید خدادادی برای بازی در نمایش تاری از تهران رسید.

سپس برگزیدگان بازیگری مرد با حضور اکبر زنجان‌پور، مهرداد رایانی مخصوص، اتابک نادری، رضا بنفشه‌خواه، بهرام ابراهیمی و هدایت هاشمی معرفی شدند.

بخش سابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سامان شکیبا برای بازی در نمایش جهان با من بمیر از تهران تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدپویا امامی برای بازی در نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالرضا نصاری برای بازی در نمایش استرالیا از ماهشهر تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فریدون محرابی برای بازی در نمایش ترور از تهران رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حکمت شیردل برای بازی در نمایش آداب شکار روباه از بجنورد اهدا شد.

سپس حکمت شیردل از خراسان شمالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که تئاتر شهرستان سهمی از اجراهای تهران داشته باشد.

در ادامه اکبر زنجان‌پور ابیاتی از مولانا برای حاضران خواند: ما ز بالاییم و بالا می‌رویم، ما ز دریاییم و دریا می‌رویم، ما از آن جا و از این جا نیستیم، ما ز بی‌جاییم و بی‌جا می‌رویم.

سپس برگزیدگان در بخش طرح و ایده نمایشی و نمایشنامه نویسی با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی به شرح زیر معرفی شدند.

بخش مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشته مصطفی‌پور برای طرح و ایده نمایش ۴ ماه و ۱۰روز از قزوین رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به احمد صمیمی برای طرح و ایده نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان رسید.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا شهامتی و ابوالفضل حسینی پور برای نگارش نمایشنامه حوالی جمهوری از یزد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسن معینی برای نگارش نمایشنامه زنان آوینیون از تهران است.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابراهیم عادل نیا برای نگارش نمایشنامه آداب شکار روباه از بجنورد اهدا شد.

سپس فرهاد ناظرزاده گفت: خوشحالم جایزه نمایشنامه نویسی را اهدا کردم؛ برای نمایشنامه اهمیت بسیار قائلم. به نمایشنامه‌نویس خداوندگار تئاتر می‌گویند زیرا اگر نمایشنامه‌نویس نباشد، قطار تئاتر به حرکت در نمی‌آید. اگر شکسپیر نباشد طراحان صحنه و بازیگران چه می‌خواهند انجام دهند، این بنابراین این سخن حرف درستی است.

در بخش برگزیدگان کارگردانی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیرالله تقیانی‌پور دبیر جشنواره، شهرام گیل‌آبادی، پوراحمدی، داوود فتحعلی‌بیگی، رضا مهدی‌زاده، حسین مسافر آستانه جوایز به شرح زیر اهدا شد:

مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید پویا امامی برای کارگردانی نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می شود به رضا محمدیان و حسین قاسمی برای کارگردانی نمایش «کارِما» از ورامین رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان تقدیم شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا شهامتی برای کارگردانی نمایش حوالی جمهوری از یزد اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی رستمی فر برای کارگردانی نمایش لام از اهواز رسید.

سپس رستمی‌فر گفت: بچه‌های شهرستان برای تئاتر خیلی زحمت می‌کشند. این تندیس را به مردم مظلوم و صبور خوزستان تقدیم می‌کنم.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش نمایش خیابانی؛

هیات داوران این مسابقه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خود را به هر یک از آقایان مهدی حبیبی و مصطفی کولیوندی برای نمایش اعترافات یک مجرم تقدیم‌کرد.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش نمایش صحنه‌ای؛

جایزه ویژه هیات داوران مسابقه صحنه‌ای شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل انسجام در کار گروهی و نگاه بومی به یک موضوع انسانی به آقایان سهند و بابک قیصری برای نمایش ملک محمد از تبریز تقدیم شد.

شایان ذکر است در این مراسم مسئولین و هنرمندانی چون صالحی وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، زهرا بهروز آذر معاون امور زنان و خانواده، قادر آشنا دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اتابک نادری مدیرکل هنرهای نمایشی، آزیتا حاجیان هادی مرزبان، مریم معترف، اکبر زنجان‌پور، شهره سلطانی، ایرج راد، شهرام گیل آبادی، آتش تقی پور، اسماعیل خلج، مهرداد رایانی مخصوص، هادی مرزبان، لیلی عاج، امیرکربلایی زاده، امیر غفارمنش، داوود فتحعلی بیگی، مرضیه برومند، احمد مسجد جامعی، فرزین محدث حضور داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت صمدیان از نمایشگاهی خاص در جشنواره فیلم فجر


سیف‌الله صمدیان دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از نمایشگاه خاصی که این روزها همزمان با جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با عکس‌ها و پوسترهای برنده سیمرغ بلورین ادوار مختلف جشنواره برپا شده است، سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بابایی: حرکتی برخلاف انقلاب انجام نداده‌ایم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «آنتیک» آخرین فیلم نمایش داده شده در روز دوم جشنواره در برج میلاد برگزار شد. هادی ناییجی کارگردان اثر، استفاده از این حجم از شوخی‌های جنسی و اروتیک در فیلم را اینگونه توجیه کرد: ما در «آنتیک» سعی کردیم خلاف جریان معمول سینما حرکت کنیم اما یکسری مولفه‌ها برای فیلم‌ مخاطب‌پسند وجود دارد که ما نیز به درستی از این مولفه‌ها استفاده کردیم!!!

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «آنتیک» با حضور هادی نائیجی کارگردان، محمود بابایی تهیه کننده، پژمان جمشیدی، آناهیتا افشار، بیژن بنفشه‌خواه، امیر نوروزی، غلامرضا نیکخواه بازیگران، آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری و با اجرای سونیا پوریامین امروز ۱۳ بهمن در پایان دومین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، برگزار شد.

بابایی در ابتدای این نشست عنوان کرد: روزی که قصد داشتم فیلم «آنتیک» را بسازم فکر می‌کردم اولین مواجهه من با مخاطبان فیلم در اکران عمومی است اما خوشحالم که اولین‌بار در جشنواره فیلم‌ فجر شما عزیزان را دیدم.

محمود بابایی: حرکتی برخلاف انقلاب انجام ندادیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه با وجو آنکه سن ایشان به زمان انقلاب و وقایع بعد از آن قد نمی‌دهد پس این اندازه از حب و بغض نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن از کجا ناشی می‌شود، پاسخ داد: من به این دوست خبرنگار توصیه‌ای دارم. بانی این انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است و جشنواره فیلم فجر هم به مناسبت پیروزی انقلاب برپا شده است. امام (ره) در وصیتنامه خودشان چند صفحه درباره خرافات و مبارزه با خرافه حرف زده‌اند پس ما هم حرکتی برخلاف انقلاب انجام نداده‌ایم.

نائیجی درباره شباهت این فیلم با سریال «زیرخاکی» توضیح داد: بازشناسی بازیگر روی پرده به روش و تکنیک یک بازیگر برمی‌گردد که در روند حرفه‌ای خودش رقم می‌زند و برخی نشانه‌ها را همواره در بازی خود دارد. اینکه الزاماً بازیگر در هر فیلمی اسم و نشانه خودش را در پرده سینما پاک کند، به بحث‌های مفصلی نیاز دارد. خرافات موضوع دراماتیکی است و دفاع من در این فیلم این است که باید درباره خرافات و تشخیص خرافات صحبت کنیم.

افشار درباره ایفای نقش در فیلم «آنتیک» گفت: من بازیگرم. فیلمنامه را می‌خوانم‌ و براساس کاراکتری که فیلمنامه دارد ایفای نقش را می‌پذیرم.

پژمان جمشیدی: هر پیشنهادی داشته باشم، می‌پذیرم

پژمان جمشیدی درباره سابقه حضورش در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: اکنون خسته‌تر از سال‌های گذشته هستم.

وی درباره دلیل انتخاب این نقش گفت: من هر فیلم و پیشنهادی که می‌آید، انتخاب می‌کنم. من خیلی آدم باسوادی در این حوزه نیستم و صرفاً فیلمنامه «آنتیک» را دوست داشتم.

بابایی درباره کلیشه‌ای بودن شوخی‌های «آنتیک» بیان کرد: در این سال‌ها موج کمدی‌سازی راه افتاده است اما این دلیل ما برای ساخت فیلم کمدی نبود. ما قصه‌ای داشتیم که فقط می‌توانستیم در ظرف کمدی آن را روایت کنیم. اگر فقط بنای کمدی ساختن داشتیم به راحتی می‌توانستیم روی داستان‌های دیگر دست بگذاریم. اتفاقاً ما در «آنتیک» سعی کردیم خلاف جریان معمول سینما حرکت کنیم اما یکسری مولفه‌ها برای فیلم‌ مخاطب پسند وجود دارد که ما نیز به درستی از این مولفه‌ها استفاده کردیم.

هادی نائیجی درباره شباهت کاراکتر امیر نوروزی به فیلم «مصلحت» توضیح داد: فیلم «مصلحت» خیلی فیلم خوبی بود و من هم حتماً از آن تاثیر گرفته‌ام زیرا ذهن فیلمساز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر برخی آثار است. اما برای این فیلم به طور مستقیم به فیلمی توجه نداشتیم.

وی در واکنش به پرسشی درباره ضدانقلاب بودن فیلمش گفت: چه اصراری است که ما با یکدیگر با این ادبیات صحبت کنیم و به یکدیگر تهمت بزنیم. من با همکارانم آگاهانه به مسائلی پرداختیم که اسمش خرافه است نه دین. اگر کسی تاسیس یک امامزاده قلابی را مساوی دین بگیرد او باید پاسخ دهد که چرا چنین جریانی را دینی می‌داند.

امیر نوروزی: تقصیر من چیست که نقش آدم‌های کمیته‌ای به من پیشنهاد می‌شود

نوروزی عنوان کرد: من خیلی ربط این شخصیت با فیلم «مصلحت» را متوجه نمی‌شوم. تقصیر من چیست که فقط نقش کمیته‌ای به من پیشنهاد می‌شود!

نائیجی تصریح کرد: تصور اولیه ما برای تولید این فیلم اکران عمومی بود و ناگهان با فجر روبه‌رو شدیم. فیلم برای اکران‌ عمومی حتماً بازبینی و کوتاه‌تر می‌شود.

بابایی درباره شکایت سازمان اوقاف از فیلم «آنتیک» گفت: نمی‌دانم این شایعه از کجا آمده است و اصلاً چنین چیزی وجود ندارد. اولین نمایش‌های فیلم در جشنواره فجر بوده است و کسی پیش از این فیلم را ندیده بود. وکلای ما برخی خبرسازی‌ها را پیگیری می‌کنند و به صورت جدی تعقیب قضایی خواهند کرد زیرا باید جلوی این شیطنت‌ها گرفته شود.

شکایت از فیلمنامه برای کپی بودن

وی درباره شکایت از فیلمنامه «آنتیک» به دلیل کپی بودن، بیان کرد: طبق قانون، قانون‌گذار این حق را برای هرکسی قائل شده است که از هرکسی شکایت کند. ما با ادعای این چنینی مواجه شده ایم و وکلای ما موضوع را پیگیری می‌کنند. اینجا دادگاه نیست که ما قضاوت کنیم و بهتر است که درباره فیلم صحبت کنیم.

نائیجی با انتقاد از صدای سالن برج میلاد گفت: ۷۰ درصد دیالوگ‌های این فیلم را خود ما هم نشنیدیم و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر آینده سالن باکیفیتی داشته باشیم.

رضا نیکخواه نیز در این نشست تصریح کرد: نقش من در این فیلم تقریباً شخصیتی بود که تاکنون بازی نکرده بودم. کار کمدی اکنون روی بورس است و این چیز بدی نیست که مردم از فیلم کمدی در سینما استقبال می‌کنند. ما باهم دعوا نداریم بلکه باید بنشینیم و کار را باهم نقد کنیم. در بحث و مجادله است که ما می‌توانیم نتیجه بگیریم.

نائیجی تاکید کرد: اگر تصور می‌شود که ما در فیلم «آنتیک» به مقدسات توهین کردیم باید از ابتدا تعریف کنیم که امر مقدس چیست.

بیژن بنفشه‌خواه گفت: متاسفانه جو نشست کمی متشنج شد اما خیلی ممنونم که تشریف آوردید و فیلم را تماشا کردید.

فرزین محدث: با تمام اختلاف نظرها با هم گفتگو کنیم

فرزین محدث دیگر بازیگر فیلم نیز بیان کرد: من خیلی خوشحالم که در فیلم «آنتیک» بازی کردم. همه ما در سرزمینی زندگی‌ می‌کنیم که به اصولی پایبند هستیم. امیدوارم به جایی برسیم که بتوانیم باهم‌ گفتگو کنیم با تمام تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرهایی که داریم.

فیاض در پایان نشست عنوان کرد: افسوس می‌خورم زیرا در این سال‌ها سوالات تخصصی در نشست کم شده است. ‌ اگر می‌خواهید فیلم را نقد کنید با سوالات تخصصی فیلم‌ها را نقد کنید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استان هرمزگان میزبان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران


با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری میان استاندار هرمزگان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان هرمزگان به عنوان میزبان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ مراسم فتوکال فیلم سینمایی «آنتیک»


سینماپرس: مراسم فتوکال فیلم سینمایی «آنتیک» در حاشیه نمایش این اثر در سانس چهارم از دومین روز برگزاری «چهل و سومین جشنواره ملی فیلم فجر» در روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه و با حضور «هادی نائیجی» کارگردان، «محمود بابایی» تهیه کننده و جمعی از بازیگران و عوامل «آنتیک» در محل «برج میلاد» به عنوان «خانه جشنواره» برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اولین حضور جمال علی‌اف آهنگساز ترکیه‌ای در ایران


جمال علی‌اف نوازنده ویولن‌سل و آهنگساز جوان ترکیه‌ای به همراه اس داغستان پیانیست ترکیه‌ای در چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره «تئاتر فجر» با معرفی برندگانش به خط پایان رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین اختتامیه چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و جمعی از هنرمندان در حال برگزاری است.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امروز ۱۳ بهمن ماه حوالی ساعت ۱۹ با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد.

سپس در بخش اول برگزیدگان جوایز اعلام شدند؛

طراحی نور مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مجتبی رستمی فر برای طراحی نور نمایش لام اهدا شد.

تندیس جشنواره در این بخش به نیلوفر نقیب ساداتی و محمدرضا رحمتی برای طراحی نمایش تاری از تهران رسید.

طراحی صدا مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به امید خسروی برای نمایش لام اهدا شد.

طراحی گریم مسابقه صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به بهاره اسدی برای طراحی گریم جیب‌های پر از نان رسید.

تندیس این بخش به پریا بابایی برای طراحی گریم نمایش مکبث اهدا شد.

طراحی لباس تئاتر خیابانی:

جایزه نقدی این بخش به پژمان شاهوردی برای نمایش کیمیا اهدا شد.

لوح تقدیر این بخش به مهیا عبادی برای نمایش همه چشم‌ها برای او از تهران رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش به نازنین میرزایی به نمایش رومئو ژولیت اهدا شد.

طراحی صحنه و فضای نمایش تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به پژمان شاهوردی برای نمایش کیمیا از اندیمشک رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به روح الله ثنی برای نمایش فضای کار ما اهدا شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر به فرشید جعفری برای طراحی صحنه نمایش تاری از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره به مصطفی حیات برای نمایش استرالیا از ماهشهر رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش با علیرضا داوودی برای نمایش کیمیا از اندیمشک اهدا شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر این بخش به رامین قاسمی از اردبیل رسید.

تندیس و جایزه نقدی این بخش به مهرداد علی پور از گچساران اهدا شد.

سپس بخش دوم اعطای جوایز موضوعی با حضور دبیر جشنواره اعلام شد؛

بخش اهدای جایزه سرباز وطن:

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به ویدا موسوی بازیگر و کارگردان نمایش لجن خوار از اصفهان اهدا شد.

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به رضا گشتاسب برای نگارش نمایشنامه های بیجن، آب برای ماهی‌ها و چند گرگ از عروسی مادرم ماه جان از یاسوج تقدیم شد.

جایزه نقدی و مدالیوم جشنواره به علی پیمان نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش ریگ چاه از تهران اهدا شد.

جایزه آستان قدس رضوی:

لوح تقدیر و هدیه ویژه به سید علی موسویان برای تولید آثار در حوزه فرهنگ رضوی تقدیم شد.

بخش تقدیر از هنرمندان دارای معلولیت:

در بخش مسابقه تئاتر خیابانی لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش پاپیون قرمز به کارگردانی محمد زارع‌زاده تقدیم شد.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش لال بهیگ به کارگردانی مصطفی محمدی رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش قلادهای برای یک سگ مرده به کارگردانی غلامرضا عرب اهدا شد.

مصطفی محمدی کارگردان نمایش لال بهینگ پس از دریافت لوح تقدیر گفت: حضور در جشنواره تئاتر فجر باعث افتخار من است. گرفتن جایزه از جشنواره‌های گوناگون بارها برای من رخ داده، اما درخواستی که دارم این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدبیری بیندیشند تا سالن‌های نمایش برای حضور افراد دارای ویلچر نیز مناسب‌سازی شود چراکه ما نیز جزوی از اهالی تئاتر این کشور هستیم و امیدوارم زودتر این مشکل نیز برطرف شود.

در ادامه این مراسم و در بخش تقدیر از خبرنگاران با حضور رضا کیانیان از ندا آل طیب و فریبرز دارایی تقدیر شد.

رضا کیانیان به فریبرز دارایی و ندا آل طیب تعظیم کرد و گفت: این دو نفر برای تئاتر خیلی زحمت کشیدند بچه‌های قدیم این دو خبرنگار را می‌شناسند و ما مدیون این عزیزان هستیم. وی ادامه داد: تئاتر فقط ما نیستیم، پشت تئاتر این دو بزرگوار و امثال این دوستان بودند که نمایش را به مردم معرفی کردند و رابط بین ما و مردم در تئاتر هستند.

در بخش به‌علاوه فجر با حضور رضا کیانیان، ندا آل طیب و فریبرز دارایی جوایز به شرح زیر اهدا شد.

بهترین بازیگر مرد:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی فریضه برای بازی در نمایش ژوزف اهدا شد.

بهترین بازیگرزن:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ریحانه سلامت برای بازی در نمایش یخ زده رسید.

بهترین نمایشنامه:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این به جواد سحر برای نگارش نمایشنامه جوف تقدیم شد.

بهترین کارگردانی:‌

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به حمید رحیمی برای کارگردانی نمایش دویل رسید

بهترین اثر:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به نمایش انگلیسی به نویسندگی ساناز طوسی و کارگردانی امید امیدی و فراز غلامی اهدا شد.

سپس فریبرز دارایی اظهار کرد: ۴۰ دقیقه پیش در برج میلاد و جشنواره فیلم فجر بودم؛ امیدوارم با این انرژی که در شما وجود دارد، مسئولان تصمیم گیرنده به تئاتر ایمان و باور پیدا کنند و بدانند این هنر چقدر اثرگذار است. تفاوت بین سینما و تئاتر از نگاه مدیران خیلی زیاد است.

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی با حضور ناصر آقایی، علیرضا تابش و محمدمهدی عسگرپور جوایز به شرح زیر اهدا شد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر تعامل و مشارکت به علیرضا امین مظفری برای اثر پرومته از تبریز اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل ایده پردازی به بهمن عباسپور برای اثر ا. ن.ا. ر از تهران تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهتاب ناظری اجراگر نمایش «تلقین» از مشهد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل فضاسازی در نمایش پنج قاره تهران به مبین جنیدی پور از تهران اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین اثر به احسان دبیر برای اثر تلقین از مشهد رسید.

در ادامه مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر با پخش کلیپ صحنه تو را فریاد می‌زند به کسانی که سال‌هاست از صحنه دور هستند، ادای احترام شد.

سپس با پخش کلیپی یاد هنرمندان فقید گرامی داشته شد.

سپس سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: از همه عزیزانی که این فضای خوب را آفریدند تشکر می‌کنم. بیش از ۱۰۰ گروه نمایشی در جشنواره حاضر بودند و ۶۰ درصد مربوط به استان‌ها بود که این جای تقدیر دارد.

در ادامه مراسم با حضور نادره رضایی، آزیتا حاجیان و مرضیه برومند جوایز بخش برگزیدگان بازیگری زن به شرح اهدا شد.

بخش مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشته مصطفی‌پور برای بازی در نمایش ۴ماه و ۱۰ روز از قزوین رسید

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ساغر کیخا برای بازی در نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان اهدا شد.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به هاجر انبارکی برای بازی در نمایش دغاگر از بوشهر رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرنوش نیک اندیش برای بازی در نمایش زنان آوینیون از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهشید خدادادی برای بازی در نمایش تاری از تهران رسید.

سپس برگزیدگان بازیگری مرد با حضور اکبر زنجان‌پور، مهرداد رایانی مخصوص، اتابک نادری، رضا بنفشه‌خواه، بهرام ابراهیمی و هدایت هاشمی معرفی شدند.

بخش سابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سامان شکیبا برای بازی در نمایش جهان با من بمیر از تهران تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدپویا امامی برای بازی در نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به عبدالرضا نصاری برای بازی در نمایش استرالیا از ماهشهر تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فریدون محرابی برای بازی در نمایش ترور از تهران رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حکمت شیردل برای بازی در نمایش آداب شکار روباه از بجنورد اهدا شد.

سپس حکمت شیردل از خراسان شمالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که تئاتر شهرستان سهمی از اجراهای تهران داشته باشد.

در ادامه اکبر زنجان‌پور ابیاتی از مولانا برای حاضران خواند: ما ز بالاییم و بالا می‌رویم، ما ز دریاییم و دریا می‌رویم، ما از آن جا و از این جا نیستیم، ما ز بی‌جاییم و بی‌جا می‌رویم.

سپس برگزیدگان در بخش طرح و ایده نمایشی و نمایشنامه نویسی با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی به شرح زیر معرفی شدند.

بخش مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشته مصطفی‌پور برای طرح و ایده نمایش ۴ ماه و ۱۰روز از قزوین رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به احمد صمیمی برای طرح و ایده نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان رسید.

بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا شهامتی و ابوالفضل حسینی پور برای نگارش نمایشنامه حوالی جمهوری از یزد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسن معینی برای نگارش نمایشنامه زنان آوینیون از تهران است.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ابراهیم عادل نیا برای نگارش نمایشنامه آداب شکار روباه از بجنورد اهدا شد.

سپس فرهاد ناظرزاده گفت: خوشحالم جایزه نمایشنامه نویسی را اهدا کردم؛ برای نمایشنامه اهمیت بسیار قائلم. به نمایشنامه‌نویس خداوندگار تئاتر می‌گویند زیرا اگر نمایشنامه‌نویس نباشد، قطار تئاتر به حرکت در نمی‌آید. اگر شکسپیر نباشد طراحان صحنه و بازیگران چه می‌خواهند انجام دهند، این بنابراین این سخن حرف درستی است.

در بخش برگزیدگان کارگردانی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیرالله تقیانی‌پور دبیر جشنواره، شهرام گیل‌آبادی، پوراحمدی، داوود فتحعلی‌بیگی، رضا مهدی‌زاده، حسین مسافر آستانه جوایز به شرح زیر اهدا شد:

مسابقه تئاتر خیابانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سید پویا امامی برای کارگردانی نمایش جیمی جامپ از اصفهان اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم می شود به رضا محمدیان و حسین قاسمی برای کارگردانی نمایش «کارِما» از ورامین رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش کالبد شکافی یک نامه از زاهدان تقدیم شد.

مسابقه تئاتر صحنه‌ای:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمیدرضا شهامتی برای کارگردانی نمایش حوالی جمهوری از یزد اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی رستمی فر برای کارگردانی نمایش لام از اهواز رسید.

سپس رستمی‌فر گفت: بچه‌های شهرستان برای تئاتر خیلی زحمت می‌کشند. این تندیس را به مردم مظلوم و صبور خوزستان تقدیم می‌کنم.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش نمایش خیابانی؛

هیات داوران این مسابقه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی خود را به هر یک از آقایان مهدی حبیبی و مصطفی کولیوندی برای نمایش اعترافات یک مجرم تقدیم‌کرد.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش نمایش صحنه‌ای؛

جایزه ویژه هیات داوران مسابقه صحنه‌ای شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به دلیل انسجام در کار گروهی و نگاه بومی به یک موضوع انسانی به آقایان سهند و بابک قیصری برای نمایش ملک محمد از تبریز تقدیم شد.

شایان ذکر است در این مراسم مسئولین و هنرمندانی چون صالحی وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، زهرا بهروز آذر معاون امور زنان و خانواده، قادر آشنا دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اتابک نادری مدیرکل هنرهای نمایشی، آزیتا حاجیان هادی مرزبان، مریم معترف، اکبر زنجان‌پور، شهره سلطانی، ایرج راد، شهرام گیل آبادی، آتش تقی پور، اسماعیل خلج، مهرداد رایانی مخصوص، هادی مرزبان، لیلی عاج، امیرکربلایی زاده، امیر غفارمنش، داوود فتحعلی بیگی، مرضیه برومند، احمد مسجد جامعی، فرزین محدث حضور داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقشی از بازگشت اسرای فلسطینی روی دیوارنگاره فلسطین


جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین با عنوان «زینب به ما آموخت» رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی «فیلم فجر» در قاب سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه‌های «هفت»، «سینما ملت»، «سینما بانو»، «سینما هویت» و «پنجره باز» در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر رویدادهای مرتبط با این رویداد را پوشش می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، پنج برنامه تخصصی «هفت»، «سینما ملت»، «سینما بانو»، «سینما هویت» و «پنجره باز»؛ در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر از شبکه‌های نمایش، تهران، امید و سلامت پخش می‌شوند.

شبکه نمایش و «هفت»
ویژه برنامه سینمایی «هفت» در ایام چهل و سومین جشنواره فیلم فجر هر شب از شبکه نمایش پخش خواهد شد. ویژه برنامه سینمایی «هفت»، با آیتم‌های متفاوت در ایام چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، هر شب از ساعت ۲۳ پخش خواهد شد. این برنامه سینمایی از جمعه ۱۲ بهمن‌ماه هر شب به طور زنده از برج میلاد پخش می‌شود و تا روز پایانی جشنواره ادامه خواهد داشت. در میز نقد این برنامه امیر قادری، آرش خوشخو، رضا صدیق و سیدحمیدرضا قادری به نقد و بررسی فیلم‌های هر روز جشنواره می‌پردازند. یکی دیگر از میزهای این برنامه سینمایی مربوط به گفت‌وگو با عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره است و در بعضی از شب‌ها میز دیگری تحت عنوان گفتگوی ویژه برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی، در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب با اجرای بهروز افخمی از شبکه نمایش پخش می‌شود.

«سینما ملت» و «سینما بانو» در شبکه تهران
برنامه «سینما بانو» با مرور متن و حواشی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به جایگاه و نقش زنان در سینما می‌پردازد. دو قسمت ابتدایی این برنامه در موزه سینما ضبط شده و در ادامه در کاخ رسانه‌های جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تولید خواهد شد و تلفیقی از گفت‌وگو با مهمانان و پخش آیتم‌های مرتبط با موضوع بحث است. این برنامه ضمن مرور دستاوردهای بانوان سینما، به آسیب‌شناسی فیلمنامه‌ها، جایگاه بانوان موفق و چهره‌های ملی در فیلم‌های سینمایی و چالش‌های این روزهای سینمای ایران می‌پردازد.

«سینما بانو» به سردبیری سحر قناعتی و تهیه کنندگی و اجرای مونا اورعی از ۱۰ بهمن هر روز ساعت ۱۳ از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. البته بنا به استقبال و در پی درخواست مخاطبان ساعت پخش «سینما بانو» از ۱۳ به ۲۲ تغییر کرد.

فصل جدید «سینما ملت» روی آنتن شبکه تهران می‌رود
فصل جدید برنامه «سینما ملت» همزمان با برگزاری چهل و سومین جشنواره فیلم فجر از شبکه تهران سیما پخش می‌شود. برنامه «سینما ملت» با اجرای محمدرضا مقدسیان و به تهیه‌کنندگی پیمان خزلی و سردبیری سیدرضا منتظری از جمعه ۱۲ بهمن هر شب به صورت زنده از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه تهران می‌رود. این برنامه با حضور مهمانان مدعو از میان منتقدان و کارشناسان سینما، فیلمسازان، مسئولان سینمایی و… در ۳ بخش تحلیل کلی جشنواره فیلم فجر، گفت‌وگو با صاحبان آثار و نقد فیلم‌های این رویداد سینمایی روی آنتن خواهد رفت.
«سینما ملت» کاری مشترک از گروه اجتماعی شبکه تهران و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است.

«سینما هویت» شبکه امید در جشنواره فیلم فجر
ویژه‌برنامه «سینما هویت» به مناسبت چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۱۳ تا ۲۲ بهمن‌ماه از شبکه امید سیما پخش خواهد شد. «سینما هویت» با محوریت پوشش و تحلیل آثار جشنواره از نگاه نوجوانان، به بررسی فیلم‌های مرتبط با نوجوانان، انیمیشن‌ها و همچنین ابعاد مختلف هویت سینمای ایران می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدجواد نوائیان و اجرای کیان داودی آزاد و محمدحسن هوشنگی، به همراه تدوین و تصویربرداری امیرحسین اسماعیل‌بیگی، به‌عنوان یکی از تولیدات باشگاه امید، فرصت ویژه‌ای برای تعامل نوجوانان با فضای سینمایی کشور در ایام جشنواره فراهم کرده است.

این برنامه بستری برای نقد، بررسی و مشارکت نوجوانان در بازتاب هویت سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر خواهد بود و هدف آن، ترغیب نوجوانان به درک عمیق‌تر از دنیای سینما و ارتقای نگاه تحلیلی آنان باشد.

برنامه «پنجره باز» به تهیه کنندگی محمدحسین پورفاضلی و با اجرای اسماعیل باستانی به بررسی فیلم‌های با موضوع سلامت و معلولان در جشنواره فیلم فجر می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.

همچنین برنامه‌های صبحگاهی «صبحانه ایرانی» شبکه دو و «سلام صبح بخیر» شبکه سه هم بخش‌هایی از جشنواره امسال را پخش می‌کنند.

گفتنی است مرکز تولید و فنی سیما به عنوان بازوی اجرایی معاونت سیما، پوشش این برنامه را برعهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع