X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

آزاده صمدی به «خط استوا» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آزاده صمدی پا روی «خط استوا» گذاشت و به جمع بازیگران فیلم سینمایی «خط استوا» پیوست.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «خط استوا» به کارگردانی اصغر نعیمی که در آستانه کلید خوردن قراردارد بعد از فرهاد اصلانی و سیامک انصاری که در این فیلم نقش رییس و نایب رییس فدراسیون فوتبال را بازی میکنند حالا آزاده صمدی را نیز در ترکیب خود دارد و قراراست یک بازیگر شاخص دیگر به این جمع اضافه شود.

«خط استوا» قصه رییس و نایب رییس فدراسیون فوتبال را روایت می کند که در آستانه برگزاری اجلاس سالانه AFC یک ناهماهنگی تمام برنامه هایشان را به هم زده و آن ها را وارد دردسر بزرگی میکند.

حمید پنداشته تهیه کننده و احسان ظلی پور مجری طرح این فیلم سینمایی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سه سریال درامِ تلخ و غم‌بادآور برای ماه شیرین و مبارک رمضان! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدتقی فهیم درخصوص سریال های رمضانی امسال گفت: اصولاً سریال‌ها از همین قسمت‌های ابتدایی می‌بایست مخاطب را جذب کرده و او را ترغیب به تماشای ادامه کار کنند، حال آن‌که این‌ها قلاب‌شان کج و کند است و فعلا مخاطب چندانی صید نکرده‌اند!

به گزارش سینماپرس، محمدتقی فهیم منتقدسینما درخصوص سریال های رمضانی امسال گفت: سه شنبه شب، جشنواره سریال‌های رمضانی تلویزیون کلید خورد و اولین قسمت از دستپخت برنامه‌سازان رسانه ملی پخش شد. آنچه تاکنون از این قسمت‌ها قابل دریافت بود، نه وجود آدم‌ها و فضاهای منبعث از ماه مبارک رمضان، خصوصا قصه‌های با کشف و شهود، بود و نه معنویت خاص این ماه و حال و هوای روحیه ساز و حال خوب کن؛ بلکه روایت‌هایی بود تلخ و غم پراکن. مهم‌تر اینکه، اساسا هیچ کدام به قول معروف چنگی به دل نزدند. اصولاً سریال‌ها از همین قسمت‌های ابتدایی می‌بایست مخاطب را جذب کرده و او را ترغیب به تماشای ادامه کار کنند، حال آن‌که این‌ها قلاب‌شان کج و کند است و فعلا مخاطب چندانی صید نکرده‌اند!

«برادرجان» اثر «محمدرضا آهنج» از شبکه سه، موضوعی مناسبتی دارد که برای قضاوت دقیق‌تر باید قسمت‌های بعدی آن را تماشا کرد. «برادران محمودی»، شبکه دو، در گرایش تین‌ایجری، از کار قبلی‌شان یعنی «سایه بان» عقب‌تر ظاهر شده و همان روند قبل را تکرار کردند، با این تفاوت که «دلدار»، عشق تو در توی غلیظ‌تری را به تصویر می‌کشد و نگاه دختر و پسرها روی صورت هم مکث بیشتری دارد.

اما از «بهرام بهرامیان»، شبکه یک، انتظار بیشتری می‌رفت که برآورده نشد، البته تا اینجا! کاری شلوغ و در هم ریخته که غالباً مشکل میزانسن و قاب‌های ناقص دارد. یک کپی دست چندم از سریال خانگی «شهرزاد». فاجعه‌تر از همه، استفاده از کروماکی و پرده برای نشان دادن فضای خیابانیِ دوران پهلوی اول است. حرکت ماشین در خیابان، که به نظر یک جک زیر ماشین گذاشته‌اند و سرنشینان گویی سوار بر اسب فقط بالا و پایین می‌روند، واقعاً باعث انبساط خاطر می‌شود.

اجراها حتی از اجراهای استودیویی دهه بیست سینمای آمریکا عقب‌تر است. کلاه مخملی‌ها و جاهل‌هایی که ساخت و پرداخت‌شان، لااقل در اثر آهنج، حداقلی ست؛ با این‌حال، نوع مدرن آن‌ها در قامت حسام منظور قابل تحمل تر است. بدتر از همه، تنها زن چادری مورد تعقیب آژان‌هاست که زنی مُنگول، بی‌سواد و مضحکه است. بگذریم! یکی دو شب دیگر تحمل می‌کنیم تا شاید فرجی شود، وگرنه مثل بقیه سریال‌های اخیر قید دیدنش را می‌زنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلبریتی‌ها پذیرش مفاهیم و پیام‌ها را به حداقل می‌رسانند/ پای تبلیغات را چهره‌ها به تلویزیون باز کردند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وقتی سلبریتی به تلویزیون می‌آید برای اجرای هر برنامه باید هزینه چند ده برابر یک نیروی جوان پرداخته شود؛ برای اینکه هزینه‌های چند ده‌برابری پرداخته شود آن ورطه “ستاره‌مربع‌ها” و حضور اسپانسرهای رنگارنگ به‌وجود می‌آید.

به گزارش سینماپرس،  پس از روایت‌های مختلفی از سرنوشت برنامه «ماهِ ماه» و حضور بیش‌ از حد و نامتعارف سلبریتی‌ها خصوصاً در مقام اجرا گزارشی مبنی بر تأیید نقش مستقیم سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در جلوگیری از پخش این برنامه بیرون آمد، چرا که در زمان روی آنتن نرفتن این برنامه حرف و حدیث‌هایی از حُکم به توقف این برنامه توسط معاون سیما مطرح شد که عدم تجربه کافی “بنیامین بهادری” در اجرای تلویزیونی، متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده در مقام مجری ویژه‌برنامه افطار، مهمترین دلایل عدم صدور مجوز پخش بوده است. این موارد روز گذشته با پیگیری خبرنگار تسنیم تأیید شد و البته روایت‌های دیگری همچون انصراف خود مجری ــ بنیامین بهادری ــ به‌میان آمد.

تأکید میرباقری: استانداردهای تلویزیونی همراه با ضوابط اجرا شوند

اما در پَسِ این برنامه‌ریزی‌ها گویا عوامل مربوطه نمی‌دانستند که باید انتخاب مجری و چارچوب‌های برنامه را به‌تأیید معاون سیما برسانند و شبکه با فرض اینکه مجوز صادر شده و مانعی در این مسیر وجود نخواهد داشت، زمینه‌های تولید برنامه و مذاکرات با عوامل و حتی مهمان‌ها را انجام داده‌اند، غافل از اینکه معاون سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌ها و هنرمندان در غیر از حوزه تخصصی خودشان مخالف است.

پیش از این هم سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در گفتگویی درباره مواجهه با سلبریتی‌ها تأکید کرده بود: این سخت‌گیری و دقت در نظارت شامل همه می‌شود. ما قوانین را برای همه می‌گذاریم؛ چون بایستی استانداردهای تلویزیونی همراه با ضوابط اجرا شوند. در صورتی که این شرایط را نداشته باشند حتماً تغییر می‌کنند.

ماهِ‌ماه متوقف شد تا حضور سلبریتی‌ها ضابطه‌مند شود

بنابر گزارش‌های رسانه رسمی سازمان صداوسیما تولید و پخش «ماه ماه» به‌طور کامل متوقف شده است و تلویزیون قصد دارد برای بعد از این حضور سلبریتی‌ها در قاب سیما را ضابطه‌مند کند. جلوگیری از اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان هم به‌عنوان «گام اول» در این مسیر توصیف شده است.

تصمیمات جدید معاون سیما به ورطه حاکمیت سلیقه نرود

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ، درباره رویکرد جدید سیما و این‌که بایستی در خصوص مابقی سلبریتی‌های تلویزیون هم تصمیمات جدی گرفته شود، گفت: البته این موضع درست را میرباقری ــ معاون سیما ــ به‌خوبی دریافت کردند و کاش این اقدامات زودتر صورت می‌گرفت و در وهله بعدی انتظار داریم این اقدامات فراگیر شوند، به‌طوری که در جایی سلبریتی‌ها نباشند و در جایی باشند و این یک مقداری ایجاد دوگانگی می‌کند، پس برای رفع دوگانگی باید شفافیت وجود داشته باشد. من به این شفافیت موضع‌گیری‌ها خیلی معتقدم که آن موقع به ورطه حاکمیت سلیقه کشیده نشود.

پژوهشی وجود ندارد که یک خواننده مجری رمضان می‌شود

وی تأکید کرد: راجع به اتفاقی که افتاد یک خواننده روی آنتن برود که هیچ نسبتی با اجرای یک برنامه متناسب با ماه رمضان ندارد باید بگویم اگر هدف‌گیری‌های این‌گونه برنامه‌ها مشخص شود به چنین انتخاب‌هایی نمی‌رسند. معضل از جایی به‌وجود می‌آید که هیچ پژوهشی وجود ندارد. تمام این موارد چه از ایده و طرح و چه اجرا باید در اتاق‌های فکر و طرح برنامه پیش‌بینی شوند، درواقع یک اقدام آنی نباشد! طرف با یک تصمیم بیاید و با یک تصمیم برود این به‌نظر من در بستر افکار عمومی خیلی ویژگی خوبی پیدا نمی‌کند.

سلبریتی‌ها پذیرش مفاهیم و پیام‌ها را به حداقل می‌رسانند

این عضو شورای نظارت بر صداوسیما افزود: متأسفانه امروز برنامه‌سازان ما به‌واسطه چهره‌هایی از جمله چهره‌های موسیقی و سینمایی می‌خواهند یک‌سری مفاهیم معارفی یا دیگر مفاهیم را تبلیغ کنند این عدم تناسب‌سازی در باورپذیری مردم یک مقداری اثر سوء می‌گذارد، چون بلافاصله مردم به حوزه احوالات شخصی و حریم خصوصی این سلبریتی‌ها ورود می‌کنند و آن اثرگذاری روانی برای پذیرش مفاهیم و پیام‌ها را به حداقل می‌رساند و موجب یک مایه‌های طنز نزد افکار عمومی می‌شود. به‌خاطر این‌که این اتفاقات نیفتد بایستی این فرآیندها مبتنی بر یک کار کارشناسی باشند و شاهد چنین رفت و برگشت‌های این‌چنینی نباشیم.

پای تبلیغات را چهره‌ها به تلویزیون باز کردند

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که چرا این روزها آن‌قدر تلویزیون دغدغه حضور سلبریتی‌ها را دارد؛ سلبریتی‌هایی که با حضورشان مفاهیم، محتوا و پیام را قربانی می‌کنند در صورتی که در دهه‌های گذشته تلویزیون آن‌قدر وابسته به سلبریتی نبود و بیشتر به محتوا، تحقیق و پژوهش می‌پرداخت، خاطرنشان کرد: این سؤال پرسش درستی است، چرا که کنار همه این تبعات، وقتی سلبریتی به تلویزیون می‌آید تلویزیون برای اجرای هر برنامه باید هزینه چند ده برابر یک نیروی جوان را بپردازد. برای اینکه هزینه‌های چند ده‌برابری پرداخته شود آن ورطه “ستاره‌مربع‌ها” و حضور اسپانسرهای رنگارنگ به‌وجود می‌آید، سلبریتی‌هایی که محتوای پیام را کاهش می‌دهند و در واقع آن اثرگذاری‌ برنامه‌سازی هم از بین می‌رود.

رویه درستی نیست که تلویزیون پشت چهره‌ها قایم بشود!

وی تأکید کرد: وقتی صداوسیما آن‌قدر به‌دنبال چهره می‌رود یک نوع اسطوره‌سازی چهره حاکم می‌شود. این رویه را مفید نمی‌دانم که تلویزیون پشت چهره‌ها قایم بشود. تلویزیون باید خودش چهره‌سازی کند. تلویزیون باید از بین این‌همه استعداد جوان، استعدادهای نویی را برگزیند و آن‌ها را محک بزند، زمینه‌سازی کند و چهره‌های جدید تحویل بدهد، حتی اگر برای جا افتادن آن برنامه‌ها، چند سال زمان لازم باشد؛ یعنی ممکن است یک‌شبه حاصل نشود پس برای این موضوع یک مقدار باید آن صبر و شکیبایی در مدیران تلویزیون ایجاد شود و این تغییر نسلی هم صورت بگیرد.

من به تغییر نسل در صداوسیما اعتقاد دارم

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهار کرد: من که خودم از ابتدا طراح اصلی منع به‌کارگیری بازنشستگان بودم به‌نظرم می‌رسد تلویزیون باید از مدیران، ‌ برنامه‌سازان و چهره‌های قدیمی فاصله بگیرد و افکار نویی را به برنامه‌سازی و سریال‌سازی تلویزیون بیاورد. فکر نو این نیست که باز دست به دامن یک‌سری چهره‌های قدیمی‌تر بشوند و بعد بخواهند آن‌ها را برجسته‌سازی کنند. این برجسته‌سازی را که پشت برجسته‌بودن آن‌ها پنهان باشند خیلی مفید نمی‌دانم. اعتقاد دارم اگر چهار مجری، گوینده، تهیه‌کننده یا کارگردان جوانی هم وارد این عرصه بشوند نسل جوان هم با نسل خودش راحت‌تر می‌تواند ارتباط برقرار کند و ممکن است خطا هم داشته باشند، خطایشان هم بایستی تحمل شود و زمان بدهند تا جا بیفتند؛ من به این تغییر نسلی واقعاً اعتقاد دارم.

نباید تلویزیون به‌طرف انحصارگرایی چهره برود

وی در پاسخ به این سؤال که تلویزیون چگونه بایستی مخاطب خودش را حفظ و مخاطبان دیگری را هم جذب کند، خاطرنشان کرد: جذب مخاطب الزاماً با حضور یکی دو چهره نیست  و من اصلاً برخی اوقات افسوس می‌خورم تلویزیون مخصوصاً در برنامه‌های مناسبتی و عید نوروز چهار تا سوپراستار و سلبریتی می‌آورد با آن‌ها گفتگو می‌کند، در صورتی که در برنامه «عصر جدید» استعدادهایی که می‌آیند و استعداد خودشان را برای یک برنامه معرفی می‌کنند این‌ها همه سوپراستارند منتها دیده نشدند. این دیده‌نشدن یعنی تلویزیون زمانی موفق می‌شود که بتواند یک نورافکنی در آن نقاط تاریک بیندازد تا آن چهره‌ها و یاقوت‌هایی را که در عرصه فرهنگ و هنر کشورمان هستند درخشان و برجسته بکند. بعد از برجسته کردن می‌تواند از آن‌ها استفاده کند؛ ما استعداد کم نداریم و کشور ۸۰ میلیونی ما پُر از استعداد در همه عرصه‌هاست، در واقع نباید تلویزیون به‌طرف انحصارگرایی برود و بایستی چهره‌های جدیدی معرفی کند. این عامل خودش بین جوانان کشور، مولد امیدآفرینی است.

رنگ و لعاب برنامه‌ها تغییر می‌کند نه کیفیت محتوایی!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آماده شدن برنامه‌ها خصوصاً مناسبتی‌ها در دقیقه ۹۰ بدون پژوهش و یا سریال‌هایی که آن سرمنزل درست و قابل قبول را ندارند، افزود: به‌نظرم شاید یکی از علل اصلی این ضعف در برنامه‌سازی و بدون پژوهش وارد ساخت سریال شدن همین حجم گسترده‌ای از شبکه‌ها و کنداکتوری است که باید به هر قیمتی پُر شود. اگر برنامه کیفی با کیفیت بالا در تلویزیون تولید شود خود به خود مخاطب خودش را جذب می‌کند. مخاطب خودش انتخاب می‌کند در واقع در این عرصه متنوعی که برایش وجود دارد. اما امروز متأسفانه برنامه‌ها بیشتر به تکرار می‌افتند و سوژه و موضوع جدیدی ندارند و فقط قالب‌ها و رنگ و لعاب‌شان را تغییر می‌دهند، مثل اینکه کتاب مؤلف و کتاب‌سازی داریم. ما می‌توانیم اینجا بگوییم با دو عامل برنامه مؤلف و برنامه‌سازی مواجه هستیم.

برنامه‌های خالی از ایده و جریان فکری یک‌شبه می‌آیند و می‌روند

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به دو نوع رویکرد در برنامه‌سازی یکی برنامه مؤلف و دیگری برنامه‌سازی متکی به تکرار و کپی‌برداری، خاطرنشان کرد: برنامه مؤلف، برنامه‌ای است که صاحب ایده، اندیشه و پیگیری‌کننده یک راهبرد مشخص است و برنامه‌سازی نوع دیگری از برنامه‌ است که صرفاً تکرار یا کپی‌برداری از سایر برنامه‌ها را به‌رخ می‌کشد. وجه تمایز این دو برنامه را مخاطب تشخیص می‌دهد. این رویه در سریال‌سازی، برنامه‌های گفتگومحور، ترکیبی، مناسبتی و مستندسازی ما وجود دارد. به‌نظر من صداوسیما بایستی روی ایده‌ها، پژوهش‌ها و برنامه‌سازی کار کند و این‌طور نباشد به‌عنوان نمونه یک‌شبه روی آنتن برود و فرداشب همان برنامه از روی آنتن بیرون کشیده شود و آب از آب هم تکان نخورد! این یعنی ایده‌ و جریان فکری پشت آن نبوده است، در این صورت هیچ اتفاقی نمی‌افتد با بود و نبودش… و به‌واقع یک ضعف بزرگ برای سیمای ما به‌حساب می‌آید.

تبلیغات صداوسیما باید شفافیت داشته باشد

عضو شورای نظارت بر صداوسیما در پاسخ به این سؤال که با توجه به جلسه اخیر و اطلاعیه شورا، سیاست جدید مواجهه صداوسیما با تبلیغات و اسپانسرها چگونه است، تصریح کرد: در این جلسه که متولیان درآمدزایی صداوسیما در حوزه اداری مالی و بازرگانی رسانه ملی حضور داشتند، گفتیم که تبلیغات صداوسیما باید شفافیت داشته باشد. البته آن‌ها هم توضیحاتی داشتند که برای ما کامل نبود و قرار شد باز دوباره جلسه کامل‌تری با مسئولان بازرگانی و متولیان امر درآمدزایی صداوسیما بگذاریم، چرا که در توضیحات ارائه‌شده، سؤالات جدیدی در ذهن اعضاء پیش می‌آمد که نیازمند پاسخ‌های کامل‌تری است.

ما باید از تعارض‌های تبلیغاتی صداوسیما به نظام جامع شفافیت مالی برسیم

وی اضافه کرد: اقدامات عینی‌تری از آن‌ها مطالبه خواهیم کرد یعنی این اقدامات باید شفافیت منابع مالی، درآمدی و عدم ایجاد انحصار و البته برای حوزه بازرگانی هم از بیرون سازمان محدودیت‌هایی در جذب تبلیغات ایجادشده مخصوصاً توسط یکی دو دستگاه دولتی که آن هم پذیرفته شده نیست. ما باید از این تعارض‌ها و تنش‌ها در عرصه تبلیغات به یک نظام جامع شفافیت مالی در ورودیه منابع درآمد تبلیغاتی و در مصارف آن‌ها داشته باشیم، در این بین می‌توانیم آن‌هایی که آگهی سفارش می‌دهند، چه دولتی و چه اشخاص حقیقی و حقوقی در بستری روشن بشود و در یک سمت دیگری مصارف روشن بشود. هنوز آن سؤالات بنیادین در ذهن اعضای شورا وجود دارد و نیاز به شفاف‌سازی بیشتری است که بنا شد جلسه دیگری برگزار شود.

پول مردم برای مسابقات اپلیکیشنی تلویزیون چه می‌شود؟

وی در پایان پیرامون روشن شدن تکلیف پولی که مردم بابت مسابقات اپلیکیشنی پرداخت کرده‌اند تأکید کرد: این موضوع مهمی است که باید گزارش بگیریم واقعاً مسئولین ذی‌ربط در قبال وجوه دریافتی چه پاسخ روشنی دارند و همچنین درباره فرآیند حضور و درآمدهای مجموعه اپلیکیشن‌ها توضیحاتی را ارائه بدهند. به چه‌نحوی این مبالغ هزینه شده و به چه‌صورتی این درآمدها حاصل می‌شده، نیازمند سؤالات جدی است که باز این‌ها را دعوت می‌کنیم و جلسه‌ای در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم داشت. در این جلسه بیشتر بحث‌ها راجع به دو برنامه (نود و برنده‌باش) بود که توضیحاتی ارائه شده که برای ما پاسخ کامل و قانع‌کننده‌ای نبود و قرار شد یک جلسه تکمیلی راجع به مباحث مالی سازمان صداوسیما برگزار شود.

* تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وظیفه شبکه‌های برون مرزی مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای غرب است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در دیدار از معاونت برون مرزی رسانه ملی، وظیفه شبکه‌های برون مرزی را مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب علیه ایران دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در دیدار خود از معاونت برون مرزی رسانه ملی، درباره اهمیت وجود شبکه های برون مرزی تاکید کرد: شبکه های برون مرزی رسانه ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی توانستند انحصار اخبار توسط خبرگزاری های غربی و آمریکایی را که همواره بر محور اهداف و منافع دولت هایشان سیاستگذاری می شد، بشکنند و صدای بی صدای مردمی از جهان شوند که مدت ها در سایه غول‌های رسانه ای، محو شده بودند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه های نظام به بلندگوی حقیقت جوی مردم فلسطین، غزه، لبنان و یمن تبدیل شدند و با روشنگری، افکار عمومی جهان را نسبت به وقایع و رویدادهای مهمی که همواره مورد کتمان و سانسور خبری قرار می گرفت، آگاه کردند.

نماینده مردم فساء در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که شبکه های برون مرزی در رساندن پیام انقلاب و اندیشه ها و آرمان های نظام و صدای مظلومان جهان انجام می دهند بسیار مهم است و از اقدامات بازدارنده محسوب می شود و رسانه های معاند و مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدت هاست با این واقعیت روبه رو شده اند که انحصار رسانه ای شکسته شده است و تنها در اختیار آنها نیست. در عصر رسانه های نوظهور و شبکه های اجتماعی، وجود شبکه ها و کانال های برون مرزی به نوعی به ارتباط بین دوستان نظام جمهوری اسلامی و رسانه های هم سو کمک بسیار بزرگی کرده است و این افزایش ارتباطات فرهنگی و رسانه ای، بستری برای فضای صمیمی به منظور تبادل ارتباطات میان رسانه های هم سو فراهم کرده و تاثیرات شگرف خود را در حوزه اطلاع رسانی گذاشته است.

جمالی نوبندگانی درباره اقدام جمهوری اسلامی درباره توقف بخشی از اقدامات ایران در قبال توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی حتی پیش از آغاز مذاکرات برجام، حسن نیت خود را در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای بارها اثبات کرده بود و بعد از امضای برجام نیز همواره به تعهدات خود پایبند بود و این مورد به کرات در گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تاکید شده است اما با خروج آمریکا از برجام و در اعتراض به اقدامات ناکافی سایر کشورهای عضو این توافق، جمهوری اسلامی تصمیم گرفت با دادن مهلتی به کشورهای( ۱+۴) برای انجام تعهدات خود، بخشی از اقدامات خود را در اجرای برجام کاهش دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در این برهه حساس که بی شک رسانه های آمریکایی و غربی به دنبال ایجاد موج منفی علیه ایران هستند باید رسانه های نظام به ویژه شبکه های برون مرزی با دعوت از کارشناسان و اهل فن، ابعاد مختلف این مساله را به درستی اطلاع رسانی کنند و بر این مساله که جمهوری اسلامی علیرغم عهدشکنی آمریکا و کوتاهی اروپا، همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تاکید شود. این بسیار مهم است که افکار عمومی دریابند که جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات و تحریم های ظالمانه و یک سویه آمریکا که برخلاف روح برجام علیه ایران اعمال شده، همچنان به تعهدات خود عمل کرده و آغارگز این تصمیم نبوده است.

وی افزود: کارمندان خالص و مجاهد معاونت برون مرزی که همچون سربازان گمنام به درستی و شایستگی در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنند باید خویشتن‌داری ایران در مساله برجام و اجرای تمامی تعهدات و بدعهدی آمریکا و راهبرد تازه ایران در قبال توافق برجام را به درستی در برنامه سازی ها با بهره گیری از کارشناسان اهل فن، شفاف سازی کنند و نباید اجازه دهند آمریکا که علاوه بر اعمال تحریم های اقتصادی، جنگ رسانه ای به راه اندازد و افکار عمومی جهان را با ترفندهای تبلیغاتی با خود هم سو کند.

جمالی نوبندگانی در این بازدید از بخش های مختلف خبرگزاری بین المللی تصویری «ایران پرس» دیدار و از نزدیک با روند کار این خبرگزاری تازه تاسیس معاونت برون مرزی صدا و سیما آشنا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم کوتاه «حد» جایزه جشنواره «زیگموند فروید» را گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جایزه «زیگموند فروید» در کشور آمریکا به فیلم کوتاه «حد» به کارگردانی جواد دارایی رسید.
.

به گزارش سینماپرس، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جشنواره «زیگموند فروید» در کشور آمریکا به فیلم کوتاه «حد» به کارگردانی جواد دارایی رسید. این جشنواره بر مضامین روانکاوی تمرکز دارد.

دومین دوره این جشنواره امسال همزمان با بزرگداشت زیگموند فروید در تاریخ ۵ می برابر با ۱۶ اردیبهشت ماه در فلوریدای آمریکا برگزار شد.

امسال صد و شصت و سومین سال تولد فروید بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بن کارت‌هایی که غیرفعال شد/ وقتی حل موضوع گرانی کاغذ دغدغه مسئولان می‌شود


در هفته گذشته، بن کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب صادر شده برای اهالی قلم غیر فعال شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نخستین شهر شطرنجی ایران کجاست؟


یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی عنوان اولین شهر شطرنجی ایران را از آن خود کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پاسخ ستاد امر به معروف به چرایی ورود نکردن به ماجرای چالش ساسی مانکن/ درخواست نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش برای شفاف‌سازی اظهاراتش


پاسخ ستاد امر به معروف به چرایی ورود نکردن به ماجرای چالش ساسی مانکن/ درخواست نماینده مجلس از وزیر آموزش و پرورش برای شفاف‌سازی اظهاراتش

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور ایران در بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایتالیا


ایران در نمایشگاه کتاب تورین ایتالیا شرکت و دستاورد‌های نشر کشور را به نمایش کشاند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هستی» آماده اکران شد/ «برای پرواز گاهی باید تا لبه پرتگاه بیای» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «هستی» به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدروح الله حسینی همزمان با اتمام مراحل فنی، آماده اکران شد.

در این اثر سینمایی ستایش موسوی، سعید برجعلی، محمدرسول صفری، مینا حسینی مقدم، زهرا فراهانی، فاطمه رمضانی مقدم، امیر راوش، زهرا حاجیلو، سمیه پارسایی، پریسا گلدوست و کیانوش گرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«هستی» محصول سیمانمای کوثر کویر ایرانیان است و موسیقی تیتراژ پایانی آن، ساخته امیرعباس گلاب با صدای راوش و ترانه عاطفه حبیبی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «برای اینکه پرواز کنی گاهی لازمه تا لبه پرتگاه هم بیایی ….»

مشاهده خبر از سایت منبع