معرفی اعضای شورای سیاستگذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

محمد خراسانیزاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی، اعضای شورای سیاستگذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را منصوب کرد.

محمد خراسانیزاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی، اعضای شورای سیاستگذاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را منصوب کرد.

به مناسبت زادروز حسین علیزاده، قطعه پیش در آمد دشتی از کتاب ۱۰ قطعه برای تار (جلد پنجم) توسط محمدجواد محمدشاهی تا پایان شهریورماه در پلاتفرمهای موسیقی منتشر خواهد شد.

ایرج طهماسب که به تازگی از برپاییِ نمایشگاه نقاشی خود خبر داده است، بهرغم سالها فعالیت در حوزه نمایش و تصویر، در حقیقت بخشی از تحصیلاتش در حوزه هنرهای تجسمی بوده است.

در طول تاریخ هنر، خودنگارگری همواره یکی از موضوعات محبوب هنرمندان بوده است. در برخی از موارد، خودنگارهها تنها تصاویر به جای مانده از چیرهدستترین نقاشان جهان است.

قرار است به تازگی پروژه موسیقایی «وداع» به آهنگسازی و خوانندگی حسام آرین و روایت امیر محمد صمصامی با تمرکز بر واقعه عاشورا در بوستان آب و آتش برگزار شود؛ هرچند که «وداع» پیش از این عنوان کنسرتهای حسامالدین سراج در این ایام بود!

نقاشی قهوه خانه، سبکی از نقاشی است که با اوج گرفتن جنبش مشروطه در ایران پا گرفت و اکنون به عنوان یک میراث ارزشمند هنری مطرح است. در گذشته در فقدان وسایل ارتباط جمعی، بخشی از میراث مکتوب ما به صورت روایت داستانی بر روی پرده های بزرگ نقاشی می شد و یک نفر به نام قَوّال، نقوش بر پرده را در میان مردم به صورت اشعار حماسی، مرثیه و رزمی و مذهبی روایت می کرد.

نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» شامل عکسهایی از آئین عزاداری محرم هیأت رایت العباس در محله چیذر تهران، شنبه ۴ شهریور افتتاح میشود.

من حسین علیزاده هستم؛ متولد ۱۳۳۰ در تهران. من همیشه تصویری از دوران بچگی خود دارم که تمام سوژههای کارهایم از همان تصویرها میآید. آدم میتواند اینگونه برخورد کند و بگوید که من اینجا و آنجا تحصیل کردهام که خب تحصیل هم کردهام ولی هیچوقت به من نگفتند دلت را چگونه پیاده کن!

یکی از پژوهشگران و فعالان موسیقی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد حسین علیزاده نوازنده پیشگام موسیقی ایرانی ضمن انتشار یادداشتی از تولید قطعه «پیش درآمد دشتی» به افتخار این هنرمند خبر داد.

ویژه برنامه «چهارپایه عشق» با خوانندگی مصطفی راغب در قالب یک کنسرت مرتبط با اجرای آثار موسیقایی عاشورایی در برج میلاد تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.