X

Archives خرداد 1399

دفتر سینمایی

جوایز منتخب منتقدان ۲۰۲۱ هم به تعویق انداخته شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از عقب افتادن مراسم اسکار به مدت دو ماه، انجمن منتخب منتقدان نیز اعلام کرد اهدای این مراسم را تا ۷ مارس (۱۷ اسفند) به تعویق می‌اندازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز منتخب منتقدان که برای تجلیل از سینما و تلویزیون اهدا می‌شود هر چند هنوز قصد دارد به صورت زنده در سانتا مونیکای کالیفرنیا برگزار شود، اما زمان برگزاری‌اش را به تعویق انداخته است.

سازمان‌دهندگان این رویداد با صدور بیانیه‌ای دیروز (پنج شنبه) اعلام کردند این مراسم را ۷ مارس ۲۰۲۱ برگزار می‌کنند.

امسال بار دیگر تای دیگس به عنوان مجری این مراسم باز می‌گردد تا برای سومین سال متوالی این مسئولیت را برعهده بگیرد. این مراسم به صورت زنده از سی‌وی نتوورک پخش می‌شود.

در بیانیه این انجمن آمده: حال که مردم بیش از هر زمان دیگری به سینما و تلویزیون روی آورده‌اند تا احساس آرامش کنند و آموزش ببینند، با تغییر زمان اهدای این جوایز ما قصد داریم تا به تجلیل از همه کارهای خلاقانه در این فصل بپردازیم.

در این بیانیه تاریخ‌های جدیدی برای نامزدی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی اعلام شده است. از ۲ نوامبر ۲۰۲۰ فصل انتخاب در برنامه‌های تلویزیونی و از یکم فوریه زمان انتخاب آثار سینمایی آغاز می‌شود و تا ۵ مارس در هر دو بخش رای گیری نهایی انجام می‌شود.

در جشن اهدای جوایز سال ۲۰۲۰ که در ماه ژانویه برگزار شد فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو ۴ جایزه به خانه برد که شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل برای برد پیت، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای تارانتینو و بهترین طراحی تولید برای باربارا لینک و نانسی های بود. خواکین فینیکس نیز برای «جوکر» به عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شد و رنه زلوگر برای «جودی» جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. جایزه بهترین کارگردانی نیز به صورت مشترک به سم مندس برای «۱۹۱۷» و بونگ جون هو برای «انگل» رسید. در بخش تلویزیونی نیز «فلی بگ» به عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شد و ادی مورفی جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دوست داشتیم در «خانه – موزه عزت‌الله انتظامی» هر اجرایی ارائه نشود، ولی دیگر در اختیار ما نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجید انتظامی می‌گوید: خیلی حیف شد که هنرمندی برجسته مثل محمدعلی کشاورز از میان ما رفت. مطمئنم اگر پدرم زنده بود حتما بابت این اتفاق به او سخت می‌گذشت، همانطور که می‌دانم الان چقدر برای آقای نصیریان سخت است.

به گزارش سینماپرس، ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ دومین بهاری است که عزت‌الله انتظامی دیگر در این جهان نیست تا سالروز تولدش را جشن بگیرد و درست در همین روزها که به فکر نوشتن از او و گپی با پسرش مجید انتظامی بودیم، یکی از همراهان دیگر او از دنیا رفت و حالا احتمالا جمع‌شان در آن دیار، بیشتر جمع است.

درگذشت محمدعلی کشاورز گفت‌وگوی ایسنا را با مجید انتظامی،  آهنگساز برجسته‌ای که ساخت موسیقی فیلم‌های زیادی همچون «آژانس شیشه‌ای»، «روز واقعه»،   «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «از کرخه تا راین»، «دوئل»، و «من ترانه ۱۵ سال دارم» را برعهده داشته، به نقل خاطراتی برد که او از این هنرمند و رفاقت با پدرش داشت.

مجید انتظامی که با حسرت از مرگ محمد علی کشاورز یاد می‌کند، می‌گوید: «آقای کشاورز آدم بسیار با معرفتی بود. همیشه با دوستانش در تماس بود و نه فقط به بابا (عزت‌الله انتظامی) بلکه به همه‌شان زنگ می‌زد و جویای احوال دوستان قدیمی‌اش بود. حتی حال مرا هم که کارم موسیقی بود و خیلی ارتباطی با حوزه کاری‌شان نداشتم پیگیری می‌کردند. همین چند شب قبل که بخاطر شرایط جسمانی‌ام، نمی‌توانم بیرون بروم و بعد از این اتفاق، تماسی تلفنی با منزل‌شان داشتم،  آقایی که از ایشان پرستاری می‌کرد به من می‌گفت، آقای کشاورز خیلی نگرانت بود.»

او ادامه می‌دهد: «واقعا حیف شد.  ایشان غیر از اینکه یک هنرمند برجسته و انسانی خوب بود، آدم بامعرفتی هم بود و با آن حال و احوالی که داشت به فکر همه بود. البته متاسفانه هنرمندهای این چنینی فقط با خودشان زندگی می‌کنند، تمام دوران زندگی بخاطر شرایط کاری به نوعی تنها هستند.  من یادم می‌آید هر وقت با پدرم مسافرت می‌رفتیم او مشغول خواندن سناریو می‌شد و فقط موقع غذا خوردن یا وقتی در ماشین بودیم کنارمان بود. به هر حال تعهدشان به کار جور دیگری بود و در خانواده هم معمولا به کارشان چنان احترام گذاشته می‌شد که به خودمان اجازه نمی‌دادیم زیاد نزدیک‌شان شویم و همیشه حریمی را رعایت می‌کردیم. به خصوص که این‌ها در یک نسل قبل  «پدرسالار» بودند و خود من در سن هفتاد سالگی هم جرات نمی‌کردم، جلوی پدرم یک سیگار بکشم و همیشه بیرون می‌رفتم، ولی الان روابط نسل جدید کاملا فرق کرده است.»

انتظامی با گفتن «خدا رحمتشان کند» یادآور می‌شود: «آقای کشاورز را مثل پدرم دوست داشتم. یادم می‌آید سر فیلم «بای سیکل‌ران» نمی‌دانم در آن تاریکی سالن چطور آمدند، مرا پیدا کردند و بعد گفتند، «آقا این چه موزیکی بود؟ همه موهای تن من سیخ شد!» (می‌خندد.)  حیف!  مطمئن هستم پدرم اگر بود خیلی به او سخت می‌گذشت و می‌دانم چقدر الان برای علی نصیریان سخت است. این آدم‌ها در قلب من یکی که، جای ابدی دارند و مطمئن هستم برای آیندگان هم اینقدر اثرهای پربار گذاشته‌اند که آن‌ها هم به این هنرمندان افتخار کنند.»

اما جدا از این خاطرات باید سراغ خانه – موزه  عزت‌الله انتظامی را هم از مجید انتظامی گرفت؛ جایی که برخی آثار و نشانه‌های زندگی آقای بازیگر در آن به یادگار مانده، ولی وضعیت این مکان که در اصل منزل شخصی زنده‌یاد انتظامی بوده چندان مورد رضایت خانواده او نبوده و به نظر می‌رسد هنوز  هم نیست. او سال گذشته همین روزها در گفت وگویی با ایسنا نسبت به برخی مسائل خانه موزه از جمله اینکه روح خانه پدری‌اش و نشانه‌ای از فضایی که عزت الله انتظامی در آن زندگی می‌کرده در آنجا جا دیده و حس نمی‌شود، انتقاد کرده بود.

حالا انتظامی درباره حال و هوای فعلی خانه – موزه پدرش، با قدردانی از محمدجواد حق‌شناس و شکرخدا گودرزی توضیح می‌دهد: «سال گذشته آقای حق‌شناس (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران)،  زحمات زیادی کشیدند و پیگیری‌هایی را برای بهتر کردن شرایط این خانه – موزه انجام دادند.   آقای گودرزی (مدیر خانه – موزه) هم برای این موزه کارهای زیادی کردند. البته در آنجا هر کاری کنند، دیگر به حالت اول برنمی‌گردد، چون آنجا یک خانه یک طبقه با فرمی متفاوت بود که از ابتدای تبدیل به خانه – موزه تغییراتی نادرست در آن به وجود آمد. با این حال در یک سال اخیر اقداماتی در آنجا به وجود آمده تا به آنچه قبلا بود کمی نزدیک‌تر شود. ما هم وسایل مرتبط با پدر را که جلوی دست بود در اختیارشان گذاشتیم، اما در کلیت آنجا باز هم مسائلی باقی مانده، از جمله اینکه قرار بود خانه – موزه، شورایی اداره شود و همیشه دست‌کم یک «انتظامی»  در آن حضور داشته باشند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.»

او می‌گوید: «یکی از آرزوهای پدرم این بود که در این محل جوان‌ترها تجربه خود را به معرض نمایش بگذارند، خودش می‌گفت نهایتا پول آب و برق را بدهند گرچه همان موقع من هم می‌گفتم که این عملی نیست و سالن قطعا یکسری هزینه‌ها دارد. با این حال بعدها آن طور که مورد انتظار ایشان بود، کارها انجام نشد و الان هم دقیق نمی‌دانم آنجا توسط چه دستگاهی اداره می‌شود.»

وی به نقش پدرش در تاسیس موزه سینما اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «پایه‌گذار موزه سینما پدر من بود. خودش همه آثار و جوایزش را به آنجا برد. با بقیه کارگردان‌ها هم صحبت می‌کرد تا آثارشان در موزه باشد و بعد خودش مثل یک پادو آژانس می‌گرفت و تک‌تک برای گرفتن‌شان مراجعه می‌کرد. خود من هم  یادم می‌آید وقتی جایزه شمشیر طلایی دمشق را برای فیلم «سمفونی صحرا» برده بودم، بابا به زور آن را از من گرفت تا در موزه بگذارد. همینطور دو سیمرغ بلورینی را که از جشنواره فیلم فجر گرفته بودم.  می‌گفتم بابا جان برای چه آن‌ها را بدهم تا بگذارید در یک جای دیگر؟ همین جا هست. ولی خوب نوع نگاهش فرق داشت و افسوس که در خانه – موزه خودش آنچه می‌خواست اتفاق نیفتاد.

الان هم از میان وسایل باقی‌مانده‌شان باید فرصتی پیدا شود و باز بگردم. فعلا به دلیل کمردرد این امکان را ندارم ولی باید همه چیز را دوباره ببینم و نمی‌دانم اگر چیزی پیدا شد،  به همین خانه – موزه بدهم یا موزه سینما،  چون ظاهرا نسبت به آنچه در موزه‌ پدرم هست حق و حقوقی نداریم و اصلا حضوری در آنجا نداریم.  ما کلا دوست داشتیم آنجا یک کلاس خاصی داشته باشد و هر اجرایی ارائه نشود، ولی دیگر در اختیار ما نیست.»

مجید انتظامی در پایان صحبت خود با تاکید بر اهمیت اینکه “آنچه از هنرمندانی شاخص باقی می‌ماند باید با توجه به شأن و جایگاه‌شان حفظ شود” می‌گوید: «چنین مکان‌ یا خانه – موزه‌هایی، حالا متعلق به هر هنرمندی که باشند،  باید فراتر از چیزی که هستند معرفی شوند؛  چه از طریق تلویزیون و چه از طریق متولیان آن مکان‌ها،  چون به هر حال نباید فراموش کرد، بعضی‌ آدم‌ها خیلی فرق دارند، مثل همین پنج بازیگری که از قبل از انقلاب بوده‌اند (انتظامی، مشایخی، رشیدی، کشاورز و نصیریان). این‌ها برای مردم خاطره‌ساز هستند و حفظ آثار و نشانه‌هایشان به معنی حفظ هنر این مملکت است. هر هنرمندی که در این مملکت از دست می‌رود کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد. البته ممکن است افرادی دیگر خیلی رشد کنند ولی جای این‌ها را نمی‌گیرند. خیلی حیف است که همین تعداد انگشت‌شمار هم از میان ما می‌روند و  فقط چند صباحی همه از آن‌ها در اینترنت عکس می‌گذارند و بعد فراموش می‌شوند. مثل پدر من که الان مگر چه کسی از او یاد می‌کند؟»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویژگی «همسران» دست گذاشتن روی موضوع عشق و محبت بین همسران بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرهاد جم ویژگی که باعث دیده شدن سریال «همسران» شد را پرداختن به موضوع محبت میان زن و مرد عنوان می‌کند؛ موضوعی که تا آن زمان اجازه داده نمی‌شد در تلویزیون به آن پرداخته شود. او همچنین در این روزهای سخت کرونا، ابراز امیدواری کرد که مردم این بیماری را جدی بگیرند تا ان‌شاءالله ریشه‌کن شود.

به گزارش سینماپرس، این بازیگر درباره سریال «همسران» که هم‌اکنون از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است، گفت: ویژگی بارز سریال «همسران» این بود که در آن زمان و در آن موقعیت دست روی موضوعی گذاشته بود که مدت‌ها بود مردم چیزی درباره‌اش نمی‌شنیدند و نمی‌دیدند و آن عشق و محبت بین همسران بود؛ مسائلی که تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها اجازه نمی‌داد تا آن زمان دیده شود. سریال «همسران» روی این مسئله دست گذاشت؛ ضمن اینکه زبان شیوای بیژن بیرنگ (نویسنده و کارگردان سریال) و موقعیتی که ما چهار شخصیت اصلی داشتیم (فرهاد جم، الهام پاوه‌نژاد، فردوس کاویانی و مهرانه مهین‌ترابی) و کل عوامل، همه‌ی این‌ها دست به دست هم داد تا سریال «همسران» دیده شود.

جم که در فصل سوم سریال «ستایش» در نقش یک روحانی ظاهر شده بود، درباره این نقش که هم اینکه از شبکه آی فیلم در حال پخش است، توضیح داد: ایفای این نقش برای من بازیگر هیچ تفاوتی با دیگر نقش‌هایم نداشت؛ مثل همه‌ی نقش‌هایم درباره آن مطالعه کردم و آدم‌های این صنف را دیدم و حرکات و رفتارشان را مشاهده کردم و بعد با ذهنیت، دانش و تجربه شخصی خودم ادغام کردم و با متن و هدایت کارگردان نقش شکل گرفت. نمی‌توانم بگویم چون نقش یک روحانی بود از نقش یک رزمنده، پزشک یا یک آدم عادی که در زندگی دچار چالش است متمایز بود. هر صنفی یک سری ویژگی‌های مشخص دارند و بعد از آن نقشی که در متن تعریف شده هم ویژگی‌هایی دارد و خود بازیگر هم خصوصیاتی دارد که با هم ادغام شده و ماحصل کار چیزی می‌شود که مخاطب روی آنتن یا پرده سینما می‌بیند.

این بازیگر که به عنوان مجری هم در تلویزیون ظاهر شده است، با بیان اینکه اجرا و بازیگری دو مقوله متفاوت هستند، گفت: دلیلی ندارد که بگوییم چون تو بازیگر هستی می‌توانی مجری خوبی باشی و یا برعکس چون مجری توانمندی هستی می‌توانی بازیگر خوبی هم باشی. این‌ها هیچ ربطی بهم ندارند اما می‌شود شخصی در هر دو موفق باشد. دلیل افزایش حضور بازیگران به عنوان مجری در سال‌های اخیر شاید این باشد که تهیه‌کننده احساس می‌کند وقتی یک آدم دیده شده و مورد استقبال قرارگرفته را به عنوان مجری در برنامه‌اش بیاورد چند قدم جلوتر است و برنامه به واسطه حضور آن شخص یک تعداد بیننده از پیش تعیین شده دارد. موفق بودن یا نبودن آن برنامه به خود برنامه یا مسابقه و توانایی های آن شخص برمی‌گردد.

جم درباره فعالیت‌هایش در دوران قرنطینه توضیح داد: الان بیشتر از هر چیزی نگران کرونا و اتفاقات ریز و درشت جامعه هستم. من دو تا کتاب چاپ کرده‌ام و در حال حاضر بیشتر وقتم را صرف بازنویسی کتاب سومم می‌کنم.  

او در پایان صحبت‌هایش با ایسنا گفت: امیدوارم مردم کرونا را جدی بگیرند تا ان‌شاءالله مهار شود. الان خودم هم مثل اول به طور کامل قرنطینه نیستم و از خانه خارج می‌شوم اما سعی می‌کنم تا فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها را رعایت کنم. بیماری سختی است و از دست رفتن عزیزان و هموطنان دردناک است. خودمان باید کاری کنیم نمی‌شود تا آخر در قرنطینه بود چرخ کشور باید بچرخد اما باید مراقب باشیم و حواسمان را جمع کنیم.

«همسران»، «تولدی دیگر»، «پول کثیف» و «ستایش۳» از جمله سریال‌هایی هستند که فرهاد جم در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل پنجم سری جدید «شام ایرانی» ساخته شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فصل پنجم از سری جدید «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب با حضور بازیگران مرد عرصه کمدی سینما و تلویزیون ساخته شد.

به گزارش سینماپرس، پخش سری جدید «شام ایرانی» از ۲۹ اسفندماه آغاز شد و تاکنون چهار فصل با حضور بازیگران شناخته شده از جمله پوریا پورسرخ، سامان گوران، نیما شاهرخ‌شاهی، شبنم قلی‌خانی، سیما تیرانداز، مارال فرجاد، سیدجواد هاشمی، علی انصاریان، حامد آهنگی، آشا محرابی، مرجانه گلچین، نگین معتضدی و نعیمه نظام‌دوست ضبط و پخش شده است.

در سه فصل اول مجموعه بازیگرانی از ترکیه، آذربایجان و لبنان حضور داشتند اما شیوع کرونا حضور بازیگر ارمنستانی در سری چهارم پروژه را لغو کرد و بازگشت یکی از بازیگران ایرانی فصل پنجم به کشور را نیز با تأخیر روبرو کرد.

به تازگی فصل جدید این مجموعه با حضور علیرضا خمسه، امیرحسین صدیق، علی مسعودی (مشهدی) و میرطاهر مظلومی ضبط شده است و پس از غیبت یک هفته‌ای «شام ایرانی» در شبکه نمایش خانگی این مجموعه پرطرفدار از جمعه ۶ تیر به خانه‌های مخاطبان باز می‌گردد.

«شام ایرانی» هر هفته جمعه‌ها از شبکه نمایش خانگی و وی او دی‌ها (فیلیمو و نماوا) پخش می‌شود و میزبان نخستین قسمت از فصل پنجم آن میرطاهر مظلومی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تدوین مجدد «مدیترانه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هادی حاجتمند قصد دارد جدیدترین فیلمش را بسازد و «مدیترانه» را اکران کند.

به گزارش سینماپرس، هادی حاجتمند نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: در دوران قرنطینه بیش از یکصد و بیست فیلم دیدم و کتاب‌های متنوعی خواندم که احتمالا خروجی آن تولید یک فیلم نیمه بلند داستانی رئالیستی متفاوت با نام «بچه‌های پایین» شود.

او افزود: تهیه کنندگی آن را رشید حاجتمند انجام می‌دهد و نویسندگی مشترک با مرتضی علیزاده دارم و کارگردانی را خودم بر عهده خواهم داشت.

حاجتمند بیان کرد: در این فیلم نگاه مثبت، روشن و امیدوارانه به پایین شهر داریم و محتوای آن تلخ و سیاه و چرک نیست و برای مخاطب دیدنی و جذاب خواهد بود ضمن اینکه به شخصه علاقه عجیبی به آن دارم.

حاجتمند با اشاره به آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی «مدیترانه» عنوان کرد: آماده اکران بودیم که به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها برخورد کردیم که این باعث شد در مدت تعطیلی اخیر تدوین مجدد روی آن انجام دادم و در حال اتمام است و پس از آن اکران خواهم کرد.

او با اشاره به اکران آنلاین یا عمومی این فیلم گفت: قصد ورود به اکران آنلاین داشتیم که بازگشایی سینماها اعلام شد در نتیجه تصمیم گرفتیم صبر کنیم و اکران عمومی داشته باشیم البته بگویم که اکران آنلاین را دوست دارم، چون مقوله جذاب و پر مخاطبی است و اصلا فکر نمی‌کردم با چنین استقبالی روبرو شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«صحنه زن» وارد پیش تولید شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمنامه «صحنه زن» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی و به تهیه کنندگی مجید رضابالا با صدور پروانه ساخت وارد مرحله پیش‌تولید شد.

به گزارش سینماپرس، پروانه ساخت فیلمنامه «صحنه زن» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی و به تهیه‌کنندگی مجید رضابالا صادر و فیلم وارد مرحله پیش تولید شد و عوامل در حال مذاکره با بازیگران فیلم هستند.  

صمدی که پیش از این فیلم «بی‌نامی» را ساخته بود، بار دیگر فیلمنامه‌ای اجتماعی را انتخاب کرده است که البته فضایی متفاوت نسبت به اثر قبلی خود دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در صورت مساعد بودن شرایط این اثر در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کند.

براساس برنامه‌ای که گروه دارد، قرار است این اثر پیش‌تولید فشرده‌ای را پشت سر بگذارد و به احتمال فراوان اواسط تیرماه در تهران کلید خواهد خورد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شکایت سازمان سینمایی از کارگردان «رحمان ۱۴۰۰» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منوچهر هادی، کارگردان سینما و تلویزیون، به دلیل قاچاق نسخه غیرقانونی فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار شد.

به گزارش سینماپرس، منوچهر هادی، کارگردان فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از حضورش در دادگاه فرهنگ و رسانه خبر داد.

این کارگردان در پست اینستاگرامی خود در این‌باره توضیح داد:

«بدون هیچ توضیحی منو خواستن و رفتم شعبه ششم.
سازمان سینمایی شاکی بود، از من و پخش کننده، توضیح دادم که نسخه قاچاق رحمان را من بیرون ندادم. سازمان سینمایی اعلام کرده بود که فقط نسخه کامل دست کارگردان و پخش کننده هست.
توضیح: اولاً که فیلم مجوز گرفت و توزیع شد. دوماً چرا باید نسخه دست من باشه؟
نسخه دست تهیه‌کننده، دفتر جشنواره، صداوسیما جهت بازبینی برای مجوز پخش تیزر، شورای پروانه نمایش، تصحیح رنگ
و جایی که کپی میشه برای سینماها، صداگذار
آهنگساز و…
هرکدام از این‌ها می‌توانند عامل قاچاق باشند، خواسته یا ناخواسته.
حتی ارشاد و کسانی که در آنجا نسخه اصلی را تحویل گرفتند. چرا من مشاور محترم حقوقی سازمان سینمایی؟
در هرصورت ممنون از سازمان سینمایی بخاطر پیگیری عاملین قاچاق فیلم رحمان.
امیدوارم اگر ثابت شد من و پخش‌کننده نبودیم، پیگیری‌ها ادامه داشته باشد …»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«۸۷ متر» به بهشت زهرا (س) رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری طی روزهای گذشته به بهشت زهرا (س) رسید.

به گزارش سینماپرس، سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری این روزها در حال تصویربرداری است و روز ۲۸ خرداد تصویربرداری سریال به بهشت زهرا (س) رسید و صحنه‌هایی از سریال در آنجا ضبط شد.

روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه سکانس‌هایی از این سریال با حضور غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما انجام شد. در این سکانس‌ها مرتضی علی آبادی و مانی صدیقی جلوی دوربین رفته‌اند که در نقش فرزندان حسین محب اهری ظاهر شده‌اند.

همچنین طی روزهای گذشته علی انصاریان بازیکن فوتبال در لوکیشن دیگری در سیدخندان در این پروژه به ایفای نقش پرداخت.

سریال «۸۷ متر» به کارگردانی عیاری جزو آثاری بود که تصویربرداری آن به دلیل کرونا متوقف شد و اواخر اردیبهشت ماه مجدد ضبط آن از سر گرفته شد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

این سریال کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در حال تولید است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سقوط صدام سوژه یک فیلم سینمایی می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران، پس از نزدیک به یک دهه دوری از عرصه کارگردانی فیلم «به کودکان شلیک نکنید» را با داستانی درباره سقوط صدام و به زبان عربی می‌سازد.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه حسینی کارگردانَ سینما در گفتگو با مهر، با اشاره به پروژه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» که نزدیک به ۵ سال است پروانه ساخت دریافت کرده بود، گفت: در انتظار این بودیم که تهیه‌کننده فیلم اعلام کند مشکلات این پروژه که عمدتاً مسائل مالی و سرمایه گذاری را شامل می‌شد، به پایان رسیده تا بتوانیم این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایطی فراهم شده است که این امکان وجود دارد و فیلم به زودی جلوی دوربین می‌رود.

این هنرمند تاکید کرد: من در کارگردانی سینما به دنبال اعتقادات خود هستم و در شرایط فعلی باید فیلم موردنظر خود را جلوی دوربین ببرم چرا که حرف‌های خود را در قالب فیلم بیان می‌کنم، اما مدت‌ها است که متاسفانه شرایط مناسبی برای ساخت این پروژه فراهم نمی‌شود.

وی توضیح داد: فیلمنامه این اثر نسبت به دیگر آثاری که جلوی دوربین برده‌ام متفاوت است که امیدوارم مخاطبان از دیدن این فیلم لذت ببرند.

کارگردان «زیباتر از زندگی» ادامه داد: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم به تازگی گفته است که اگر شرایط خوب پیش برود این فیلم برای جشنواره فیلم فجر آینده آماده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: بازیگران این فیلم همه عراقی هستند و این احتمال وجود دارد که یک بازیگر ایرانی نیز حضور داشته باشد، این فیلم به زبان عربی ساخته می‌شود که برای نسخه ایرانی دوبله فارسی می‌شود. در واقع چون قصه این فیلم درباره عراق است، فیلم نیز به زبان عربی ساخته می‌شود.

این کارگردان بیان کرد: این فیلم درباره اتفاقاتی است که از زمان سقوط صدام تا امروز در عراق رخ داده است.

شاه حسینی در پایان گفت: این مدت اگر چه موفق به ساخت فیلم نشده‌ام اما توانستم نسبت به گذشته مطالعه بیشتری داشته باشم که این امر برای من بسیار مهم بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازیگر «جنگ ستارگان» به «پینوکیو» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اوان مک‌گرگور گفته است در نقش جیمینی در فیلم «پینوکیو» ساخته گی‌یرمو دل‌تورو صداپیشگی می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از پیپل، در حالی که «پینوکیو» ساخته گی‌یرمو دل تورور از نتفلیکس پخش خواهد شد، اوان مک‌گرگور برای ایفای نقش «جیمینی کریکت» انتخاب شده است.

بازیگر ۴۹ ساله «جنگ ستارگان» در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین اعلام کرد صداپیشگی نقش شخصیت جیمینی کریکت فیلم «پینوکیو» را برعهده گرفته است.

وی گفته ساخت این انیمیشن خیلی طول می‌کشد اما او صداپیشگی بخش اول مربوط به خودش را انجام داده و ممکن است یک ترانه هم در این میان جای داشته باشد.

فیلم «پینوکیو» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی خود گی‌یرمو دل تورو در دست ساخت است و گفته شده یک انیمیشن استاپ موشن موزیکال است که داستانش در دوران فاشیسم در ایتالیا می‌گذرد.

دل تورو ۵۵ ساله قبلاً در مصاحبه‌ای گفته بود هیچ هنری به اندازه انیمیشن بر کار حرفه‌ای‌اش اثر نگذاشته و با هیچ شخصیتی به اندازه پینوکیو ارتباط برقرار نکرده است.

وی افزوده بود که سفر پینوکیو سفری برای کشف خودش است و در نهایت به درکی عمیق از دنیای واقعی می‌رسد.

اولین انیمیشن از این داستان ایتالیایی سال ۱۹۴۰ توسط دیزنی ساخته شد و به عنوان نخستین انیمیشن در تاریخ موفق به کسب جایزه اسکار شد و جوایز بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه را هم برد.

مشاهده خبر از سایت منبع