
سینماپرس: معاون اجرایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر از اختصاص دادن حدود ۹۵۰۰ صندلی برای مردم علاقهمند به تماشای فیلمهای این جشنواره خبر داد.
به گزارش سینماپرس، عزتالله علیزاده درباره پیشفروش بلیتهای جشنواره و ظرفیت در نظر گرفته شده برای مردم بیان کرد: براساس پیشبینی انجام شده ظرفیت سینمای مردمی ۱۷ مجموعه با ۳۴ سالن و ۹۵۰۰ صندلی است که این ظرفیت امسال نسبت به سال قبل به اندازه دو هزار صندلی بیشتر شده است.
او درباره نمایش مردمی فیلمها در شهرهای دیگر افزود: آنچه اعلام شد فقط مربوط به تهران است و برنامهریزی استانها در خود استانها انجام میشود که در ستاد جشنواره هم پیگیری میشود.
وی درباره سهم ارگانها و نهادها نیز توضیح داد: امسال ۲۵ درصد از ظرفیت بلیتها برای گیشه، بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برای ارگانها و باقی برای پیشفروش از طریق سایت در اختیار مردم خواهد بود. همچنین یک ردیف هم در سینماها در اختیار صاحبان آثار و سینما قرار میگیرد.
علیزاده تاکید کرد: امسال مطابق دورههای قبل، فروش بلیت در گیشه را هم داریم و ظرفیت هم بیشتر شده تا مردم کمتر در صف بمانند. ضمن اینکه بنا به بودن متقاضی، سانس فوقالعاده هم دایر خواهد شد.
علاقهمندان به تهیه بلیتهای جشنواره میتوانند از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۳۰ دیماه به سایت www.Fajrticket.ir مراجه کنند و این فرصت تا ساعت ۱۸ چهارشنبه دوم بهمنماه ادامه خواهد داشت.
پیشتر اعلام شده بود هر شخص مجاز است تا با کد ملی خود، دو سری بلیت از طریق سامانه پیشخرید کند ولی با انتشار سه جدول سینمای ایران ۱، ۲ و ۳ هر شخص میتواند چهار سری بلیت یعنی دو جدول کامل تهیه کند.

سینماپرس: محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفتوگو با ستاد خبری جشنواره، درباره سینماهای مردمی در این دوره از جشنواره گفت: امسال ۱۷ مجموعه سینمایی با ۳۷ سالن ۹۵۴۹ صندلی برای بخش مردمی جشنواره در نظر گرفته شده است.
به گزارش سینماپرس، محمدرضا فرجی گفت: سال گذشته ۷۴۹۵ صندلی برای سینماهای مردمی در نظر گرفته شده بود اما امسال بیش از ۲ هزار صندلی ظرفیت بیشتری برای سینماهای مردمی به وجود آمده است.
وی افزود: امسال دو سالن جدید گالریا در ولنجک و سینما بهمن ۲ در میدان انقلاب جزو سینماهای مردمی است که همزمان با آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به بهره برداری میرسد.
فرجی در مورد قیمت بلیتهای این دوره از جشنواره گفت: قیمت سری بلیت سینماهای مردمی پانزده هزارتومان است و در چهار سینمای تماشا (یافت آباد)، فجر (اسلامشهر)، پردیس کیان (نواب) و راگا (شهرری) با توجه به بافت منطقه بلیتها با تخفیف و به قیمت ده هزار تومان ارائه خواهد شد و انتظار داریم مانند سالهای گذشته بیشترین تقاضا برای خرید بلیت به صورت اینترنتی باشد.
مدیر سینماهای جشنواره درباره سانسهای سینماهای مردمی گفت: امسال سه سانس برای سینماهای مردمی در نظر گرفتهایم که از بعدازظهر آغاز خواهد شد. دلیل آن هم این است که سالهای گذشته، بارها شاهد بودیم بهدلیل دایر بودن ادارات و دانشگاهها، در ساعات صبح استقبال چندانی از این سایتها نمیشد و مخاطبان معمولا در ساعات عصر به سینما مراجعه میکنند.
او در پایان افزود: بر اساس نیاز و تعداد مخاطب در سینماهای مردمی مثل سالهای قبل سانس فوقالعاده خواهیم داشت و تلاش کردیم به شکلی برنامه ریزی شود که این سانس فوقالعاده تا ساعات دیروقت نیمه شب طول نکشد تا علاقهمندان به سینما حداقل مشکلات را برای دیدن فیلمها داشته باشند.
سینماپرس: محمد حسین رنجبران در صفحه شخصی خود بر لزوم وحدت و همدلی با مسئولان تاکید کرد و حمایت تمام قد از دولت را وظیفه رسانه ملی دانست. اما باید از ایشان پرسید در شرایطی که بی تدبیری دولتمردان، شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده است آیا حمایت تمام قد از دولت اشرافی که طی این چند سال ریخت و پاش های تجمل گرایانه آنها دردی بر دردهای مردم افزوده کار درستی است؟ چگونه است که طی این چند سال آقایان محترم به فکر همدلی نبودند؟ چرا در تامین معیشت مردم کسی با آن ها همدل نمی شود؟ و چرا در بزنگاه های سیاسی، دولت محترم مقابل ارکان نظام ایستاده و به جای همدلی، آب به آسیاب دشمن می ریزد که نمونه بسیار بارز آن را در سخنرانی های اخیر جناب رئیس جمهور و موضع گیری های حق به جانب ایشان در مقابل عملکرد سپاه شاهد بودیم.
به گزارش سینماپرس، محمدحسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با اشاره به برخی خبرها که امروز درباره درخواست جدید رئیس جمهور از رسانه ملی منتشر شد، در صفحه شخصی خود نوشت: مطالب منتشر شده در برخی خبرگزاریها درباره تعامل میان رسانه ملی و دولت دقیق نیست.
محمد حسین رنجبران در توییتی در صفحه شخصی خود در این زمینه افزوده است:
«رسانه ملی وظیفه خود میداند همچون سنوات گذشته تمام قد و با استفاده از همه ظرفیتهای قانونی به کمک رئیس جمهور محترم و دولتمردان پرتلاش بیاید.»
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما در بخش پایانی این یادداشت با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی مسئولان در این مقطع حساس آورده است: «امروز وحدت و همدلی در مسیر خدمتگزاری به این مردم که مستحق بهترینها هستند، مهمترین دستور کار رسانه ملی است.»

*خبرنگاران جوان

سینماپرس: شبکه سپهر رسانه صداوسیما با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر سه برنامه تولیدی جدید را روی آنتن خواهد برد.
به گزارش سینماپرس، «امروز با من» یک برنامه مردم محور و در جهت اطلاع رسانی برنامه های آماده پخش و کنداکتورهای روزانه تلویزیون است و هر روز در سه باکس ۱۷، ۱۹ و ۲۱ از شبکه سپهر رسانه پخش خواهد شد.
«اینجا چه خبره» نیز با رویکردی فانتزی و متفاوت با آنچه مرسوم پشت صحنه های برنامه های تلویزیونی بوده به برنامههای در حال ساخت سازمان صدا وسیما می پردازد.
فصل اول این برنامه ۲۶ قسمت است که در ایام دهه فجر روی آنتن شبکه سپهر رسانه خواهد رفت.
همچنین «کافه فیلم» نیز با نگاهی فانتزی و البته کارشناسی و خارج از مباحث نقدهای پیچیده سینمایی به معرفی جدیدترین فیلمها و انیمیشنهای خارجی که در حال آماده سازی و دوبله در اداره کل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی برای پخش از بسترهای مختلف انتشار فضای مجازی وشبکه های مختلف رسانه می پردازد.