
سینماپرس: ۸ نهاد و سازمان دولتی و مدیریتی حاضر در بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند.
به گزارش سینماپرس، «محمدحسین پورفاضلی» مدیر بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از جمله سازمانها و نهادهایی هستند که تاکنون حضورشان در بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر قطعی شده است.
به گفته پورفاضلی، نهادها و تشکلهای دیگری در حال مذاکره برای پیوستن به بخش تجلی اراده ملی این دوره جشنواره هستند.
گفتنی است در روزهای برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، داوران نهادها و سازمانها به تماشای فیلمهای جشنواره مینشینند و بر اساس اهداف و رویکردهای خود، نسبت به انتخاب فیلمهای برگزیده اقدام خواهند کرد.
سینماپرس: جدول نمایش فیلمهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با برگزاری آئین قرعهکشی و با حضور اهالی رسانه و دستاندرکاران فیلمها مشخص شد.
مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. در ابتدا مقدسیان با تسلیت به مناسبت درگذشتگان حادثه سقوط هواپیمای اکراینی و سیلزدگان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بیان داشت: قرار بر این است که ما با نگاههای متفاوت در کنار هم شرایط بهتری را برای کشور و خودمان رقم بزنیم. اگر در این مراسم کسی را تشویق میکنیم قرار بر پایکوبی و شادمانی نیست بلکه انگیزهدادن برای ادامه راه است.
.jpg)
در ادامه ابراهیم داروغهزاده، دبیر سیوهشتمین جشنواره ملی فجر روی سن آمد. او با تشکر از کسانی که در این شرایط سخت بنا را بر همدلی گذاشتند، اظهار داشت: حادثه هوایی و سیلی که بخشی از کشور گرفتار آن شدند برای همه ما تأسفبار بود. شاید در شرایط کنونی برگزار کردن چنین مراسمی خوشایند نباشد و به همین دلیل ما جشن افتتاحیه جشنواره را برای همدلی با سیلزدگان سیستان و بلوچستان لغو کردیم و هزینه برگزاری این مراسم را به سیلزدگان اختصاص خواهیم داد.
داروغهزاده خطاب به سینماگران و هنرمندان بیان داشت: آنچه که مردم را در این سالها دلگرم کرده سینما بوده و شما با حضورتان مردم را تسکین میبخشید. حقیقتا ما قصد برگزاری این مراسم را هم نداشتیم اما بر اساس روالی که در دو سال گذشته بنای آن را گذاشتیم و برای اینکه حقی پایمال نشود برگزاری چنین مراسمی را الزامی دانستیم.
دبیر سیوهشتمین جشنواره ملی فجر با بیان اینکه فیلمها در طول ایام برگزاری جشنواره در چهار سئانس نمایش داده خواهند شد، بیان داشت: سه سئانس اول هر روز به فیلمهای بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و سئانس پایانی به فیلمهای مستند و کوتاه اختصاص داده شده است.
او در پایان تاکید کرد: جشنواره همیشه پل ارتباطی بین سینما و مردم بوده و امیدواریم امسال این ارتباط پررنگتر از سالهای گذشته باشد.
در ادامه کلیپی از فیلمهای کوتاه و مستد حاضر در جشنواره برای حضار نمایش داده شد.
راضیه جباری برای برداشتن اولین قرعه به روی صحنه آمد و فیلم مستند «عالیجناب» به کارگردانی سجاد ایمانی و فیلم کوتاه «عزیز» ساخته سید مهدی موسوی برزکی را از گوی خارج کرد. این دو فیلم در سئانس پایانی روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه نمایش داده خواهد شد.
کامبیز حضرتی به عنوان دومین نماینده اهالی رسانه روی صحنه آمد. او فیلم مستند «زندگی میان پرچمهای جنگی» ساخته محسن اسلامزاده و فیلم کوتاه «مادر برفی» به کارگردانی مرجان خسروی را از گوی خارج کرد. این دو فیلم در سانس پایانی روز جمعه هجدهم بهمنماه نمایش داده میشود.
شراره داوودی به عنوان سومین نماینده رسانه فیلم مستند «خسوف» محسن استادعلی و فیلم کوتاه «اشغال» علی عزیزی را درآورد. این فیلمها سهشنبه پانزدهم بهمنماه به نمایش در میآیند.
محسن سرافراز به عنوان دیگر نماینده اهالی رسانه فیلم مستند «پروژه ازدواج» ساخته حسام اسلامی و عطیه عطارزاده همچن فیلم کوتاه «سور بز» ساخته سعید زمانیان را از گوی خارج کرد. این فیلمها روز دوشنبه بیستویکم بهمن ماه برای اهالی رسانه نمایش داده میشوند.
دیگر نماینده اهالی رسانه امیرموسی کاظمی بود که روی صحنه رفت و فیلم مستند «جایی برای فرشتهها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و فیلم کوتاه «امتحان» ساخته سونیا حداد را از گوی درآورد. این دو فیلم در سئانس پایانی روز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه اکران میشوند.
احمدرضا معراجی فیلم مستند «مهدی عراقی را بکش» به کارگردانی عبدالرضا نعمتاللهی و فیلم کوتاه «دُم اژدها» ساخته سعید کشاورز را قرعهکشی کرد. این دو فیلم شنبه دوازدهم بهمن ماه برای اهالی رسانه نمایش داده میشوند.
سارا کبریایی به عنوان یکی دیگر از نمایندگان رسانه فیلم مستند «قصه دختران فروغ» ساخته خاطره حناچی و فیلم کوتاه «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی را از گوی درآورد. این دو فیلم مستند و کوتاه در آخرین سئانس دومین روز جشنواره یکشنبه سیزدهم بهمن ماه به نمایش در میآیند …
فیلم مستند «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست و فیلم کوتاه «کوچه» به کارگردانی محمدرضا مصباح توسط میلاد نجفی به عنوان نماینده رسانهها از گوی خارج شدند. این دو فیلم یکشنبه بیستم بهمنماه نمایش داده میشوند.
سمانه فراهانی فیلم مستند «بانو» ساخته محمد حبیبی منصور و فیلم کوتاه «برفهای سپید سرگردان» ساخته محمدرضا وطن دوست را از گوی خارج کرد. این دو فیلم روز شنبه نوزدهم بهمنماه اکران خواهند شد.
مهدیار حسنپور دیگر نماینده اهالی رسانه بود. فیلم مستند «زمستان است» ساخته مهرداد زاهدیان و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» به کارگردانی علی پاکنیا از گوی خارج شد. این فیلم پنجشنبه هفدهم بهمنماه نمایش داده میشوند.
در ادامه مراسم تیزر فیلمهای سودای سیمرغ و نگاه نو به نمایش درآمد و نمایندگان رسانه برای انتخاب فیلمهای این بخش به روی سن دعوت شدند.
مسعود فراستی به روی سن آمد و فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی توسط او از گوی قرعهکشی درآورده شد. امیر بنان تهیهکننده فیلم برای انتخاب زمان نمایش فیلم در سینمای رسانه روی سن آمد. این فیلم روز دوم جشنواره سیزدهم بهمن ماه در سئانس اول به نمایش در میآید.
آرامه اعتمادی فیلم «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده را قرعهکشی کرد. این فیلم سئانس دوم یکشنبه بیستم بهمن ماه اکران میشود.
محسن دریالعل فیلم «سینما شهر قصه» ساخته کیوان علیمحمدی را از گوی خارج کرد. این فیلم دوشنبه بیستویکم بهمن در سئانس اول نمایش داده میشود.
فیلم «من میترسم» ساخته بهنام بهزادی توسط احمد رنجبر از گوی درآورده شد. این فیلم سئانس سوم شنبه نوزدهم بهمن ماه به نمایش درمیآید.
فیلم «لباس شخصی» ساخته امیرعباس ربیعی توسط ساتیار امامی از گوی خارج شد. این فیلم سئانس اول هجدهم بهمن ماه برای اهالی رسانه نمایش داده میشود.
سمیه مردانی «ابر بارانش گرفته» به کارگردانی مجید برزگر را قرعهکشی کرد. علی درخشنده به نمایندگی از مجیدبرزگر روی سن آمد. این فیلم سئانس دوم دوشنبه چهاردهم بهمن به نمایش در میآید.
ایمان رحیمپور فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی را از گوی خارج کرد. جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم برای انتخاب روز نمایش فیلم روی سن آمد. این فیلم در اولین سئانس یکشنبه بیستم بهمن ماه به نمایش درمیآید.
فاطمه پاقلعهنژاد «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی را از گوی درآورد. پنجشنبه سئانس سوم هفدهم بهمن ماه این فیلم در سینمای رسانه به نمایش در میآید.
بهروز افخمی فیلم «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی را قرعهکشی کرد. فیلم شعیبی روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در سئانس دوم اکران میشود.
پریسا ساسانی فیلم سینمایی «کشتارگاه» ساخته عباس امینی را از گوی خارج کرد. این فیلم در سئانس اول پنجشنبه هفدهم بهمن ماه نمایش داده میشود.
مجتبی احمدی به عنوان یکی دیگر از نمایندگان رسانه روی سن آمد و قرعه فیلم «عامهپسند» به کارگردانی سهیل بیرقی را درآورد. این فیلم سانس سوم شنبه دوازدهم بهمن برای اهالی رسانه به نمایش درمیآید.
آریان امیرخان فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمیکیا را از گوی درآورد. حبیب والینژاد تهیهکننده فیلم برای انتخاب روز نمایش فیلم روز سن آمد. فیلم در دومین سئانس جمعه هجدهم بهمن ماه نمایش داده میشود.
فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی توسط اسماعیل باستانی قرعهکشی شد. این فیلم در اولین سئانس شنبه نوزدهم بهمن ماه اکران میشود.
فهیمه پناهآذر فیلم «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک را قرعه کشی کرد. محمدرضا مصباح برای انتخاب روز نمایش فیلم روی سن آمد. سئانس سوم یکشنبه بیستم بهمن ماه نمایش داده میشود.
حسین سلطانمحمدی فیلم «روز صفر» ساخته سعید ملکان را از گوی خارج کرد. این فیلم در اولین سئانس دوشنبه چهاردهم بهمن ماه اکران میشود.
فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعیها توسط حسین شایسته قرعه کشی شد. این فیلم دومین سئانس روز شنبه دوازدهم بهمن اکران میشود …
بهناز شیربانی فیلم «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی را از گوی خارج کرد. صلواتی برای نمایش فیلمش دومین سئانس روز نوزدهم بهمن ماه را از قرعه خارج کرد.
فیلم سینمایی «بیصدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولیزاده توسط جواد محرمی قرعهکشی شد. این فیلم یکشنبه سیزدهم بهمن ماه در سئانس دوم نمایش داده میشود.
علی نعیمی فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور را از قرعه درآورد. غلامرضا موسوی برای انتخاب قرعه روز نمایش فیلم روی سن دعوت شد. او اولین سئانس شنبه دوازدهم بهمن را از گوی خارج کرد تا قرعه اولین فیلم نمایش داده شده در سینمای رسانه به نام فیلم سالور بیفتد.
آریا قریشی فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت را درآورد. این فیلم روز دوشنبه بیستویکم بهمن ماه در سئانس دوم نمایش داده میشود.
احمد شاهوند فیلم «درخت گردو» ساخته محمد حسین مهدویان را از قرعه خارج کرد. سید مصطفی احمدی تهیهکننده فیلم روی سن آمد. این فیلم در دومین سئانس سهشنبه پانزدهم بهمن ماه در سینمای رسانه اکران خواهد شد.
احمدی اعلام کرد که ۸۸ میلیون از فروش فیلم «درخت گردو» در طول ایام نمایش فیلم در جشنواره را به سیلزدگان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد داد.
داووکنشلو فیلم «دوزیست» ساخته برزو نیکنژاد را از قرعه خارج کرد. این فیلم در سئانس سوم روزسهشنبه پانزدهم بهمن ماه نمایش داده میشود.
محمدرضا مقدسیان از دختر و پسر زندهیاد مهدی شادمانی از درگذشتگان رسانه، دعوت کرد که روی سن بیایند و قرعه فیلم بعدی را انتخاب کنند. یاد این عزیز درگذشته گرامی داشته شد و آوا و آراد شادمانی، نام فیلم «تومان» ساخته مرتضی فرشباف را از گوی خارج کردند. قرعه سئانس سوم یکشنبه سیزدهم بهمن ماه به نام این فیلم افتاد.
محمد تنکابنی فیلم «آن شب» ساخته کوروش آهاری را از گوی خارج کرد. محمود رضوی برای انتخاب روز نمایش فیلم روی سن دعوت شد. این فیلم در اولین سئانس روز سهشنبه پانزدهم بهمن به نمایش درمیآید.
ساناز قنبری فیلم «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» ساخته پیمان قاسمخانی را از قرعه درآورد. علی اسدزاده سرمایهگذار فیلم سویمین سئانس روز چهارشنبه شانزدهم بهمن در سئانس سوم نمایش داده میشود.
زهرا منصوری فیلم «آبادان یازده ۶۰» ساخته مهرداد خوشبخت را قرعه کشی کرد. این فیلم در دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در سئانس سوم به نمایش در میآید.
فائزه آقابابایی فیلم «مغز استخوان» ساخته حمیدرضا قربانی را از قرعه در آورد. قربانی اولین سئانس چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه را برای فیلمش از قرعه درآورد.
محمد نیکبخت آخرین فیلم جشنواره را قرعهکشی کرد و نام فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی را از قرعه خارج کرد. این فیلم در سومین سئانس جمعه هجدهم بهمن ماه نمایش داده میشود.
نامزدهای سیوهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در سومین سانس دوشنبه بیستویکم بهمن ماه اعلام خواهند شد و سانس دوم روز ۱۷ بهمن به نمایش شهرآورد تهران در سینمای رسانه اختصاص داده شده است.
ابراهیم داروغهزاده، محمد احسانی، هاشم میرزاخانی، جواد نوروزبیگی، امیرسیدزاده، غلامرضا موسوی، محمدرضا لطفی، بهروز افخمی، بهرنگ دزفولیزاده، حسن کلامی، سعید نجاتی، مهدی موسوی برزوکی، سعید زمانیان، مرجان خسروی، کیوان علی محمدی، علی اسدزاده، امیر بنان، محمدحسین مهدویان محمد کارت، جمشید محمودی، نوید محمودی، سالم صلواتی، حمیدرضا قربانی، بهروز شعیبی، سعید سعدی، محمدرضا منصوری، سید مصطفی احمدی، مسعود فراستی، سعید خانی، برزو نیکنژاد، علیرضا باذل، محمدرضا مصباح، مجید کریمی، بهتاش صناعیها، علی درخشنده، میثم میرزایی، محمدرضا لطفی، محمود رضوی، حبیب والینژاد، شهرام مسلخی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

سینماپرس: بازیگر سرشناس استرالیایی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ انتخاب شد.
به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کیت بلانشت ریاست بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم ونیز را که سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود، برعهده گرفت.
این سومین زنی است که در ۴ سال اخیر این نقش را در جشنواره ونیز ایفا میکند.
سال پیش لوکرسیا مارتل رییس داوران ونیز بود و سال ۲۰۱۷ آنت بنینگ ریاست داوران ونیز را برعهده داشت.
آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز از کیت بلانشت به عنوان چهره ای یاد کرد که تنها نمادی از سینمای معاصر نیست، بلکه بازیگری است که در ۲۰ سال اخیر از سوی بزرگترین کارگردانها انتخاب شده و از سوی سینماروهایی با هر سلیقه تحسین شده است. باربرا همچنین از شخصیت وی هم در عرصه هنری و هم در زمینههای بشردوستی تجلیل کرد و گفت وی از محیط زیست حمایت کرده است، همانطور که از جایگاه زنان در صنعت سینما و نیز رعایت عدالت در برابر همکاران مردشان حمایت کرده است.
کیت بلانشت نیز گفت هر سال انتخابهای ونیز را که شگفتانگیز و تاثیرگذار بودهاند به دقت دنبال کرده و این مایه افتخارش است که امسال این وظیفه برعهده او گذاشته شده است.
این بازیگر که سال ۲۰۱۸ به عنوان رییس هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن فعالیت داشت، جایزه اسکار را برای «هوانورد» در سال ۲۰۰۴ و نیز برای «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۳ دریافت کرده است. وی همچنین برای «الیزابت» در سال ۱۹۹۸، «یادداشتهایی درباره رسوایی» در سال ۲۰۰۶، «الیزابت: دوره طلایی» در سال ۲۰۰۷، «من آنجا نیستم» در سال ۲۰۰۷ و «کارول» در سال ۲۰۱۵ نامزدی اسکار را کسب کرده است.
هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار میشود.

سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و گروههای فعال حوزه موسیقی طی هفته آینده با برگزاری کنسرت های مختلف در تهران و شهرستانها میزبان مخاطبان خود خواهند بود.
به گزارش سینماپرس، گروهها و هنرمندان فعال حوزه موسیقی پس از پشت سرگذاشتن روزهایی که در کشورمان که با اتفاقات تلخ و ناگواری از جمله جان باختن تعدادی از هموطنان در سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان همراه بود خود را برای برگزاری کنسرتهای متعدد در تالارهای مختلف تهران و شهرستان برگزار میکنند.
اگرچه تعدادی از گروهها و هنرمندان هم بودند که با انتشار متنها، پیامها و بیانیههای مختلف تصمیم گرفتند تا بنا به دلایل مختلف که بخش عمدهای از آن مربوط به اتفاقات تلخ و ناگوار روزهای گذشته بود کنسرتهای خود را لغو کنند، اما تعدادی از هنرمندان و گروههای مطرح نیز تصمیم گرفتند تا ضمن تلطیف فضای موجود با بهره گرفتن از هنر موسیقی صحنههای اجرا را خالی نکرده و به برگزاری کنسرت مشغول باشند.
بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته، برنامه زمانبندی کنسرتها از تاریخ جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ تا پایان روز پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ بر اساس اعلام سامانههای رسمی فروش اینترنتی بلیت به ترتیب زیر اعلام شده است:
*کنسرتهای موسیقی ایرانی، موسیقی نواحی
کنسرت ویژه بانوان گروه «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی – جمعه ۲۷ دی – تالار وحدت – ساعت ۱۴ – قیمت بلیت: ۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان
کنسرت ویژه بانوان گروه «بهار آفرین» به سرپرستی بهاره میرزا آقا – شنبه ۲۸ دی – تالار وحدت، قیمت بلیت: ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
کنسرت ارکستر «آلنام – (شب موسیقی آذربایجان)» به رهبری وحید علیپور و خوانندگی مسعود امیر سپهر – شنبه ۲۸ دی – تالار وحدت – قیمت بلیت: ۵۵ تا ۱۲۰ هزار تومان
کنسرت گروه «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان – دوشنبه ۳۰ دی – ساعتهای ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ – تالار وحدت – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان
کنسرت گروه «آیان» هژیر مهر افروز – سه شنبه ۱ بهمن – ساعت ۲۱:۳۰ – تالار وحدت – قیمت بلیت: ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
*کنسرتهای موسیقی کلاسیک و موسیقی تلفیقی
کنسرت ارکستر مجلسی شرق و ریکوردر پارس به رهبری مهرداد تیموری – شنبه ۲۸ دی و یکشنبه ۲۹ دی – ساعت اجرا: ۲۰ – تالار رودکی – قیمت بلیت: ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان
کنسرت پروژه شبهای جنوب ۴ – خالو قنبر راستگو و گروه «داماهی» – یکشنبه ۲۹ دی – ساعت اجرا : ۲۱ – بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران – قیمت بلیت: ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
کنسرت پروژه شبهای جنوب ۴ – تریوی ماهان میرعرب، امیر وهبا و مارتین بروئر و تریوی ماهان میرعرب، رضا کولغانی، ابراهیم علوی و حمزه یگانه – دوشنبه ۳۰ دی – ساعت ۲۱ – بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران – قیمت بلیت: ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
کنسرت گروه «فرناد (ارکستر بینالمللی ایران – اتریش)» – دوشنبه ۳۰ دی – ساعت اجرا : ۲۰ – تالار رودکی – قیمت بلیت: ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان
کنسرت پروژه شبهای جنوب ۴ – تریوی بابک مداح، مارک تونسترا و ماریا گامز و تریوی تیتی روبن، خوزه لوییس دوناسیمنتو و فرانسیس واریس – سه شنبه ۱ بهمن – ساعت ۲۱ – بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران – قیمت بلیت: ۹۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی – پنجشنبه ۳ بهمن – ساعت ۲۱:۳۰ – تالار وحدت – قیمت بلیت: ۴۵ تا ۱۰۰ هزار تومان
*کنسرتهای موسیقی پاپ
کنسرت بابک جهانبخش – جمعه ۲۷ دی – ساعتهای ۱۹ و ۲۲ – سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران – قیمت بلیت: ۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
کنسرت مهدی احمد وند – جمعه ۲۷ دی – ساعتهای ۱۸ و ۲۱ – سالن سینما تئاتر چمران کرج – قیمت بلیت: ۶۵ تا ۱۷۰ هزار تومان
کنسرت خنده حسن ریوندی – جمعه ۲۷ دی – ساعت ۲۱:۳۰ – سالن نمایشگاه گل کرج – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان
کنسرت فرزاد فرزین – شنبه ۲۸ دی – ساعتهای ۱۹ و ۲۲ – تالار تهران رویال هال هتل اسپیناس پالاس – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
کنسرت آرون افشار – یکشنبه ۲۹ دی – ساعتهای ۱۹ و ۲۲ – سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران
کنسرت گروه «هوروش» – دوشنبه ۳۰ دی – ساعتهای ۱۸ و ۲۱ – سالن سیتی سنتر اصفهان – قیمت بلیت: ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان
کنسرت امیرعباس گلاب – سه شنبه ۱ بهمن – ساعتهای ۱۹ و ۲۲:۱۵ – سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران – قیمت بلیت: ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
کنسرت فرزاد فرزین – سه شنبه ۱ بهمن – ساعت ۲۲ – تالار تهران رویال هال – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
کنسرت احسان خواجه امیری – چهارشنبه ۲ بهمن – ساعت ۲۲ – تالار تهران رویال هال – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
کنسرت گروه «هوروش» – پنجشنبه ۳ بهمن – ساعتهای ۱۸:۳۰ و ۲۲ – تالار تهران رویال هال – قیمت بلیت: ۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
کنسرت محسن ابراهیم زاده – پنجشنبه ۳ بهمن – ساعت ۲۳ – جزیره کیش

سینماپرس: داریوش ارجمند ضمن انتقاد از برخی سلبریتیهای بیوطن گفت: چرا همینجا کار را نمیکنی؟ چرا این بضاعت را در وطنت نداری؟ مگر آنجا کجاست؟
به گزارش سینماپرس، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت کشورمان ضمن انتقاد از برخی هنرمندان که بیوطن هستند، گفتند: ما جانمان را برای این مملکت گذاشتهایم. من هم آنطرف آب بودم، درسم که تمام شد، آمدم. من هم میتوانستم آنطرف باشم. یک بخور و نمیر بگیرم و دلقکبازی در بیاورم؛ مثل بقیهای که میروند و میآیند و این کار را میکنند. مثل آنهایی که از اینجا بلند میشوند میروند در آغوش آمریکاییها تئاتر میگذارند، بعد میآیند میگویند ما در نیویورک تئاتر اجرا کردیم. کدامک نیویورک؟ کدام آمریکا؟ کدام تئاتر؟ اینها مرا به خندا وادار میکند! چرا همینجا این کار را نمیکنی؟ چرا این بضاعت را اینجا نداری؟ مگر آنجا کجاست؟
این بازیگر پیکسوت گفت: الان آدمهایی آنجا هستند که پولی را برداشتهاند و بردهاند آنجا و فکر میکنند جهان را تسخیر کردهاند! نه آقا! از من بشنوید بَردهاید! شماها خارجی هستید! سرسیاه هستید! شما هر چه دارید در این مملکت دارید، بیرون از این مملکت هیچ چیز ندارید و نخواهید داشت.
وی یادآور شد: من در فرانسه زندگی میکردم و درس میخواندم. روزی که زن و بچهام از ایران آمده بودند فرانسه، وقتی سوار آسانسور شدیم، پیرزنی با سگش وارد شد. کلاه خود را برداشت و روی صورت سگش گذاشت. گفتم مادام چرا اینکار را میکنی؟ گفت: سگ من از بچههای سرسیاه خوشش نمیآید!

سینماپرس: نادر برهانیمرند پس از وقایع اخیر مرتبط با انصراف گروههای نمایشی با دعوت مجدد خانواده تئاتر ایران به همدلی، نامه دوم خود را منتشر کرد و در آن سخنان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس را مبنی بر حذف دائمی هنرمندانِ انصراف داده از جشنواره ها و تلویزیون، اظهارنظری غیرمسئولانه خواند که به آتش گسست اجتماعی میدمد؛ اما باید از این دبیر محترم پرسید 40سال است که هنرمندان در این کشور جولان می دهند و از هیچ اقدامی علیه براندازی نظام جمهوری اسلامی فروگذار نکرده اند از ارتباط با سفارتخانه های خارجی گرفته تا تحریک به آشوبگری و اغتشاشگری که نمونه بسیار بارز آن در آشوب های اخیر بود که جناب جعفر پناهی به همرا سفیر انگلیس در حال جمع آوری فیلم از صحنه های آشوب بود. حال به جای سرزنش افرادی که همیشه درمواقع حساس به این ملت و نظام پشت کرده و در آتش فتنه دمیده اند از آنان دلجویی کرده و ناز آنان را می کشد. گویا باید فکری هم به حال بی کفایتی این مدیران بی سواد کرد.
به گزارش سینماپرس، متن این نامه به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشایشگر مهربان
همکاران ارجمند؛
همانگونه که مستحضرید جان باختنِ جمعی از هموطنان عزیز و شهروندان برخی کشورها در سانحه تلخ هوایی اخیر و اتفاقات پس از آن، منجر به جریحهدار شدن عمیق احساساتِ مردم کشورمان از جمله هنرمندان تئاتر شد.
این فضای غمبار در نزدِ برخی از هنرمندانی که قرار بود در سی و هشتمین جشنوارهی تئاتر فجر حضور داشته باشند، به صورت انصراف از جشنواره بروز پیدا کرد.
در تلاطم بروزِ واکنشها نسبت به این فاجعهی دردناک، در نظر گرفتن این ایده که این رویداد متعلق به هنرمندان و آثار آنها با سلایق و مضامین متنوع است و اعتقاد به این امر که تداوم فعالیتهای هنری در هر قالبی نیاز این روزهای پُرغم برای ارتقای همدلی ملی با هدف تحمل و گذر از رنج هاست، در یادداشتی از عزیزانِ منصرف خواستم تا خانهی خود را ترک نکنند.
جمعی از کارگردانان محترمِ منصرف دعوت به جلسهای با هدف گفتوگو (که در این روزها ضرورتی انکارناپذیر است) را پذیرفتند، این جلسه در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸ برگزار شد.
برآیند این گفتوگو با احترام به دغدغهی همهی عزیزان و در نظر گرفتن این موضوع که جشنواره در طی دوران برگزاری خود به خانهی هنرمندان با انواع سلایق و اندیشهها تبدیل شده و ترک خانه با هر تحلیل و کنشهای قابل احترام برآمده از آن جز به افتراق بیشتر اهل خانه نمیانجامد، به پیشنهادی از سوی اینجانب در راستای رسالت اجتماعی تئاتر منجر شد:
«در راستای کاستن از آلام هموطنان شریف و داغدیدهی سیستان و بلوچستانی، با رضایت گروههایی که به جشنواره باز خواهند گشت، بخشی از کمک هزینه آنان، درآمد حاصل از فروش بلیتهای جشنواره، قسمتی از هزینههای بخش ملل و بخشی از حقالزحمهی نیروهای ستادی از طریق انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان به عنوان محور این پویش، به این هموطنان عزیز رنج دیده اختصاص مییابد.
متاسفانه امروز پنجشنبه ۲۶ دی ۹۸، در این روزهایی که نیاز به همگرایی بیشتر داریم، اظهارنظری غیرمسئولانه از یک مقام مسئول منتشر شده است که به آتش گسست اجتماعی میدمد. من با هر نوع برخورد سلبی که راه مفاهمه و گفتوگو را مسدود میکند، شدیدا مخالفم و این مسئله عزم مرا بر اصرار به همگرایی فزایندهی هنرمندان تئاتر برای حضور در خانهی خود بیشتر کرده است.
همکاران عزیز، تاریخ کشورمان کم نداشته ایامی را که غم و خشم توامان ظهور کردهاند اما مردم این سرزمین توانستهاند سیاوشوار از آتش بگذرند. باری این برادر کوچکتان با تاکید دوباره بر همگرایی برای عبور از این روزهای سخت موارد زیر را با شما در میان میگذارد:
۱- از همکاران عزیز منصرف دیگر بار میخواهم که با در نظر گرفتن پویش حمایت از هموطنان سیستانی و بلوچستانی در کنار یکدیگر باشیم.
۲- از همکاران عزیزی که علیرغم برخی طعنهها و دلشکستگیها در کنار ما ماندند سپاسگزارم.
۳- به همکاران عزیزی که به هر دلیلی تمایلی به حضور در کنار ما نخواهند داشت احترام میگذارم.
۴- از دوستان محترمی که تصور میکنند زبان عتاب گرهگشای مسائل در این روزهاست، برادرانه و مشفقانه میخواهم که بر درد و رنج هنرمندان نیفزایند.
۵- به احترام خانوادههای داغدارِ حوادث اخیر، رویدادها متناسب با شان این فضا تدارک دیده خواهد شد.
برای همهی هنرمندان و هموطنان عزیزم آرزوی روزهای بهتر همراه با آرامش دارم.
نادر برهانیمرند
دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر
این نامه دعوت مجدد نادر برهانی مرند برای همدلی خانواده ی تئاتر است.

اولین فیلم بلند سینمایی کورش آهاری در بخشهای نگاه نو و سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.