«من ملاله هستم»;روایتی تلخ از مبارزات دختری جوان برای تحصیل

کتاب «من ملاله هستم»دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است.

کتاب «من ملاله هستم»دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است.

برنامه تلویزیونی «مخاطب خاص» با اجرای رسالت بوذری، امشب از کربلای معلی روی آنتن شبکه سه می رود.

حدیث امام علی (ع) درباره محبوبیت انتظار فرج امام زمان(عج) نزد خداوند را اینجا بخوایند.

برترین اخبار سرویس فرهنگی مورخ ۲۵ دی ماه ۹۸ در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

بیست و چهارمین قسمت از برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» فردا روی آنتن شبکه چهار میرود.

«موزه صدف ناژوان» نادرترین گونه های دریایی را در معرض دید عموم قرار داده است.

سینماپرس: بی اطلاعی برخی روسای صنوف سینمایی از بیانیه اعتراضی خانه سینما به صدا و سیما موجب شد تا اعضاء درخواست تشکیل جلسه ای اضطراری کنند.
به گزارش سینماپرس، خانه سینما روز گذشته ۲۴ دی ماه بیانیهای را با موضوع تحریم صدا و سیما منتشر کرد که در آن اشاره شده این نامه به درخواست روسای صنوف و جمع کثیری از اعضای خود بوده است.
با گذشت یک روز از انتشار این بیانیه و پیگیریهای باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه اعلام کرد که تعدادی از صنوف در جریان این بیانیه نبودند و از این موضوع اظهار بیاطلاعی کردند.
این جریان به جایی رسید که روسای صنوف در گروه مجازی خود که فقط روسای صنوف حضور دارند، اعتراضشان را علنی کردند و تنها پاسخ این اعتراضها حذف شدن گروه مجازی بود.
طبق شنیدهها این بحثها و گفتوگوها به حدی رسیده که روسای صنوف درخواست جلسهای اضطراری کردهاند تا روز شنبه ۲۸ دی ماه با حضور هیات مدیره خانه سینما برای مسائل پیش آمده این بیانیه و در جریان نبودن برخی از آنها، برگزار شود.

سینماپرس: حسین کوبچی مدیر پشتیبانی تولید «سیمافیلم» ضمن اشاره به جزییات طرح احداث «شهرک تولید محتوا» از احتمال بهرهبرداری آن در جریان تولید سریالهای فاخری چون «موسی(ع)» و «سلمان فارسی» خبر داد.
به گزارش سینماپرس، حسین کوبچی مدیر پشتیبانی تولید سیمافیلم درباره راهاندازی «شهرک تولید محتوا» و ایده اجرای آن در صداوسیما به مهر بیان کرد: بنا بود سازمان صداوسیما برای گسترش برنامههای تولید محتوا و وسعت بخشی به محدوده شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران، فضای بیشتری را فراهم آورد. چند سالی است که سازمان صداوسیما در محدوده قزوین، ورامین و طالقان به دنبال زمین هم بودهاست.
وی با اشاره به کاربری «شهرک تولید محتوا» نیز تصریح کرد: ایده «شهرک تولید محتوا» براساس تکنولوژیهای جدیدی است که در دنیا مرسوم است و محصولاتشان را در استودیوها تولید میکنند چراکه به این صورت آب و هوا و شرایط نور و… قابل کنترل است. سازمان هم قرار است از برنامهسازی تا فضای بیگ پروداکشن را در استودیو به تولید برساند.
کوبچی با اشاره به ایجاد کسب و کارهای لازم در استودیو اظهار کرد: در صورت راهاندازی این شهرک نوعی طراحی هم صورت میگیرد تا کسب و کارهای مورد نیاز هم ایجاد شود مثل کارگاههای تولید، کارگاه چوب، آهنگری، شیشه، کف و دیوار و حتی هتلینگ و سرویسهای خدمات عمومی که اینها در طراحی چنین شهرکی دیده شده است اما فعلاً سازمان صداوسیما به دنبال زمین است که باید این زمین در حدود ۱۰۰ هکتار و در محدوده شهر تهران باشد.
وی در مقایسه بین شهرک محتوایی با شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران اظهار کرد: شهرک تلویزیونی «ایران» یا همان غزالی سابق، شهرک لوکیشن محوری است اما این شهرک استودیومحور است و از طرفی یک استودیو کامل برنامهسازی نیاز به فرایندهایی برای تولید نیاز دارد که در این شهرک تدارک دیده خواهد شد که به نوعی یک گردش کاری کامل خواهد بود.
مدیر پشتیبانی تولید سیما فیلم اضافه کرد: این شهرک میتواند ایجاد شغل و کار کند و به مهاجرت معکوس برخی نیروهای فنی منجر شود. اما با توجه به نیاز دو پروژه سنگین سریالهای «موسی کلیمالله (ع)» و «سلمان فارسی»، نیاز به فراهم سازی این شهرک در اولویت است. اکنون در دنیا اغلب پروژهها در استودیو و با جلوههای ویژه ساخته میشود و دیگر عوامل را برای هر صحنهای به بیابان نمیبرند. بهطور مثال پنج تا هفت سال پیشبینی تولید کار «سلمان فارسی» است و اگر این شهرک ایجاد شود آنجا مستقر خواهند شد.
مدیر پشتیبانی تولید سیما فیلم در ادامه درباره این شهرک یادآور شد: این شهرک قرار است زیرساختهای تولید محتوا را به لحاظ فنی و تولیدی فراهم کند. تیمهای تولیدی با داشتن ایده و پیش تولید میتوانند اینجا وارد کار شوند. مشابه چنین مجموعهای در خاورمیانه نداریم و به صورت محدود نمونهای از آن در مدیا سیتی دوبی وجود دارد.