X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

آغاز ثبت نام اکران دانشگاهی «دیدن این فیلم جرم است» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ثبت نام اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، ثبت نام اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه آغاز شد.

در حالی که همچنان وضعیت اکران فیلم بلاتکلیف است، محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم اعلام کرد: با توجه به نامه نگاری های مکرر ما با سازمان سینمایی و عدم پاسخگویی مسئولان در این باره و نظر به درخواست های مکرر محافل دانشجویی و دانشگاه های کشور برای اکران فیلم، تصمیم گرفتیم اکران های دانشگاهی «دیدن این فیلم جرم است» را آغاز کنیم.

دانشگاه های متقاضی اکران فیلم «دیدن این فیلم جرم است» می توانند از طریق سامانه اکرانت به نشانی https://www.ekranet.ir/jorm/ نسبت به ثبت نام اکران دانشگاهی فیلم اقدام کنند. بازه زمانی احتمالی اکران های دانشگاهی ابتدای ترم جدید خواهد بود.

«دیدن این فیلم جرم است» یکی از فیلم‌های جنجالی حاضر در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بود که داستان گروگانگیری در یک پایگاه بسیج را روایت می‌کند. این فیلم پس از رونمایی در جشنواره فجر، تاکنون اجازه اکران عمومی پیدا نکرده و مسئولان سازمان سینمایی مواضعی مبهم و متناقضی درباره‌ آن اتخاذ کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دعوت از مردم: بنویس خطی برای تسلیت


دعوت از مردم: بنویس خطی برای تسلیت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی نفاق بعضی هنرمندان و سلبریتی‌ها در زمین بازی ترامپ برملا می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجری با سابقه تلویزیون تأکید کرد: دانشجویان و هنرمندان ما به چشم خودشان ببینند و البته عمدتاً دیده‌اند سفیر انگلیس جلوی دانشگاه امیرکبیر آمده و در صف معترضین است؛ حتماً معلوم است این رشته سرش به جای دیگر وصل است.

به گزارش سینماپرس، همه‌چیز از جنایت آمریکایی‌ها شروع شد، جهان اسلام را عزادار شهادت سپهبد قاسم سلیمانی کرد. بعد از یک هفته تهدید و ارعاب توسط آمریکایی‌ها و عزاداری ایران و عراق در هجران فرمانده سپاه قدس در روز خاکسپاری همه با خبر انهدام پایگاه عین‌الاسد مواجه شدند. اضطراب و عقب‌نشینی ترامپ نشان می‌داد که هدف درست و مقصد دقیق و هوشمندانه انتخاب شده است؛ اما اشتباه انسانی، اتفاق تلخ بوئینگ اوکراینی را رقم زد. اتفاقی که به تعبیر بسیاری از کارشناسان، در کشورهای دیگر به مراتب سنگین‌تر و وخیم‌تر افتاده اما اینجا برخی از سکوت‌کنندگانِ شهادت حاج قاسم سلیمانی و اقتدار سپاه، حالا به میدان آمده‌اند و شعارهای انحرافی سر می‌دهند.

شاید به قولی همان‌هایی‌اند که گرین‌کارتی‌اند و حالا زیر پرچم آمریکایی‌ها و به حمایت از مقاصد شوم غربی‌ به مقابل دانشگاه‌ها و اجتماعات آمده‌اند. برخی هم در این میان به تحریم جشنواره‌های فجر پرداخته‌اند و نام مجریانی هم از تلویزیون بیرون آمده که در اقدامی اعلام کرده‌اند با رسانه‌ملی خداحافظی می‌کنند. همه این اتفاقات در این حال و احوال معنا و مفهوم دیگری می‌دهد و انگار در میان هنرمندان و سلبریتی‌ها، ترامپ تیمی از نفاق و تفرقه‌افکن درست کرده است.

حسن سلطانی از مجریان با سابقه تلویزیون در واکنش به این اتفاقات با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرد؛ او گفت: سقوط هواپیما عمدی یا سهوی، اولین‌بار نیست در کشوری ضایعه‌ می‌سازد و آخرین کشور هم نخواهد بود. لذا نیاز به بررسی و تحقیق گسترده دارد، اگر در شرایط عادی و معمولی باشد اما اگر این فضا را به وضعیت جنگی، تقابل و یا شرایط تهدید، تعمیم بدهیم حساسیت آنوقت به مراتب بالاتر می‌رود.  

وی افزود: کارشناسان مختلف در حوزه‌های مجازی و حقیقی اظهارنظر می‌کنند که هیچ تردیدی در تلخی این اتفاق وجود ندارد و کام ملت ایران را بعد از شیرینی اقتدار، تلخ کرد. اما یادمان نرود یک هفته از تهدیدهای ترامپ که 52 نقطه از ایران را مورد اصابت موشک قرار می‌دهم یا به سایت‌های فرهنگی حمله می‌کنیم، نمی‌گذرد! یادمان نرود همین 24 ساعت گذشته “سی‌ان‌ان” از پاگاه عین‌الاسد گزارش می‌گیرد که امکان ندارد اینجا تلفات سنگین نداده باشد.

این مجری با سابقه تلویزیون در خصوص به میدان آمدن پررنگِ هنرمندان، گفت: این را بدانید مار زخمی وقتی هوا سرد است به لانه‌اش می‌رود به مجرد اینکه آفتاب می‌تابد می‌خواهد زهرش را بریزد؛ اینکه فضا را به سمتی ببریم که بوی فتنه از آن بیرون بیاید و شاهد حضور ویژه برخی از هنرمندان محترم باشیم. اتفاقی که همگان می‌دانند هم خطای انسانی است و هم توطئه دشمن! اینجا این سؤال مطرح مطرح است که چطور می‌شود هواپیما ساعت 6:30 صبح زمین می‌خورد و ساعت 7 صبح نیویورک تایمز شروع می‌کند به مقاله زدن و بلافاصله می‌نویسند و می‌گویند این هواپیما با موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند شرایط، شرایط جنگ سایبری، الکترونیک و پروازهای جاسوسی است و شرایط کشور کاملاً جنگی بوده؛ اینکه برخی از مراکز تصمیم‌گیری اشتباه کردند تردیدی نیست و مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و ستادکل نیروهای مسلح هم اعلام کردند که این موضوع به طور جدی و دقیق بررسی می‌شود و مقصرین محاکمه و مجازات خواهند شد و نیاز به زمان دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه خدایا ما را دشمن شاد نکن، تصریح کرد: یکباره می‌بینیم در اجتماعات دانشجویی و اجتماعی شعارهایی داده می‌شود که این شعارها کاملاً انحرافی‌اند. اقداماتی صورت می‌گیرد که ممکن است این کاملاً باعث خوشحالی دشمنان شود کما اینکه وزیر خارجه آمریکا و انگلیس واکنش نشان می‌دهند؛ حتی ترامپ توئیت فارسی می‌گذارد. چرا ما جهت‌ها را درست تشخیص نمی‌دهیم؟ خدایا ما را دشمن شاد نکن! ضربه‌ای که ما به آمریکایی‌ها زدیم قبل از آن ما را به منهدم کردن 52 نقطه تهدید کردند و قبل از انهدام عین‌الاسد، فرمانده سپاه قدس ما را در شعله‌های آتش به شهادت رساند. لذا ما انتقامی گرفتیم که حق قانونی، بین‌المللی، میهن‌پرستی و شرعی ما است.

وی در خصوص اینکه هنوز کشورهایی هستند که چنین اتفاقی به مراتب وخیم‌تر از ایران برایشان افتاده و تکلیف زوایا و ابعاد حادثه‌شان مشخص نشده است، افزود: لازم است در این شرایط قدری فضا را آرام نگه داریم و به این حاشیه‌ها دامن نزنیم؛ هرکس به اندازه تأثیرگذاری و حوزه نفوذ خودش برای آرامش کشور تلاش کند؛ نه اینکه فضا را بدتر و آشفته‌تر کنیم. دانشجویان و هنرمندان ما به چشم خودشان ببینند و البته عمدتاً دیده‌اند سفیر انگلیس جلوی دانشگاه امیرکبیر آمده و در صف معترضین است؛ حتماً معلوم است این رشته سرش به جای دیگر وصل است.

مجری با سابقه تلویزیون گفت:  باید در این شرایط به بازگشت آرامش کمک کنیم و مراکزی که باید با تصمیم‌گیری و کارشناسی درست، رأی نهایی را صادر کنند. شما ببینید هنوز تکلیف هواپیمای مالزی مشخص نشده و ده‌سال از آن موضوع می‌گذرد؛ هنوز مقصران آن در هاله‌ای از ابهامند و کسی ردیابی نکرده است. اجازه بدهیم نیروهای مسلح، تخصصی و کارشناسی کارشان را جلو ببرند تا ماجرا ختم به خیر شود.

وی در واکنش به تحریم و خداحافظی برخی از مجریان تلویزیون، خاطرنشان کرد: اتفاقاً این اقدام در وهله اول نشان داد برخلاف کسانی که می‌گویند اینجا آزادی نیست و اجازه نمی‌دهند افراد کارشان را جلو ببرند با این خداحافظی و پست‌های مجازی، نشان می‌دهد اینجا آزادی است و آدم‌ها مختارند خودشان ادامه فعالیت‌هایشان را انتخاب کنند کجا باشند و چه خدمتی ارائه دهند؛ اما لازم است این مجریان بدانند تلویزیون لنگ آدم‌ها نمی‌ماند. به هر حال تشخیص داده‌اند که بروند و نباشند؛ ببینیم به کجا می‌رسند!

سلطانی در پایان افزود: این مجریان می‌روند اما کسانی در میدانند و کارشان را با قوت ادامه می‌دهند؛ انقلاب برای امروز و دیروز نیست؛ انقلابی است که ریشه‌هایش در دل و جان مردم ریشه دوانده و خون محترم و مقدس، نخل انقلاب را برومند ساخته است. هنوز خون “حاج‌قاسم” در خیابان‌های بغداد خشک نشده و باید بیینیم مدافعان حقیقت در این غبارهایی که بلند می‌شود خودشان را نشان می‌دهند!؟ امیدوارم امتحان‌هایی که برای این سرزمین رقم خورده، آنهایی که دنبال حقیقتند و مدافع حقیقتند سربلند بیرون بیایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کودک هفت‌ساله‌ای که نقاشی‌هایش همه را مبهوت کرده است


کودک هفت‌ساله‌ای که نقاشی‌هایش همه را مبهوت کرده است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسلیت خانه هنرمندان ایران برای درگذشت ۱۷۶ انسان بی‌گناه


تسلیت خانه هنرمندان ایران برای درگذشت ۱۷۶ انسان بی‌گناه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران «اولین امضاء برای رعنا» و «امیر» از چهارشنبه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا فرجی گفت: دو فیلم سینمایی جدید از چهارشنبه (۲۵ دی) در گروه سینمایی فرهنگ و گروه آستارا اکران می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات امروز شورای صنفی نمایش به خبرنگاران جوان، گفت: فیلم سینمایی «اولین امضاء برای رعنا» در گروه سینمایی فرهنگ و فیلم سینمایی «امیر» در گروه آستارا از چهارشنبه ۲۵ دی اکران می‌شوند.

او افزود: کف فروش فیلم‌ها بررسی و اکران آن‌ها ادامه دارد و هفته آینده  تصمیم گیری لازم انجام می‌شود.

«امیر» به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه کنندگی سید ضیاء هاشمی و «اولین امضاء برای رعنا» به کارگردانی علی ژکان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزارت میراث و گردشگری و جهاددانشگاهی تفاهم‌نامه امضا کردند


وزارت میراث و گردشگری و جهاددانشگاهی تفاهم‌نامه امضا کردند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی تعدادی از نمایش‌های روی صحنه برای همدردی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از گروه‌های نمایشی امشب ـ یکشنبه ۲۲ دی ماه ـ اجرای خود را برای همراهی با مردم سوگوار کشورمان تعطیل می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، وقتی نمایشی اجرای خود را آغاز کرد تنها در یک صورت است که بازیگرش می‌تواند روی صحنه نرود؛ زمانی که دیگر زنده نباشد چراکه احترام به تماشاگر، اصل اول تئاتر است و صحنه، گفتمان مشترکی است میان بازیگر و تماشاگر.

امشب اما تعدادی از گروه‌های نمایشی بهتر دیدند به گونه‌ای دیگر به تماشاگران خود احترام بگذارند و این گفتگو را از جنسی دیگر تعریف کنند.

آنان ترجیح دادند برای همراهی با مردم سوگوار کشورشان، به مدت یک شب اجرای خود را تعطیل کنند. هرچند برخی از گروه‌های نمایشی فردا شب را هم تعطیل کرده‌اند.  مسلم است که این تعطیلی، نتیجه تصمیم خود گروه‌هاست.

منیژه محامدی که نمایش «سقوط در کوه مورگان» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد، در جملات کوتاهی به ایسنا گفت: ما فعلا اجرای امشب خود را تعطیل کرده‌ایم. دوست داریم که همدردی خود را به این شیوه با هموطنان‌مان نشان دهیم. بویژه اینکه نمایش ما لبخند کمرنگی هم بر لب تماشاگر می‌آورد و فکر می‌کنیم مردم ما این روزها حال چندان خوشی ندارند  که بتوانند لبخندی به لب بیاورند . بنابراین با اینکه در مدت اجرای‌مان با چندین تعطیلی رو به رو بوده‌ایم، ترجیح دادیم امشب هم در کنار مردم باشیم و روی صحنه نرویم.

گروه اجرایی نمایش «فرانکشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان در تالار اصلی تئاتر شهر، دیگر گروهی هستند که اجرای امشب خود را تعطیل کرده‌اند. همچنان که قطب‌الدین صادقی هم از اجرای امشب نمایش «چنور» در تالار چهارسو صرف‌نظر کرده است.

تئاتر مستقل هم این روزها میزبان دو اثر نمایشی است و هر دو اجرای خود را تعطیل کرده است. «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات و «ولپن» کار مهدی کوشکی، دو اثری هستند که این روزها در این تئاتر اجرا دارند و هر دو نمایش امشب اجرای خود را لغو کرده‌اند.

در پردیس تئاتر «شهرزاد» هم گروه‌های اجرایی دو نمایش «ماسک» به کارگردانی بهزاد اقطاعی و «تولد بازی» کار کیمیا کاظمی امشب روی صحنه نخواهند رفت. نمایش «ماسک» فردا دوشنبه ۲۳ دی نیز اجرا ندارد.

رضا رشادت که با اجرای نمایش «نیم‌فاصله» مهمان تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان است نیز مانند تعدادی دیگر از همکارانش ترجیح داد امشب نمایش خود را روی صحنه نبرد.

سهراب سلیمی کارگردان نمایش «آقای اشمیت کیه» که در حال حاضر در تالار استاد «جوانمرد» خانه تئاتر روی صحنه است هم اجرای این نمایش را به مدت دو شب تعطیل کرده است و این اثر نمایشی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه اجرایی نخواهد داشت.

همچنین بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است، اجرای نمایش‌های «من یه زنم صدم رو می‌شنوین» کار کاملیا غزلی، «ملکوت» کار رامتین راشوند، «سه تفنگدار و یکی» به کارگردانی مهدی شاه حسینی، «پونز» کار صحرا فتحی، «فراکتال» کار مهدی سقا، «جان و جو» به کارگردانی محمدرضا چرختاب، «مسکو فلکه باغشاه» به کارگردانی عطا کشاورز جود، «شصت دقیقه منهای یک» کار سعید عسگریان، «دزدان شماره ۴۳ » کار شاهین صادقیان، «سوگلی» به کارگردانی نگار چگنی، «پاتوق» کار مهدی پاشایی و «مدرسه پینوکیو» کار آرش سنجابی، دیگر نمایش‌هایی هستند که امشب (۲۲ دی ماه)  اجرا نمی‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت‌ علیرضا قربانی لغو شد


کنسرت‌ علیرضا قربانی لغو شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کاش دولتی‌ها هم در قبال اشتباهات خود عذرخواهی می‌کردند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ️اگر یک دهم مسئولیت پذیری، عذر خواهی،توضیح وصداقتی که سردار حاجی زاده درباره حادثه موشکی از خود نشان داد روحانی در جریان گران کردن بنزین از خود بروز داده بود آشوب و اغتشاش صورت نمی‌گرفت و هزینه سنگینی بر کشور تحمیل نمی‌شد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته سید عباس صالحی وزیر ارشاد در توئیتی نسبت به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار تاسف و عذرخواهی کرد اما نکته قابل تامل این است که چرا ایشان در قضیه گران شدن یک شبه بنزین که آشوب و اغتشاش و هزینه سنگین برای کشور به همراه داشت سکوت اختیار کردند و آن زمان به خاطر اشتباه بارز و مشخص دولت از مردم و کسانی که در آن فتنه بی‌گناه جان خود را از دست دادند عذرخواهی نکرد.

اگر یک دهم مسئولیت پذیری، عذر خواهی، توضیح و صداقتی که سردار حاجی زاده درباره حادثه موشکی از خود نشان داد رئیس جمهور در جریان گران کردن بنزین از خود بروز داده بود نه آشوب واغتشاش می‌شد نه کشورصدها میلیارد خسارت می‌دید!

 

مشاهده خبر از سایت منبع