X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

سیفی: هزینه های چند میلیاردی برای برگزاری جشنواره های سینمایی باعث لطمه به جریان فرهنگی کشور، ایجاد بدبینی و بی رغبتی برای تولید می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حجت الله سیفی تهیه کننده و کارگردان سینما در پی هزینه های نجومی بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره فیلم کودک که با انتقاد گسترده سینماگران و اهالی رسانه روبرو شده گفت: مدیران و سیاست گذاران و مسئولان سینمایی باید آگاه باشند هزینه های چند میلیاردی برای برگزاری جشنواره های سینمایی جز لطمه به جریان فرهنگی کشور، ایجاد بدبینی و بی رغبتی برای تولید فیلم هیچ دستاورد دیگری ندارد! این خرج کردن های بیهوده در حالی که امکان تولید فیلم و اکران مناسب برای فیلمسازان فراهم نیست کاری بسیار غلط است و باعث می شود ذهنیت سینماگران به سمت خیانت در حوزه مدیریت برود.

کارگردان فیلم های سینمایی «بچه های جسور» و «سهم من از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته قابل تأمل در خصوص هزینه چند میلیاردی برای جشنواره فیلم کودک این است که احتمالا بخش عمده ای از هزینه ها توسط شهرداری اصفهان صورت گرفته؛ اصولاً در این جشنواره شهرداری ها هزینه ها را تقبل می کنند. اگر جشنواره کودک بعد از چند سال برگزاری در شهر تهران به شهرهای مختلف رفت به دلیل آن بود که شهرداری ها به برگزاری این جشنواره کمک کنند تا هزینه های آن از روی دوش دولت و بنیاد سینمایی فارابی برداشته شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: شهرداری ها بودجه ای برای فعالیت های فرهنگی دارند که آن را برای برگزاری جشن ها و جشنواره ها هزینه می کنند و اینکه بنیاد سینمایی فارابی چنین هزینه‌ای را برای جشنواره متقبل شده جای تأمل و چرایی این اتفاق جای سوأل دارد!

سیفی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد نسبت به اسراف های بیهوده مسئولان سینمایی تأکید کرد: اسراف در اسلام حرام است. این بودجه ای که برای برگزاری جشنواره فیلم کودک صرف شده عین اسراف کاری است. چه دلیلی دارد برای یک جشنواره موضوعی که دستاوردی هم برای سینما و سینماگران کودک ندارد چنین هزینه ای صرف شود؟ هر هزینه کردی باید به جا و به قاعده باشد. مدیری که در رأس کارهای فرهنگی است باید برای هر هزینه ای انصاف و عدالت را مدنظر قرار دهد.

این سینماگر تصریح کرد: به عقیده بنده الآن زمان آن رسیده که همه از دست اندرکاران بنیاد سینمایی فارابی و برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودک سوأل کنند چرا شما از بودجه بیت المال این همه هزینه می کنید و این جشنواره هیچ رشدی نداشته است؟ چرا همچنان اوضاع و احوال سینمای کودک خوب نیست؟ چرا این بودجه ها به فیلمسازانی که مدت ها است در انتظار تولید آثار جدیدشان هستند اختصاص پیدا نمی کند؟

کارگردان فیلم های سینمایی «به خاطر خواهرم» و «محکومین بهشت» متذکر شد: در این شرایط بغرنج اقتصادی تمامی جشنواره های سینمایی باید به گونه ای برگزار شوند که فشاری روی جامعه نیاورند. ما باید بدانیم اگر این هزینه های زائد را در روند برگزاری جشنواره ها داشته باشیم نه تنها هیچ نشاطی از جشنواره ها به وجود نمی آید بلکه مخاطبان این جشنواره ها از آن بری می شوند.

سیفی خاطرنشان کرد: بهترین اتفاق برای رشد سینمای کودک تولید آثار فرهنگی مناسب است. سینمای کودک مهجور است و کسی حاضر نیست برای آن هزینه کند. این جشنواره می تواند با یک میلیارد بودجه برگزار شود و مابقی آن برای رشد و توسعه سینمای کودک صرف شود. سینمای کودک نیاز به دیده شدن و توجه در طول سال دارد و اینکه یک هفته از سال چندین میلیارد برای برگزاری آن صرف شود اصلاً کار معقولی به نظر نمی رسد.

این فیلمساز در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: بسیار خوب است که با اهتمام آقای انتظامی به عنوان ریاست سازمان سینمایی این قبیل شفاف سازی ها صورت می گیرد اما ایشان باید به مدیران زیرمجموعه شان تذکر بدهند که خرج کردن های شان غلط است و نباید از جیب بیت المال چنین پول هایی را هزینه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رده بندی سنی پروژه‌ای برای حضور گسترده زیرنظرها – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که هنوز نتوانسته‌ایم شبه فیلم «مطرب» را هضم کنیم که چرا این فیلم باید رکورد فروش را در سال جاری جابه‌جا کند، فیلم دیگری با همین متر و معیار اکران شد.

به گزارش سینماپرس،  اساساً دیگر تأسف برای سینما کارکرد لازم را ندارد چراکه مسئولان در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی با اجازه ساخت و دادن پروانه نمایش به این فیلم‌ها نشان داده‌اند سینمای ایران اهمیت و اولویتی برای آن‌ها ندارد و تا جایی که می‌توانند فیلم‌هایی اکران می‌کنند که فاجعه‌ای فرهنگی بیش نیستند. چند روزی است که فیلم «زیر نظر» اکران شده است؛ اثری مبتذل و مستهجن؛ اثری که با یک واژه سوراخ شکل گرفته و قطعاً این اثر فیلمنامه‌ای نداشته و مجید صالحی در اولین فیلم سینمایی‌اش قصد داشته با ساخت یک خزعبل جیب مردم را خالی کند. «زیر نظر» فرسنگ‌ها با یک اثر سینمایی فاصله دارد؛ ملغمه‌ای که نمی‌توان نام آن را فیلم گذاشت و شباهت بیش از حدی به فحش و بد و بیراه دارد؛ اثری چرک‌آلود که با یک طرح منسوخ شده شکل گرفته است. مجید صالحی در ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش برای مبتذل کردن بیشتر سینمای ایران مواد لازم را درست انتخاب کرده، رضا عطاران همراه با یک پارتنر که امیر جعفری انتخاب شده، مواد بعدی یک جین زن که نقش آنان تحریک قوای جنسی و شهوانی مردان فیلم است؛ اضافه کنید دیالوگ‌های جنسی و مستهجن را.


کلیت قصه با یک واژه شکل گرفته است؛ کاناپه‌ای سوراخ می‌شود و این سوراخ کلیدواژه فیلم می‌شود و کل دیالوگ‌ها حول و حوش این واژه شکل می‌گیرند. حالا ببینید با این واژه چقدر می‌شود دیالوگ‌ها و موقعیت‌های مستهجن خلق کرد، فضاپردازی کاملاً بداهه است. میزانسن‌ها شلخته و بی‌تناسب هستند. فضاسازی کاملاً چرک‌آلود و اضافه کنید که دو کاراکتر اصلی طریقه مصرف مواد مخدر را به مخاطب آموزش می‌دهند.


واقعاً باعث تعجب است که عوامل این فیلم متوجه نشده‌اند چیزی که به نام فیلم ساخته‌اند نمی‌تواند مخاطب را بخنداند؟ انگار همه چیز سر صحنه شکل گرفته است، گویی گفتند این فیلم رضا عطاران، دارد دیگر همه چیز سر صحنه ردیف می‌شود، اما این فیلم به دلیل شوخی‌های نامربوط جنسی و دیالوگ‌های دوپهلو تبدیل به ملغمه‌ای بی‌ارزش شده است. کل فیلم در یک آپارتمان می‌گذرد، در این آپارتمان زنی به نام گیتی وجود دارد که مطلقه است، حالا مردان این ساختمان حتی یک پسر نوجوان به او چشم دارند، این چه نگرشی است که مقام زن در این گونه از فیلم‌ها لگدمال می‌شود، مگر زن شخصیت و جایگاه ندارد که باید بزک شود و شهوت مردان را تحریک کند؟ مگر این فیلم برای اخذ پروانه نمایش در وزارت ارشاد بازبینی نمی‌شود چرا فیلمی مثل «زیر نظر» باید اکران شود؟ در سکانسی دیگر امید به محسن می‌گوید برای اینکه زنت نیاید تا سوراخ کاناپه را ببیند زنگ بزن و به او یک انگ بچسبان! یا می‌گوید می‌سپارم زنت را خفت کنند! چیزی که القا می‌شود ترویج بی‌غیرتی و شک انداختن مرد به زن در جامعه است. «زیرنظر» نشانی از بی‌بند و باری است، آیا جامعه و فرهنگ ما می‌تواند پذیرای این همه پلشتی تصویری باشد. سکانسی که آیدین گریه‌کنان محسن را در آغوش گرفته ترویج همجنس‌گرایی مطلق است یا در سکانس دیگر محسن در خانه گیتی حضور دارد و مرد همسایه هم می‌خواهد به بهانه‌ای وارد خانه گیتی شود، این ترویج هوسرانی مردان است و البته نگرش نکبت‌وار به زن با ایجاد آرایش و نوع پوشش در تحریک قوای جنسی مرد، برای این مردان چشم‌چران که بیمار جنسی‌اند فرقی ندارد که زن متأهل یا مجرد باشد. پیاده شدن شادی از آسانسور و نگاه مرد همسایه را به یاد بیاورید. «زیرنظر» سرشار از موقعیت‌های اروتیک و جنسی است که می‌خواهد با این بهانه مخاطب را به خنده وادار کند. شوخی و دیالوگ‌های جنسی دوپهلو با استفاده از واژه سوراخ بیش از آنکه خنده‌دار باشد مشمئزکننده است. دیالوگ‌های کوچه و خیابانی فقط باعث خجالت خانواده در سالن سینما می‌شود. به یاد بیاورید محسن از دستشویی خارج می‌شود و به امید می‌گوید زیپ شلوارم را ببند، فیزیک آن پلان فاجعه و خجالت‌آور است. مجید صالحی قصد داشته با یک طرح نیم‌خطی و با استفاده از یک واژه مستهجن اولین فیلم سینمایی‌اش را بسازد و تنها امیدواری‌اش رضا عطاران بوده وگرنه این فیلم لمپن و کثیف آنقدر عقب‌افتاده و زشت است که مخاطب آن را پس می‌زند. در جایی هم مجید صالحی کم می‌آورد و مجبور به طرح روایتی دیگر می‌شود مثل پیدا کردن موش در خانه همسایه یا مرگ همسایه دیگر. واقعاً این طرح موضوعات چه فایده‌ای داشته است؟ «زیر نظر» اینقدر تداوم لحظه‌های بی‌ربط دارد که می‌توانست بیشتر ادامه داشته باشد، اما صالحی ترجیح می‌دهد پایان فیلمش را با بدیهی‌ترین شکل ممکن به پایان برساند و مخاطب را از دیدن این اثر قباحت راحت کند. لازم به ذکر است ساختار این فیلم به قدری آشفته و شلخته است که نیازی به تحلیل ساختاری آن نیست. به یاد داشته باشیم که «زیر نظر» نه کمدی است و نه طنز، صرفاً یک شبه‌فیلم ناقص است که می‌خواهد با فرمول مثلاً کمدی بزن و بکوب مخاطب را سرگرم کند، اما نتیجه ملغمه‌ای بی‌سروته و شرم‌آور درباره شیره تریاک و مشروب و شهوت مردان و دلبری هوس‌آلود زنان است.


باید برای عوامل ساخت این فیلم به خصوص مجید صالحی و رامبد جوان به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده متأسف بود که برای مخاطب بیشتر حاضرند با هر خزعبلی آن‌ها را تلکه کنند، اما برای رضا عطاران و امیر جعفری کار از تأسف گذشته است. این دو بازیگر راه ابتذال را انتخاب کرده‌اند و تأسف بزرگ نثار کسانی است که به این فیلم اجازه ساخت و نمایش می‌دهند، شاید تنها دلیل اکران این فیلم‌ها پرت شدن حواس مخاطب از مسائل سیاسی و اقتصادی مملکت باشد، اما یادمان نرود تاثیر مخرب فیلمی مثل «زیر نظر» یا «مطرب» روی مخاطب جبران‌ناپذیر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یثربی: اثرات مخرب آثار شبکه نمایش خانگی به مراتب از شبکه های ماهواره ای غربی گسترده تر است/ مسئولان فکری به حال نمایش خانگی کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چیستا یثربی مدرس دانشگاه، منتقد و فیلمنامه نویس سینما و کارگردان تئاتر با انتقاد شدید از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: اثرات مخرب آثار شبکه نمایش خانگی به مراتب از شبکه های ماهواره ای غربی گسترده تر است. ما شاهد سخیف ترین متون، نازل ترین تعریف از زن و سطحی ترین نگرش به زندگی در این آثار هستیم!

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «دعوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شبکه نمایش خانگی باید بسته شود؛ این حوزه محلی برای پولشویی و گریز مالیاتی برخی افراد خاص شده که سابقه روشنی در وادی فرهنگ و هنر ندارند و برای کارهای دیگر به این حوزه ورود می کنند.

وی ادامه داد: شبکه نمایش خانگی زمانی می تواند مثمرثمر باشد که فردی کاربلد در رأس آن حضور داشته باشد و اجازه تولید به هر سریال و فیلم سطحی و مبتذلی را ندهد. این حوزه زمانی می تواند مورد توجه قرار بگیرد که همه چیز در آن شفاف سازی شده و پاسخ سوألات متعددی نظیر اینکه این حجم گسترده از پول چطور وارد آن شده داده شود.

یثربی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی رسماً مانع تولید فیلم های خوب در سینما و سریال های ارزشمند در تلویزیون شده اظهار داشت: آثار تولید شده در این حوزه به واسطه داشتن پول بسیار مثل قارچ زایش پیدا می کنند؛ این در حالی است که سینما در آستانه ورشکستگی قرار دارد و تلویزیون هم رمقی برای جان گرفتن ندارد اما به واسطه پول هایی که منشأ آن نامشخص است، شبکه نمایش خانگی به راهش ادامه می دهد.

این دارنده مدرک دکترای روانشناسی تربیتی از کانادا خاطرنشان کرد: باعث شرمساری است که اغلب آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی جز بدآموزی به جامعه و به ویژه نسل جوان چیز دیگری در چنته ندارند و فقط باعث خالی کردن جیب مردم می شوند و بس!؛ نشانی از یک اثر هنری کامل و قابل تأمل در این آثار وجود ندارد، نه داستان ها جذابند و درست به اتمام می رسند، نه سوژه ها جدیدند و نه اینکه هیچ اتفاق نویی در این آثار رخ می دهد و اغلب مضامین این سریال ها عیناً کپی شده از سریال های ترکی هستند که در ماهواره نمایش داده می شوند.

وی سپس شبکه نمایش خانگی را محلی برای عرضه هنر به نازل ترین شکل ممکن خطاب کرد و گفت: معلوم نیست برخی آقایان از کجا سود می برند و چه رانت ها و سودآوری هایی در کار است که مانع ادامه حیات این حوزه نمی شوند و آن را تعطیل نمی کنند!

یثربی تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی سبک زندگی لاکچری را به مردم القا می کند و بدآموزی های بسیار بدی دارد. به عنوان مثال چندی پیش یک سریال در این حوزه تولید شده بود که سرشار از بدآموزی بود و ما همچنان مدت ها پس از اتمام عرضه آن در حال کفاره پس دادن برای این سریال هستیم.

این کارشناس فرهنگی در این خصوص متذکر شد: بنده امیدوارم مسئولان فکری هم به حال شبکه نمایش خانگی کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: من واقعاً دلم می سوزد چرا بازیگران خوب سینمای مان می روند و در این آثار سخیف بازی می کنند. چرا آن ها باید هنر خود را به پول های نجومی در شبکه نمایش خانگی بفروشند؟ آیا اگر امکان حضور مناسب آن ها در سینما و تلویزیون فراهم بود باز هم این اتفاق رخ می داد؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌سینمایی حضرت معصومه(س) ساخته خواهد شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با ولادت حضرت زینب(س) کار ساخت فیلم سینمایی زندگی حضرت معصومه(س) در شهر قم آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، همین چندی پیش در گفت‌وگویی با جواد افشار اعلام شد به زودی ساخت فیلم سینمایی حضرت معصومه(س) کلید می‌خورد؛ امروز همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(س) این اتفاق در شهر قم افتاد.

تولید پروژه فاخر سینمایی حضرت معصومه(ع) بعد از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(ع)، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) کار خودش را شروع کرد.  

آخرین کار جواد افشار به سریال تلویزیونی “گاندو” برمی‌گردد؛ البته قرار بود زندگینامه “حضرت معصومه(س) ” سریال تلویزیونی شود اما حالا بخش مهمی از زندگی حضرت معصومه(س) از هجرت ایشان از مدینه به قم، سینمایی تصویر می‌شود.  

هجرتی که به عنوان نماینده امام(ره) با تدبیر ربانی امام رضا(ع) از قلب ژئوپلیتیک فکری جریانات گوناگون انحرافی آن تاریخ گذر کرد تا با حرکت عظیم تمدن‌ساز، اراده الهی در محقق ساختن ژئوپلیتیک نوین اسلامی با مرکزیت قم را در جهان اسلام و ایران ایجاد کند.

پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش سرانجام نگارش اولیه فیلم سینمایی حضرت معصومه(س) به پایان رسید و این خبر را مجتبی امینی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی اعلام کرده است.  

طرح اولیه فیلمنامه به پایان رسیده و فاز جدید و نهایی متن فیلمنامه را جواد افشار آغاز کرده است.  

به تعبیر تهیه‌کننده این فیلم‌سینمایی، پیش‌بینی می‌شود سال آینده پس از اتمام نگارش نهایی فیلمنامه، فیلم‌سینمایی حضرت معصومه(س) وارد مرحله پیش تولید شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور ۲۰ اثر از سازمان سینمایی حوزه هنری در جشنواره «عمار» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی حوزه هنری با ۲۰ اثر در بخش مسابقه دهمین جشنواره مردمی «عمار» حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، حوزه هنری با ۸ مستند «تنها مدرس»، «روزگار یک چهل ساله»، «این منطقه آلوده به مین است»، «مادر جبهه‌ها»، «ایران آینده»، «سکوهای صورتی»، «باشگاه شهرت» و «مک دونالد تقدیم می‌کند» در دهمین دوره از جشنواره مردمی «عمار» حضور دارد.

همچنین ۲ مستند «تنها مدرس» به کارگردانی معین شافعی و «به نام خلق (ترور مردم)» به کارگردانی ایمان گودرزی در بخش حافظه ملی و ۲ مستند «این منطقه آلوده به مین است» به کارگردانی حجت الاسلام والمسلمین محسن نقی‌زاده و «سکوهای صورتی» به کارگردانی محمدجواد رئیسی در بخش پایش و پالایش اجتماعی این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند.

۲ مستند «باشگاه شهرت» به کارگردانی محمدحسن یادگاری و «مک دونالدز تقدیم می‌کند» به کارگردانی توحید ابراهیمی نیز در بخش جنگ نرم و مستند «مادر جبهه‌ها» به کارگردانی شهرام میراب اقدم در بخش ملت قهرمان این رویداد بزرگ فرهنگی اکران خواهند شد و مستند «ایران آینده» به کارگردانی محسن کریمیان از دیگر تولیدات مرکز مستند سوره حوزه هنری نیز در دهمین دوره از از این رویداد فرهنگی- هنری حضور دارد.

علاوه بر مستندهای مرکز مستند حوزه هنری، ۱۲ اثر از محصولات باشگاه فیلم سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری نیز در این رویداد مردمی – سینمایی حضور دارند.

عناوین این ۱۲ فیلم به این شرح است: «فضانورد» به کارگردانی مهدی افضل زاده، «قلک اربعین» حسین امانی، «دوپامین» حسین امانی، «دوبنده» محمد پایدار و احمد حیدریان، «آب هرگز نمی‌میرد» حسین دارابی، «پرچم مدرسه» سجاد معارفی، «یک دلقک محترم» سجاد معارفی، «باران» سجاد معارفی، «نفربر» حسین امانی، «کاسه نذری» محمد علیزاده، «لب تشنه» سجاد معارفی و «معبر» علی جعفرآبادی.

افتتاحیه دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» امروز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار و آثار این جشنواره از ۱۲ الی ۱۹ دی‌ماه در سینما فلسطین اکران می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لزوم توجه به جایگاه و جریان درام‌نویسی در تئاتر کشور


لزوم توجه به جایگاه و جریان درام‌نویسی در تئاتر کشور

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آخرین داستان» در «نقد سینما» بررسی می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نهمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «نقد سینما»، با موضوع ویژه «اقتصاد انیمیشن‌سازی» روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، ‌ قسمت نهم از فصل دوم این برنامه جمعه ۱۳ دی ماه ساعت ۲۲ به‌ صورت زنده از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود.

بهروز افخمی مجری «نقد سینما» در این قسمت میزبان اشکان رهگذر، کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» خواهد بود و امیررضا مافی و آرش خوشخو به‌عنوان منتقدان برنامه در بخش میز نقد، این انیمیشن در حال اکران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

در بخش «پرونده ویژه» نیز بهروز افخمی میزبان سیدامیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه و فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین»، حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن «فیلشاه» و مریم نقیبی مدیر بازرگانی و امور بین الملل سازمان سینمایی حوزه هنری خواهد بود تا به بررسی بازار انیمیشن ایران و جهان از منظر اقتصاد و فروش بپردازند.

برنامه تلویزیونی «نقد سینما» هر هفته جمعه شب‌ها با اجرای بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی یوسف بچاری روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسلیت حسین انتظامی در پی درگذشت شهلا ریاحی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی در پیامی درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و اولین فیلمساز زن ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پیام حسین انتظامی آمده است: «شهلا ریاحی» هنرمند این سرزمین بود و مهر و هنرش، سال‌ها و نسل‌ها بر ذهن و دل همه مردم ایران نقش بست و جاودانه شد. فقدان این بازیگر پیشکسوت و مردمی را به اهالی سینمای ایران، خانواده‌ و مردم سینمادوست ایران تسلیت می‌گویم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش کولبرهای کیوان بیرانوند در آرت سنتر


نمایش کولبرهای کیوان بیرانوند در آرت سنتر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«یک فراموشی بی‌حس کننده» آماده نمایش شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم مستند «یک فراموشی بی حس کننده» با روایتی درباره کودکان جنگ زده سوری، پس از پشت سر گذاشتن مراحل پژوهش و تولید آماده نمایش شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «یک فراموشی بی حس کننده» به کارگردانی عادل انیسی و تهیه کنندگی مهدی مطهر آماده نمایش شد.

این مستند داستانی درباره فوتبال و جنگ بوده که در شهر حلب سوریه جلوی دوربین رفته است.

ساخت مستند «یک فراموشی بی حس کننده» از سال ۹۶ آغاز شد بوده که پس از چند مرحله فیلمبرداری تکمیلی، به تازگی نسخه نهایی آن آماده نمایش شده است.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: «زیبای خفته حلب … استادیوم حمدانیه … بزرگ ترین استادیوم جهان عرب … با جادوی سیاه جنگ، به خواب رفت و پس از هفت سال، با بوسه کفش های پسرکان فقیر و جنگ زده، چشم گشود تا شکوه از دست رفته اش را ببیند. هیچ چیز خالی تر از استادیوم خالی نیست، در سرزمین ویرانه ای که فوتبال، میان مردن و جان به در بردن، تنها یک فراموشی بی حس کننده است!

این مستند برای حضور در چند جشنواره خارجی درخواست داده است که در صورت پذیرش در این جشنواره ها نمایش داده می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع