X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

«گروه فشار» منتقد به خانم میلانی را بشناسید +تصاویر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهمینه میلانی و مهناز افشار در بروز واکنش، رفتارهای مشابهی دارند. وقتی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی محاصره‌شان می‌کنند، نمی‌توانند پاسخ مناسبی دهند یا سکوت پیشه کنند.

به گزارش سینماپرس، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم»، روز جمعه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۷ در گالری ایوان افتتاح شد. رویدادی که انتظار می‌رفت با توجه به فعالیت میلانی در حوزه سینما، با استقبال اهالی فرهنگ و هنر مواجه شود. اما این نمایشگاه از روز نخست با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد.

آنسوتر از گالری ایوان، چند هنرمند جوان در حرکتی اعتراضی مقابل در ورودی گالری ایستادند و تعدادی از کارهای هنری استادان شاخص تجسمی (از جمله محسن وزیری مقدم و بهمن محصص) را در دست داشتند و از مردم سوال می‌کردند آیا هنرمندان خالق این آثار را می‌شناسند، آنان قصدشان از این حرکت، نمایش هنر واقعی به مردم بود.

آنطور که خبرگزاری موج گزارش می‌دهد هنوز تب و تاب و التهابات ناشی از اولین نمایشگاه نقاشی میلانی در گالری ایوان با عنوان «فیلم هایی که نساختم» فروکش نکرده و شنیده می شود، با شکایت این او، چند روز دیگر دادگاه دانشجویِ هنر معترضی که در فضای این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود برگزار خواهد شد.

تصویری از توییت یکی از افراد وابسته به گروه فشار و «برادران» در فضای مجازی به روایت تهمینه میلانی

این مقدمه اعتراضی بسیار طبیعی بود، چون بسیاری از علامند عرصه طراحی و نقاشی ورود سینماگری مثل میلانی برایشان چندان خوشایند نبود. مثل اهالی تئاتر که از ناموفق بودن اهالی سینما روی صحنه لذت می‌برند. این حواشی و اعتراضات خلاصه به همان حضور سینماگران در عرصه فعالیتی خودشان نبود و آتش حواشی از جایی زبانه کشید که کارشناسان هنری متوجه کیفیت ضعیف این تابلوها شدند و در ارزیابی و تحلیل تابلوها متوجه شدند که این آثار عمدتاً کپی هستند. شاید دست میلانی در کپی‌کاری‌های سینمایی‌اش رو نشد، اما کپی آثار جنی میلیهو « jenny meilihove» طراحی کتاب‌های کودکان و کارت پستال و برخی آثار کپی شده از «آمادئو مودیلیانی» نقاش مشهور ایتالیایی در نهایت تعجب ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بودند.

تصویری از توییت یکی از افراد وابسته به گروه فشار و «برادران» در فضای مجازی به روایت تهمینه میلانی

تهمینه میلانی و مهناز افشار در بروز واکنش، رفتارهای مشابهی دارند. وقتی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی محاصره‌شان می‌کنند، نمی‌توانند پاسخ مناسبی دهند، سکوت پیشه کنند، بلکه با ارائه‌پاسخ‌های عجیب و غریب زمینه تفریح مجازی بزرگی را برای مردم فراهم می‌کنندو به دلیل واکنش سریع عمدتاً به دردسرهای بزرگتری می‌افتند. تهمینه میلانی در نخستین واکنش به کپی بودن آثارش در نمایشگاه «ایوان» تحت عنوان فیلم‌هایی که نساختن نوشت:

«دوستان عزیز! من الان رفتم در صفحه خانم jenny-meilihoveو این تصویررو دیدم و متوجه شباهت نقاشی خودم با کار ایشان شدم. از این بابت قلبا متاسفم، این تابلو را از نمایشگاه خارج و صدمه وارد شده را جبران می کنم. حقیقتاً نمی‌دانستم که این تصویر که احتمالاً روی یک‌کارت پستال برایم ارسال شده در ناخودآگاهم نقش بسته است. ایشان را تا دیشب نمی شناختم و حتماً از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد. در ضمن به دوستانی که گالری ایوان را متهم به کسب درآمد می کنند، عرض می‌کنم که کلیه عواید این نمایشگاه صرف خیریه می شود.»

تصویری از توییت علیه میلانی در فضای مجازی
به روایت تهمینه میلانی این افراد وابسته به گروه فشار و «برادران» هستند!

اما این پایان ماجرا نبود و میلانی خود را در حلقه وسیعی از فشارها و گروه‌های فشار می‌دید و در یک گفت‌وگوی تصویری، از حاشیه‌های پیش آمده برای نمایشگاه نقاشی‌هایش گفت و آن را حرکتی سازمان‌دهنده دانست. میلانی، در گفت‌وگوی تصویری با ایرنا از واکنش‌های منفی به این اتفاق انتقاد کرد.

وی ضمن اشاره به آنچه در نمایشگاه نقاشی‌اش گذشت، گفت: «جریانی که از طریق برادرها و گروه فشار حمایت می‌شد، با ترفندی شروع کردند به جدا کردن نقاشی‌های من و گذاشتن‌شان در کنار آثاری دیگر و القای اینکه کارهای من کپی است. آنان توهین‌های بسیار غم انگیزی به من کردند اما درد اینجا بود که بسیای از آدم‌های ساده دل شروع به قضاوت کردند. در ادامه، حمله گروه فشار به صفحات من شروع شد و توهین‌های بسیار رکیک به من کردند.»

او ادامه داد: «شبکه‌های تلویزیون ایران هم که اهمیتی به آدم‌هایی مانند من نمی‌دهند، هر چقدر که کارهای خیر و انسانی انجام دهیم، شروع کردن به همراهی با این حملات. برنامه «دخترانه» شبکه سه،  خبر ۲۰:۳۰ و شبکه‌های دیگر، به ویژه آقایی به نام سرشار که ظاهراً مسئول بخش کودک تلویزیون هستند، یک توییت توهین‌آمیز کردند.

من چند نقاشی دارم که قبلاً در فضای مجازی گذاشتم و برخی از دختران که آن‌ها را دوست داشتند از من اجازه گرفتند تا از روی‌شان نقاشی کنند و من هم اجازه دادم اما نقاشی‌هایشان ضعیف بود. آقای سرشار نقاشی یک دختر جوان کم سن و سال از نقاشی‌های من را گذاشت و درباره آن نوشت تهمینه میلانی هفت ساله از تهران.» میلانی افزود: «این آقا به من توهین نکرد، بلکه به بچه‌ها توهین کرد، بعد هم می‌توانست تحقیق کند تا متوجه شود که این نقاشی متعلق به من نیست. پس چرا این کار را کرد؟ چون هدفمند است و این جایگاهی که دارد حقش نیست و نباید مدیر جایی شود که با کودک سر و کار دارد. بنابراین امیدوارم بتوانیم این‌ها را از جایگاهی که هستند جابه‌جا کنیم.»

فایل ویدئویی مورد اشاره تهمینه میلانی

این گفت‌وگو بسیار بازتاب وسیعی داشت و استفاده از عبارت گروه‌های فشار و برادران، نسبت دادن حواشی به گفتمان سیاسی خاصی بود. متاسفانه با مراجعه به آرشیو تلویزیون و با اینکه مشرق آرشیو برنامه‌های دخترانه را به صورت کامل نگهداری می‌کند، در برنامه مذکور با چنین خبرخوانی درباره نمایشگاه خانم میلانی مواجه نشدیم. نکته مهمتر این است که حتی با فرض انتشار این خبر در اخبار ۲۰:۳۰، آیا ابعاد تاثیر پخش و تحلیل خبر شبکه دوم غیر از اثربخشی داخلی، تاثیری دیگری هم دارد!؟

در عوض رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اخبار نمایشگاه میلانی و نمایش نقاشی‌های کپی شده را توام با پیگیری رسانه‌ای پخش کردند تا اینکه جنی میلیهوف، تصویر ساز که گفته می‌شود نقاشی اصلی از اوست و ساکن اورشلیم است، در اینستاگرام نقاشی خود را منتشر کرد و نوشت: “فردی سرشناس نقاشی من را کپی کرده و قصد فروش آن را دارد. خیلی‌ها این موضوع را به من اطلاع دادند، بسیار ممنونم. ” او بعدتر خبر لغو نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی را در اینستاگرام منتشر و از کسانی که باعث این اتفاق شدند، تشکر کرد.

تصویری از وبسایت بی‌بی‌سی فارسی که با پوشش مداوم خبری، نقاش اصلی را به واکنش وادار کرد

ویدئوی سینا ولی الله مجری سابق فارسی‌وان و رادیو جوان

به هر حال میلانی که به لحاظ روانی همچنان در دهه هفتاد زندگی می‌کند و مثل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی فقید،  گروه‌های موتوری را مخل رویه سیاسی کشور توصیف می‌کرد، تهمینه میلانی از گروه‌های فشاری در فضای مجازی سخن به زبان می‌آورد که اغلب آن‌ها مونث بودند و عکس‌های آواتارش عمدتاً بدون حجاب است. اغلب افراد متحصن و معترض به گالری ایوان دختران و پسران جوانی هستند که هیچ شباهتی به گروه‌های فشار دهه هشتاد ندارند. اغلب حمله‌کنندگان به خانم میلانی که به مسئله کپی بودن آثار نقاشی در نمایشگاه ایشان پرداخت، رسانه‌های اصلاح طلب هستند که به دلیل نوع گرایشات به شخص خانم میلانی سمپات‌تر هستند.

گروه‌های فشار! معترض به نمایشگاه تهمینه میلانی و تابلوهای کپی شده – عکس از هنر آنلاین

گروه‌های فشار! معترض به نمایشگاه تهمینه میلانی و تابلوهای کپی شده 

به هر حال این روند کپی کاری سبب شد که میلانی دست برادران و گروه‌های فشاری که زمینه تعطیلی نمایشگاهش را فراهم آوردند، رو کرد.  با این توصیف باید بی‌بی‌سی و شبکه من و تو که گزارش‌های متنوعی و فراوانی درباره این نمایشگاه منتشر کردند، به عنوان رسانه برادران و گروه‌های فشار شناسایی کنیم.

با وجود این رسوایی بزرگ در گالری ایوان و کمی قبل از آن شکست فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» میلانی اصرار به برگزاری نمایشگاه دوم داشت. البته ضروری است که یادآور شویم فیلم «ملی و …» که با هجمه گسترده ماهنامه فیلم مواجه شد. با تفسیر اخیر میلانی حتی ماهنامه فیلم را نیز به جای اینکه مجله ارگانی روشنفکران بدانیم، در جرگه گروه‌های سینمایی فشار و برادران دسته بندی می‌کنیم. این مجله در دو مطلب جداگانه به قلم استاد مصطفی جلالی فخر و بانوی منتقد با سابقه ایران،  آنتونیا شرکا، فیلم ملی را مورد تفقد قرار داد و اغلب رسانه‌های اصلاح طلب به بی مایگی فیلم اشاره داشتند. با شکست‌های متعددی که طی سال‌های اخیر در سینما نصیب میلانی شده او بازهم به سری دوزی خود ادامه داد و از اصرار و تلاش به الگوهای نمایشی دموده‌اش دست برنداشت. در حوزه نقاشی هم میلانی همان روش را در پیش گرفته است و از کپی کردن آثار مشهور جهانی خسته نشد و همچنان این روند را ادامه می‌دهد.

***انفجار اتمی کپی هنرمند ایرانی در گالری آریانا

اما نمایشگاه جدید تهمینه میلانی در گالری آریانا روند تکرار لو رفتن کپی‌های میلانی را متوقف نکرد و گروه‌های فشار و برادران که عمدتاً از هنرمندان سرشناس تجسمی بودند، پرده از کپی‌کاری خانم میلانی برداشتند.

افشین پرورش یکی از برادران گروه فشار (با تعبیر و تفسیر میلانی) از فعالان حوزه تجسمی و نقاشی که ظاهراً در آمریکا سکونت دارد، در گروه تلگرامی‌اش نوشت: از رسانه ها این انتظار می رود که به جای تلطیف ماجرا و محدود کردن تخلفات بی سابقه میلانی و مدیران گالری آریانا به تنها یک اثرکپی، حقایق را بطور کامل پوشش دهند. بی شک استخدام نقاشان اجاره ای جهت تولید آثار برای یک متقاضی متمول و مشهور، بدعت خطرناک و مسمومی است که پیشتر در آموزش عالی ایران و همچنین ادبیات و ترجمه ایران و توسط چهره هایی نظیر نیکی کریمی رخ داده بود و اینک با این نمایشگاه، به عرصه ی هنرهای تجسمی ایران هم کشیده شده استمیلانی در این نمایشگاه سعی کرده به مبارزه به قوانین جهانی کپی رایت بپردازد و بدینوسیله شعور مخاطبان را به سخره بگیرد. به همین جهت اکثر آثار به نمایش درآمده، از روی آثار هنرمندان ایرانی و غربی کپی شده اند.

نظر افشین پرورش درباره نمایشگاه تهمینه میلانی

نمایش مجدد تولیدات کپی نقاشان با امضای تهمینه‌میلانی حواشی دیگری هم داشت و تهمینه میلانی احتمالاً سری دوم نقاشی‌های کپی شده را با برنامه ریزی قبلی برگزاری کرد و وجود افرادی که با عنوان بادیگاردهای آموزش دیده شناخته می‌شوند، نشان داد که میلانی آماده است که حتی با معترضان احتمالی برخوردهای دیگری کند و از خجالت معترضان احتمالی، درآید.

آثار کپی شده تهمینه میلانی در نمایشگاه اخیر او در گالری آریانا

به هر حال از واکنش‌ها و فضای افکار عمومی اینطور برداشت می‌شود که میلانی با هر نمایشگاهی، با انتشار هر کتابی، با ساختن هر فیلمی میان طیف‌های مختلف فکری و هنری نامحبوب‌تر می‌شود. شخصیت او با موضع گیری‌های اخیرش در مورد نیروهای مردمی در کمک به سیل زدگان، مخدوش‌تر از گذشته شد، با تقلب‌های هنری در مسیر نفرت روشنفکران قرار گرفت و باید آماده باشیم که با یک موضع‌گیری راهی همان مسیری شود که مهناز افشارنیمی از آن طی کرده است؛ این مسیر جدید همان “قهقرایی” که بارها از دهان نقی معمولی شنیدیم؛ در این برهه زمانی برای خانم میلانی، همه برادرند و همه گروه فشار.

*مشرق

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت صحنه‌های خلاف عفت در فیلم‌ها رسمیت یافت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قرار است از این پس به‌طور رسمی و البته با ذکر درجه‌بندی سنی، آثاری در سینمای ایران تولید شود که اولا «روابط خلاف عرف جامعه» را نشان دهد و ثانیا دارای صحنه‌هایی باشد که «تداعی‌کننده روابط زناشویی» است.

به گزارش سینماپرس، بخشی از ضوابطی که توسط سازمان سینمایی وزارت ارشاد تحت عنوان «دستورالعمل نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی» اعلام شده، عملاً و به طور رسمی، ساخت و تولید صحنه‌های مبتذل و خلاف عفت در فیلم‌های سینمایی را مجاز اعلام کرده و رسمیت می‌بخشد!

در این دستورالعمل ضمن اعلام ضرورت‌های درجه‌بندی سنی برای تماشای فیلم‌های مختلف سینمایی، صحنه‌های نامناسب برای چهار گروه سنی زیر ۹، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ سال اعم از خشونت‌بار و یا حاوی الفاظ نامناسب نام برده شده و در مورد گروه سنی زیر ۱۵ سال علاوه‌بر موارد فوق، تماشای فیلم‌هایی که دارای صحنه‌های «روابط خلاف عرف جامعه» باشد نیز توصیه نشده است. اما نکته قابل تامل در مورد گروه سنی زیر ۱۸ سال است که برای آنها علاوه‌بر فیلم‌های دارای صحنه‌های خشونت افراطی یا صحنه‌های استعمال مواد مخدر، «صحنه‌های تداعی‌کننده روابط زناشویی» نیز ممنوع اعلام شده است!

معنی و مفهوم ساده جملات فوق این است که قرار است از این پس به‌طور رسمی و البته با ذکر درجه‌بندی سنی، آثاری در سینمای ایران تولید شود که اولاً «روابط خلاف عرف جامعه» (مانند ارتباطات نامشروع دختران و پسران یا زنان و مردان) را نشان دهد و ثانیاً دارای صحنه‌هایی باشد که «تداعی‌کننده روابط زناشویی» است! یعنی نمایش صحنه‌های مستهجن روابط نامشروع جنسی یا صحنه‌هایی که این روابط را تداعی می‌کند!؟

ضمن اینکه درجه‌بندی الزامی (و نه مانند دستورالعمل فوق به صورت توصیه‌ای و پیشنهادی و بدون عامل بازدارنده اجرایی) برای نمایش آثار خشونت‌آمیز یا برخی از بزه‌های اجتماعی پذیرفتنی است ولی جهت رسمیت بخشیدن به صحنه‌های مبتذل و مستهجن که در سینمای طاغوت و آثار موسوم به فیلمفارسی رایج بود، جز علنی و رسمی کردن تولید این‌گونه فیلم‌ها و صحنه‌ها، معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد. این درحالی است که الزامات دستورالعمل فوق تنها جهت درج توصیه‌های درجه‌بندی برروی فیلم و یا مواد تبلیغی آن از سوی صاحبان فیلم بوده و برای تماشاگران سنین پایین‌تر از درجه‌بندی، هیچ منع و الزام عملی پیش‌بینی نشده است.

از طرف دیگر همه افتخار سینمای سال‌های پس از انقلاب ایران، گذر از سینمای مبتذل و مستهجن دوران شاهنشاهی بود تا آن حد که در عرصه‌های جهانی، دوری از صحنه‌های سکس و عریان‌گری و روابط نامشروع جنسی، این سینما را به عنوان سینمایی انسانی و سالم در اقصی نقاط جهان پرآوازه ساخت. اما اینک به بهانه درجه‌بندی سنی (که در اصل خود، نکته مثبتی است) گویا سینمایی که مدتهاست بخشی از آن با طعنه و کنایه و نمایش نوعی سکس پنهان و روابط نامشروع به ابتذال فیلمفارسی بازگشته، حالا به طور رسمی و با صدور مجوز علنی (به عنوان درجه‌بندی سنی) مجدداً به آن فضاهای نامطلوب ارجاع داده می‌شود!

ذکر این نکته نیز لازم است که درجه‌بندی سنی در سینمای آمریکا (که مورد اقتدای حضرات بوده) توسط انجمنی با علامت اختصاری MPAA متشکل از والدین و کارشناسان اجتماعی و روانشناسان کودک صورت می‌پذیرد ولی در سینمای ایران گویا قرار است بوسیله همان شورای صدور پروانه ساخت این رده‌بندی سنی انجام شود که کارنامه‌اش تا امروز حتی در زمینه کارشناسی تخصصی فیلم‌ها نیز چندان قابل قبول نبوده و دچار افت و خیزهای بسیاری شده است!

* کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهار «سمت خدا» ماه رمضان است/ به‌جای چالش دنبال آرامش مخاطب هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجری برنامه «سمت خدا» ضمن اشاره به رویکرد این برنامه در جهت القای آرامش به مخاطب، از احتمال اجرای همزمان این برنامه و ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما در ماه رمضان خبرداد.

به گزارش سینماپرس، نجم‌الدین شریعتی در گفتگو با مهر درباره اجرای برنامه سحرگاهی شبکه سه، که قرار است ماه رمضان امسال روی آنتن برود بیان کرد: هنوز تولید این برنامه به قطعیت نرسیده است ولی در حال حاضر جلسات و مذاکراتی در این باره داریم. پیرو این مذاکرات دیدگاه‌هایی که من و شبکه داشته‌ایم مطرح می‌شود تا بتوانیم درباره محتوای برنامه به یک جمع‌بندی برسیم.

وی درباره اینکه اگر اجرای این برنامه سحرگاهی را بر عهده داشته باشد پخش «سمت خدا» به کجا خواهد رسید، گفت: بنای من این است که در «سمت خدا» هم حضور داشته باشم چون بهار این برنامه در ماه مبارک رمضان است.

شریعتی درباره ویژگی برنامه‌های معارفی و اجرای چنین برنامه‌هایی عنوان کرد: شاخصه کارهای معارفی در محتواست و ما همه هم و غم خود را روی محتوا می‌گذاریم. ما باید حرفی برای گفتن داشته باشیم که به دل و جان مخاطب بنشیند و تلاشمان این است که جدای از ساختار که بیشتر ثابت است، محتوا را دائم تغییر دهیم تا انتخاب و چینش مباحث بتواند مخاطب را جذب کند.

مجری «سمت خدا» با اشاره به مخاطبان این برنامه تصریح کرد: ما بینندگانی داریم که اعلام می‌کنند مخاطب پر و پا قرص برنامه هستند، بنابراین باید برایشان محتوا تدارک ببینیم. این برنامه‌ریزی مثل یک مثلث عمل می‌کند که بخشی باید اشراف من به موضوع باشد و پایه و اساس کار توسط اتاق فکر طراحی می‌شود و بعد از آن محور بحث به یکی از کارشناسان مهمان محول می‌شود.

وی اضافه کرد: در این رویکرد من و تهیه‌کننده نقش حمایتی داریم و محور اصلی، کارشناس است.

شریعتی در بخش دیگر درباره اینکه چرا هیچ گاه برسر مباحث مختلف با مهمان چالش نمی‌کند، توضیح داد: ما بنا نداریم که بحث را چالشی کنیم چون مردم به اندازه کافی درگیر بگومگوها در عرصه اشتغال، جامعه و مسائل اقتصادی هستند. تلقی من این ست که برنامه «سمت خدا» باید برای آرامش مردم باشد نه اینکه اینجا هم چالش و بگومگو ببینند.

این مجری برنامه‌های معارفی یادآور شد: اگر «سمت خدا» سراغ چالش برود برنامه رویکرد دیگری پیدا می‌کند که دیگر «سمت خدا» نیست درحالیکه ما سعی کردیم از تیتراژ اولین برنامه، آرامش را به مخاطب القا کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد رئیس اتحادیه ناشران از سیستم آموزشی و نبود کتابخانه‌های عمومی


آموزگار گفت: وجود کتابخانه‌های عمومی یکی از ابزار‌های مهم ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خطبه پیامبر اکرم (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان/ سفارش پیامبر اکرم (ص) برای آمادگی لازم در ماه رمضان


پیامبر اکرم (ص) در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان، درباره آمادگی لازم در ماه رمضان و بندگی در این ماه بیان می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ناشر حاضر در نمایشگاه کتاب از مقام معظم رهبری چه درخواستی کرد؟


یکی از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب روایتی خاص از بازدید رهبر انقلاب از این رویداد فرهنگی تعریف کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور تجهیز می‌شوند


معاون توسعه کتابخانه‌ها گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، نهاد کتابخانه‌ها برای کمک به ترویج کتابخوانی برنامه‌هایی را برای سال ۱۳۹۸ تدوین کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چه کسانی مقربان روز قیامت هستند؟


حدیث امام کاظم(ع) درباره مقربان روز قیامت را در اینجا بخوانید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سامورایی در برلین» و «شبی که ماه کامل شد» مجوز نمایش گرفتند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش سه فیلم «سامورایی در برلین» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفاری و کارگردانی و نویسندگی مهدی نادری در ژانر کمدی اجتماعی، «شبی که ماه کامل شد» به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی، کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار در ژانر اجتماعی سیاسی و «ما همه با هم هستیم» به تهیه کنندگی رضا میرکریمی و کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی مشترک حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و محمد داودی در ژانر اجتماعی صادر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشن امضای کتاب «تیدا» برگزار شد


جشن امضای کتاب «تیدا» زندگینامه شهید مدافع حرم حیدر جلیلوند در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع