X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

فراخوان «دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه برای داوری فیلم‌های کوتاه توسط انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فراخوان «دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه» منتشر شد. در این فراخوان چنین آمده است:

«دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه برای داوری فیلم‌های کوتاه توسط انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برگزار می‌شود.

– تمامی فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی با مدت زمان حداقل ۳ دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه که از ابتدای تیرماه ۹۶ تا پایان خرداد ۹۸ تولید شده و برای دوره‌های قبلی جشن ارسال نشده اند می‌توانند فرم تقاضای شرکت در جشن را تکمیل کنند.

– تاریخ تولید فیلم‌ها باید در تیتراژ نهایی قید شده باشد.

– دریافت آثار از ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت.

– فرم تقاضای شرکت در جشن باید از طریق سایت انجمن فیلم کوتاه ایران  تکمیل شود.

– پس از تکمیل فرم تقاضا، فیلمسازان متقاضی شرکت باید یک نسخه از فیلم خود را با مشخصات فنی خواسته شده حداکثر تا یک هفته پس از ثبت نام اینترنتی در روزهای اداری از ساعت ۱۰ الی ۱۶ به دفتر انجمن فیلم کوتاه ایران  تحویل دهند.

– در صورتی که تا ۷ روز پس از ثبت نام، فیلم به دفتر انجمن فیلم کوتاه تحویل نگردد، ثبت نام باطل شده و باید ثبت نام مجدد از طریق سایت انجمن فیلم کوتاه صورت گیرد.

– فیلمسازانی که در دوره‌ اول فراخوان (از ۸ اردیبهشت ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۸) مراحل ثبت نام و تحویل فیلم خود را به انجام رسانند باید مبلغ ۴۰ هزار تومان و فیلمسازانی که در دوره‌ دوم فراخوان (از اول خرداد ماه ۹۸ تا ۱۵ خرداد ۹۸) نسبت به ثبت نام و تحویل فیلم خود اقدام کنند مبلغ ۸۰ هزار تومان به عنوان حق ثبت نام به حسابِ انجمن فیلم کوتاه ایران واریز کنند.

– اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران از پرداخت حق ثبت نام در دوره‌ اول معاف بوده و در صورت ثبت نام در دوره‌ دوم باید ۵۰ درصد حق ثبت نام را پرداخت کنند.

– انتخاب و داوری فیلم‌های جشن مستقل فیلم کوتاه ایران توسط آکادمی ایسفا انجام می‌پذیرد.

– پس از مرحله‌ انتخاب، در مرحله‌ اول داوری اعضاء آکادمی از بین فیلم‌های انتخاب شده در هر رشته پنج نامزد را برای داوری مرحله‌ دوم معرفی می‌کنند. در مرحله‌ دوم با اضافه شدن داوران مهمان به اعضای آکادمی، طی داوری مجدد بین نامزدها، بهترین‌های هر رشته به این شرح معرفی خواهند شد:

– بهترین فیلم

– بهترین کارگردانی فیلم داستانی

– بهترین کارگردانی فیلم تجربی

– بهترین فیلمنامه

– بهترین فیلمبرداری

– بهترین تدوین

– بهترین صدا (صداگذاری یا صدابرداری)

– بهترین بازیگری (زن یا مرد)

داوری فیلم‌های تجربی در صورتی انجام خواهد گرفت که تعداد آن‌ها حداقل ده درصد تعداد فیلم‌های نهایی انتخاب شده برای مرحله‌ اول داوری باشد.

– نشان شایستگی بهترین فیلم به مالک معنوی فیلم یعنی کارگردان اهدا شده و تهیه کننده‌ آن فیلم، دیپلم افتخار دریافت خواهد کرد.

– پنج نامزد دریافت نشان شایستگی بهترین فیلم کوتاه از سوی انجمن فیلم کوتاه به جشن بزرگ خانه سینما معرفی خواهند شد تا توسط آکادمی بزرگ داوران در جشن خانه سینما مورد داوری قرار گیرند.

– نحوه‌ امتیاز دهی و انتخاب برگزیدگان بر اساس آیین نامه‌ آکادمی ایسفا است.

– به کلیه‌ نامزدها در بخش‌های مختلف گواهی نامزدی داده خواهد شد.

– زیرنویس فارسی برای فیلم‌هایی که زبان آن‌ها فارسی نیست الزامی است.

– فیلم‌های منتخب در دوسانس برای اعضا ایسفا و علاقمندان فیلم کوتاه به نمایش در خواهد آمد.

– در صورت انتخاب فیلم برای مرحله‌ اول داوری نمی‌توان آن را از مرحله‌ داوری خارج کرد.

– تقاضای شرکت در جشن فیلم کوتاه به مفهوم پذیرش کلیه‌ مقررات آن است.

– تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده به عهده‌ هیات مدیره‌ ایسفا است.

شرایط فنی آثار:

– تمامی آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشن ارائه گردند. فیلم‌هایی که به صورت DVD Video یا همان فایل VOB ارسال شوند پذیرفته نخواهند شد.

فرمت‌های قابل پذیرش:

MXF

MOV -h.۲۶۴

MPEG ۴ h.۲۶۴

تذکر مهم:

با توجه به تک مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به فهرست اولیه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این‌رو ضروری‌است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را با کیفیت مناسب به دفتر ایسفا ارائه دهند.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هفت» روی آنتن شبکه سه می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه سینمایی «هفت» به تهیه کنندگی مجتبی امینی بعد از وقفه‌ای کوتاه از فردا شب به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

به گزارش سینماپرس،  فصل جدید برنامه سینمایی «هفت» که همزمان با آغاز سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به تهیه کنندگی مجتبی امینی و اجرای محمد حسین لطیفی کار خود را آغاز کرده بود، بعد از وقفه‌ای کوتاه، جمعه شب ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود.

گفتنی است برنامه سینمایی «هفت»  با حضور کارشناسان و میهمانان سینمایی و فرهنگی به بررسی سینمای ایران و فیلم‌های در حال اکران خواهد پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رابرت دنیرو همچنان بر موضع ضد ترامپی خود باقی‌ست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رابرت دنیرو بازیگر و همچنین موسس جشنواره فیلم ترایبکا، در این مراسم باز هم به انتقاد از ترامپ پرداخت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، می توان گفت دنیرو جزو معدود کسانی است که از صحبت علیه دولت ترامپ و عقایدش نسبت به وی ابایی ندارد و از هر تریبونی برای انتقاد از ترامپ و دولتش استفاده می‌کند.

رابرت دنیرو که خود یکی از موسسان جشنواره فیلم ترایبکا است، در روز افتتاحیه این مراسم که در شهر نیویورک و در سینمای مشهور آپولو برگزار شد، به موضع ضد ترامپی خود بازگشت.

در این مراسم برای اولین بار مستند «آپولو» ساخته راجر راس ویلیامز، کارگردان سیاه پوست و برنده یک دوره اسکار، به نمایش گذاشته شد و دنیرو درباره این مستند و هدفی که دارد، توضیح داد و معتقد بود که این اثر نسبت به دولت ترامپ انتقاد شدیدی دارد.

او در این باره گفت: این دولت به ریاست ترامپ، در طول این زمان منزجر کننده به ترویج نژادپرستی پرداخته است، اما ما امشب نژاد پرستی را رد می کنیم و میگوییم جایی در این جا و در این صحنه ندارد. ویلیامز این نگاه ضد نژاد پرستی را به خوبی به تصویر کشیده است.

او همچنین در ادامه گفت: بسیاری از مردمی که به ترامپ خدمت می‌کنند، زندگی خود را بری همیشه لکه دار می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر با ترامپ باشند، چیزی عایدشان می شود، اما در حقیقت هزینه گزافی را برای مبادله با این شیطان خواهند پرداخت.

دنیرو پیش از این نیز چندین بار به انتقاد از ترامپ پرداخته بود که از نمونه آن می توان به  جشنواره تونی در سال به ۲۰۱۸  اشاره کرد.

گفتنی است؛ مستند راس ویلیامز اقتباسی از کتاب «میان من و جهان» نوشته نهیسی کواتس است که نامه‌های یک پدر سیاه پوست به پسرش را روایت کرده و به او یاد می‌دهد که چگونه به عنوان یک سیاه پوست در دنیای ظلم و تبعیض زندگی کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برندگان جشنواره فیلم مسکو اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که جشنواره فیلم مسکو برندگانش را معرفی کرد، سها نیاستی بازیگر فیلم رسول صدرعاملی نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم اهدای جوایز چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، در حالی که والریو ماستاندریا به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد، سها نیاستی از ایران نیز جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

سها نیاستی بازیگر جوان فیلم «سال دوم دانشکده من» توانست در اولین تجربه بازیگری خود موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو شود.

تامی کورپلا لازیگر فنلاندی نیز برای بازی در فیلم «پوچ» ساخته آلکسی سالمنپرا به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.

«اسرار رهبر» ساخته فرهت شاریپوف کارگردان قزاق به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

در این مراسم که دیشب پنجشنبه در مسکو برگزار شد «سیلور سن جورج» جایزه منتخب داوری به فیلم چینی «در جستجوی اکو» به کارگردانی ژانگ چی تعلق گرفت.

سیلور سن جورج بهترین کارگردانی نیز به والریو ماستاندریا کارگردان ایتالیایی برای «سواری» تعلق گرفت.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو که مهم‌ترین رویداد بین‌المللی سینمایی روسیه است، از ۱۸ تا ۲۵ آوریل برگزار شد و ریاست هیأت داوران بخش اصلی این جشنواره را کیم کی‌دوک کارگردان سرشناس کره‌ای برعهده داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی تمام مشکلات کشور در حل و فصل یک برنامه تلویزیونی خلاصه می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جلسه شورای نظارت بر صداوسیما می‌تواند خیلی از سیاست‌های علی فروغی در شبکه سه را دستخوش تغییرات کند.

به گزارش سینماپرس، جلسه هفته آینده شورای نظارت بر صدا و سیما، احتمالا شبکه سه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. غلامرضا کاتب گفته بود در جلسه‌ای که برگزار خواهد شد، درباره برنامه نود هم تصمیم گرفته می‌شود. قاضی‌زاده هاشمی به خبرآنلاین گفت: «در جلسه هفته گذشته درباره برنامه نود صحبت‌هایی شده بود اما تصمیم‌گیری دقیق‌تر به جلسه بعدی منتقل شده است. مرتضی میرباقری و علی فروغی نیز باید در جلسه بعدی حاضر باشند تا توضیحاتی ارائه دهند.»

علی فروغی این روزها شرایط سختی را در شبکه سه تحمل می‌کند. برنامه «برنده باش» شبکه او احتمالا دیگر پخش نخواهد شد و بسیاری از مسابقات پیش‌بینی و بخت‌آزمایی شبکه سه نیز برچیده خواهد شد. بنابراین بازگشت برنامه نود ممکن است در راس امور شبکه سه قرار بگیرد. البته اگر تصمیم‌های تند فروغی اجازه بدهد تا پس از ترک جلسه شورای نظارت بر صدا و سیما، او هم‌چنان در شبکه سه مدیر باشد.  

به نظر می‌رسد علی فروغی در یک دوراهی غیرقابل انکار قرار گرفته است؛ اگر برنامه‌هایش را از دست داده باشد، برای نگه داشتن مخاطبان مجبور است به سراغ عادل فردوسی‌پور برود و اگر هم از شبکه سه سیما کنار گذاشته شود، بازگشت عادل محتمل‌تر از همیشه خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی نویسنده سریال خانگی «قلب یخی» ادعاهای عجیبی می کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «قلب یخی» از نخستین سریالهای عرضه شده در شبکه خانگی است که هرچند در سه فصل مختلف تولید شد و به شبکه خانگی آمد اما بدقولی‌هایی که در انتشار مداوم و منطبق با برنامه زمان بندی مشخص صورت گرفت اسباب ذهنیت منفی مخاطبان نسبت به سریال را رقم زد.

به گزارش سینماپرس در زمان عرضه «قلب یخی» حرف و حدیث درباره ممیزی سریال بخاطر افشای وابستگی برخی نیروهای ظاهرالصلاح به جریان فراماسونری مطرح شد و حالا حامد عنقا نویسنده اول سریال در خلال گفتگویی تفصیلی با «مشرق» درباره برخی از مشکلات حرف زده است.

حامد عنقا با اشاره به دردسرهای «قلب یخی» بیان داشت: قصه «قلب یخی» قصه پرغصه ای است. «قلب یخی» در آن زمان سریال آوانگاردی بود که تماشاگر تا به حال چنین فرمی را تجربه نکرده بود، اصلاً در شبکه نمایش خانگی برای اولین بار چنین سریالی ساخته شد. در آن زمان فشارهای عجیب و غریبی از سوی آقای ضرغامی، رئیس وقت سازمان صدا و سیما بود و ایشان می‌خواستند جلوی سریال را بگیرند، چون فکر می‌کردند با ساخت چنین سریالی قصد داریم از سازمان بیرون برویم. به همین دلیل تا مدتها ما دیگر در تلویزیون امکان کار نداشتیم تا زمانی که مهدی فرجی مدیر شبکه یک شد و سریال «انقلاب زیبا» را کار کردیم. اگر در این حد فاصل زمانی کنکاش کرده باشید، فاصله بین سریال «قلب‌یخی» تا اولین سریالی که با تلویزیون کار کردم، یعنی انقلاب‌زیبا، حدوداً یکسال فاصله افتاد. با اینکه قلب یخی مورد توجه قرار گرفته بود، پیشنهادات خیلی زیادی شکل گرفت، اما حدوداً یکسال تا یکسال و نیم کار نکردیم. حتماً دلایلی وجود دارد، البته نه اینکه ممنوعیتی وجود داشته باشد، ولی دلخوری بابت ساخت سریالی خارج از سازمان وجود داشت. این لایه بیرونی ماجرا بود. اما از قسمت دوم و سوم سریال برخی فهمیدند که ما داریم در لایه های پایینی سریال گزاره‌هایی را مطرح می‌کنیم و حرفهایی می زنیم که خوشایند یک جریان خاص نبود.

عنقا با اشاره به نقد فراماسونری در پوشش سالنهای زیبایی و مزونها در «قلب یخی» ادامه داد: همان زمان در گفت‌وگویی، گفتم شاید قلب یخی ۸-۷ سال زودتر ساخته شد. آن موقع ما بحث جدی داشتیم در مورد همین فراماسونری، در مورد حلقه‌های خاص اقتصادی و در مورد نفوذ. آن زمان اینستاگرام و فضای مجازی وجود نداشت. الان آقازاده فاسدی، در خارج از کشور چالشی براه می‌اندازد و ناگهان تو می‌بینی هزار ویدئوی مبتذل سکسی و پورنوگرافی از دختران ایرانی در مورد او منتشر می شود. ما همان زمان شروع کرده بودیم به گفتن این حرفها. این جریانی که چند سال قبل در مورد این مانکن‌ها و مدل‌های مجازی شروع شد من در «قلب یخی» این مصادیق را بازتاب دادم. اتفاقاً رفته بودم در همین مزون ها و … که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه کار باید کرد از قسمت پنجم به بعد دیگر سلام و علیک وزارت ارشاد با ما عوض شد.

عنقا با اشاره به سرقت لپ تاپش در همان روزگار بیان داشت: آن زمان  دستیاری داشتم به نام آقای فرحزادی، یک لپ تاپ هم داشتم که تمامی متون، تحقیقات و فیلم‌های مستندی را که درباره این موضوع جمع‌آوری کرده بودم، همه در آن لپ تاپ بود. ما از دفتری که در خیابان وزراء بود بیرون آمدیم، سر چهارراه و پشت چراغ قرمز که رسیدیم یک ماشین از پشت به ما زد. تا به حال اینقدر واضح این داستان را جایی نگفته‌ام. آن موقع البته موضوع خبری شد، اما با این وضوح آنرا جایی بیان نکرده‌ام. ما پیاده شدیم و دیدیم که اتفاق خاصی نیفتاده عذرخواهی کردیم و رفتیم. من به دستیارم آقای فرحزادی گفتم برویم شهر کتاب نیاوران من می‌خواهم چندتا کتاب بخرم. رفتیم سمت خیابان شریعتی، قبل از چراغ قرمز میدان محسنی، ناگهان آقای فرحزادی اشاره کرد: ” همان ماشینی که چند لحظه قبل با آنها تصادف کردیم، پشت سرماست. به هرحال برای ما بامزه بود افرادی که جای دیگر شهر با آن‌ها تصادف کردیم، ناگهان در مسیر کناری آنها قرار گرفتیم. شاید هم بخشی از این حرفهایی که می گویم اصلاً قابل اثبات نباشد. آمدیم میرداماد، روبروی پاساژ آرین که به شهر کتاب برویم. چون در لاین روبرو بودیم، همانجا پارک کردیم، ماشینی که با آنها تصادف کردیم جلوتر از ما پارک کرد. فرحزادی به شوخی گفت اینها تا امشب از ما خسارت نگیرند رهایمان نمی‌کنند. ما رفتیم کتابفروشی و برگشتیم. کیف لپ تابم را زیر صندلی عقب و دور از چشم گذاشته بودم. شاید چهل دقیقه یا نیمساعت کار ما در کتابفروشی طول کشیده بود. به ماشین که برگشتیم همه چیز به ظاهر طبیعی بود. نزدیک منزل که رسیدیم، چون کیسه کتابها دست من بود، به فرحزادی گفتم کیف لپ تاپم را از عقب بده، گفت کیفت نیست. گفتم یعنی چه؟ گفت شاید در صندوق عقب گذاشته‌ای!؟ صندوق را باز کردیم دیدیم صندوق بهم ریخته است. ماشینی که با ما زد یک پراید سفید بود، ماشین ما هم پراید بود. همه زندگی و دست نوشته‌ها و تحقیقات من از دست رفت. یک لپ تاپ را زدند و یک دفترچه مانندی که در ماشین بود.

عنقا ادامه داد: در صندوق عقب زاپاس و کلی چیزهای دیگری بود که شاید قیمتش از لپ تاپ بیشتر بود، با اینکه صندوق عقب را باز کرده بودند، اما فقط لپ تاپ و دفترچه را بردند. خلاصه خیلی از این بابت لطمه خوردیم تا دوباره همه تحقیقات را جمع آوری کنیم، خیلی طول کشید. یک اتفاق دیگر هم افتاد که شاید نتوانم آن را واضح بگویم. در متنی که من نوشته بودم و دزدیده شد، نکته ای بود که در سریال دیگر وجود نداشت، چون مجبور شدیم همه چیز را دوباره بنویسیم. در ورژن دوباره نویسی شده، دیگر آن نکته نبود. یک روز در مصاحبه خاصی که به واسطه همین فشارهای ارشاد انجام شد، دوستی که داشت سؤالات را از من می پرسید، سؤالی پرسید در مورد موضوعی که دیگر در سریال نبود و در لپ تاپ من در متن اولیه نوشته شده بود! بعد از این گفتگو یادم افتاد در ورژن اولیه من این مسئله وجود داشت. ماجرا مربوط به شخصیت جواد یحیوی در فصل دوم بود که علی الظاهر یک آدم خیلی سالم و مسلمانی بود که بعداً می فهمیم در اصل وصل به ماجرای ماسون‌هاست، این آدم در ورژن اولیه ما کتابی می خواند، کتابی که در مورد برخی از جریان های مذهبی خاص بود، ولی زمانی که بازنویسی کرده بودیم این موضوع کاملاً حذف شده بود. یعنی الان هم سریال را ببینید، این اتفاق در سریال وجود ندارد ولی آن گفتگوی فرمایشی با تأکید بر این حذفیات انجام شد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام استاندار مازندران به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هنر، فرهنگ وطبیعت؛ سه گانه ای جدایی ناپذیر و «وارشی» بر پیکره یک ‌نسل
استاندار مازندران در پیامی به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، این رویداد را محفلی فرهنگ ساز برای حفظ و ارتقای خرده فرهنگ‌ها، اقلیم و سنت‏های زیستی توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، در پیام احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران به نهمین جشنواره فیلم وارش آمده است: 
«هنر، فرهنگ و طبیعت» سه‌گانه‌ای جدایی‌ناپذیر و متاثر از یکدیگرند که گاه «وارشی» می‌شوند بر پیکره یک نسل و چون وزش باد دل انگیز بهاری سهمی از تعهد خلقت را به جای می‌آورند و گاه در غفلتی برنده بر تصویر آیندگان می‌تازند و آنچه شمشیرشان را بر لبۀ مهر یا خشم می‌راند، نحوه مواجهه بشر با این سه‌گانه است.
آنجا که دست هنرمندِ خالق گیتی بر بوم هستی لغزیده و طبیعت بکر؛ این بزرگترین آموزگار بشر را در پیش چشمان جنبندگان و در خدمت به ابر مخلوق قرار داده، در پس پنهانش حجتی دارد بر قواعد نانوشته، اگر چشم و گوشِ دل بسپاریم و دست ببندیم از چنگ‌اندازیِ خصمانه بر این وسعت بی مدعا و بی دریغ در بخشش و اگر با تفکر هنرمندانه‌ای برخواسته از فرهنگ هزاران ساله بر تعهد مراقبت از آنچه بر ما به ودیعه گذاشته شده برای تنعم، استوار بمانیم.
امروز، ایران؛ این اقلیم رنگانگ مسحورکننده چشم جهانیان و سیراب از بخشندگی طبیعت، در روزگار بی‌مهریِ گذر از تاریخ، بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ خرده فرهنگ‌های به جا مانده از تمدن خویش است. حفظ سنت‌های «رفتاری»، «گفتاری» و «زیستی» و تاثیرگذاری مستمر و مفید بر فرهنگ عامه و حفظ «میراث طبیعی» با همسایگان به مثابه فرهنگی بی‌مکان، مرز جغرافیای سیاست را در می‌نورد و میراثی مشترک می‌شود در دو سوی مرزهای انسان ساخته برای همدلی و اتحاد ملل. این امر خطیری است که برای تحققش، ارکان زبان هنر و خاصه هنر هفتم را می‌طلبد تا با تکیه بر اصل سه‌گانه «هنر، فرهنگ و طبیعت» در ابتدا بستری شود برای صیانت از داشته‌های بومی و در گامی فراتر وحدتی همه گیر برای جوامع بشری که جشنواره بین المللی فیلم وارش بنا بر رسالت خود می‌کوشد، گامی هر چند کوچک و ادای دینی هرچند اندک در تجلی این اراده ملی برداشته و پلی شود در این میانه تا میعادگاه انسان و طبیعت.
در پایان، امید می‌رود نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با نگاهی فراخ و در پرتو همیاری برگزارکنندگان این رویداد و در سایه همکاری هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نیل به اهداف تعیین شده موفق‌ عمل کند.»
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در شهرهای بابل، رامسر و ساری برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزئیات برنامه کارگاه های جشنواره بین المللی فیلم وارش در رامسر اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگاه های آموزشی «قهرمان سازی بومی در سینما»، «زیبایی شناسی جغرافیا و لوکیشن در تولید فیلم» و «تجربه های شخصی در فیلمسازی» همزمان با نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در رامسر برگزار می شوند.

 به گزارش سینماپرس، جزئیات کارگاه های آموزشی و زمان نمایش آثار نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در شهر رامسر اعلام شد.  
در نخستین روز از برگزاری این رویداد، کارگاه آموزشی «قهرمان سازی بومی در سینما» با حضور کاوه سجادی حسینی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار می شود.  
همچنین کارگاه آموزشی «زیبایی شناسی جغرافیا و لوکیشن در تولید فیلم» با حضور پرویز جاهد منتقد و پژوهشگر سینما از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنجشنبه ۱۲ اردیبشت ماه در همین محل برگزار خواهد شد.  
«تجربه های شخصی در فیلمسازی» نیز عنوان کارگاه آموزشی دیگری است که با حضور سرگئی دوروتسوی فیلمساز و عضو هیات داوری بخش بین الملل از کشور روسیه پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار می شود.  
این واحد آموزشی همچنین در روزهای برگزاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش هر روزه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷ به نمایش منتخبی از آثار راه یافته به جشنواره می پردازد.  
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با محوریت فرهنگ عامه و به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در سه شهر بابل، رامسر و ساری برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعضای هیات داوری و انتخاب بین الملل معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سرگئی دوروتسوی، مارینا توروپیگینا و مهرداد اسکویی داوری و بهمن آقایی، الهه نوبخت و مجید موثقی انتخاب بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را برعهده دارند.

به گزارش سینماپرس، اعضای هیات داوری و انتخاب بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش معرفی شدند. 

سرگئی دوروتسوی، مارینا توروپیگینا و مهرداد اسکویی در بخش داوری و بهمن آقایی، مجید موثقی و الهه نوبخت در بخش انتخاب آثار بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، این رویداد را همراهی می کنند. 

هیات داوران

سرگئی دوورتسوی

سرگئی دوورتسوی متولد 1962 فیلمساز قزاقستانی است. او کارگردان فیلم درام «آیکا» است که در جشنواره کن 2018 منتخب رقابت برای نخل طلایی شد و این فیلم جایزه نخل طلایی بهترین بازیگر زن را نیز از آن خود کرد. سرگئی با فیلم دیگرش به نام تولپان(2008) که درست یک دهه قبل موفق به کسب جایزه نوعی نگاه شده بود بار دیگر به جشنواره کن آمد. او فارغ التحصیل کالج هوانوردی اوکراین و همچنین مدرسه فیلم مسکو است.

مارینا تروپیگینا

مارینا تروپیگینا برنامه ریز جشنواره بین المللی فیلم مسکو، VGIK (موسسه تصویربرداری گراسیموف)، مدرسه فیلم روسیه، و عضو CILECT  (انجمن بین المللی مدارس فیلم و تلویزیون) است و به عنوان داور در بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش همکاری دارد.

مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی متولد 1348 و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است که اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را کسب کرده‌است. این فیلمساز در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد و عنوان بهترین فیلمساز مستند سال ۲۰۱۶ جهان از جشنواره (تروفالس) آمریکا را از آن خود کرد. همچنین او به عنوان سفیر فرهنگی بخش انسان دوستانه سازمان ملل متحد (UCHA) فعالیت می‌کند. تندیس و جایزه شصتمین جشنواره‌ی فیلم لندن(BFI)، جایزه عفو بین‌الملل از شصت و پنجمین جشنواره‌ی فیلم برلین، تندیس جشنواره‌ی ایدفا هلند، جایزه بزرگ هیات داوران از نوزدهمین جشنواره‌ی «فول‌فریم» آمریکا و… از جمله جوایزی است که این هنرمند کسب کرده است. 

هیات انتخاب

بهمن آقایی

بهمن اقایی متولد 1339 و اولین دبیر جشنواره سینمای جوانان ایران است. معاونت روابط فرهنگی و بین المللی انجمن سینمای جوانان ایران، عضویت در هیات داوران فیلم های جوان جشنواره یونیکا در کشور سوئد، عضویت در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی بازرگانی و امور جشنواره ها، مدیر امور بین الملل پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران از جمله سوابق حرفه ای این مدیر فرهنگی  است. 

مجید موثقی

مجید موثقی متولد 1356 در نور و فارغ التحصیل رشته نمایش دانشگاه هنر و معماری است. او از سال 2003 تا 2009 درVGIK ( موسسه تصویربرداری گراسیموف) روسیه تحت تعلیم بوده است. وی کارگاه های زیادی را درباره سینما و تئاتر در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است. او عضو انجمن بین المللی منتقدان فیلم و تئاتر و انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران است و در حال حاضر در دانشگاه ETH  زوریخ سوییس در بخش خدمات رسانه ای مشغول به فعالیت است.

الهه نوبخت 

الهه نوبخت متولد 1366 در تهران توزیع کننده و تهیه کننده بین المللی سینمای ایران است. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل و مدیر عامل شرکت  ELI IMAGEاست و آخرین مستند او با نام «دلبند» در شصت و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین (2019) به نمایش در آمد. نوبخت عضو هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت در سال 2019، عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی فیفوگ سوییس در سال 2018 و مدیر هیات داوران و دپارتمان میهمانان خارجی پنج دوره از جشنواره فیلم فجر بوده است. او همچنین مدیر بخش بین الملل جشنواره هایی در ایران از جمله جشنواره فیلم شهر  و جشنواره فیلم یاس بوده است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 تا 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل و نمایش همزمان فیلم ها در شهر  رامسر و ساری ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اولین «اتفاق ترانه» سال 98 برگزار می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سی و هشتمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» شنبه 7 اردیبهشت(فردا) با حضور غلامرضا طریقی و امیر تیموری در حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، اولین محفل «اتفاق ترانه» در سال ۹۸ فردا(شنبه ۷ اردیبهشت) از ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود.
در سی و هشتمین نوبت از این محفل ماهانه، غلامرضا طریقی شاعر به عنوان مهمان ویژه حضور دارد و امیر تیموری شاعر و خواننده به اجرا می پردازد.  
حامد عسگری نیز به عنوان مجری و کارشناس در این برنامه حضور دارد.  
«اتفاق ترانه» از جمله محافل ثابت حوزه هنری است که اولین شنبه های هر ماه به همت موسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع