X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

برگزاری «فصل رویش» در نکوداشت چهره‌های هنری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرهنگسرای انقلاب اسلامی فردا (شنبه ۲۷ بهمن) میزبان آیین نکوداشت تنی چند از نیروهای متعهد در حوزه های مختلف سینما، انیمیشن، مستند و تلویزیون می شود.

به گزارش سینماپرس؛ آئین نکوداشت «فصل رویش» با تقدیر از رضا برجی عکاس و مستندساز، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما، حسن شمشادی خبرنگار و فعال رسانه‌ای، جلیل سامان نویسنده و کارگردان، محسن مقصودی تهیه کننده و مجری سیما و هادی محمدیان کارگردان انیمیشن شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ و به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

در این آئین سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی سالم رئیس شبکه امید و سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده و فعال رسانه‌ای از جمعی از رویش‌های انقلاب اسلامی تقدیر می‌کنند.

در آئین نکوداشت فصل رویش محمدحسین حقیقی به اجرای ترانه سلام به آینده می‌پردازد. اجرای «فلش ماب» این ترانه در فرودگاه مهرآباد با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه بود و این سرود را به یکی از پرطرفدارترین سرودهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بدل کرد.

از دیگر بخش‌های هنری این آئین، اجرای سرود چهلمین قرار گروه سرود صفیر عشق است. این گروه نوجوان به اجرای سرودی که ویژه چهلمین سالگرد تولید شده می‌پردازد که شاعر آن قاسم صرافان است و امید رهبران آهنگسازی آین اثر را بر عهده داشته.

این آئین شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی؛ بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی برگزار می‌شود.

ورود تمامی علاقمندان به فرهنگ و هنر در این نشست آزاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۵۵۴۰۸۶۶۴ تماس بگیرید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بی‌اخلاقی امروز در صحنه تئاتر ما موج می‌زند – اخبار سینمای ایران و جهان

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: بزرگ‌ترین‌های شاهکارهای ادبی دنیا همه مکارم‌الاخلاق هستند. به تعبیر رهبری «بینوایان» دینی‌ترین رمان دنیاست، حال اگر بخواهیم ادای غرب را هم دربیاوریم، نباید بی‌اخلاق باشیم، بی‌اخلاقی امروز در صحنه تئاتر ما موج می‌زند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر است، وی نمایش‌های زیادی را در گونه‌های مختلف به ویژه مذهبی و آیینی در ایران و دیگر کشورها به صحنه برده است.

زارعی هم اکنون نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» را بر صحنه تئاتر فجر دارد، وی اخیرا مهمان ما در خبرگزاری فارس بوده، درباره این دو سال و اندی فعالیت خود در حوزه هنری می‌گوید: آدمی نیست پشت میز بنشیند یا در جایی باشد و کار نکند، مگر اینکه جبر زمانه مانع کار شود! مثلا اینکه مشکل مالی داشته باشد، هر چند یک مدیر جهادی نباید هیچوقت لنگ پول بماند.

وی معتقد است که تئاتر فجر ما هر چه باشد برآیند تئاتر امروز ما است و اگر وضعیت بهتری می‌خواهیم می‌بایست هزینه بیشتری هم بکنیم.

زارعی با نقد شرایط تئاتر خصوصی می‌گوید: تئاتر خصوصی به تئاتری می‌گویند که سالن تمرین، اجرا، مطالعات، کارگاه دکور، لباس و … داشته باشد، اینکه ما زیرشیروانی و زیرپله را بلک باکس کنیم، چند صندلی بگذاریم بدون هیچ امنیتی، تهویه مناسب یا راه خروجی اضطراری، تئاتر خصوصی نمی‌شود!

*در ارتباط با جشنواره تئاتر فجر نظرتان را می‌خواهم بدانم با توجه به اینکه از هر شهری نمایندگانی به فجر معرفی می‌شوند، چقدر فکر می‌کنید کارهایی که هر ساله در جشنواره اجرا می‌شود، تابلویی از تئاتر ایران است یا اینکه در حد ظرفیت جشنواره بین‌المللی است؟

ببینید حتی اگر اینطور نباشد باز هم مقصر جشنواره فجر و دست اندرکاران آن نیستند، بلکه مشکل تئاتر مملکت است، بهرحال جشنواره بین‌المللی فجر آیینه تمام نمای یک سال فعالیت حرفه‌ای، دانشجویی و‌ آماتوری کشور است، عوامل جشنواره دست به انتخاب بهترین‌های طول سال می‌زنند و سعی می‌کنند موجودیت تئاتر کشور را در این ویترین قرار دهند.

بنابراین اینطور نیست که بگوییم مثلا جشنواره فجر بودجه کلانی با بیست میلیارد پول دارد و هر سال دست به سفارش کارهای خاصی می‌زند و حال ضعف از آن شاهد هستیم و می‌توانیم نقد کنیم که این پول‌ها تکلیفش چه شده است. کارهایی که الان اجرا می شود برآیند تئاتر کشور است اگر ضعیف است و مشکلاتی دارد می‌بایست دولت برنامه‌ریزی درست کند، پول هزینه کند و شرایط را بهبود بخشد.

خصوصی سازی تئاتر ایران الان یک پوسته دروغین است و تئاتر کشور را به قهقرا میکشاند باید فکر عاجلی برای آن شود، واقعا این تئاتر خصوصی نیست که در دنیا شناخته می‌شود.

*چرا؟مگر نه اینکه خیلی‌ها برای راه اندازی همین تئاتر خصوصی شرایط را مثبت ارزیابی می کردند؟

کمپانی‌های تئاتری در اروپا و غرب برای تئاتر خصوصی فعال است، تولید اثر می‌کند و سالی چند نمایش به صحنه می‌برد.

تئاتر خصوصی به تئاتری می‌گویند که سالن تمرین، اجرا، مطالعات، کارگاه دکور، لباس و … داشته باشد، اینکه ما زیرشیروانی و زیرپله را بلک‌باکس کنیم، چند صندلی بگذاریم بدون هیچ امنیتی، تهویه مناسب یا راه خروجی اضطراری تئاتر خصوصی نمی‌شود!

اگر شهرداری‌ها، ارگان‌ها و نهادهایی که مسئولیت امنیت اجتماعی جانی و مالی مردم را دارند به این مراکز رجوع کنند تک تک این مراکز به دلیل نبود امنیت، راه خروج اضطراری و تهویه مناسب باید تعطیل شونداگر اتفاقی بیافتد همه مردم آنجا آتش می‌گیرند و خدایی نکرده فوت می‌کنند.

همه اینها بکنار، خروجی این تئاترها چیست؟ چه اتفاقاتی آنجا می‌افتد؟ حتی اتفاقات ناگواری هم به لحاظ فرهنگی و اخلاقی در برخی از این تماشاخانه می‌افتد! اینها جای بررسی دارد، تئاترهای خصوصی مردم را به تئاتر بدبین می‌کنند و جایگاه قبلی خود را تئاتر بین مردم ندارد. تئاترهای خصوصی خیلی‌هایشان مغازه شده‌اند پول گروه‌ها را حتی نمی‌دهند، برخی‌هایشان سالانه پول‌هایی به جیب می‌زنند و دیگر برایشان چیزی مهم نیست.

در نهایت خروجی و تأثیر فرهنگی این تئاترها به درد ما نمی‌خورد اصلا از نظر من اینها تئاتر خصوصی نیستند حتی در حد یک سالن تمرین ـ اجرا هم نیستند و نمی‌توان آنها را غیر از چند سالن به تعداد انگشتان دست حتی یک تماشاخانه نامید چرا که کار تولید ندارند و ساختاری برایشان تعریف نشده است.

*شما عضو شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر هم هستید، برخی امروزه اعتقاد دارند دلیلی بر حضور شورای نظارت بر تئاتر نیست. هنرمند آزاد است هر نمایشی را به هر نوعی به صحنه تئاتر ببرد.

بله برخی تصور می‌کنند شورای نظارتی نباید وجود داشته باشد و هر کاری که می‌خواهند می‌توانند بکنند، دیالوگ‌های رکیک بگویند و میزانسن‌های غیر اخلاقی به صحنه ببرد، برخی مواقع آدم خودش خجالت می‌کشد از برخی میزانسن‌ها و دیالوگ‌ها! به خدا تئاتر قداست دارد در خود اروپا و غرب هم که تئاتر مهدش است ما نمایش زیاد دیدیم که همه اخلاق مدار است مگر برخی کارهای تجربی که آن هم باز شرافتمندانه بوده است.

اما برخی مواقع الان نمایش‌هایی شرم آور با دیالوگ‌های رکیک و رفتارهای زشت روی صحنه م‌یبینیم. همین هفته گذشته یکی از دوستانم آقای توحید معصومی با خانواده‌اش به تماشاخانه‌ای رفته بود. این هنرمند می‌گوید که جلوی چشم و گوش بچه‌اش را می‌گرفته که برخی میزانسن‌هارا نبیند یا برخی دیالوگ‌ها را نشنود! آن هنرمندی که چنین کارهایی را اجرا می‌کند جلوی مادر و خواهر و خانواده خودش هم می‌تواند این فحاشی‌ها را بکند یا میزانسن‌ها را اجرا کند؟ حال ما می‌گوییم اصلا بتواند و انجام دهد نباید مکان عمومی با این رفتارها آکنده شود.

تئاتر مکارم الاخلاق است دین مبین اسلام هم ما را به اخلاق سفارش کرده است در همه ادیان هم  همینطور است حال اگر با اسلام هم کار نداریم لااقل تفکر ایرانیان باستان و زرتشت گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک را رعایت کنیم.

شما به آثار ویلیام شکسپیر، ایبسن، چخوف و دیگران نگاه کنید همه مکارم الاخلاق هستند، همین رمان بینوایان به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که اگر بخواهند دینی‌ترین رمان دنیا را معرفی کنند، بینوایان ویکتور هوگو را معرفی می‌کنند، این نویسنده که دیگر فرانسوی است اما از مهد فرهنگ و هنر غرب است! ما اگر ادای آنها را هم بخواهیم در بیاوریم، نباید بی اخلاق باشیم.

بی اخلاقی امروز در صحنه تئاتر ما موج می‌زند، خود ما تئاتری‌ها هم بیش از دیگران به تئاتر لطمه زدیم بیش از آن چیزی که ادعا می‌کنیم قوه قضاییه و مجریه و دیگر نهادها لطمه می‌زنند، ما خودمان گزک دست دیگران دادیم.

اینکه از طرف شورای نظارت به ما بگویند این دیالوگ یا حرف زشت در نمایشنامه حذف شود، آیا باید تئاتر ما ساقط شود؟ در بزرگترین نمایشنامه‌های دنیا نمی‌توانیم رفتار و دیالوگ زشت و زننده پیدا کنیم، ما ایرانی هستیم ادعا داریم که عقبه فرهنگی داریم آیا این گفتار یا رفتار نیک بر صحنه تئاتر ما وجود دارد؟

*ما در ماه‌های گذشته حاشیه‌های زیادی در تئاتر داشتیم و بخش اعظم آن هم موضع‌گیری خود هنرمندان علیه شورای نظارت و ارزشیابی یا فعالیت‌های قوه قضائیه است و مباحثی از جمله اینکه تئاتر همین است و تئاتر مشکلی ندارد و اینها حساسیت‌هایشان در تئاتر افزایش پیدا کرده است، از سوی هنرمندان مطرح می‌شود آیا تئاتر ما همیشه همینطور بوده پس چرا همیشه این اندازه حاشیه نداشته است مشکل از سوی چه کسی و چه چیزی است؟

خیر تئاتر ما همیشه همینطور نبوده است من بیست سال است در تئاتر این مملکت کار می‌کنم از زمانی که یک نوجوان چهارده ساله بودم وارد عرصه تئاتر شدم. کجا تئاتر ما اینطور بود؟ والله تماشاگر ما خیلی زیاد بود و جامعه اجتماعی و فرهیخته زیادی ما داشتیم تئاترهای ما گرانسنگ و بالنده بود و به لحاظ موضوع، ساختار و محتوا خیلی قدرتمند تر بود.

با اینکه الان چندین دهه از دهه‌ شصت و هفتاد میگذرد اصلا اینطور نبود که نمایشی روی صحنه برود، رفتار رکیک یک زن یا مرد را روی صحنه شاهد باشیم. ما باید حیا و عفت عمومی را حفظ کنیم، درست است که تئاتر تماشاگر محدودتری نسبت به سینما و تلویزیون دارد اما مجوز این را ندارد که چون تماشاگر محدودی دارد برای جذب مخاطب هر کاری کند یا ضعف کارگردان و مسائل دیگر را از طرق دیگر جبران کند.

رابطه بین هنرمند و شورای نظارت دو طرفه است مثل یک معادله ریاضی یا شیمی که در جدول مندلیف کنش‌ها و واکنش‌هایش وجود دارد. اگر من کوروش زارعی در تولید اثر هنری چارچوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شأنیت جامعه و مردم را را درنظر بگیرم قطعا شورای نظارت با من کنار می‌آید.

به طور مثال شاهد هستیم که یک نمایش توسط دوستان ما در شورا بازبینی شده و مجوز گرفته بعد از چند شب گروه هر کاری که دلشان خواسته کرده‌اند و کار را تغییر داده‌اند، این درست نیست! باور کنید این نظارت در اروپا و آمریکا هم وجود دارد اینطور نیست که فقط در کشور ما وجود داشته باشد. حتی در عرصه نمایش فیلم‌ها هم اینطور است مگر فیلم وسوسه‌های مسیح نبود که تمام پاپ‌های کلیساها را به اعتراض وا داشت و آخر هم کار از صحنه پایین کشیده شد.

من سه ماه پیش در سوریه‌ای که سیستم اداره کشورش لائیک است، نمایشی روی صحنه بردم. در این کشور هر نمایشی امکان اجرا دارد الا کارهایی که تبلیغات ادیان باشد، بهرحال هر کشوری برای خود قانونی دارد. اگر بین هنرمند تئاتر و شورای نظارت هم چارچوب‌ها و همکاری‌ها رعایت شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و همه در آرامش کار می‌کنند، اینکه در یک نمایش یک دیالوگی حذف شود یا میزانسنی نباشد مگر آسمان به زمین می‌آید؟ پس خلاقیت کارگردان در اجرای نمایشی که مشکلی نداشته باشد در چیست؟

من در دوره‌ای تئاتر کار کردم که در شهرمان اجرای تئاتر زنان ممنوع بود، من هم در نمایشی حضور پیدا کردم که در آن زنی نقش آفرینی می‌کرد به خاطر این اجرا من از مدرسه یک ماه اخراج شدم، اما پس از آن در سال ۷۲ نمایشی را خودم به صحنه آوردم که میبایست کاراکتر زن داشته باشد، نمایشی عاشقانه درباره عشق یک مرد سیاه به زنی از خانواده بالا دست و سفید پوست بود، من با سایه، لباسِ زن تن یک بازیگر مرد کردم و آن را به تصویر کشیدم به خاطر این کار خلاقانه منی که نوجوانی هفده ـ هجده ساله بودم، به عنوان کارگردان برگزیده دوازدهمین جشنواره تئاتر فجر وسط آن همه غول تئاتری انتخاب شدم.

در نهایت خود ما تئاتری‌ها کاری کردیم که مدیر کل هنرهای نمایشی‌مان الان حال خوبی نداشته باشد اگر شهرام کرمی به عنوان یک تئاتری نجیب کنار برود و یک فرد بی‌مربوط اینجا بنشیند چه کار می‌بایست انجام دهیم؟ ما خودمان تیشه به ریشه تئاتر مملکتمان می‌زنیم.

*آقای زارعی اطلاع داریم که چند فیلم سینمایی کار کردید و در پروژه «موسی» نیز حضور خواهید داشت، در این زمینه هم توضیح  می‌فرمایید؟

من روز اولی که از سوی دکتر فاضل نظری برای کار در حوزه دعوت شدم با او شرط کردم که به این شرط می‌پذیرم به حوزه بیایم که جلوی کار هنری‌ام را نگیرید، ایشان هم قبول کردند و خوشبختانه من چند سریال و فیلم سینمایی و تئاتر روی صحنه بردم. امسال من سال خوب و پرکاری داشتم دو فیلم سینمایی کار کردم که یکی فیلم «دوچ» به کارگردانی امیرمشهدی عباس در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک اصفهان اکران و برنده سه جایزه شد.

فیلم سینمایی «وقتی آفتاب طلوع می‌کند» به کارگردانی سیدسجاد موسوی کار فنی خود را طی می‌کند و شاید به جشنواره جهانی فجر برسد و قرار است در جشنواره‌های خارج از کشور حضور پیدا کند، چون ساختار خاصی در ژانر تجربی دارد.

نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با هنرمندان و بازیگران سوری روی صحنه رفت و قرار است در بخش مسابقه بین‌الملل فجر هم روی صحنه برود، ما با بازیگران سوری و ایرانی هم تمریناتی را شرع کردیم و قرار است نوزده و بیستم بهمن ماه بازیگران سوری در تهران به ما بپیوندند و تمرینات مشترک را ادامه دهیم و 25 و 26 بهمن در بخش مسابقه بین‌الملل و انقلاب اسلامی جشنواره تئاتر فجر کار را به اجرا برسانیم.

فیلم سینمایی موسی قراردادش امضا شده، فیلمنامه هم در حال بازنویسی نهایی است و در مرحله دیالوگ‌نویسی است تیم به نوعی آماده است که دوستان اگر بودجه تزریق شود سال آینده در مرحله پیش تولید و کلید زدن کار بروند.

هنوز کاراکتر هیچ کس مشخص نیست چون وضعیت مالی شفاف نیست وقتی گروه کارگردانی در کستینگ می‌رود که همه چیز مشخص شود و کار شروع شود. ولی خب «موسی» از آن پروژه‌های بزرگ سینمای ایران خواهد شد که دنیا به آن خواهد بالید مثل یوسف که همین اتفاق برایش افتاد و همه دنیا آن را تماشا کردند.

*آقای همتیان لطفاً شما هم آماری از وضعیت نمایش‌های حوزه هنری بدهید؟

سال ۹۷، حوزه هنری ۲۷ اجرای عموم داشت که اغلب کارهای صحنه‌ای بودند و هر یک ۲۰ شب اجرا داشتند، در این بین چهار ـ پنج نمایشنامه‌خوانی شنبه‌ها داشتیم. جشنواره‌هایی هم که امسال برگزار کردیم؛ نقالان علوی (۱ تا ۶ شهریور)، جشنواره خرداد، همایش اربعین در سطح بین‌المللی بود و چهار نمایشنامه هم در حوزه به علاوه فصلنامه تئاتر منتشر کردیم.

حوزه هنری به تازگی مشارکت‌هایی هم با جشنواره تئاتر دانشگاهی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آب و فاضلاب داشته است و قرار است هشت نمایش نیز برای اجرا در فجر تولید شود. الان نزدیک به هشت جلد کتاب زیر چاپ داریم.  بنابراین در این سه سال ما نزدیک به بیست جلد کتاب تولید کردیم.

اجراهای حوزه در همه نوع ژانری از دفاع مقدس و انقلابی تا اجتماعی و کمدی تولید و اجرا بوده است.

*و در نهایت درباره نمایش خورشیدی که از حلب طلوع می‌کند که هم اکنون پس از اجرا در سوریه، در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برده‌اید، توضیح دهید…

این نمایش به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج و در راستای اشتراکات و تبادل فرهنگی هنری میان دو کشور ایران و سوریه به کارگردانی بنده و بازی هنرمندان سوریه روی صحنه رفت و چند شب نیز در جشنواره فجر اجرا داریم. مدت اجرای نمایش ما به این شکل بود که از اواخر دهه سوم محرم 10 شب در شهر حلب نمایش روی صحنه رفت و پس از آن یک هفته برای انتقال دکور استراحت کردیم و 10 شب هم در شهر دمشق نمایش روی صحنه رفت.

در شهر حلب اجرا در دیر تاریخی و واقعی داستان نمایش اجرا شد.  ظرفیت فضایی که در حلب ایجاد کرده‌ایم برای تماشاگران چیزی حدود هزار و پانصد صندلی در هر اجرا بود. در دمشق نیز سالن مدنظر ما دو هزار مخاطب در هر اجرا را پذیرا بود و اکنون نیز در تئاتر فجر مشغول به اجرا هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تحریم افق نو و نادر طالب زاده در ادامه دستگیری مرضیه هاشمی است – اخبار سینمای ایران و جهان

تسنیم: کارشناسان ایرانی و خارجی در برنامه «عصر» تاکید کردند که تحریم نادر طالب‌زاده و کنفرانس افق نو در ادامه دستگیری مرضیه هاشمی ‌است. آنها معتقدند افق نو توانسته انحصار رسانه‌ای دنیا را بشکند و به همین دلیل تحریم شده است.

در روزهای گذشته نادر طالب زاده، همسرش و همکارانش در کنفرانس افق نو همگی در لیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. دیشب برنامه عصر برای بررسی ابعاد این ماجرا روی آنتن شبکه افق رفت. فواد ایزدی ومسعود اسداللهی به عنوان کارشناس مسائل بین‌الملل مهمان این برنامه بودند.

طالب زاده در ابتدای برنامه گفت: ما هشت سال است که کنفرانس افق نو را برگزار می کنیم. در این کنفرانس آمریکایی‌های آزاد شرکت می‌کنند و حرف‌هایشان علیه نظام سلطه را به زبان می‌آورند.

تحریم افق نو و نادر طالب زاده در ادامه دستگیری مرضیه هاشمی است

فواد ایزدی گفت: پیوستن آقای طالب‌زاده به لیست تحریمی‌ها را تبریک می‌گویم. گاهی انسان احساس می‌کند که اگر داخل این لیست‌ها نرود، کار مهم و جدی‌ای انجام نداده است. تحریم شما ادامه دستگیری خانم مرضیه هاشمی است. آمریکا در چند سال گذشته حتی ظاهر آزادی رسانه‌ها را هم کنار گذاشته است. از ماجرای خاشقچی گرفته تا دستگیری مرضیه هاشمی. آمریکا متوجه تاثیر نادر طالب زاده در افق نو است، پس حالا دیگر طالب زاده غیر قابل تحمل می‌شود و آنها هزینه مقابله مستقیم با آزادی بیان را می‌پردازند و همه چیز را تحریم می‌کنند. البته این را بگویم که فعالیت‌های نادر طالب‌زاده گاهی در ایران هم تحریم می‌شد؛ یعنی مهمان افق نو هماهنگ می‌شد اما در داخل وزارت خارجه خودمان ویزا را صادر نمی‌کرد.

طالب زاده توضیح داد: یکی از مهمان‌های ما اهل لهستان و عضو پارلمان اروپا بود. وقتی او به کشورش برگشت زندانی شد و هنوز در زندان است. او اکنون 5 سال است در زندان است و هنوز فرزندش را ندیده است. ما در ایران فعالیت‌های آزادانه‌ای داریم که در هیچ کشور اسلامی دیگر چنین فضایی برای گفتگو دیده نمی‌شود.

مسعود اسداللهی در ادامه برنامه گفت: حرف‌های ایران حرف بسیاری از کشورهاست اما جرات گفتنش را ندارند،بارها مسئولان خارجی کشورهای دیگر سراغ مسئولان ما می‌آیند و تاکید می‌کنند که حرف ما را قبول دارند اما جرات بیانش را ندارند. ترامپ از ابتدای دوران کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با رسانه‌ها مشکل دارد، خبرنگاران را اخراج می‌کند و نشست‌های خبری را لغو می‌کند. او تنها فاکس نیوز را قبول دارد. عکس العمل امروز آمریکا علیه افق نو نشان دهنده این است که افق نو توانسته انحصار رسانه‌ای را بشکند.

طالب زاده گفت: کنفرانس افق نو در ایران چندان خوب معرفی نشده است حتی نظام هم بصورت دقیق متوجه فعالیت بزرگ رسانه ای افق نو نیست. مردم دقیقا متوجه جذابیت‌های ایران برای فعالان و صلح طلبان دنیا نیستند.کسانی به افق نو می‌آیند که حرف متفاوت دارند. انقلاب اسلامی جذابیت‌هایی دارد که خیلی‌ها در داخل متوجه آن نیستند. عقلا در غرب بعد از 11 سپتامبر کتاب های متعددی نوشتند که در کشور خودشان سانسور می‌شوند. این جذابیت انقلابی برای حضور کارشناسان خارجی در ایران وجود داشته است. در تحریم‌ها نوشته شده که ما با سپاه و نیروی قدس همکاری داریم اما آخرین کنفرانس افق نو هشت ماه قبل با حمایت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد که اتفاقا پر برکت بود. اینبار چند نفر از افسران سابق آمریکایی هم با حسن ظن وزرات خارجه ویزا گرفتند که آمریکا الان روی صحبت اینها بسیار حساس است. 3 روز بعد از بازداشت مرضیه هاشمی سراغ دو مهمان دیگر ما در افق نو رفتند و از آنها درباره افق نو پرسیدند و سین جیم کردند. من از این تحریم خیلی متعجب نشدم و به نوعی منتظرش بودم. مشکل زیادی در داخل داریم که بعضی نمی‌دانند وقتی افسر سابق آمریکایی به ایران می‌آید این هاله‌ای از امنیت نشان می‌دهد که یک کهنه مامور آمریکایی می‌تواند به راحتی در ایران صحبت‌هایش را مطرح کند.  از اقدامات افق نو فقط FBI خبر دارد و می‌داند مهمان‌های ما چه تاثیری روی آزادی خواهان مستقل دنیا گذاشته است.  

کنفرانس‌های سالانه‌ای با حضور سران قوا داریم که هیچکدام تحریم نشدند چون بی‌تاثیر و بی‌خطرند

اسداللهی در ادامه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اجلاس های سالانه‌ بسیاری با حضور مهمان‌های جهان عرب و جهان اسلام داریم که سران قوا در آن سخنرانی می‌کنند اما هیچکدامشان تحریم نشدند چون اثرگذار نیستند. افق نو مخاطب بین المللی اش را می شناسد و می‌داند که چه پیامی را چطور به گوش بقیه برساند.

ایزدی گفت: در این کنفرانس ها فقط افراد نزدیک به ما می‌آیند و صحبت می‌کنند. متوقف شدن در جهان عرب و جهان اسلام درست نیست. زمانی که این همایش ها برگزار می‌شود و تمام می‌شود دیگر هیچ خبری نیست تا سال بعد. اینها نتوانستند جریان ساز باشند. دشمن اصلی ما آمریکاست و ما در آمریکا کسانی داریم که همسو با ما هستند. بسیاری از دوستان ما در آمریکا برای حادثه ترور پاسداران در سیستان و بلوچستان پیام تسلیت فرستادند. در کاخ سفید نسبت به این شخصیت ها نگرانی وجود دارد. آنها کسانی اند که وقتی به ایران می‌آیند بسیار ناراحت می‌شوند چون می‌فهمند که چقدر رسانه های جریان اصلی دنیا به آنها دروغ گفته اند. همان سفر کوتاه آنها انقدر برایشان شوک ایجاد می‌کند که تحت تاثیرش کتاب نوشته‌اند. نادر طالب زاده دست تنها به اندازه یک وزارتخانه کار می کند اما یک وزرات خانه چند هزار نیرو دارد و آقای طلب زاده حدود 10 نیرو دارد. حالا که مسئولان تاثیر افق نو را فهمیدند باید موانع جلوی پایش را بردارند.

بیشتر بازجویی‌های آمریکا از مرضیه هاشمی درباره کنفرانس افق نو بود

جیمز فتسر استاد دانشگاه آمریکا و یکی از مهمان های سابق افق نو بصورت اسکایپی روی آنتن شبکه افق آمد. او گفت: هیچ توجیهی برای بازداشت مرضیه هاشمی و تحریم افق نو وجود ندارد. بیشتر سوال‌هایی که از مرضیه هاشمی در بازجویی‌ها پرسیده شد درباره افق نو بود. ایران با افق نو تبدیل به یک رهبری جامع برای حضور روشنفکران دنیا شده است و این تحریم نشان دهنده ناتوانی آمریکاست.

طالب زاده گفت: این کنفرانس متعلق به حقانیت جمهوری اسلامی است. یکی از گله های مند این است که وزارت خارجه باید تسهیل گر برگزاری افق نو باشد و امیدوارم در آینده این همکاری را انجام دهند.

مایکل اسپرینگمن یکی از دیپلمات‌های ارشد سابق آمریکاست که مهمان جدیدترین کنفرانس افق نو هم بوده است. او بصورت زنده روی آنتن شبکه افق آمد و در یک گفتگوی اسکایپی تصریح کرد: من از تحریم افق نو شگفت زده شدم. این تصمیم واقعا غیر عقلانی است و باعث شرمندگی. وقتی که در مشهد و در افق نو شرکت کردم درباره واقعیت های آمریکا سخنرانی کردم. من دیدگاه هایم را بدون هیچ محدودیتی مطرح کردم.از حضور جوانان و سوال‌هایشان در سفرهایم در ایران شگفت زده شدم، آنها به راحتی سوال می کردند و من پاسخ می دادم. افق نو این فرصت را به من داد تا واقعیت میدانی ایران را ببینم و حجم سیاه نمایی ها علیه ایران را متوجه شوم. من با دانشجویان و خانواده های ایرانی دیدار داشتم و حرف های آنها را شنیدم. اطلاعات جامعه آمریکا از ایران با واقعیت های موجود هیچ تناسبی ندارد.

اسپرینگمن ادامه داد: من در کنسولگری آمریکا در جده حضور داشتم و مسئول صدور ویزای آمریکا بودم. آنجا اتفاقات مشکوکی دیدم و دیدم ما به کسانی ویزا می دهیم که در حقیقت فعالان القاعده هستند. من این را با مسئولان مطرح کردم اما نپذیرفتند و من را اخراج کردند. آنها به آمریکا می رفتند تا برای فعالیت در القاعده آموزش ببینند.

هرچه ایرانی‌ها بین‌المللی‌تر شوند، بیشتر متوجه جایگاه کشور و انقلاب می‌شوند

مسعود اسداللهی در ادامه برنامه گفت:  افق نو باعث تجدید نظر مردم آمریکا در اعتماد به سیاستمدارانشان شده است.

ایزدی گفت: دانشجویان ما در رشته های علوم سیاسی با نگاه غلطی پرورش پیدا می کنند. تصویری که اساتید برای آنها از جامعه آمریکا ترسیم می کنند یک تصویر عقلایی، منطقی و کاملا حساب شده است؛اگر اینطور است پس چرا روسای جمهور آمریکا اختلاف نظر 100 درصدی با هم دارند؟ ترامپ نه اوباما را قبول دارد و نه حتی هم حزبی خودش یعنی جرج بوش را. با سیاست های هردوی آنها مخالف است.  ما باید از اساتید علوم انسانی خارجی دعوت کنیم تا یافته ها و مشاهداتشان را برای دانشجویانمان بگویند. مگر برای ورزش مربی خارجی نمی‌آوریم؟اینجا هم برای نگاه درست و غیر کانالیزه نیاز به استاد مستقل خارجی است. چند روز قبل دانشجویی سراغم آمد و گله کرد. گفت در پایان نامه اش استنادی به یکی از صحبت های مقام معظم رهبری کرده اما استاد راهنمایش با آن مخالفت کرده و گفته با این نقل قول، متن پایان نامه اش غیر علمی می‌شود! چطور وقتی از اوباما و جرج بوش نقل قول کنیم علمی است اما از رهبری نقل قول کنیم غیر علمی می‌شود؟ این آموزش وادادگی و سرسپردگی باید با حضور اساتید مستقل غیر ایرانی در دانشگاه‌ها حل شود. هرچقدر مردم و دانشجویان ایران را بین المللی تر کنیم به نفع ایران و ایرانی است چون بیشتر از گذشته متوجه جایگاه بزرگ خودشان و انقلابشان می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه کتاب یا دزد فکر و فرهنگ؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

جوان آنلاین: برخی نمایشگاه‌های کتاب به‌ویژه در شهرستان‌ها حاوی کتاب‌هایی هستند که بیشتر از آنکه به توسعه فرهنگی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مردم منطقه بینجامد، مانعی بر رشد فکر و عقلانیت مردم منطقه هستند.

در کنار نمایشگاه‌های اصلی کتاب در تهران و مراکز استان‌ها، هر ماه نمایشگاه‌های کتاب بسیاری در سراسر کشور برپا است، نمایشگاه‌هایی که غالباً در اماکن عمومی همچون مترو، پارک، اماکن گردشگری یا مذهبی دایر می‌‎شوند و تخفیفات بالای آن‌ها چشم‌ها را خیره می‌کند، اما کافیست سری به آن‌ها بزنید و از کتاب‌های چیده شده بر روی میزها سان ببینید؛ اگر اهل کتاب باشید و کتاب‌ها را بشناسید آنچه خواهید دید شما را از مطالعه ناامید می‌کند!

نمایشگاه کتاب یا دزد فکر و عقل؟

عمده‌ی کتاب‌های این قبیل نمایشگاه‌ها، کتاب‌هایی با موضوعاتی همچون تعبیر خواب، دوزخ و جهنم، طب سنتی، جن و انس، آشپزی، روانشناسی‌های درجه سه، کتاب‌های تاریخی نامعتبر و کوچه و بازاری و… هستند. در بین این کتاب‌ها اگر رمان یا داستانی هم به چشم می‌خورد، رمان‌هایی زرد، با نویسندگانی گمنام است که ترجمه‌های بسیار ضعیفی دارند. کتاب‌های مذهبی موجود نیز عمدتاً معارف درجه چندم و بعضاً خرافی و اشتباه را گسترش می‌دهند که هیچ سنخیتی با عقلانیت اسلام ندارد و بیشتر موجب گمراهی از اصل اسلام خواهد شد.

بدیهیست این گونه نمایشگاه‌ها نه تنها نمی‌تواند کمکی به ارتقاء سطح بینش و فرهنگ یک منطقه و افزایش سرانه کتابخوانی داشته باشد بلکه خود مانعی اصلی بر راه توسعه فکری و فرهنگی منطقه خواهد بود. اینگونه کتاب‌ها با پر کردن ذهن مخاطبین از مطالب دسته چندم و ضعیف، سطح فکری و فرهنگی مردم را پایین نگاه داشته و همچون سدی از آشنایی توده جامعه با افکار ناب اندیشمندان جهان جلوگیری می‌کند و سطح عقلانیت و دغدغه‌مندی مردم را در حد مسائلی همچون چگونگی و کیفیت اجنه، برزخ، جهنم، فسادهای جنسی خواهر شاه و تعبیر خواب‌های کاذب، نگاه می‌‎دارد.

نمایشگاه کتاب یا دزد فکر و عقل؟

جالب توجه آنجاست که وقتی به تبلیغات همین نمایشگاه‌ها می‌نگریم شاهد متولیانی همچون اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، هر چند که اصل دغدغه‌مندی این مسئولین برای افزایش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ستودنی است اما باید دقت کنند، کتاب خوب خواندن بسیار مهم‌تر از اصل کتاب خواندن است. ترویج کتاب‌هایی از این دست اگر از روی آگاهی باشد خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، چرا که از جنس همان کاری است که طاغوت با اشاعه‌ی رمان‌ها و مجلات عاشقانه و زرد می‌کرد تا با پر کردن وقت مردم مانع مطالعه کتاب‌های اصلی، مهم و آگاهی بخش شود.

لذا حال که زحمت چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور کشیده می‌شود، خوب است با انتخاب آثاری خوب و درجه یک در حوزه‌های مختلف نتیجه حاصل را ارتقاء بخشید. شاید گفته شود انتخاب آثار خوب مانع تخفیف‌های چشم پر کن می‌شود، اما به نظر ده کتاب کمتر فروختن، می‌ارزد به عقب ماندن سطح فکری و عقلانیت مردم یک منطقه.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کارگاه «تئاتر جامعه- گروه» در جشنواره تئاتر فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگاه آموزشی «تئاتر جامعه- گروه» با حضور ۲ استاد از کشور هلند طی روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ بهمن در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، محمودرضا رحیمی مدیر بخش آموزش جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر درباره نحوه برگزاری کارگاه آموزشی «تئاتر جامعه- گروه» توضیح داد: کارگاه «تئاتر جامعه- گروه» با حضور خانم آدلا روزن و دستیارش خانم ریسیک از کشور هلند از فردا شنبه ۲۷ بهمن در قالب ۳ جلسه برگزار می شود. این کارگاه آموزشی پیرامون شناخت فضاها و نحوه زیست آدم های مختلف در این فضاها، ارتباط برقرار کردن با آن ها، دیدن اینگونه فضاها تا رسیدن به ایده اجرایی، شکل می گیرد.

وی درباره زمان برگزاری کارگاه آموزشی «تئاتر جامعه- گروه» افزود: در اولین روز یعنی فردا شنبه ۲۷ بهمن، کارگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در پلاتو اجرای شماره یک مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. روز یکشنبه ۲۸ بهمن نیز کارگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در قالب گشتی شهری به منظور پیدا کردن جامعه گروه مدنظر برگزار می شود. در روز سوم یعنی دوشنبه ۲۹ بهمن نیز کارگاه با حضور چند نفر از جامعه گروهی که در روز دوم شناسایی شده اند برگزار می شود که طی جلسه سوم کارگاه، شرکت کنندگان بر اساس یکسری اتودهای مشارکتی به ایده نهایی دست پیدا می کنند.

مدیر بخش آموزش سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره نحوه انتخاب شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی «تئاتر جامعه- گروه» یادآور شد: برای رسیدن به شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی با دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر، کانون ملی منتقدان تئاترایران، دفتر تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی، دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی و رؤسای دپارتمان های تئاتری دانشگاه ها تعاملی صورت گرفت و در نهایت به ۲۱ شرکت کننده رسیدیم.

رحیمی در پایان سخنان خود درباره افرادی که در کارگاه آموزشی «تئاتر جامعه- گروه» شرکت کرده اند، گفت: در این کارگاه آموزشی ۶ تن از استادان تئاتر، ۵ تن از برگزیدگان تئاتر دانشگاهی، ۲ تن خبرنگار و منتقد و ۸ تن از متخصصان تئاتر محیطی حضور دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عبور «قانون مورفی» از مرز ۸ میلیارد تومان / «قانون مورفی» و «پارادایس» بیشترین فروش هفته را به خود اختصاص دادند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمار فروش فیلم های روی پرده سینمای ایران تا ابتدای جمعه ۲۶ بهمن ماه منتشر شد.

به گزارش سینماپرس؛ آمار فروش فیلم های روی پرده سینمای ایران تا ابتدای جمعه ۲۶ بهمن ماه منتشر شد. این آمار به شرح زیر است:

فیلم سینمایی«قانون مورفی» ۸میلیارد و ۱۰۰میلیون(۴۴روز)

فیلم سینمایی«بمب» ۷میلیارد  (۷۲ روز)

فیلم سینمایی«مارموز» ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون(۶۵ روز)

فیلم سینمایی«کلمبوس» ۵میلیارد و ۵۰ میلیون(۷۲ روز)

فیلم سینمایی«پیشونی سفید(۲)» ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون(۱۲۹ روز)

فیلم سینمایی«پاستاریونی» ۲میلیارد و ۴۷۰میلیون(۷۹ روز)

فیلم سینمایی«پارادایس» ۲میلیارد و ۲۴۰میلیون(۲۳روز)

فیلم سینمایی«دزد و پری(۲)»  ۱میلیارد و ۶۵۰ میلیون(۵۱ روز)

فیلم سینمایی«تخته گاز» ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون(۳۷ روز)

فیلم سینمایی«اتاق تاریک» ۱میلیارد و ۲۴۰میلیون(۵۸ روز)

فیلم سینمایی«درساژ» ۵۵۰ میلیون(۳۷ روز)

فیلم سینمایی«آشغال های دوست داشتنی» ۳۵۰میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«ترانه» ۲۱۰ میلیون(۲۳روز)

فیلم سینمایی«هت تریک» ۸۰ میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«سندباد و سارا» ۷۰ میلیون(۳۰ روز)

فیلم سینمایی«جن زیبا» ۵۰میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«سوءتفاهم» ۲۰میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«ماموریت غیرممکن» ۱۷میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«ضربه فنی» ۲میلیون(۲روز)

فیلم سینمایی«قرارمون پارک شهر» ۱۰۰ هزار تومان(۲روز)

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲۰ کارگاه آموزشی و نشست تخصصی در بخش «به علاوه فجر» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بخش به علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ۲۰ جلسه کارگاه آموزشی و نشست تخصصی را در ایام برپایی جشنواره برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، در بخش بعلاوه فجر جشنواره امسال تماشاخانه های دا و نوفل لوشاتو علاوه بر اجرای نمایش های صحنه ای میزبان کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور کارگردانان و صاحبنظران حوزه های مختلف اجرایی شده اند.

“حراج تئاتر” یکی از موضوعات کارگاهی بخش بعلاوه فجر است که با میزبانی تماشاخانه نوفل لوشاتو برگزار می شود.این کارگاه ها که از ۲۳ بهمن آغاز شده تا ۲۹ بهمن ماه در ساعت ۱۷ برگزار می شود. در این جلسات منتخب تولیدات کارگاه بازیگری سیامک صفری توسط این بازیگر و مدرس تئاتر ارائه می شود.

روز ۲۷ بهمن ماه نیز کارگاه “گریم تئاتر” توسط سید احمد نگهبان در ساعت ۱۲ عمارت نوفل لوشاتو برپا خواهد شد.

روز ۲۸ بهمن ماه نیز کارگاه “تئاتر چگونه؟! ” توسط محمد امیریاراحمدی در ساعت ۱۲ عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

کارگاه “تحلیل و نقد” توسط رفیق نصرتی نیز در روز ۲۹ بهمن ماه و در ساعت ۱۲ این عمارت تئاتری برپا می شود.

از دیگر کارگاه های عمارت نوفل لوشاتو در بخش بعلاوه فجر اجرای نمایشی توسط بیماران اعصاب و روان خیریه خوش گفتار است که با عنوان “بازگشت به…” در روزهای ۳۰ بهمن و روزهای اول و دوم اسفند ماه ساعت ۱۷ در عمارت نوفل لوشاتو است.
روز ۳۰ بهمن ماه نیز شهریار صدرالاشرفی در ساعت ۱۲ کارگاهی با عنوان “از دلقک تا ابزورد” را در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد کرد.

گروه نمایش پرواز در روز اول اسفند ماه کارگاهی با عنوان “دارماتورژی” در این عمارت تئاتری خواهد داشت و روزهای ۲ و ۳ اسفند ماه نیز در همین مکان دو کارگاه با حضور سیامک صفری و مهدی کوشکی برگزار می شود که به موضوع بازیگری می پردازند.

تماشاخانه دا روز دوم جشنواره سه کارگاه آموزشی برگزار کرد. ارائه مقاله و پژوهش در موضوع “هلبرک از دو منظر واژه شناسی و اجرایی” توسط هرش آرمند ، ارائه مقاله و پژوهش در موضوع “دراماتورژی بیان بدنی با رویکرد بر آثار پینا” توسط کامیار صالح پور و ارائه مقاله و پژوهش در موضوع “بررسی اثر بخشی تئاتر فیزیکال در برونی سازی و درونی سازی شده کودکان طلاق مقطع ابتدایی” توسط علی خوش گفتار و حبیبه عبدالهی مشکنلو سه جلسه پژوهشی تماشاخانه دا بودند که در روز ۲۳ بهمن ماه برگزار شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعتراض چند بازیگر دیگر به نحوه پوشش خبری اسکار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در پی حذف پوشش تلویزیونی مستقیم جایزه چهار بخش از نودویکمین دوره مراسم اسکار و اعتراضات صورت گرفته به این موضوع، برد پیت، کلونی، رابرت دنیرو و آلفونسو کوارون نیز به جمع منتقدان اجراکنندگان این مراسم پیوستند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، شماری دیگر از چهره‌های مطرح سینما از آکادمی اسکار خواستند، پوشش مستقیم مراسم اسکار اهدای چهار جایزه و معرفی برندگانش در بخش آگهی تبلیغاتی قرار نگیرد.

در حالی که تنها ۱۰ روز به برگزاری مراسم اسکار مانده، نحوه پوشش خبری مراسم به شدت خبرساز و در صفوف هنرمندان با اعتراض به مدیران آکادمی روبه رو شده است.

برد پیت، جورج کلونی، گی‌یرمو دل تورو، کریستوفر نولان، مایکل مان، آلخاندرو گونزالس ایناریتو، ‌رابرت دنیرو، الیزابت بنکس، پیتر دینکلیگ و کری واشنگتن از دیگر چهره‌هایی هستند که از مدیران آکادمی خواسته‌اند تا در تصمیم خود تجدید نظر کند.

در نامه‌ای که چهارشنبه منتشر شد نوشته شده بود «حذف چهار رشته در پخش تلویزیونی این دوره مراسم اسکار به معنی توهین به آن عده از ماست  که زندگی و اشتیاق خود را صرف حرفه‌های منتخب خود کردیم.»

مدیران آکادمی تصمیم به حذف نمایش معرفی برندگان چهار بخش را برای کوتاه‌تر کردن مراسم و رساندن آن از چهار ساعت به سه ساعت گرفته‌اند.

سال پیش شمار مخاطبان مراسم اسکار به پایین‌ترین حد خود رسید و مسئولان معتقدند شاید طولانی بودن مراسم دلیل کم‌توجهی به پخش مستقیم مراسم باشد.

تارانتینو، اسکورسیزی، اسپایک لی از جمله کارگردان‌هایی بودند که نامه به مقامات اسکار را امضا کردند.

در حالی که مدیر پخش اسکار تلاش دارد تا با تاکید بر پخش زنده سخنرانی دریافت‌کنندگان جوایز، موجب فروکش این موج شود، اما در این دو روز تدوین‌گران، فیلمبرداران، گریمورها و تولیدکنندگان فیلم کوتاه که مستقیم با این موضوع روبه رو هستند به همراه دیگر اعضای بدنه سینمای هالیوود به این امر اعتراض کرده‌اند و آن را توهین‌آمیز خوانده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه های امروز جشنواره «موسیقی فجر۳۴» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ستاد برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر برنامه زمانی اجراهای روز سوم را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس؛ طبق اعلام جدول ارائه شده از سوی ستاد برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر امروز جمعه ۲۶ بهمن چند در گونه های مختلف موسیقایی روی صحنه می روند که اسامی آنها به این ترتیب اعلام شده است.

 تالار وحدت: ساعت ۱۸:۳۰: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی/ ساعت ۲۱:۳۰: گروه موسیقی «رستاک»

تالار رودکی: ساعت ۱۸:۳۰: تک نوازی پیانو فریماه قوام صدری/ ساعت ۲۱:۳۰: تک نوازی سنتور مجید کیانی

تالار ایوان شمس : ساعت ۱۹: کنسرت گروه «آهنگ» به سرپرستی مهرداد ناصحی و خوانندگی وحید تاج

فرهنگسرای نیاوران : ساعت ۱۸:۳۰: کنسرت دونوازی قانون و تمبک پریچهر خواجه و فرهاد صفری/ ساعت ۲۱:۳۰: گروه «ثقیل» از کشور ازبکستان

برج آزادی : ساعت ۱۹: کوارتت محمد آزمند و وفا مصباحی/ گروه «کهت میان» به سرپرستی همایون مجد زاده

تالار سوره حوزه هنری: ساعت ۱۹: تک نوازی دوتار قوچان با هنرمندی علی غلامرضا المه جووق/ گروه «چاغا بخشی» از ترکمن/ گروه «کادوس تالش» با هنرمندی آرمین فریدی/ گروه «گیل و دیلم» با هنرمندی محمدرضا شاه توری

برج میلاد: ساعت‌های ۱۸:۳۰: برادران مسیح و آرش/ ساعت ۲۱:۳۰: امیر عباس گلاب

سالن سیف‌الله داد خانه سینما: ساعت ۱۶:۳۰: «اهمیت عارف بودن» به کارگردانی مهدی باقری، «پیدای ناپیدا» به کارگردانی محمد احسانی، «والسی برای تهران» به کارگردانی زینب تبریزی/  ساعت ۲۱:۳۰: «بزم رزم» به کارگردانی وحید حسینی

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پایان روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه به دبیری شاهین فرهت میزبان دوستداران موسیقی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیانیه ۲ نهاد سینمایی در پی شهادت مرزبانان و پاسداران انقلاب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» و سازمان سینمایی حوزه هنری در پی شهادت مرزبانان و پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌هایی صادر کردند.

به گزارش سینماپرس، جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در پی شهادت مرزبانان و پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«همزمان با جشن های شکوهمند چهل سالگی انقلاب اسلامی دست پلید تروریست های از خدا بی خبر از آستین حامیان کثیفشان بیرون آمد و با حمله بزدلانه به مرزبانان و پاسداران ایران اسلامی در استان سیستان و بلوچستان تعدادی از فرزندان این مرز و بوم را به خاک و خون کشید. این اقدام بزدلانه درست در زمانی توسط عمله شیطان و تروریست‌های تکفیری اتفاق افتاد که دستیاران استکبار جهانی و هم پالکی هایشان یکبار دیگر ذلت و استیصال شان را در تئاتر ورشو به نمایش گذاشته اند تا به خیال واهی شان- خللی بر عزم و اراده ملت بزرگ و حماسه آُفرین ما بیفکنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» ضمن محکوم ساختن این گونه اقدامات سبوعانه و ابراز انزجار نسبت به این‌گونه فجایع ضدانسانی و دلخراش، همدردی خویش را با ملت بزرگ ایران و به‌ویژه، پاسداران و مرزبانان جان بر کف نظام اسلامی اعلام می‌دارد و این ضایعه غمبار را به خانواده آن عزیزان تسلیت می‌گوید. بر این باوریم تحرکات کور تروریست‌ها و  این‌ دست و پا زدن‌ها نشانه اوج استیصال نظام سلطه و ایادی منطقه ای آن‌هاست. به امید نابودی نظام استکبار و ایادی منطقه ای آنها و سرپنجه‌های تروریست شان.»

همچنین سازمان سینمایی حوزه هنری با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت پاسداران و مرزبانان انقلاب در سیستان و بلوچستان این جنایت ضد انسانی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

«این گونه اقدامات کور و بزدلانه نشان ضعف و استیصال دشمنان این سرزمین و  هراس شان از  گسترش و بالندگی انقلاب اسلامی و استقلال ملت حماسه ساز و غرورافرین ماست.

این حرکت مذبوحانه امروز، بیش از هر چیز خشم و عصبانیت استکبار جهانی و دست نشانده‌های منطقه‌ایش را از حضور  باشکوه ملت در جشن های چهل سالگی انقلاب به نمایش می‌گذارد.

 دشمنان انقلاب اسلامی غافل از آنند که ملت بزرگ ایران در طول چهار دهه تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی همواره، نشان داده است که این گونه اقدامات کوردلانه تاثیری بر عزم و اراده پولادین شان در راه حفظ عزت و استقلال نخواهد گذاشت.»

مشاهده خبر از سایت منبع