X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

زارعی: اغلب کلاس ها و آموزشگاه های سینمایی یک دکان یا بنگاه درآمدزایی برای موسسان شان هستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کوروش زارعی بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص فقدان آموزش اصولی و حرفه ای در سینمای ایران گفت: اغلب کلاس ها و آموزشگاه های سینمایی یک دکان یا بنگاه درآمدزایی برای موسسان شان هستند و هیچ عایدی مثبتی برای کسانی که در این کلاس ها شرکت می کنند ندارند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نه تنها خروجی مطلوب محتوایی را از این کلاس ها شاهد نیستیم بلکه حتی خروجی تکنیکی و فنی موثری هم از این کلاس ها و آموزشگاه ها حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: در این کلاس ها اغلب از هنرجویان پول می گیرند و به آن ها هیچ چیزی یاد نمی دهند؛ وقت هنرجویان در این کلاس ها هدر می رود و در نهایت مدرکی به آن ها ارائه می شود که این مدرک هم ارزش و اعتباری ندارد.

زارعی سپس با بیان اینکه ما از نظر محتوایی و تکنیکی نیازمند آموزشگاه هایی هستیم که بتوانند افرادی را تربیت کنند تا به درد آینده سینمای کشور بخورند اظهار داشت: اوضاع آموزشگاه ها بسیار خراب تر از چیزی است که می توان تصور کرد و متأسفانه وزارت ارشاد هیچ نظارت جدی روی آموزشگاه ها ندارد و آن ها را به حال خود رها کرده است.

بازیگر سریال های تلویزیونی «آنام» و «جابر بن حیان» تأکید کرد: برخی به اصطلاح آموزش هایی که در آموزشگاه ها داده می شود حیرت آور است. چندی قبل بنده شنیدم یکی از هنرپیشه های مطرح سینما از آمریکا تشکی آورده که یک طرف آن سراسر میخ است و برای تمرین حس گری هنرجویان خود را پای برهنه روی این تشک می فرستد و پاهای آن ها غرق خون می شود و زجر می کشند؛ این کارها و رفتارها قطعاً از یک آدم عادی برنمی آید و کسی که این کارها را می کند مشکلات پیچیده ای دارد و مسئولان نباید اجازه این کارها را بدهند.

وی در همین راستا تصریح کرد: هنرجویان و دانشجویان باید بدانند این کارها فقط به آن ها آسیب می رساند و هرگز نباید تن به چنین رفتارهایی بدهند. این کارها روح و روان و جسم آن ها را نابود می کند. تمامی این اتفاقات به دلیل فقدان نظارت اصولی از سوی متولیان فرهنگی کشور است و من امیدوارم هرچه زودتر به موضوع این کلاس های آموزش سینمایی ورود جدی شود و اینطور بی رویه به هر کسی از راه می رسد مجوز تأسیس کلاس آموزش های مرتبط با سینما را ندهند.

این سینماگر متذکر شد: بسیاری از این خانم ها و آقایانی که مجوز برگزاری و تأسیس کلاس های آموزش بازیگری و سینما و… را گرفته اند به هیچ عنوان صلاحیت این کار را ندارند. نکته جالب اینجا است که آن ها اغلب کسانی هستند که خودشان در هنر عقب مانده اند و هیچ چیز بلد نیستند؛ حالا چطور می خواهند بیایند و درس سینما یا درس بازیگری به هنرجویان بدهند؟

زارعی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: متأسفانه این معضل در سراسر کشور وجود دارد اما وضعیت تهران به مراتب فاجعه بارتر از وضعیت شهرستان ها است و این کلاس ها و آموزشگاه ها مثل قارچ از این طرف و آن طرف سبز شده اند. من امیدوارم خود هنرجویان و علاقمندان سینما به این نتیجه برسند که از حضور در این آموزشگاه ها چیزی عایدشان نمی شود و تنها پول و زمان شان را هدر می دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دهنوی: تولید فیلم در رابطه با موضوع اربعین از نظر کمی و کیفی به جایی که باید نرسیده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود دهنوی مستندساز در خصوص لزوم توجه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: تولید فیلم در رابطه با موضوع اربعین از نظر کمی و کیفی به جایی که باید نرسیده است و این در حالی است که پرداختن به این موضوع در تمامی عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه ای بسیار حائز اهمیت است.

کارگردان مستندهای «میزبان»، «میهمان»، «تصحیح فاتحه» و «همسفران جابر» که همگی با موضوع اربعین حسینی (ع) تولید شده اند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما فیلمسازان بسیار خوبی داریم که تمایل دارند در خصوص موضوع اربعین حسینی (ع) با تمام جان و وجودشان فیلم بسازند اما متأسفانه یا نهادها از این افراد برای تولید اثرشان حمایت نمی کنند و یا آنقدر بودجه های اندکی برای تولید این آثار اختصاص می دهند که ماحصل کار به دلیل کمبود شدید بودجه، نیرو و امکانات لجستیکی معمولی می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه نهادها و ارگان هایی که به موضوع اربعین حسینی (ع) ورود می کنند بیشتر به دنبال کارهای گزارشی هستند و چندان دغدغه ای برای تولید یک کالای ماندگار فرهنگی ندارند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه اهمیت هر سوژه و موضوعی به میزان افرادی است که با آن موضوع درگیر هستند اظهار داشت: وقتی میلیون ها نفر از مردم با موضوع اربعین درگیر هستند مدیران فرهنگی باید از تولید آثار با این سوژه حمایت ویژه کنند.

دهنوی تأکید کرد: اگر ما در هر کاری که می خواهیم انجام دهیم، خواه تولید فیلم مستند باشد یا فیلم داستانی و سریال تلویزیونی و یا حتی کارهای خبری اعم از گزارش های تصویری و نوشتاری و… مردم را مبنا قرار دهیم و بنای مان بر این باشد که اثرمان را برای مردم تولید کنیم، میزان اهمیت اثرمان مشخص می شود.

این فیلمساز جوان در پایان این گفتگو متذکر شد: میزان اهمیت موضوع اربعین به چند میلیون زائری است که هر ساله با تمام وجودشان از ایران به عراق می روند. پرسش بنده از مسئولان فرهنگی این است چطور وقتی یک موضوع فقط ۵۰۰ هزار نفر از افراد جامعه را درگیر می کند چندین اثر راجع به آن می سازند و بودجه های هنگفتی به آن اختصاص می دهند اما وقتی سالانه چندین میلیون زائر به صورت مستقیم از ایران برای زیارت به کربلا می روند و بخش کثیری از جامعه با این موضوع درگیر هستند هیچ کس حمایتی از تولید فیلم در این زمینه نمی کند؟ بدیهی است وقتی این تعداد از مردم با این موضوع درگیر هستند باید نهادها و ارگان ها به میدان بیایند و تمام امکانات شان را برای تولید این آثار در اختیار سینماگران دغدغه مند بگذارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازیگر ضعیف «استاد» یکباره ایفاگر نقش «شهید زین‌الدین» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سجاد بابایی که سال گذشته برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «استاد» سیمرغ بهترین بازیگری را از آن خود کرده بود، امسال با ایفای نقش شهید زین‌الدین در فیلم «مجنون» در جشنواره فجر حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «مجنون» تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی اوج به تهیه‌کنندگی عباس نادران و کارگردانی مهدی شاه‌محمدی با روایتی از زندگی شهید مهدی زین‌الدین برای رونمایی در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

شاه‌محمدی که بعد از سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه سینمای مستند، اولین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی می‌کند، تصویربرداری «مجنون» را به تازگی به پایان رسانده است و فیلم در مرحله پس‌تولید قرار دارد.

ایفای نقش اصلی این فیلم یعنی شهید مهدی زین‌الدین را سجاد بابایی برعهده داشته است.

بابایی که پیش از این با ایفای نقش در سریال‌های «خسوف» و «سقوط» در شبکه نمایش خانگی به شهرت رسیده بود، در کارنامه خود ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی «تومان» و «مرد بازنده» را هم داشت و سال گذشته با فیلم «استاد» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کند.

عباس نادران که تهیه‌کنندگی «مجنون» را برعهده دارد هم در مقام تهیه‌کننده تا به امروز فیلم‌هایی همچون «شاه‌کش» و «شادروان» را به سرانجام رسانده است و این پروژه اولین همکاری او با سازمان اوج محسوب می‌شود.

«مجنون» در آبادان مقابل دوربین رفته است و تازه‌ترین تلاش سینمای ایران برای پرداختن به شهدای شاخص انقلاب و دفاع مقدس محسوب می‌شود.

شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیروهای مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سلبریتی خط مقدم اغتشاشات» با «زنبور کارگر» به گیشه سینماها می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش قرارداد سرگروهی چهار فیلم بسته شد.

به گزارش سینماپرس، نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش در روز یکشنبه ۵ شهریور در سازمان سینمایی تشکیل شد.

بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده قرارداد سرگروهی ۴ فیلم ثبت شد:

– فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی به سرگروهی هنر شهر آفتاب شیراز (پخش این فیلم بر عهده تهیه کننده است.)

– فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی به سرگروهی پردیس مگامال (پخش این فیلم بر عهده تهیه کننده است.)

– فیلم سینمایی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی با پخش «شایسته فیلم» به سرگروهی پردیس هویزه مشهد.

– فیلم سینمایی «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی پردیس مگامال بعد از فیلم «کوچه ژاپنی ها».

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نگاه‌های «ژورنالیستی» نگاه «فیلمساز» نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین کارگاه انتقال تجربه «هفته فیلم هنر و تجربه» در شهر شیراز با حضور احمدرضا درویش کارگردان سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اولین کارگاه انتقال تجربه «هفته فیلم هنر و تجربه» در شهر شیراز، روز گذشته چهارم شهریور با حضور احمدرضا درویش کارگردان سینما و علاقه‌مندان به سینما و هنر برگزار شد.

احمدرضا درویش در ابتدای این کارگاه درباره فعالیت‌های کارگردانی خود و ساخت آثار سخت، گفت: بخش زیادی از انرژی جوانان فعال سینمایی که برای ورود به جهان حرفه‌ای سینما کار تجربیِ جدی انجام می‌دهند، صرف قضاوت کارهای یکدیگر می‌شود در صورتی که کار فیلمساز این نیست؛ کار فیلمساز درک و بیان حقیقت از دریچه نگاه خود با موضوعات مختلف و فرم سینماست. هر فیلمسازی ترجمان خاص خود را دارد، دغدغه اصلی فیلمساز باید صرف این بخش شود. مگر می‌شود یک تصنیف ماندگار تاریخی ساخته شود و صاحب اثر، فردی معمولی باشد؟ اثری ماندگار است که از ذهن موثر تابیده باشد.

لباس هنر باید در قامت هنرمند اندازه و قابل تشخیص باشد

درویش درباره جایگاه هنرمند و خالق تاکید کرد: مرتبت هنرمندی یعنی هنرمند به جایگاهی از نگاه به هستی می‌رسد، خودش را در جریان هستی طوری پیدا می‌کند که لباس هنر در قامت او اندازه و قابل تشخیص است، وقتی لباس هنر قابل تشخیص و در قواره اندام یک هنرمند بریده و دوخته شود، آثار بزرگی مثل «شاهنامه»، «مثنوی معنوی»، «فیه ما فیه» و بسیاری از آثار مهم و ماندگار دیگر، ایجاد خواهد شد. پس قبل از فیلمساز شدن باید به مساله مرتبت هنرمندی توجه شود.

این فیلمساز در ادامه تصریح کرد: شما فیلمساز هستید و همه پدیده‌های جهان برای شما مواد و دست‌مایه‌هایی هستند تا اثری را تولید کنید و عصاره اصلی در ذهن شما را برای تولید اثر ایجاد کنند. جریان نقد در جهان تولید اثر نیست، ما باید اثری را برای نقد شدن تولید کنیم. البته فیلمساز وظیفه دارد به‌وسیله اثری که تولید می‌کند، چیزهایی را نقد کند. نگاه‌های ژورنالیستی، نگاه فیلمساز نیست.

آثاری که بعد از انقلاب تولید و ماندگار شده، تهیه‌کننده درجه یکی داشته‌اند

کارگردان «دوئل» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سال‌های ابتدایی فعالیت هنری‌اش بیان کرد: قرار شد بعد از انقلاب، سینمای دیگری پایه‌ریزی شود اما هیچ زیرساخت، طراحی و افقی از سینمای جدید وجود نداشت. در چنین فضایی، هسته مقاومی وجود داشت و اصلاً اجازه ورود به نیروهای جوان و دارای انگیزه‌های متفاوت نمی‌داد. همچنین در بخش طراحی صحنه باید گفت که اصلاً چنین رشته‌ای در سینما به‌طور حرفه‌ای وجود نداشت و اساساً قرار نبود که اتفاقات جدی‌ رخ دهد. در عرصه بازیگری و فهمی که از مقوله تولید و تهیه‌کنندگی در کشور وجود دارد، دچار پیشرفت قابل ملاحضه‌ای بوده‌ایم. آثاری که بعد از انقلاب تولید و ماندگار شده، بدون شک تهیه‌کننده درجه یکی داشته‌اند که در چهل سال اخیر به دست آمده‌اند. البته باید گفت که هنوز چالش‌ها و حفره‌های بسیار جدی‌ در سینما وجود دارد.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چگونگی انتخاب عوامل و ورود به فیلم تصریح کرد: انتخاب عوامل مربوط به بخش تولید است؛ برای جاده‌ای که می‌خواهید بکشید تا به آدرس مورد نظر برسید، به تشخیص کارشناسی نیاز دارید. فیلمساز و مولف با عناصری که در خدمت یک فیلم قرار می‌گیرند، تفاوت دارد مهم‌ترین تفاوت او این است که امضاکننده اثر است در صورتی که به عوامل دیگر گفته می‌شود که چگونه و در کجای کار به درستی حضور داشته باشند، این نکته، تفاوت مهمی است که در همه بخش‌های هنر و خالقان آن وجود دارد.

وی در پایان درباره تفاوت فیلم‌های «دوئل» و «رستاخیز» توضیح داد: «دوئل» تعبیر و نگاه من به جنگ است که کاملاً واقعی نیست و متاثر از آن است. در «رستاخیز» تلاش شد که به تاریخ توجه اساسی شود اما به این معنا نیست که از جریان خیال جدا شود، در جاهایی که تاریخ اجازه می‌داد و سکوت شده بود، درام شکل می‌گیرد و من توانستم که مظروف ذهن خود را به کار بیندازم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کاشت بذر ایمان با «قصه‌گویی» ممکن است/رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و میثم مرادی‌بیناباج مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با محوریت گسترش همکاری این دو مجموعه، دیدار کردند.

نشست روز شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ با حضور محسن فراهانی سرپرست گروه اجتماعی شبکه یک سیما، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، سیدعارف علوی مشاور مدیرعامل کانون و سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون برگزار شد.

حامد علامتی با اشاره به این که ما در حوزه تولیدات دستمان پر است و می‌توانیم تغذیه استاندارد کودک در اختیار شبکه یک بگذاریم گفت: تلاش تمام بخش‌های صدا و سیما ستودنی است ولی شبکه یک، قدیمی‌ترین شبکه‌ تلویزیون است که مخاطبان زیادی دارد.

وی همچین افزود: از صمیم قلب امیدوارم با ساختن کارهای فاخر بتوانیم رضایت خدا، امام زمان، نایب ایشان و مردم را به دست آوریم.

علامتی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بذر ایمان را در دل‌ها بکارید و کاشت بذر ایمان با قصه‌گویی ممکن است. رسانه ملی پای هر کاری بیاید آن را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند و همکاری کانون و صداوسیما برای مردم سودمند خواهد بود.

مدیر شبکه یک سیما در این نشست اظهار کرد: شبکه یک در طول سال‌های گذشته به دلیل تعدد تاسیس شبکه‌های اختصاصی از محتوای کودک و نوجوان خالی شده و این یک خطر جدی است. در همین راستا امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های کانون بتوانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و به شعار «شبکه یک، شبکه هر ایرانی» برای کودکان و نوجونان نیز جامه عمل بپوشانیم.

میثم مرادی‌بیناباج ادامه داد: تعامل با مجموعه‌ای همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رسانه ملی مغتنم است.

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون در پاسخ به رواج برنامه‌های محک هوش برای نوجوانان در صدا و سیما گفت: متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت، به سمت فربه شدن ذهن‌ها پیش می‌رویم و از دل و روان نوجوانان غافل شده‌ایم. چالش نوجوان امروز همدلی است و باید سعی کنیم بیشتر از بچه‌ها بخواهیم در حل چالش‌ها فعالیت کنند.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر محورهای مشترک همکاری این دو مجموعه پرداخت و بیان کرد: من برای تلویزیون برنامه‌سازی‌های متعددی انجام داده‌ام و سازمان را به خوبی می‌شناسم و به آن عرق دارم به قدری که اگر کانون را خانه دوم خودم در نظر بگیرم، می‌شود گفت صدا و سیما خانه‌ سوم من است.

محمدرضا کریمی‌ صارمی افزود: تخصصی‌سازی شبکه‌ها مزیت‌های فراوانی دارد، ولی باعث کمرنگ شدن شبکه‌های از پیش فعال شده است.

وی در ادامه فهرستی از ۱۰ پیشنهاد همکاری مشترک را برای مدیر شبکه یک سیما توضیح داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این نشست گفت: ما جشنواره‌های خوبی داریم که ظرفیت بالایی دارند. از جمله جشنواره قصه‌گویی که با توجه به ثبت ملی «قصه‌گویی» این جشنواره وارد جریان جدیدی می‌شود. سال گذشته ۲۶ کشور شرکت کردند که شش کشور از این میان به مرحله نهایی راه یافتند. امسال ایده ما این است که پس از مرحله استانی و ملی وارد بخش رسانه‌ای شویم، چرا که ظرفیت خوبی برای ورود قصه به خانه‌ها وجود دارد. او ادامه داد: این جشنواره چهار محور دارد.

فرهاد فلاح افزود: محور اول موضوع‌های دینی، قرآنی و مذهبی است. دومین محور کسب و کار است. محور سوم بحث اسطوره‌ها با تاکید بر شهید سلیمانی است که جایزه ویژه‌ای را هم برای این بخش در نظر گرفتیم و چهارمین محور موضوع‌های آزاد است. همچنین چهار رویکرد در نظر گرفتیم، رویکرد اول قصه باید با نگاه نو و جدید روایت شود. قصه باید بتواند براساس ظرفیتی که دارد لبخند بر لب مخاطب بیاورد، همان‌طور که شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازید» است. رویکرد سوم الهام آفرینی است تا تقویت باور در مخاطب ایجاد کند و در نهایت قصه باید امیدآفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار جایزه جهانی قصه‌گویی را بنا نهادیم و استانداردهایمان باید به سمت بین‌المللی شدن برود. قرآن کریم ۲۸۶ قصه برای تثبیت و تقویت ایمان دارد و اگر بتوانیم طبق بیانات مقام معظم رهبری و مطالبه‌ای که از کانون داشتند، قصه را وارد بحث تقویت ایمان کنیم و ترویج دهیم به‌طور قطع اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود. قصد داریم بعد از بخش ملی وارد رسانه شویم و با تولید یک برنامه تلویزیونی مشارکت بالای مخاطبان را با خود داشته باشیم. در واقع سیاست امسال عمومی‌سازی و مردمی‌سازی است. باید بتوانیم احیاکننده قصه‌گویی باشیم. در این راستا صداوسیما می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد وارد این جریان شود تا اتفاق اصیل و جذابی را رقم بزنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محمد خراسانی‌زاده» رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی را به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی را به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» منصوب کرد. متن حکم وی به این شرح است:

«جناب آقای محمد خراسانی‌زاده

مدیرکل محترم دفتر هنرهای تجسمی

جشنواره هنرهای تجسمی فجر، باشکوه‌ترین رویداد هنری در عرصه هنرهای تجسمی ایران اسلامی است و ثمره‌ای بی‌بدیل از شایستگی‌ها و دستاوردهای پیشکسوتان، اساتید و شور و شوق خلاقانه هنرمندان جوان این عرصه شمرده می‌شود.

به همین منظور با عنایت به تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه الطاف الهی و با همفکری و همکاری سایر اعضا و بهره‌گیری از تمام توان و قابلیت‌های مرکز هنرهای تجسمی نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) موفق و مؤید باشید.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فارابی» دوباره به سراغ طرح پرهزینه و شکست خورده جذب و آموزش «داوران کودک و نوجوان» رفت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان جذب و آموزش داوران کودک و نوجوان در رده سنی ۸ تا ۱۶ سال ویژه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، صدیقه چگونیان مسئول کمیته داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان اصفهان اظهار کرد: پوستر فراخوان داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان در سایت جشنواره بارگذاری شده و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت، ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره کودکان و نوجوانان سنین ٨ تا ۱۶ ساله طی فرآیندی ثبت‌نام و در گروه‌های سنی مختلف تقسیم‌بندی خواهند شد.

چگونیان تصریح کرد: متقاضیان باید در آزمونی که از سوی ستاد اجرایی جشنواره برگزار می‌شود، شرکت کنند و پس از جذب در کارگروه‌های مشخص در کارگاه‌های آموزش داوری که برای آنها برنامه‌ریزی و تعیین شده است، حضور یابند تا در نهایت در سینماهای میزبان جشنواره به داوری فیلم‌ها بپردازند.

مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان این دوره جشنواره تاکید کرد: مهلت ثبت‌نام داوران در جشنواره تا هفدهم شهریور ماه جاری است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهر ماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«قصه ترانه‌های ماندگار» در «کاخ سعدآباد» روایت می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی سید جلال‌الدین دری با اجرای حجت اشرف‌زاده از ۸ شهریورماه در کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «قصه ترانه‌های ماندگار» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری از چهارشنبه ۸ شهریورماه ساعت ۲۰:۱۵ به مدت دو ماه در کاخ سعدآباد (ایوان عطار) میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش درباره ۶ ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران است. ترانه‌هایی، چون «مرا ببوس»، «تنهایی»، «شاخه گل»، «زندگی»، «یار دبستانی»، «ای ایران» که در هر بخش، داستانی درباره این ترانه‌ها به اجرا در می‌آید و سپس ترانه بازخوانی می‌شود.

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه محمد نادری، فریبا نادری، نگین خامسی، محیا دهقانی، محمد معتضدی، آرش فلاحت پیشه، فرانک جواهری، نورا هاشمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، محمدرضا مالکی و سام قریبیان در نقش دکتر حسین گل گلاب سراینده ترانه جاودان «ای ایران» و آرتیست‌های تصویر صالح میرزاآقایی در نقش استاد روح‌الله خالقی، امین ایمانی در نقش استاد غلامحسین بنان هستند.

در این نمایش حجت اشرف‌زاده نیز اجرای زنده خواهد داشت.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: نوید دری، پریسا روزبهانی واحسان فتحی، طراح گریم: سودابه خسروی، مجری گریم بانوان: فریبا مجیدی، مجری گریم آقایان: هامین مرادی، طراح نور: رضا خضرائی، نورپردازان: ایمان اسماعیلی، رضا تحقیقی، محمد عمرانی، جلوه‌های بصری: علی تصدیقی، دستیاران جاوه‌های بصری: حسین منصف، مهدی زندیه، طراح صدا: عرفان یزدی، طراح دکور: فائزه آئین، ساخت دکور: نوید آقاجان پور، گروه دکور: آرین حسین زاده، محمد جوادی، دستیاران صحنه: سهیل پرهیزگار، امید عبدالله زاده، طراح لباس: پانیذ حمیدیان فر، دستیار لباس: کیمیا جمالیان منفرد، دوخت لباس: مزون کیمیا، مدیر تبلیغات: میثم میرزایی، مدیر روابط عمومی: بابک جوادی، ویدئومپینگ: خشایار نشوی، طراح پوستر: شهاب جعفرنژاد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مهمونی» سلبریتی‌محور «آقای مجری» به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایرج طهماسب، نویسنده و کارگردان محبوب برنامه‌های کودک قرار است در نوروز ۱۴۰۳ بار دیگر از طریق قاب تلویزیون خانواده‌ها را دورهم جمع کند.

به گزارش سینماپرس، نوروز ۱۴۰۳ فصل جدید مجموعه «مهمونی» با اجرای ایرج طهماسب و هنرنمایی عروسک‌ها و میهمانان جدید، این بار از شبکه نسیم صداوسیما پخش خواهد شد تا رسانه ملی با یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سال‌های اخیر و با دستی پر به استقبال نوروز برود.

بر اساس نامه‌ای که از اداره کل بازرگانی صداوسیما در فضای مجازی منتشر شده، این اداره کل با اشاره به بازگشت ایرج طهماسب و برنامه محبوبش به قاب تلویزیون، از مدیران شرکت‌ها، صاحبان صنایع و کانون‌های تبلیغاتی برای ارائه درخواست خود به منظور تبلیغات انحصاری این برنامه دعوت کرد، تا جایگاه این تبلیغات را به بالاترین مبلغ پیشنهاد ارائه شده اختصاص دهد!

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیمان جبلی چندی پیش در گفتگو با خبرنگاران گفته بود صداوسیما اهل باج دادن به کسی نیست و چهره ها اگر هنجارشکنی کنند، جایی در برنامه های تلویزیونی نخواهند داشت.

این اظهارات بعد از انتشار خبر بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به شبکه سوم سیما و واکنش تند محمدرضا شهبازی، مجری برنامه پاورقی منتشر شد. اتفاقاتی که به کنسل شدن برنامه رضا رشیدپور و گلزار در صداوسیما منجر شد و حواشی بسیاری برای صداوسیما داشت. حالا باید منتظر ماند و دید اتفاقی که برای شبکه سوم سیما و طرح جدیدش جهت حضور دوباره چهره های مطرح در تلویزیون، رخ داد برای مدیران شبکه نسیم هم تکرار می شود و یا ایرج طهماسب بدون حاشیه آنتن شبکه نسیم در نوروز آینده را به دست می گیرد. ذوق زدگی اداره کل بازرگانی برای جذب آگهی و تامین هزینه های میلیاردی تیم سازنده برنامه های ایرج طهماسب، نشان از آن دارد که ظاهرا هماهنگی های اولیه برای حضور تیم برنامه ساز طهماسب در تلویزیون نهایی شده است.

شایان ذکر است برنامه «مهمونی» طهماسب که این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش می شود دچار حواشی مختلفی شد و زیاد نتوانست توقع مخاطبان را برآورده سازد و باید دید در صورت حضور این تیم در تلویزیون، نظر مخاطبان همیشگی این تهیه کننده مشهور، تامین خواهد شد یا خیر.

ایرج طهماسب هم به تلویزیون بازگشت! /عکس

مشاهده خبر از سایت منبع