X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

جبلی: به بهانه جذب مخاطب و جذاب شدن برنامه‌هایمان به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی‌دهیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پیمان جبلی رئیس صدا و سیما درباره استفاده از عبارت «مدیر باج بده و باج بگیر» و گمانه‌زنی‌های تغییرات در معاونت‌های رسانه ملّی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، چند روزی است که موضوع بازگشت سلبریتی‌ها درصدر اخبار کانال‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و با بازتاب‌های فراوانی همراه شده است. قطعی شدن حضور رشیدپور و گلزار اما موج دیگری را به دنبال داشت که منجر به خداحافظی مجری «پاورقی» شد.

واکنش پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی در فضای‌مجازی باعث سؤال یکی از مخاطبین درباره خداحافظی محمدرضا شهبازی مجری «پاورقی» شد و او این چنین پاسخ داد: برنامه “پاورقی” با اجرای “محمدرضا شهبازی” در تلویزیون ادامه خواهد داشت. رضا رشیدپور به واسطه همین دو قطبی‌ها و تشویش‌هایی که در فضای‌مجازی اتفاق افتاد ترجیح داد فعلاً به تلویزیون برنگردد و اجرای سری جدید «سیم آخر» را به زمانی دیگر موکول کرد.

اما روابط عمومی صداوسیما به دنبال نقدها و مطالبی که در روزهای اخیر درباره حضور برخی چهره‌های هنری و تلویزیونی در رسانه ملّی ترجیح داد اطلاعیه‌ای صادر کند. روابط عمومی رسانه ملّی در بخش مهمی از این اطلاعیه بر استفاده منطقی و اصولی از سلبریتی‌ها و چهره‌ها تأکید کرده و هرگونه گمانه‌زنی و یا اطلاعات ادعایی غیردقیق درباره میزان مخاطب برنامه‌ها را غیرقابل قبول و غیرمعتبر عنوان کرده است.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما علاوه بر اظهارنظر خود درباره حضور سلبریتی‌ها به این نکته اشاره کرده بود «هر زمان رسانه ملی تصمیم به استفاده از چهره‌ها بگیرد، امکان فرصت و ظرفیت دیده‌شدن را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که هنجارها را رعایت کرده باشند.» در حساب کاربری‌اش در پیام‌رسان ایرانی ویراستی نیز تأکید کرد: «در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت‌پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد بهترین دلیل است. در این دوره تحولی، مدیریت باج بگیر و باج بده به تاریخ می‌پیوندد! جای نگرانی نیست ان‌شاالله.»

در این میان البته شایعاتی هم درباره تغییرات در رسانه ملّی دست به دست شد؛ از جمله تغییر معاون سیما، معاون سیاسی و رئیس ساترا و انحلال و ادغام این مجموعه با فضای‌مجازی که با بازتاب‌هایی همراه شد. با رئیس صداوسیما این چند موضوع را پیگیری کردیم و او توضیحاتی داد:

جبلی درباره منظورش از عبارت «مدیر باج بده و باج بگیر» به تسنیم گفت: بعضی از منابع خبری که خوشان را حرفه‌ای و مسلط می‌دانند فرق ویراست و توئیتر را نمی‌دانند؛ گویی به فتح بزرگی رسیدند و می‌گویند جبلی توئیت‌زده! اما در مورد عبارت «مدیر باج‌بده و باج بگیر» باید بگویم منظورم آنجا روشن بود. قرار نیست به بهانه جذب مخاطب و جذابیت شدن برنامه‌هایمان به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی‌دهیم که بخواهد ارزش‌های ما را زیر سؤال ببرد.

وی خاطرنشان کرد: از آن طرف به کسی اجازه نمی‌دهیم با استفاده از همین ظرفیت‌های متأسفانه غیروفادار به هنجارها و عناصر و چهره‌های هنجارشکن از ما باج بگیرد و بخواهد آنها را بیاورد و روی آنتن نشان بدهد. به بهانه‌ای که بخواهد برای ما منابع مالی تأمین کند نه ما زیر بار باج دادن می‌رویم نه زیر بار باج گرفتن؛ البته این در مورد بحث چهره‌ها بود. در همه سیاست‌هایمان چون رسانه ملی هستیم نباید اجازه بدهیم کسی از ما باج‌خواهی کند و نه خودمان به کسی باج بدهیم.

او همچنین درباره کناره‌گیری محمدرضا شهبازی هم تأکید کرد: سوء تفاهمی بوده که برطرف شد و آقای شهبازی از روز شنبه برنامه‌شان را روی آنتن خواهند داشت و «پاورقی» ادامه پیدا می‌کند.

رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤال تسنیم درباره گمانه‌زنی‌های تغییرات در صداوسیما که با معاون سیما شروع شد و به رئیس ساترا و معاونت سیاسی هم رسیده، توضیح داد: متأسفانه برخی از گمانه‌زنی‌های بی‌اساسی در پچ‌پچه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی اتفاق می‌افتد به ویژه همکاران رسانه‌ای ما مراقب باشند یعنی یک جریان رسانه‌ای بی‌اساس راه می‌افتد یک سازمان را متزلزل می‌کند و نگاه‌ها را نسبت به مدیریت ضعیف می‌کند؛ این کار غلطی است.

او تأکید کرد: در حال حاضر هیچ تغییری در دستور کارمان نیست، هر زمان که نیاز باشد مثل همه دستگاه‌ها در سِیر فعالیت‌هایشان احساس می‌کنند تغییر و تحولاتی باشد ما هم این کار را خواهیم کرد. قبلاً هم گفتم دامن زدن به این شایعات غیر از اینکه فضای سازمانی داخل مجموعه را متزلزل کند ثمره دیگری ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزیر کشور: «زیارت اربعین» یک عمل قلبی، روحی و ایمانی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رادیو اربعین در آستانه دهمین سال، فعالیت خود با حضور وزیر کشور و مدیران صدا و سیما همچنین مداحان اهل بیت آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، فعالیت خود را در خیمةالحسین (ع) میدان هفت‌تیر با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، احمد وحیدی وزیر کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، محمدحسین پویانفر و مسئولین ستاد مرکزی و کمیته‌های ستاد اربعین و جمعی از مداحان کشور آغاز به کار کرد.

حسین، کشتی نجات

در ابتدای این مراسم، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره نقش امام حسین (ع) در آزاده‌خواهی انسان‌ها گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: که حسین بوی خوش من است. حسین مایه آرامش من است. خدا دوست بدارد کسی را که دوست دارد حسین من را. حسین چراغ هدایت و کشتی نجات آحاد مردم است.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به روز ۲۶ مرداد سالروز برگشت آزادگان به کشور به بیان خاطره ای از دوران اسارتش پرداخت و گفت: در ایام محرم بعثی‌ها سعی می‌کردند آمپول‌هایی را به بازوهای آزادگان تزریق کنند، تا دچار تب ۴۰ درجه شوند و برای سیدالشهدا (ع) عزاداری نکنند. فکر می‌کنم سال ۱۳۶۲ بود، که بعثی‌ها در اردوگاه عنبر رزمندگان را به خط کردند و سوزن آمپول را به بازوهای بچه‌ها زدند. همه دچار تب عجیبی شدند. سه چهار شب حال بچه‌ها همینطور بود. وقتی شب عاشورا رزمندگان با همان شرایط عزاداری جانانه‌ای کردند، صدایشان از فضای آسایشگاه فراتر رفت و به بیرون اردوگاه رسید. فرمانده بعثی‌ها با تعداد زیادی سرباز با کابل وارد آسایشگاه شدند و بچه‌ها را ضرب و شتم کردند. همینکه فرمانده بعثی قصد رفتن را داشت، عزیزِ آزاده‌ای سوال کرد ما اینجا کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، چرا اینطوری ما را ضرب و شتم می‌کنید؟ به این پنجره‌ها نگاه کن، انگشت دست از آن‌ها رد نمی‌شود!

گریه ما، گریه انقلاب است

به گفته وی، فرمانده بعثی گفت: شما حسین حسین می‌گویید، گریه می‌کنید و بعدش باید آن‌ور اردوگاه پیدایتان کنیم. یعنی گریه‌های ما در محرم و در فراق حضرت سیدالشهدا (ع) گریه ذلت نیست، گریه انقلاب است. گریه انفجار است. گریه آتشفشان شیعه است. این گریه بیداری است. به قول امام راحل، ملت ما را ملت گریه می‌خوانند. اگر بدانند این گریه‌ها برای چیست، آن‌وقت ملت ما را ملت حماسه می‌دانند.

بخشی‌زاده تصریح کرد: خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را که این آزاده‌ها با حضور او توانستند راه مقاومت را طی کنند وقتی آزادگان به ایران برگشتند ناراحت بودند چون امامشان نبود.

تولید ۱۴۱۷ برنامه رادیویی

وی با بیان اینکه شبکه‌های رادیویی به فراخور ماه صفر به حضرت سیدالشهدا (ع) خواهند پرداخت، توضیح داد: ۱۷ شبکه رادیویی برنامه‌های ویژه تدارک دیدند. در این مدت تدارک صدای جمهوری اسلامی ایران ۱۴۱۷ برنامه در قالب ۱۶۰ عنوان است، ۱۲۱۸ ساعت برنامه تقدیم مخاطبان می‌شود.

تدارک رادیو اربعین با ۱۲ عنوان برنامه

معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: رادیو اربعین به مدیریت جواد تشکری با ۱۲ عنوان برنامه ۳۶۰ بار به گوش شنوندگان می‌رسد، که این برنامه‌ها در مدت زمان ۷۲۰ ساعت در ماه صفر است. یکی از مهمترین حلقه‌های رادیو اربعین ارتباط مخاطبین با شبکه است.

باقیات و صالحات

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور، طی سخنانی گفت: آنچه در اربعین و زیارت اربعین است، عهد و پیمان جدیدی با حضرت اباعبدالله حسین (ع) و شهدای کربلاست. امروز بعد از عبور از گذرگاه‌های سخت تاریخ، انقلاب اسلامی ما ادامه همان نهضت است. اگر امروز به وظایفمان عمل کردیم و یاری‌گر امام حسین (ع) بودیم، می‌توانیم بگوییم نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ؛ وگرنه خلاف گفتیم. وگرنه زیارت اربعین انجام ندادیم. زیارت اربعین یک عمل قلبی، روحی و ایمانی است. فقط دیدار ساده نیست.

وزیر کشور افزود: همه کسانی که در این راه برای بزرگداشت تکریم زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به هر نمونه و مقدار تلاش می‌کنند، جزو سالکان و طریقان راه حق هستند.

وی اظهار داشت: در نظامی زندگی می‌کنیم که همه ارکان آن در خدمت و توسعه شرایط بهتر زائران عزیز کربلا می کوشند و این کار عزیزانمان در رادیو اربعین جز باقیات و صالحات خواهد بود.

رادیو اربعین هدایتگری می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان هم از دیگر سخنرانان مراسم بود و ضمن بیان نکاتی پیرامون اربعین از عوامل معاون صدای رسانه ملی پیرامون راه‌اندازی رادیو اربعین تشکر کرد و گفت: خیلی باریکلا به شما که صدای اهل بیت (ع) و صواب زیارت را به گوش زائران می‌رسانید. شما زائران بدانید کسی را زیارت می‌کنید، که قبل از ولادتش از مسیح تا آدم او را زیارت کردند و برایش گریه کردند. کسی را زیارت می‌کنید، که عالم برایش گریه کردند.

وی تاکید کرد: رادیو اربعین این نکات را به گوش مردم دنیا برساند، یک نوع هدایتگری است.

اطلاع رسانی از آخرین وضعیت سفر کربلا

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین نیز درباره زمان آغاز دهمین سال فعالیت رادیو اربعین گفت: رادیو اربعین فعالیت خود را از امروز پنج شنبه ۲۶ مردادماه آغاز و تا انتهای ماه صفر در تاریخ ۲۵ شهریور به کار خود ادامه خواهد داد. این برنامه به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج اف ام، ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می کند.

وی افزود: سعی داریم در ۷۲۰ ساعتی که در طول ۱ ماه در خدمت شنوندگان هستیم، به تببین قیام عاشورا و زیارت اربعین بپردازیم. همچنین اطلاع رسانی از آخرین وضعیت سفر کربلا و پیاده روی اربعین از کمیته های مختلف، جزء برنامه های رادیو اربعین است که تا ۳ روز پس از پایان مراسم روز اربعین ادامه دارد.

تشکری که همزمان سخنگوی ستاد مرکزی اربعین نیز است، ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای هوا توصیه های بهداشتی و ایمنی خواهیم داشت که با حضور پزشکان در فواصل مختلف برنامه به آن پرداخته می شود. سعی داریم رادیوی همراهی برای مسافران باشیم تا سفری آسوده داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های رادیو اربعین تا پایان ماه صفر تصریح کرد: پروسه اطلاع رسانی پیاده روی اربعین ۳ روز پس از روز اربعین پایان می یابد و ۱ هفته پایانی ماه صفربه مسافران مشهد الرضا پرداخته می شود

افتتاحیه رادیو اربعین از ساعت ۱۷ آغاز و تا نماز مغرب و عشاء در خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی میدان هفت تیر ادامه داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پایان مفتضحانه»؛ آخرین سکانس از زندگی مشترک «مدل ایرانی» و «رقاصه آمریکایی» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایندیپندنت نوشت: عاشقانه‌های زوج مشهور ایرانی و آمریکایی برای همیشه به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، بریتنی اسپیرز خواننده مشهور آمریکایی و سام اصغری، مدل و همسر ایرانی وی از هم جدا شدند.

بریتنی اسپیرز، خواننده پاپ آمریکایی و همسر ایرانی‌اش، سام اصغری پس از یک دعوای شدید، از هم جدا شدند.

گفته می‌شود که این دعوا به دلیل شایعاتی مبنی بر خیانت بریتنی به سام بوده است. به نوشته مجله «تی‌ام‌زی» وقتی سام اصغری درباره این شایعات از بریتنی سوال کرد، بحث میان این زوج بالا گرفت.

این مجله به نقل از «یک منبع نزدیک به بریتنی و سام» نوشت که سام خانه مشترکشان را ترک کرده است و «احتمالا به‌زودی درخواست طلاق می‌دهد»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از لزوم ترسیم نقشه راه تا تأکید بر لزوم تغییر مدیران میانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران سرشناس کشورمان در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفتگو کردند.

تعدادی از سینماگران سرشناس کشورمان در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی متذکر شدند: نگاه غلط، غربی و غیردینی در برخی مدیران فارابی باعث سست شدن پایه های این بنیاد شد و طی سال های اخیر آثاری در بنیاد سینمایی فارابی تولید شد که برای سینمای ایران خسارت محسوب می شود و رفع خسارت آن نیز بسیار هزینه بر است؛ این افراد تأکید کردند: فیلم هایی که طی سال های اخیر در فارابی تولید شدند در تراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبودند و بودجه های زیادی برای تولید آن ها هدر شد و امیدواریم این روند در دوره جدید تکرار نشود و مدیرعامل جدید فارابی یک نقشه راه مطلوب برای ادامه حیات سینما و حرکت در مسیر درست و انسانی انقلاب اسلامی ترسیم کند.

به گزارش سینماپرس سال ها است عده ای از سینماگران، کارشناسان سینما و اهالی رسانه نسبت به موضع انفعالی بنیاد سینمایی فارابی که بخش اعظمی از بودجه های بیت المال را می بلعد و هیچ کارآیی مثبت و روشنی در سینمای کشور ندارد موضع گرفته اند. به زعم بسیاری از اهالی سینما بنیاد سینمایی فارابی طی سال های اخیر تنها محلی برای حمایت از برخی سینماگران که وابسته به جریان فکری و جناحی و سیاسی مدیران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی شده و به همین دلیل این افراد معتقدند که بهتر است این نهاد هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم انتظار می رفت مدیران کارکشته و شناخته شده برای اداره این نهاد سینمایی برگزیده شوند تا بنیاد سینمایی فارابی از حالت انفعالی اش خارج شده و بیش از این بودجه های بیت المال را هدر ندهد! اما متأسفانه با انتصاب مدیری که کمتر فردی از اهالی سینما شناختی از وی دارد امیدها به شدت ناامید شد!

سینماگران حدود ۲ سال صبر کردند تا شاید تحولی در نحوه مدیریتی این نهاد سینمایی به وجود آید اما گویا در به روی همان پاشنه قدیمی در حال چرخش بود و همین باعث شد صدای اعتراض و انتقاد سینماگران از هر سو نسبت به عملکرد انفعالی مدیران این نهاد سینمایی بلند شود.

سینماگران با انتقاد نسبت به بریزبپاش پول های هنگفتی از بیت المال در بنیاد سینمایی فارابی که یکی از موارد اخیر آن صرف هزینه های بیش از یک میلیارد تومانی برای گردش و تفریح چند نفر از نزدیکان فارابی در جشنواره فیلم کن بوده خواستار آن شدند که مسئولان این بنیاد سینمایی به جای این بریز و بپاش های زائد که هیچ نفعی برای سینما ندارد به فکر تولید در سینما و ایجاد عدالت در سینما باشند.

توقع سینماگران از دولت انقلابی ایجاد تحول و عدالت محوری در سینما است نه اینکه همچنان برخی مدیران واپسگرای دولت قبل دور یا نزدیک در اداره این نهاد دخالت داشته باشند و فارابی بخواهد همچون گذشته جشنواره های زائدی مانند جشنواره فیلم کودک را با صرف هزینه از جیب مردم برگزار کند!

سینماگران در این مدت خواستار آن شدند تا حداقل افراد متعهد، انقلابی و مومن که توجه ویژه ای به سینمای انقلاب و دفاع مقدس دارند اداره آن را در دست گیرند؛ به همین منظور در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد ۱۲ تن از سینماگران مطرح کشور آقایان: حمید بهمنی، مهدی فیوضی، اسماعیل فلاح پور، محمد قهرمانی، شفیع آقامحمدیان، هوشنگ توکلی، محمدرضا شرف الدین، ماشاالله شاهمرادی زاده، سیدسعید سیدزاده، مهدی عظیمی میرآبادی، اکبر حر و حسین سلطان محمدی با ما گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

حمید بهمنی کارگردان سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: نابسامانی و هرج و مرج طی سال های اخیر یک بلبشو در بنیاد سینمایی فارابی به وجود آورده بود! از این رو خبر رفتن مدیرعامل سابق این نهاد خوشحال کننده بود و ما امیدواریم فارابی در دوره جدید بتواند با سیاست گذاری مناسب و اصولی در مسیر درست که مسیر انقلاب اسلامی است حرکت کند. در این سال ها چراهای زیادی برای ما به وجود آمده؛ از جمله آنکه چرا فارابی از فیلمسازی حمایت کرد که در جریان اغتشاشات علیه نظام تبلیغ می کرد؟ چرا مدیران فارابی از خود سوأل نمی کردند این کسانی که با آن ها قرارداد می بندند و ساخت پروژه های سنگین سینمایی را به آن ها می دهند از کجا آمده اند و اهداف شان چیست؟ چرا کسی سوأل نمی کرد که آیا این فیلمسازان اصلاً گرایشی به انقلاب اسلامی دارند یا خیر؟

مهدی فیوضی کارگردان سینما نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: بنیاد سینمایی فارابی نیازمند نقشه راه جامع و کاملی است تا بتواند اهداف کلان نظام و انقلاب اسلامی را پیاده سازی کند؛ مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید این نقشه راه را ترسیم و تبیین کرده و آن را در اختیار مدیرعامل جدید این نهاد بگذارند. امیدوارم با روی کار آمدن آقای زین العابدین این نگرش غلط در بنیاد سینمایی فارابی از بین برود و سیاست های غلط قبلی اصلاح شود. بنیاد سینمایی فارابی باید بتواند سبد سینمای کشور را از آثار متنوع و ارزشمند در ژانرهای متنوع پر کند و نباید صرفاً از یک ژانر خاص حمایت داشته باشد.

اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما خاطرنشان کرد: اینکه شاهدیم دولت به ناکارآمدی مدیران پایان می دهد اتفاق خوشایندی است و نشان از این دارد که می توانیم به روزهای بهتر برای سینما امیدوار باشیم. بخشی از تولیدات این نهاد علیرغم تبلیغات فراوانی که برای آن شد به هیچ عنوان قابل دفاع نبود. بنیاد سینمایی فارابی مهمترین معضل و مسأله اش از جایی شروع شد که یک جمع بسیار محدود و بسته با شعارهای دهان پرکن در آن برای کل سینما تصمیم گیری کردند و بودجه ها را تنها به افرادی خاص اختصاص دادند که ماحصل آن هیچ دستاوردی برای سینمای کشور در پی نداشت. نباید روش و منش در سینما به این گونه باشد که فقط یک سری افراد عوض شوند و سیاست ها همان سیاست های قبل و روش ها و همان روش های قبلی باشد. امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست چرا که سینمای کشور در ورطه سقوط قرار گرفته و تا همه چیز از دست نرفته باید برنامه ریزی برای احیای سینما وجود داشته باشد.

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما متذکر شد: بنیاد سینمایی فارابی باید بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه سینما یک سند تحول تدوین کرده و بر اساس آن امور خود را پیش ببرد؛ اگر این اتفاق رخ دهد این بنیاد می تواند تمامی کاستی ها و نقصان های گذشته را برطرف کند و ما را به سمت سینمایی فاخر و ارزشمند هدایت کند. مدیرعامل جدید و اعضای اتاق فکر فارابی باید فرمایشات حضرت آقا را آنالیز کرده و در راستای آن کارهای خود را به پیش ببرند. البته ذکر این نکته ضروری است که باید فرمایشات ایشان اجرایی شود و آن ها باید خود را ملزم بدانند که نعل به نعل در جهت اجرایی شدن این سند گام بردارند و اگر کسی هم پایش را کج گذاشت پای او را بشکانند!

شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: مهمترین مسأله و معضل بنیاد سینمایی فارابی طی سال های اخیر وجود شخص آقای جوادی بود چرا که تا جایی که بنده مطلع هستم ایشان شناختی از حوزه فرهنگ و سینما نداشتند و همین اتفاق باعث می شد بقیه مسائل و مشکلات در ذیل حضور ایشان در رأس فارابی تعریف شود! یکی از مهمترین کارهایی که آقای زین العابدین باید در اسرع وقت انجام دهند این است که مدیران میانی و اعضای شوراهای فیلمنامه و… را در فارابی عوض کنند. ما در بنیاد سینمایی فارابی نیازمند شایسته سالاری هستیم که متأسفانه این شایسته سالاری طی سال های اخیر در این نهاد وجود نداشت. آقای زین العابدین باید افراد قدر و متعهد و فرهنگ شناس را انتخاب کنند تا بی قصد و غرض سینما در بهترین حالت ممکن به پیش برود.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تأکید کرد: مدیر فارابی باید مشورت لازم را با نخبگان و خانواده سینما انجام دهد و نقد پذیر باشد؛ کسی که سکان اداره این نهاد مهم سینمایی را در دست می گیرد نباید دنبال فرصت طلبی شخصی باشد و ملزم است تدبیری اندیشه کند تا صلاح سینمای کشور در استراتژی هایش تبیین و ترسیم شود. این نهاد در سینمای کشور از حساسیت بسیار ویژه ای برخوردار است. توصیه جدی بنده به مدیرعامل جدید این نهاد آن است که با کسانی که در مباحث تئوری و نظری قبول دارند به مشورت بنشینند تا مشکلات فارابی کمرنگ تر بشود.

محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در پی برکناری جوادی از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: فیلم هایی که طی سال های اخیر در فارابی تولید شدند در تراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبودند و بودجه های زیادی برای تولید آن ها هدر شد و امیدواریم این روند در دوره جدید تکرار نشود. به عنوان مثال فیلم «سینما متروپل» صرفاً یک نوستالژی شخصی بود و نباید هزینه آنچنانی از بیت المال برای ساختن خاطرات یک فیلمساز شود. من واقعاً نمی دانم چطور وقتی امثال بهروز وثوقی و فردین و بیک ایمانوردی جزو ستون های فرهنگی نظام پهلوی بودند و هنر انقلاب اسلامی این بود که این چهره ها را از بین ببرد حالا یک فیلم می آید و به گونه ای در ستایش این افراد ساخته می شود و مجدد نام آن ها را پررنگ می کند؟ این اتفاق بر اساس کدام منطق و استراتژی صورت گرفته و چه کسی باید پاسخگو باشد؟

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما تأکید کرد: بنده معتقدم رفتن این مدیر و آمدن آن مدیر قرار نیست دردی از سینمای ایران درمان کند چرا که اوضاع وخیم تر از این ها است؛ بنده با سند ثابت می کنم که فراماسونرها اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست گرفته اند و این فاجعه ای است که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور کرد. چرا امثال سیداحمد میرعلایی با مدیریت درخشانی که در فارابی داشت باید خانه نشین باشد و کسانی اداره فارابی را در دست گرفته اند که بعضاً هیچ شناختی از سینما ندارند؟ این ها همه درد است! اگر اسم این کار را جوانگرایی گذاشته اند باید بدانند که معنای جوانگرایی را درست درک نکرده اند چرا که جوانگرایی به معنای خانه نشینی نخبگان نیست. جوانگرایی به معنای بیکاری نیروهای متعهد به نظام و انقلاب اسلامی نیست.

سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما اظهار داشت: برخی مدیران تیشه به ریشه اسلام و انقلاب زدند؛ یک مدیر وقتی می آید باید فکر رفتن هم باشد اگر به صورت اعتقادی نگاه کنیم رفتارمان را کنترل می کنیم و نمی گذاریم خطا و اشتباه ما را به بیراهه بکشاند. امروز سینمای بدنه ما سینمایی است که می خواهد اوقات فراغت مردم را پر کند و هدفی نداشته باشد. قطعاً این سینما سینمای مورد قبول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و مدیران سینمایی باید تلاش خود را به کار ببرند تا این دیدگاه نادرست را از بین ببرند و نگاه خدایی و انقلابی را در سینما جاری کنند.

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به سینماپرس گفت: طی سال های اخیر آثاری در بنیاد سینمایی فارابی تولید شد که برای سینمای ایران خسارت محسوب می شود و رفع خسارت آن نیز بسیار هزینه بر است. فارابی نباید مستقیماً فیلم تولید کند مگر تعداد اندکی برای نمونه سازی؛ این نهاد باید تسهیل گر و شتاب دهنده سینمای کشور باشد یعنی بخش خصوصی را با قواعد و آیین نامه های خاصی ساپورت کند.

اکبر حر کارگردان سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: نگاه غلط، غربی و غیردینی در برخی مدیران فارابی باعث سست شدن پایه های این بنیاد شد و من امیدوارم اینک با روی کار آمدن آقای زین العابدین این اتفاقات تلخ برای همیشه از این نهاد رخت بربندد. بنده صراحتاً عنوان می کنم که برخی عوامل نفوذی گرداننده فارابی هستند؛ در دولت روحانی این اتفاق صد در صد بود و در دوران آقای رئیس نیز بعضاً همچنان شاهد این اتفاق هستیم. آقای زین العابدین باید نفوذی های درون فارابی را شناسایی کند و من به ایشان امیدوارم و ایشان را فردی قوی و مورد وثوق می دانم که امیدوارم در اولین گام شان خط نفوذ را شناسایی کرده و آن را منحل کنند.

حسین سلطان محمدی منتقد سینما نیز در این باره اظهار داشت: فارابی در دوره جدید باید به مقوله سرمایه گذاری روی نیروهای انسانی و پرداختن به سوژه های مغفول مانده توجه ویژه داشته باشد و از ایده های نو و فیلمسازان نسل جوان برای ورود به سینمای حرفه ای حمایت کند. در کلیت سرمایه گذاری فارابی در سینمای ایران بهتر است روی عناوینی باشد که بخش خصوصی از پرداختن به آن پرهیز دارد. فارابی باید روی سوژه ها و داستان ها و نگاه ها و شخصیت هایی سرمایه گذاری کند که برخلاف فیلم های مرسوم و معمول این روزهای سینما باشند که همگی محدود به داستان های جوان پسند و کمدی و پر از حرف و کلمات مبتذل شده اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خودسیانی: سیاست گذار و مدیر فرهنگی که با رانت اداره امور را در دست گرفته به مقوله های مهم آموزش و ارتقای سینما توجهی ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی خودسیانی گفت: ما از افرادی که اغلب شناختی از حوزه فرهنگ و هنر ندارند چه توقعی می توانیم داشته باشیم؟

علی خودسیانی فیلمنامه نویس در خصوص فقدان آموزش اصولی و حرفه ای در سینمای ایران گفت: بدیهی است سیاست گذار و مدیر فرهنگی که با رانت اداره امور را در دست گرفته به مقوله های مهم آموزش و ارتقای سینما توجهی ندارد! ما از این افراد که اغلب شناختی از حوزه فرهنگ و هنر ندارند چه توقعی می توانیم داشته باشیم؟

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «رز زرد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده صراحتاً عنوان می کنم آیا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقوله فرهنگ بویی برده اند؟ آیا شناختی از این حوزه دارند؟ کارکرد ایشان در این حوزه چه بوده است؟ بدیهی است وقتی وزیری برای اداره امور فرهنگی و هنری کشور انتخاب می شود که بویی از فرهنگ و هنر نبرده معاونین زیرمجموعه وی نیز افرادی باشند که دغدغه ای برای رشد و اعتلای حوزه های خود نداشته باشند.

وی سپس با انتقاد شدید از دانشگاه ها تصریح کرد: وقتی دانشگاهی درست شده که اغلب رانتی است و خانوادگی اداره می شود و ورودی هایش با گزینش های خاص وارد می شوند توقع مان از خروجی این دانشگاه ها چیست؟ قطعاً اداره کنندگان این دانشگاه ها دغدغه شان افزایش سواد و دانش و اندیشه و خرد دانشجویان شان نیست. قطعاً دغدغه خدمت و ارتقای شعور دانشجویان را ندارند.

خودسیانی متذکر شد: همه دغدغه این ها گرفتن پست و چپاول و خالی کردن جیب مردم است. نه فقط در دانشگاه ها، ما در بسیاری از حوزه های دیگر هم شاهد این وضعیت هستیم؛ مثلاً در حوزه خودرو نیز وضعیت این چنین است در سینما هم وضعیت همین است. امروز همه دنبال پول هستند و می خواهند ببینند چطور می توانند جیب شان را پر کنند!

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو معضل اصلی سینمای ایران را تهیه کنندگانی دانست که سینما را با تجارت خانه اشتباه گرفته اند و در این راستا خاطرنشان کرد: معمولاً در همه جای دنیا این گونه است که سینما از تهیه کننده شروع می شود و حرف اول و آخر را کمپانی ها و تهیه کننده ها می زنند. خوب وقتی تهیه کننده ای با رانت وارد سینما شده باشد و یا با فروختن املاک پدرش به سینما آمده باشد یا با وابستگی تهیه کننده شده باشد نمی توان توقع داشت که دنبال افراد تحصیل کرده و آموزش دیده در حوزه فیلمنامه نویسی و کارگردانی برود!

نویسنده سریال های تلویزیونی «تولدی دیگر» و «هیأت مدیره» تأکید کرد: همه می روند و هم جنس خود را پیدا می کنند! بدیهی است تهیه کننده ای که سواد و توان پایینی دارد و نظرات تخصصی درستی ندارد ترجیح می دهد با افرادی کار کند که گاف شان فاش نشود و از او حرف شنوی داشته باشند. طبیعی است سراغ افراد با سواد نمی رود. نتیجه اش می شود سال های سال فیلم های فرحبخشی در سینما! شما ببینید آدم هایی که با او کار می کنند چه کسانی هستند؟ یا کسانی که با رانت وارد سینما شدند مثل ده نمکی ببینید چه کسانی با آن ها کار می کنند!

خودسیانی اظهار داشت: عوامل هم دنبال پول هستند و در پی کسی می روند که سر موقع و خوب پول بدهد. از سوی دیگر ادعا در سینمای ایران بیداد می کند! همه خود را خدای کار می دانند و فکر می کنند در حرفه شان بهترین و بالاترین هستند! این ها معضلات و مشکلات ما در سینما است! با این شرایط چطور می توانیم توقع داشته باشیم آموزش اصولی و صحیح در سینما وجود داشته باشد یا کسانی که احیاناً آموزش اصولی دیده اند بتوانند در سینما فعالیت کنند؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بهار، تابستان، پاییز، زمستان …و بهار» در سینماتک خانه هنرمندان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصد و چهل و نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «بهار، تابستان، پاییز، زمستان … و بهار» به کارگردانی کیم کی دوک محصول ۲۰۰۳ اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور سامان بیات برگزار می‌شود.

«بهار، تابستان، پاییز، زمستان … و بهار» داستان پسری است که توسط یک راهب بودایی در یک عبادتگاه شناور روی دریاچه بزرگ می‌شود؛ جایی که سال‌ها مانند فصل‌ها می‌گذرند …

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دردسرهای پیام مجازی یک شوهر وسواسی/ همسرم می‌خواهد مرا مسموم کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «ببر» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش اسدی پس از تکمیل فرآیند تولید، از سوی سازمان سینمایی پروانه نمایش دریافت کرد.

تهیه‌کنندگی این فیلم کوتاه را که برنامه‌ریزی‌هایی برای عرضه آن در پلتفرم‌های خانگی پس از حضور در رویدادهای داخلی و خارجی صورت گرفته است، حسین نعمتی برعهده دارد.

در خلاصه داستان فیلم‌ کوتاه «ببر» آمده است: «مردی دچار نوعی وسواس فکری است و ویدیویی در فضای مجازی منتشر می‌کند و مدعی می‌شود همسرش قصد دارد او را مسموم کند. طی حادثه‌ای کار او به بیمارستان کشیده و همسرش از موضوع فیلم با خبر می‌شود! در ادامه چالش‌هایی غیرقابل پیش‌بینی برای او اتفاق می‌افتد.»

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: سیما محمدی و امیرمسعود ریاضت، تصویربردار: احد افسر، دستیاران تصویر: نیما باغی و رضا نظری، صدابردار: حمید دایی جانی، گریم: ندا مقدم منش، دستیار کارگردان و مدیر تولید: محمد شیاسی، منشی صحنه: مهدیه ابریان، تدوین: مهدی دانشور بی ری، برنامه ریز: شراره پورمحمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آرمان خواهی را از آزادگان بیاموزیم

دکتر جبلی در آیین تجلیل از آزادگان سرافراز رسانه ملی:

پیمان جبلی در آیین تجلیل از آزادگان سرافراز رسانه ملی ضمن گرامیداشت سالروز ورود سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: «آزادگان» یک صنف از اصناف «ایثارگران» هستند. ایثارگران رفتند تا تمام سرمایه وجودشان را بدهند که در این مسیر یا جانباز شدند یا شهید یا آزاده و به همین خاطر ایثارگری فراتر از آزادگی است.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا» اظهار کرد: آزادگان را اسوه و الگوی خودمان می‌دانیم. آن‌ها یادآور این آیه شریفه هستند که صادقانه، مخلص و مومن وارد میدان شدند و صادقانه، مخلص و مؤمن خارج شدند. آن‌ها در میانه راه اسیر شدند و با همان عزم و اراده و آرمان، اسارت را پشت سرگذاشتند و خارج شدند. آزادگان که اکنون دیگر موی سپید کرده‌اند افتخار و یادگار آن دوران نورانی هستند.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: به روحیه آزادگی نیاز داریم. باید فرهنگ و فلسفه ایثار و آزادگی را در راهی که پیش رو داریم مدنظر قرار داده، برای خودمان برجسته کنیم؛ چراکه در میانه راه ممکن است به انواع مختلفی از اسارت، چون اسارت نفس، قدرت، میز و. گرفتار شویم. وجه غالب این اسارت‌ها در این است که انسان را در درون خودش محصور می‌کند.

جبلی با بیان اینکه آنچه باید از آزادگان بیاموزیم رها نشدن، گم نکردن و فراموش نکردن آرمان و خسته نشدن از آرمان خواهی است تا از این اسارت‌ها پرافتخار و سرافراز خارج شویم اظهار کرد: قاطبه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی‌بازگشتند. آن‌ها هدف و آرمان را گم نکردند و امیدشان را از دست ندادند. آزادگان ایمان به هدف و امید به رسیدن هدف را محقق کردند. امیدواریم خداوند توفیق دهد پا جای پای آزادگان بگذاریم.

وی در خاتمه کتاب «روز‌های بی آینه» خاطرات منیژه لشگری، همسر آزاده خلبان شهید حسین لشگری به قلم گلستان جعفریان را معرفی و خواندن آن را توصیه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران مردمی «بی‌مادر» در پردیس چارسو برگزار شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، اکران مردمی فیلم سینمایی «بی‌مادر» در پردیس سینمایی چارسو با حضور عوامل فیلم و جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران سینما برگزار شد.

سه سالن این پردیس سینمایی به فیلم «بی مادر» اختصاص داده شد.

مرتضی فاطمی کارگردان، امیر آقایی و پردیس پورعابدینی از بازیگران و علی اوجی تهیه‌کننده فیلم، ضمن حضور در مراسم، در کنار مردم به تماشای فیلم نشستند.

مرتضی فاطمی پیش از نمایش فیلم روی صحنه رفت و از سه مهمان اصلی فیلم دعوت کرد تا برای تماشاگران صحبت کنند.

در حاشیه این مراسم علی اوجی با کنایه از بی‌توجهی داوران فیلم فجر به این اثر سینمایی گفت: اگرچه این فیلم مستقل را این طرف تحویل نگرفتند ولی در جشنواره‌های خارجی با اقبال خوبی مواجه شد.

امیر آقایی هم در این مراسم بیان کرد: خیلی خرسندم که هنوز می‌توانم به خواسته‌های خودم پایبند بمانم و متعهد به سینمایی هستم که اگر چه مخاطب‌اش اندک اما آبرومند است.

پردیس پورعابدینی هم با اشاره به نقش‌اش در فیلم گفت: با لحظه لحظه نقش مهروز در این فیلم زندگی کردم و خوشحالم که امشب در کنار شما و با هم، فیلم را می‌بینیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شیار ۱۴۳» و «زخم کاری» در آخر هفته تلویزیون

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شیار ۱۴۳»، «پرواز از اردوگاه»، «زخم کاری»، «مبارزه برای سرزمین مادری»،«گروه امداد» و… جمعه ۲۷ مرداد ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

 شبکه یک سیما
فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی «نرگس آبیار»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهیم دید: یونس پسر مش الفت با عده‌ای از جوانان روستا کار در کارخانه مس کرمان را رها می‌کنند تا عازم جبهه شوند. پس از مدتی ارتباط یونس با خانه قطع می‌شود و همه حدس می‌زنند که او اسیر شده است. اسرا آزاد می‌شوند و باز هم خبری از یونس نیست. الفت بیقرار پسرش از هر کس و هر جا نشانی او را می‌گیرد. عاقبت تماس می‌گیرند و می‌گویند که خبری از یونس در راه است. الفت خانه را آب و جارو می‌کند، اما …
مریلا زارعی، گلاره عباسی، مهران احمدی و جواد عزتی در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه دو سیما
فیلم سینمایی «پرواز از اردوگاه» به کارگردانی «حسن کاربخش»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
در این فیلم خواهیم دید: سرگرد خلبان عباس حلمی پس از دست یافتن به اطلاعات مهمی در عملیات شناسایی به اسارت نیرو‌های عراقی درمی‌آید. عباس حلمی با همکاری سایر اسرای ایرانی، نقشه فرار از اردوگاه را برای رساندن اطلاعات خود به نیرو‌های ایرانی‌ها طرح‌ریزی می‌کند. عراقی‌ها به نقشه او پی می‌برند. حلمی به همراه یک سپاهی و یک بسیجی طی عملیاتی از اردوگاه می‌گریزد، ولی …

جمشید هاشم‌پور، میرمحمد تجدد، مجید میرزاییان، علی نظری و علیرضا عالی پیام در فیلم سینمایی «پرواز از اردوگاه» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «رالف خرابکار» به کارگردانی «ریچ مور و پیل جانسون»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۰۸:۲۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: رالف شخصیتی است که در یک بازی وظیفه خراب کردن همه چیز را بر عهده دارد، در حالی که نقش مقابل او یعنی فلیکس، شخصیتی است که خرابکاری‌های رالف را تعمیر و درست می‌کند. رالف از اینکه همیشه نقش منفی را دارد و دیگر اعضای بازی برای او احترامی قائل نیستند بسیار ناراحت و افسرده است. از همین رو تصمیم می‌گیرد با رفتن به محیط بازی‌های دیگر، مدالی کسب کرده و در نتیجه آن، احترامی که همیشه از آن محروم بوده است را به دست بیاورد. جابه جایی رالف در محیط بازی‌های مختلف، ناهماهنگی‌ها و بعضا خرابی‌هایی به بار می‌آورد، اما …

فیلم سینمایی «شنود» به کارگردانی «جیاکومو مارتلی»، شنبه ۲۸ مرداد ماه ساعت ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی مایا سانسا، آندریا تیدونا و جِیمز پارکس آمده است: شرکت خصوصی گیانی موفق شده است سیستم شنود بی نظیری را طراحی نماید. این سیستم میکروفن تلفن‌های خانگی موجود در هر ساختمان را تبدیل به یک وسیله جاسوسی غیرقابل تصور می‌نماید که در هر نقطه دنیا صدای محیط را در اختیار شرکت گیانی قرار می‌دهد. آژانس امنیت ملی امریکا نسبت به این سیستم علاقه نشان می‌دهد و قرارداد سنگینی میان آژانس و شرکت گیانی منعقد می‌گردد. جیمز یکی از مأموران کهنه کار شنود در آژانس امنیت ملی امریکاست که سال‌ها پیش مأموریت‌های مختلفی را در کشور‌های اروپایی به انجام رسانده است. جیمز در اثنای عملیات متوجه می‌شود دیگر مأموران آژانس و مزدوران شرکت قصد کشتن دختری در ایتالیا را دارند که به اسرار قرارداد غیرقانونی و پنهانی آژانس پی برده است. جیمز در می‌یابد که فرانچسکا دختری که قرار است قربانی شود …

شبکه سه سیما
فیلم تلویزیونی «زخم کاری» به کارگردانی «محمد حمزه ای»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: نگار و بهرام به هم علاقمند هستند، ولی آقای ذبیحی پدر نگار با ازدواجشان مخالف است بهرام یک هکر است که قبلا یک بار به زندان افتاده است. از جواهر فروشی آقای سعادتمند سرقت می‌شود و بعد هم ذبیحی را که از فرش فروشی بیرون می‌آید می‌گیرند و بعد پلیس او را بازداشت می‌نماید. در تحقیقات پلیس مشخص می‌شود یک نفر که شبیه بهرام است با یک زن و مرد دیگر دزدی را انجام داده اند و پلیس آن‌ها را مرده در یک ویلای خارج شهر پیدا می‌کند و بهرام فقط به خواست ذبیحی دوربین‌های سعادتمند را هک کرده است و تمام نقشه‌های بعدی و کشتن افرادی که دزدی را انجام داده اند با نقشه ذبیحی انجام شده است و بعد از دزدی سارقین را با مشروب آلوده کشته است تا …

محمد حاتمی، امیر سماواتی، علیرضا ساوه درودی و مجتبی فلاحی در فیلم تلویزیونی «زخم کاری» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «مخزن» به کارگردانی «ژاومه بالاگرو»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی فردی هایمور، اوسترید برگس فریزبی، سام رایلی، لیام کانینگهام، لوئیس توسار، اکسل اشتاین، خوزه کرونادو و فامکه یانسن خواهیم دید: در سال ۱۶۴۵ میلادی کشتی دزدان دریایی در سواحل اسپانیا غرق می‌شود. در سال ۲۰۰۹، والتر و گروهش که افرادی ماجراجو هستند، به اکتشاف درمورد این کشتی و بازمانده‌های آن مشغول می‌شوند. اما مأموران اسپانیایی سر رسیده و تمام آثارِ پیدا شده و از همه مهمتر، سکه‌هایی را که نشانی گنج اصلی روی آن‌ها حکاکی شده، توقیف کرده و به گاو صندوق غیر قابل نفوذ بانک اسپانیا منتقل می‌کنند. والتر از مارگارت آشنای قدیمی اش که در دولت انگلستان دارای نفوذ است، کمک خواسته و قصد شراکت با آن‌ها را دارد. نفوذ به گاو صندوق کاری غیرممکن است، اما …

شبکه چهار سیما
فیلم سینمایی جدید «دنیای بالا» به کارگردانی «لوگان جورج و سلین هلد»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی ژایلا فارمر، سلین هلد و جرد آبراهامسون آمده است: نیکی، مادری جوان و بی خانمان به همراه دختر پنج ساله اش، لیتل، درون تونل‌های خط مترو نیویورک در کنار گروهی که آن‌ها هم مانند نیکی بی خانمان و معتاد هستند زندگی می‌کنند. لیتل از زمان تواد درون تونل بزرگ شده و هرگز فضای بیرون را ندیده است. نیکی برایش از فضای بیرون و از آسمان پر از ستاره بار‌ها صحبت کرده است. یک روز ماموران پلیس به درون تونل می‌آیند و معتادانی که در آنجا ساکن شده اند را دستگیر می‌کنند. نیکی به همراه دخترش موفق به فرار از تونل شده و لیتل وقتی برای اولین بار فضای بیرون را می‌بیند شوکه شده و می‌ترسد. ساعاتی بعد وقتی نیکی می‌خواهد سوار مترو شود به طور تصادفی دخترش را بیرون قطار جا می‌گذارد که.

شبکه پنج سیما
فیلم سینمایی «فضانورد‌ها ماجراجویی در اقیانوس» به کارگردانی «اینا اولاننیکووا»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.
در خلاصه داستان با بازی موریت چایب، ماری مونگ و پائولا آندره آ باروس خواهیم دید: اسلکا و بلکا هر دو در سفینه فضایی و مشغول نمونه برداری از سیارات دیگر هستند. این نمونه‌ها بسیار مهم است که موجودات فضایی به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها مجبور می‌شوند که به سرعت فضا را ترک کنند. لنی موشه و دستیارش هم می‌خواهند به یک سفر بروند که با ماریا آشنا می‌شوند و به دیدار عموی لنی می‌روند و بعد متوجه می‌شوند که اسلکا و بلکا را دزدان دریایی اسیر کرده اند. آن دو را نجات می‌دهند و بعد هم با گرداب وارد یک زیردریایی می‌شوند، اما این زیردریایی آب‌های کره زمین را می‌دزدد و …

فیلم سینمایی جدید «مبارزه برای سرزمین مادری» به کارگردانی «ژه ژانگ»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی شنگ نان و چی میائو خواهیم دید: سربازان جین به سونگ حمله می‌کنند و بعد از کشتار عده زیادی از مردم آنجا را اشغال می‌نمایند. یو آن با سربازان کمی که دارد از آنجا رانده می‌شود. او سعی دارد که با سربازان بیشتر به وطن برگشته و بتواند انجا را باز پس بگیرد، ولی جین بسیار قوی است. یو آن به سراغ ژنرال گنگ می‌رود و به او در ساماندهی ارتش بسیار کمک می‌کند. کم کم گنگ به او اعتماد می‌کند و در نهایت به او قول می‌دهد که سربازانش را در اختیار او بگذارد. در این میان یکی از سربازان به نام ژان گانگو ژنرال گنگ را می‌کشد و …

شبکه نمایش
فیلم سینمایی «پسران خیابان پال» به کارگردانی «زلتان فابری»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.
این فیلم با بازی ماری توروکسیک، ساندور پکسی و لاسلو کوزاک؛ داستان گروهی از پسربچه‌ها است که با هم بر سر یک مکان بازی رقابت دارند. این رقابت در ابتدا به صورت ناسالم و در قالب زورگویی قوی تر‌ها بر ضعیف تر‌ها نمود داشته و در ادامه با تشکیل گروه‌هایی از سوی پسربچه این رقابت شکلی سالم به خود می‌گیرد و …

فیلم سینمایی «آخرین اتوبوس» به کارگردانی «گیلیز مک کینان»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
این فیلم با بازی تیموتی اسپال، فیلیس لوگان؛ داستان زندگی پیرمردی به نام تام است که قبلا پانسیون کوچکی را اداره می‌کرده است. همسرش مری به تازگی فوت کرده است. او از اتوبوس‌های محلی و رایگان آن جا استفاده می‌کند تا خود را به انتهایی‌ترین جای انگلستان نسبت به موقعیتی که در آن قرار گرفته برساند. آن جا جایی است که در واقع تام و همسرش از آن آمده اند. در این سفر افراد مختلفی با او برخورد دارند و به نحوی به او کمک می‌کنند تا این سفر ثبت شود. تام پس از پیاده شدن از آخرین اتوبوس، با جمعی از استقبال کنندگان مواجه می‌شود و …

فیلم سینمایی «طوفان و تندباد» به کارگردانی «لِئا اشمیدبائر»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
داستان این فیلم با بازی لونا پایانو، هانا بینک و آمبر بونگارد؛ درباره آری پسر نوجوانی است که به تازگی توسط ماریا (یک قهرمان سوارکاری بازنشسته و همچنین مالک یک مرکز پرورش اسب) به فرزند خواندگی گرفته شده است. مرکز، اسب گران قیمت و سرکشی به نام تندباد دارد که تنها به آری و نوه ماریا، میکا سواری می‌دهد. میکا به سفری دور رفته است و آری و تندباد با هم تنها مانده اند. روزی سیرک اسب‌ها در نزدیکی مرکز آن‌ها برگزار می‌شود. آری که برای تماشا رفته است متوجه می‌شود که اسب زیبایی که شباهت زیادی به تندباد دارد به علت کهولت سن دیگر قادر به ادامه نمایش نیست. نام این اسب طوفان است. آری تصمیم می‌گیرد تند باد را با طوفان جایگزین کند و به موقع هر دو را نجات دهد، اما …

فیلم سینمایی «گروه امداد» به کارگردانی «دانته لام و چی هونگ چوی»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ادی پنگ، وانگ یانلین، شین ژیلئی، لان یینگینگ، وانگ یوتیان و زو یانگ خواهیم دید: گائو مرد جوانی است که در تیم امداد و نجات کار می‌کند و از طرفی به تنهایی از پسر کوچکش نیز نگهداری می‌کند. او همسرش را به دلیل بیماری از دست داده. او تلاش می‌کند بین مسئولیت خطرناکش در تیم امداد و نجات و مسئولیت‌های پدرانه اش توازنی برقرار کند. او همواره در عملیات‌ها بیش از چیزی که انتظار می‌رود برای نجات جان انسان‌ها خطر می‌کند و تلاش می‌کند با اعضای گروه نیز هماهنگ باشد. خلبان جدید بالگرد امداد یک زن جوان است که در کارش مهارت زیادی دارد و در چند عملیات به همراه گائو موفق به نجات جان آدم‌های زیادی می‌شوند. پسر گائو که از نبود مادرش رنج می‌برد به این خلبان جوان نزدیک شده و او را به چشم مادر جدیدش می‌بیند، اما …

شبکه کودک

فیلم سینمایی «افسانه شاهزاده کاگویا» به کارگردانی «ایسائو تاکاهاتا»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهید دید: روزی پیرمردی بامبوشکن، یک بامبوی درخشان می‌یابد که در ساقه آن دخترکی پدیدار می‌شود. بامبوشکن او را نزد همسرش برده و تصمیم می‌گیرند که دخترک را بزرگ کنند…

شبکه امید
فیلم سینمایی «رویای آبنباتی» به کارگردانی «تیم هیل»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.
این انیمیشن داستان خرگوشی به نام‌ای بی را روایت می‌کند که در جزیره ایستر به همراه پدرش زندگی می‌کند. پدر او خرگوش رویا‌های آبنباتی است و با کارخانه آب نبات سازی‌ای که دارند، در زمان کریسمس تخم مرغ و آب نبات برای تمامی بچه‌های دنیا می‌برند.‌ای بی نیز باید مانند پدرش خرگوش رویا‌های آبنباتی شود، ولی او به موسیقی علاقه بیشتری دارد، به همین دلیل از جزیره شان فرار می‌کند تا بتواند آینده‌ای بهتر داشته باشد. او در لس انجلس با مردی جوان به نام او هیر آشنا می‌شود که …

شبکه افق
فیلم سینمایی «پرستار خوب» به کارگردانی «توبیاس لیندهولم»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.
در این فیلم با بازی جسیکا چستین، ادی ردمین، نمدی آسوموگا، نوآ امریک و کیم دیکنز خواهید دید: امی یک پرستار دلسوز و مادری مجرد است که با بیماری قلبی سختی دست و پنجه نرم می‌کند و با این حال، شیفت‌های شبانه و طاقت‌فرسایی را در آی‌سی‌یو می‌پذیرد چراکه سعی دارد نیاز‌های دختران خودش را تأمین کند. با این حال، با ورود یک پرستار متفکر و همدل به نام چارلی در بخش او، باری از دوش امی کم می‌شود. آن‌ها در طی شیفت‌های طولانی در بیمارستان، رابطه دوستانه قوی‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند و برای اولین بار در چند سال گذشته، امی واقعاً به آینده خودش و دخترانش ایمان دارد. با این حال، مجموعه‌ای از مرگ‌های مرموز بیماران سبب می‌شود تا تحقیقاتی در رابطه با چارلی به عنوان متهم اصلی صورت بگیرد و حالا امی مجبور است تا …

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهید دید: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تَدمُر به سمت دمشق است. آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند، اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آن‌ها است.
بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی «به وقت شام» هنرنمایی کرده اند.

 شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «جیمی پی: روانکاوی یک سرخپوست بیابانی» به کارگردانی «آرنو دسپلچین»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی بنیسیو دل تورو، میشل تراش، گری فارمر، لری پاین، لیز لاکاس و لیندا بوستون؛ در مورد یک کهنه سرباز بومی آمریکا است که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان او دوستی خارق‌العاده‌ای با روانکاو فرانسوی خود که تلاش دارد درمانی برای مشکلات وی پیدا کند، ایجاد کرده و …

شبکه فراتر (۴k)
انیمیشن سینمایی «شیرشاه» به کارگردانی «جان فاورائو»، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.
داستان این انیمیشن درباره شیری جوان به نام سیمبا است که فکر می‌کند باعث مرگ پدرش شده است و به همین منظور از هویتش به عنوان پادشاه آینده فرار می‌کند و …

مشاهده خبر از سایت منبع