X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

اسماعیلی: من وزیر شفافی هستم/حدود ۸۵ یا ۹۰ درصد از برنامه‌هایمان بدون اغراق محقق شده – اخبار سینمای ایران و جهان

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با جمعی از معاونان و مدیرانش در وزارتخانه در نشستی بدون دعوت از طیف قابل توجهی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر شرکت کرد و به پرسش‌ها و مطالبات آنها درباره حمایت از خبرنگاران، شفاف‌سازی در فضای فرهنگ و هنر و همچنین موضوعات مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی و همچنین وضعیت هنرمندان و احکام صادره برای آنها پاسخ گفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با جمعی از معاونان و مدیرانش در وزارتخانه در نشستی بدون حضور طیف قابل توجهی از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر شرکت کرد و به پرسش‌ها و مطالبات جمع دعوت شده درباره حمایت از خبرنگاران، شفاف‌سازی در فضای فرهنگ و هنر و همچنین موضوعات مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی و همچنین وضعیت هنرمندان و احکام صادره برای آنها پاسخ گفت.

اسماعیلی در ابتدای سخنانش خطاب به خبرنگاران رسانه‌های حاضر در این نشست گفت: هیچگاه از حضور در جمع شما ملول نمی‌شوم. پاسخگویی به خبرنگاران احترام به کار مقدسی است که شما انجام می‌دهید و این کمترین کاری است که یک مسئول باید انجام دهد؛ مسئولی که از نامش معلوم است یعنی محل سوال و پاسخ‌گویی و ما این فرصت را داریم که پاسخ‌گوی کارهایمان باشیم.

به نوشته ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: من هیچ تجربه تلخی با اصحاب رسانه نداشته‌ام؛ همان‌طور که دوستان اشاره کردند ما همیشه جلسات خوبی داشتیم. شاید در یک زمان نقدهایی اتفاق بیفتد، اما در کل همه خبرنگارانی که با آنها سروکار دارم، از بهترین دوستان فرهنگی و هنری من هستند و همه دوستان خبرنگار از رسانه‌های مختلف و گرایش‌های گوناگون، برای من قابل احترام هستند. فرقی ندارد برایم اصلاح‌طلب یا هر گزایش فکری دیگر. چون گرایش برای من مساله نیست. خبرنگاری شغل مقدس و کار سختی است که شاید شئونات آنها از سوی برخی نهادها آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود و ما هم از این بابت شرمنده هستیم اما به هرحال می‌خواستم حس خودم را نسبت به کار بسیار خوب شما عرض کنم.

۸۵ تا ۹۰ درصد از برنامه‌هایمان محقق شده است

او در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از وعده‌هایی که در مدت وزارتش اعلام کرده، در این مدت عملی شده است، در این زمینه خاطرنشان کرد: وقتی کار را شروع کردم، یک برنامه اقدام در قالب حدود ۱۲۴ بند در سایت‌مان منتشر کردیم. اگر از من بپرسید که آقای اسماعیلی به چه میزان برنامه‌تان تحقق پیدا کرد، شاید شما بگویید من خودشیفته‌ام، اما باید بگویم حدود ۸۵ یا ۹۰ درصد از برنامه‌هایمان بدون اغراق محقق شده است.

وزیر ارشاد به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: در این برنامه اعلام کرده بودم که می‌خواهم مرجعیت فرهنگی ـ هنری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگردد یا درباره عدالت فرهنگی، مردمی‌سازی فرهنگی و هنری و اقتصاد فرهنگ و هنر صحبت کرده بودم. در همین حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر ما کار را ۱۴۰۰ شروع کردیم که سهم فرهنگ از بودجه کشور حدود یک درصد بود اما الان نزدیک به ۲.۹ درصد شده است و اتفاق مهمی است.

وقتی مسئولیت پذیرفته‌ایم پس باید کار کنیم

اسماعیلی در ادامه صحبت‌هایش درباره لزوم شفاف‌سازی برای رسانه‌ها، تاکید کرد: من وزیر شفافی هستم. گاهی دوستانم می‌گویند برخی حرف‌هایی که می‌زنید برای ما توقع ایجاد می‌شود. به عنوان مثال برای اولین بار گفتیم بر اساس تبصره ۹ بند «ه»، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی موظف هستند یک درصد از هزینه‌هایشان را به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص بدهند. گفتیم صف هم نکشند مقابل مراکز اقتصادی؛ ضمن این‌که گفتیم که ۵۰ درصدش را به صندوق هنر واریز می‌کنید و ما به طرح‌هایمان می‌دهیم و یک کارگروه هم گذاشتیم و بسیار شفاف آیین‌نامه‌اش را در دولت تصویب کردیم که مجلس شورای اسلامی یک اشکال جزیی گرفت و آن هم حل شد و کار شروع شده است. بله اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر به طرز شگفت‌انگیزی ۱۰ ـ ۲۰ برابر شده است. ما همه اینها را اعلام می‌کنیم. من هم قرار نیست تا ابدالدهر وزیر ارشاد باشم چون از دو دقیقه بعد خبری نداریم.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سفرهای شهرستانی و استانی‌اش اشاره کرد و گفت: من تاکنون بیش از ۱۰۰ سفر شهرستانی و استانی رفته‌ام و تقریبا تک تک جاهایی که دعوت شده‌ام حتما می‌روم. تمام پنج‌شنبه و جمعه‌ها همکاران عزیزم را اذیت کرده‌ام و با خودم به سفر برده‌ام. کار ما ساعت ندارد. من چهار صبح هم با همکارانم تماس می‌گیرم و کار می‌خواهم؛ چون معتقد هستم مثل یک ساعت شنی معکوس شده‌ای هستیم که وقت‌مان در حال تمام شدن است. این فلسفه‌ای است که ما بر اساس آن کار می‌کنیم. حالا تلفات هم دارد اما به هرحال سعی می‌کنیم درست کار کنیم. ما وقتی مسئولیت پذیرفته‌ایم پس باید بدانیم و کار کنیم.

تمرکز اصلی ما روی امنیت شغلی خبرنگاران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در پاسخ به پرسشی درباره حفظ امنیت شغلی خبرنگاران، بیان کرد: تمرکز اصلی ما الان روی امنیت شغلی خبرنگاران است که بتوانیم همه را شناسایی کنیم، کارت خبرنگاری و هویت شغلی به آنها بدهیم. همه دغدغه‌ام در بحث همین لایحه‌ جامع رسانه‌ای است که من و همکاران هشت ماه وقت روی آن صرف کردیم. فقط امنیت شغلی خبرنگاران مهم است و بقیه مسائل شاید خیلی برایم مهم نبوده است. آنجایی مهم است که خبرنگاران حس نکنند که اگر دبیر سرویس‌شان به آنها اخم کرد، از کار بیکار می‌شوند و رزق و روزی‌شان برهم می‌خورد. این‌ها برایمان خط قرمز است؛ یا این‌که به عنوان مثال فلان مقام مسوول از ما خوشش نیامد، باید به دنبال کار جدیدی برویم. می‌خواهم بگویم که همه اینها برایم مهم است و حتما پیگیر هستیم. درباره هدیه خبرنگاران هم باید بگویم سال گذشته این هدیه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال ۴۰۰ هزار تومان شد و ما خواهش کردیم پنج برابر شود؛ یعنی حدود دو میلیون تومان و به هر یک از خبرنگارانی که در سامانه ثبت هستند این هدایا تعلق بگیرد.

با آقای دکتر جبلی و دوستان‌شان به یک تفاهم رسیده‌ایم

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ی وضعیت شبکه نمایش خانگی و تعامل وزارت ارشاد با صداوسیما، هم توضیحاتی داد و گفت: من وقتی به ارشاد آمدم، آقای حسین انتظامی که از دوستان قدیمی بنده هستند و من به ایشان علاقه‌مند هستم، گفتند ما این کار را از مدتی قبل تعطیل کرده‌ایم. گاهی اوقات شنیده‌ام که برخی‌ها می‌گویند این (شبکه نمایش خانگی) را داد و رفت. این در حالی است که موضوع شبکه نمایش خانگی در ارشاد از اواخر دولت قبل تعطیل شده بود و حتی موسسه‌اش را در سازمان سینمایی منحل کرده بودند. من که آمدم با این موضوع درگیر بودم و حتی خدمت رهبر عزیز انقلاب هم نامه‌ای نوشتم و توضیح دادم. ایشان هم با لطف و بزرگواری که دارند جلسه‌ای را در دفترشان تشکیل دادند و ما حرف‌هایمان را زدیم و این مسیر تعاملی شروع شد و پیش رفت و امروز در شورای عالی ما به یک تقسیم کار رسیده‌ایم که در آن دو موضوع استثنا شد؛ یکی از آنها بحث سریال‌ها بود؛ آن‌هم به دلیل نوع کاری که سریال‌ها دارند. شورایی تشکیل شد که دو نفر از نماینده‌های ما هم در آنجا عضو هستند من اکنون عین ماده را می‌خوانم، مسئولیت تنظیم‌گری، صدور مجوز و نظارت بر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، تبلیغات، کتاب و بازی‌های رایانه‌ای و امثال آن در چارچوب وظایف و ماموریت‌های وزارت ارشاد قرار دارد و در حیطه صوت و تصویر برعهده آن وزارتخانه است که این کاملا روشن است. الان هم ما با آقای دکتر جبلی و دوستان‌شان به یک تفاهم مشترک رسیده‌ایم. حالا طبیعی است؛ یک حوزه واحد است که دو مدعی دارد. در برخی موارد هنوز دنبال شفاف‌سازی مرزها هستیم و قواعد کار با هم است.

بخاطر تخلف یک نفر، یک فیلم یا یک مجموعه نمایشی نباید آسیب ببیند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید به معاونان و مدیرانش برای تعامل بیشتر با رسانه‌ها و همچنین هنرمندان، در این زمینه تصریح کرد: به همه دوستان پیشکسوتی که به من مراجعه می‌کنند بارها می‌گویم که شما نماینده من هستید و هرجا مشکلی برایتان پیش آمد این شماره من است، حتما مساله را با ما در میان بگذارید. ما در حوزه خدمت‌گذاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هیچ مرزی را نداریم.

وی در ادامه همین بحث، درباره کمک به چهره‌های پیشکسوت هم گفت: ما حدود بالای ۱۰۰ فیلم در صف اکران و نمایش داریم. در دوره کرونا مدتی سینماها تعطیل شد و عقب افتادیم. من بارها اعلام کرده‌ام که به واسطه تخلف یک نفر، یک فیلم یا یک مجموعه نمایشی نباید آسیب ببیند. تهیه‌کننده‌ای که ۲۰ یا ۳۰ میلیارد تومان برای کارش هزینه کرده است چه گناهی دارد؛ به عنوان مثال فیلم «گشت ارشاد ۳» در حالی که مشکل داشت ما مجوزش را صادر کردیم. ما از این نمونه آثار زیاد داریم. الان هم برخی از فیلم‌ها به همین شکل هستند.

قانون و حجاب جزو خط قرمزهای ماست

محمدمهدی اسماعیلی سپس اظهار کرد: من شفاف هستم. از همان روز اولی که آمدم، گفتم قانون و حجاب که آن‌هم جزو قانون است، جزو خط قرمزهای ماست و خواهش کردم بارها حتی افرادی که دچار تخطی شده‌اند، برگردند. معتقدم هزاران هزار چهره فرهنگی و هنری نباید به‌خاطر کار چند نفر، زندگی و رزق و روزی‌شان دچار مشکل شود. فعالیت‌های موسیقایی هم در این مدت به ناگهان تعطیل شد. خب چه کسی ضرر کرد؟ نوروز سال گذشته، ۴۰۰ هزار نفر در کشورهای اطراف ایران برای اجراهای صحنه‌ای رفته بودند. امسال ما این فضا را مدیریت کردیم و یک میلیون نفر در همین کشورمان ایران در همین دوره به اجراهای صحنه‌ای رفتند و این چرخ چرخید. بنابراین من معتقد هستم در حوزه فرهنگ و هنر ما باید با حداقل کار سلبی روبه‌رو باشیم. شما فیلم را نگاه کنید. همین فیلم «فسیل». آخرین فیلم پرفروش یک سال و نیم قبل است که ۵۸ میلیارد تومان فروش رفته است. الان سینماتیکت را بزنید، بالای ۲۳۰ میلیارد تومان فروخته است. من نمی‌دانم رونق فرهنگ و هنر چیست. گاه می‌بینم دوستان نقدهای نادرست انجام می‌دهند، وگرنه نقد باعث رشد است.

روایت وزیر ارشاد از ماجرای «تفریق» مانی حقیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اکران نشدن برخی آثار سینمایی و پخش غیرقانونی فیلم «تفریق»، خاطرنشان کرد: از این آثار، برخی‌ها خودشان الان متقاضی اکران و نمایش نیستند. نکته بعدی اینکه دیشب ساعت یک آقای خزایی از لبنان به من پیامک دادند و گفتند این فیلم گویا منتشر شده و یک صدایی هم از بنده خدایی که مسئول کار بوده، فرستاد. این فیلم الان در اختیار ما نیست قبل از نمایش، بلکه در اختیار خود تهیه‌کننده است؛ یعنی اصلاً در اختیار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ نیست که منتشرش کنیم. الان با آن فناوری‌های نو، من هم بعضی وقت‌ها که می‌خواهم در سازمان سینمایی فیلمی را هماهنگ کنم و ببینم، باید اول با تهیه‌کننده هماهنگ کنم تا برای یک ساعت خاصی کدی را بدهند که بتوانیم آن را دو ـ سه ساعت تماشا کنیم. در هر صورت برنامه ما حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است. بله مواردی هست. من نمی‌خواهم انکار کنم اما تلاشمان این است که حداقل مشکل به خاطر برخی از عوامل به خود فیلم‌ها برگردد و سیاستمان هم همین بوده است.

اسماعیلی سپس اظهار کرد: در شبکه نمایش خانگی هم درست است که سریال‌ها در اختیار ما نیست، اما به هر حال مسئولیت کلان حوزه فرهنگ و هنر را ما سیاست‌گذاری و مدیریت می‌کنیم. خود صداوسیما، ساترا و همه عضو مجموعه‌ای هستند که مسئولیت همه با وزارت ارشاد است و آنجا تدابیر کلان حوزه نمایشی مشخص می‌شود. در آنجا هم تاکیدمان همین بوده است. مجموعه‌هایی هم که الان برخی بازیگرانشان در خارج از کشور تبدیل به اپوزیسیون ضدانقلاب شده‌اند اما کارهایشان در حال پخش است و منعی برای آن‌ها نداریم. حالا آن تدوین مجدد و اشکالاتی که وجود دارد، آن یک سیاست دیگر است.

علی‌رغم بی‌مهری‌ها تلاش کردیم جامعه هنری رنجیده نشود

وزیر ارشاد در پایان در پاسخ به پرسشی درباره احکام صادره برای هنرمندان، توضیح داد: این احکام صادره برای دستگاه قضایی است و با تشخیص قاضی صورت می‌گیرد. نه من که رئیس قوه قضاییه هم نمی‌تواند به قاضی بگوید چه حکمی صادر کند؛ اما ما پیگیری می‌کنیم. برخی از احکامی هم که قبلا صادر شده بود و حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود، دوستان پیگیری کردند. تلاش می‌کنیم که حداکثر همکاری را کنیم. علی‌رغم بی‌مهری‌هایی که برخی از چهره‌های هنری نسبت به مردم و آرمان‌های مردم داشتند، ما تلاش کردیم اتفاقی نیفتد که جامعه هنری رنجیده شود و تا حد امکان تلاش ما بر تخفیف کارها بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سید ضیاءالدین»؛ دُری درخشان که در آسمان فرهنگ و سینمای ایران «سرگشته» نبود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدضیاءالدین دری یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مردادماه سال ۹۷ به دیار باقی شتافت. اینک در آستانه نوروز هنرمندانی همچون: امیرعلی دانایی و شفیع آقامحمدیان از او برایمان گفتند.

به گزارش سینماپرس سید ضیاءالدین دری کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سال ۱۳۳۲ در محله نواب تهران دیده به جهان گشود و بعد از سال ها حضور مستمر در عرصه فرهنگ و هنر و تلاش برای ارتقا و رشد هنر این مرز و بوم ۲۶ مرداد سال جاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت؛ مرگ دری بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخل و خارج از کشور پیدا کرد و مردم و سینماگران او را به بهترین شکل ممکن تا سرای ابدی اش بدرقه کردند.

دری سال های سال به واسطه ساخت فیلم ها و سریال های مطرح و پرمخاطب در دل و جان مردم ریشه دوانده بود و قطعاً تا ده ها سال نام و یاد او هرگز در میان مردم، اهل هنر و هنرمندان از بین نخواهد رفت.

او دارای تحصیلات ناتمام در رشته‌ علوم ارتباطات بود. سید ضیاءالدین دری فعالیت هنری را با تلویزیون آغاز کرد. دری کارگردان سریال هایی در حوزه تاریخ معاصر است که از جمله آن ها می توان به سریال های محبوب «کیف انگلیسی» با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا و «کلاه پهلوی» اشاره کرد. «سردار سنجرخان» تازه‌ ترین پروژه این سینماگر فقید بود که توسط خود وی نگارش شده و قرار بود به زودی ساخته شود که دست اجل به دری مهلت انجام این کار را نداد.

هنرمندان مطرحی همچون: امیرعلی دانایی و شفیع آقامحمدیان در آستانه نوروز ۱۳۹۸ در فراق این کارگردان مطرح سینما، تلویزیون کشور با سینماپرس گفتگو کردند و از او برایمان گفتند که در ادامه بازنشر آن را ملاحظه خواهید فرمودید:

امیرعلی دانایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز شخصیت زنده یاد سیدضیاءالدین دری مهربانی و خوش قلب بودن ایشان بود اظهار داشت: من برای ایشان حدود ۵ هزار پلان بازی کردم؛ علاوه بر ساخت اثر من همواره در کنار ایشان بودم و با ایشان صحبت می کردم و با هم مراوده داشتیم اما حتی یک بار به خاطر نمی آورم که ایشان صدای شان را بلند کرده باشند، به شخصی توهین کرده باشند و یا دل کسی را شکسته باشند.

وی ادامه داد: زنده یاد دری انسانی بسیار شریف و دوست داشتنی بود و الفبای هنر بازیگری را به من یاد داد و به همین دلیل برای من نه تنها یک فیلمساز که یک استاد و یک پدر سینمایی محسوب می شود.

این سینماگر جوان تأکید کرد: ایشان تمام فنون سینما را به من آموختند و به من اعتماد به نفس می دادند؛ همه این ها باعث شد تا من در اثر ایشان توأم با آرامش کار کنم. زنده یاد دری با دقت و وسواس بسیار زیادی کارشان را انجام می دادند و هنرمندی صاحب سبک و مولف بودند که قطعاً آثارشان تا دهه ها بعد همچنان می تواند در آسمان هنر کشور بدرخشد. آثار ماندگار زنده یاد دری به خصوص آثاری که برای تلویزیون تولید کردند هرگز از یاد مردم نخواهد رفت و من بسیار متأسفم که ایشان طی سال های آخر حیات شان برخلاف میل باطنی شان نتوانستند اثری تولید کنند.

دانایی در خاتمه گفتگویش با سینماپرس یادآور شد: «پهلوان خشمگین» اثری بود که زنده یاد دری مدت ها در پی تولید آن بودند اما مسئولان از تولید این اثر حمایتی نکردند و متأسفانه این اثر که سناریوی فوق العاده ای هم داشت به تولید نرسید و من امیدوارم که حداقل اینک پس از درگذشت شان به یاد زنده یاد دری این اثر که فیلمنامه ای درخشان دارد تولید شود.

شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز با بیان اینکه درگذشت زنده یاد دری ضایعه ای جبران ناپذیر برای سینما و تلویزیون کشور بود اظهار داشت: ما در سینما و تلویزیون کشورمان مگر چند فیلمساز بزرگ، متعهد، ولایی و دغدغه مند مانند زنده یاد دری داریم؟ زنده یاد دری یکی از نوابغ سینما و تلویزیون ایران بود که آثار ماندگارش در رابطه با تاریخ معاصر کشور هرگز از یادها نخواهد رفت.

وی ادامه داد: سینمای ما یک سینماگر سیاسی داشت که آن هم زنده یاد دری بود! بنده به جرأت می گویم طی ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد سینما و تلویزیون کشور چنین فیلمساز اندیشمند، خلاق، متبحر، کارشناس و سینماشناس که بتواند نگاه سیاسی درست خود را در قالب فیلم و سینما تلفیق کند نداشته ایم. زنده یاد دری نگاهی بسیار عمیق و درست به سیاست داشت و تسلط جدی اش بر تاریخ و سیاست همیشه مثال زدنی بود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ایشان هرگز به صورت باری به هر جهت کار نمی کردند. تمام تلاش زنده یاد دری این بود که اثری ماندگار خلق کند و آن اثر را برای ملت ایران به یادگار بگذارد که خوشبختانه در این مسیر موفق هم شد چرا که آثار ایشان تا سال های متمادی بر تارک فرهنگ و هنر این کشور خواهد درخشید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«منوچهر اسلامی» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منوچهر اسلامی موسیقیدان و آهنگساز درگذشت.

به گزارش سینماپرس، امید حاجیلی (خواننده پاپ) ساعاتی پیش خبر داد که منوچهر اسلامی (موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده ترومپت) درسن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

منوچهر اسلامی ۳ اردیبهشت ۱۳۲۰ در تهران متولد شد.

او از سال ۱۳۴۱ کار حرفه‌ای خود را به عنوان نوازنده ترومپت و ساکسوفون آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۴۵ به اجرای موسیقی مشغول بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه سینما» رمز تداوم «فتنه» را خواند/شاه‌نشینان برای «جشنواره‌های فجر» رسما شاخ و شانه کشیدند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خانه سینما در روزهای اخیر نسبت به سبک و سیاق چندماه اخیر و شاخ و شانه کشی خود تجدید نظر کرده و شیب نسبتا تندی را برای وارد شدن به مرحله رویارویی برگزیده است. شیبی که حالا به بهانه احکام قضایی صادر شده، قبلیه حاکم بر این مجموعه را محیا ساخته تا با ادبیاتی توهین آمیز به تهدید حاکمیت فرهنگی کشور روی آوردند.

به گزارش سینماپرس، در این بیانیه تهدیدآمیز که به بهانه صدور حکم قضایی برای «سعید روستایی» به عنوان یکی از شرکا و مالکان فیلم «برادران لیلا» تنظیم شده، آمده است:

ظاهرا مسابقه صدور احکام توهین آمیز که همزمان وهن خود قوه قضاییه است وارد مرحله جدیدتری شده است. دانستن اینکه در پشت صحنه این احکام چه می‌گذرد مستلزم داشتن اطلاعات بیشتری است که فعلا از عهده ما برنمی‌آید ولی اینکه در خصوص همکارانمان چنین احکامی صادر می‌شود برایمان مهم است.

خطاب به مسئولین مرتبط اعلام می‌کنیم اگر گمان می‌کنید با صدور چنین احکام تحقیرآمیزی به حل مشکلات، نزدیک شدن دل‌ها، ایجاد نشاط و امید و تقویت امنیت ملی کمک می‌کنید این گوی و این میدان، تا بحال موفق نبودید و از این پس هم همینطور خواهد بود. ضمن آنکه رویدادهای مورد علاقه‌تان هم درپیش است و جامعه هنری کشور هم هوشمندانه نظاره گر و فعال خواهند بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درصدد هستیم به کارهای موزه‌ای و گنجینه‌ای حوزه هنری اضافه کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سرپرست مرکز تجسمی حوزه هنری بیان کرد گنجینه حوزه هنری در حال پالایش است و به روز می‌شود و در حال پیگیری هستیم تا آثار گنجینه در فضایی به صورت دائمی به نمایش درآید و برای مردم در دسترس باشد.

به گزارش سینماپرس، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز تجسمی حوزه هنری در گفتگو با مهر درباره عملکرد جدید مرکز تجسمی حوزه هنری در مورد واکنش سریع نسبت به وقایع و حوادث و اینکه آیا با رفتن مسعود شجاعی طباطبایی این نوع کارها تعطیل شده‌اند یا خیر، بیان کرد: ما در اداره‌کل تجسمی حوزه هنری، یکسری تولیدات موزه‌ای و گنجینه‌ای داریم که حوزه هنری همچنان روی آن تولیدات مصر است و هنرمندان در حال انجام آن هستند و همزمان در کنار آن، رویدادها و برنامه‌های واکنش سریع را نیز داریم؛ به ویژه در بخش پوستر و کاریکاتور و کارتون که سرعت بیشتری در خلق اثر دارد. بنابراین مطمئناً بخش واکنش سریع با رفتن آقای شجاعی طباطبایی تعطیل نشده و همچنان کار خود را انجام می‌دهد مثل نمایشگاه «جدال نار با نور» که در واکنش به توهین به قرآن کریم برگزار شد.

وی افزود: آقای سیدمسعود شجاعی طباطبایی در بخش هنرهای تجسمی بین‌الملل حوزه هنری که در قم مستقر شده است، همچنان با حوزه هنری در ارتباط هستند و این نوع فعالیت‌ها را که مربوط به کارتون و کاریکاتور است، او ادامه می‌دهد.

زرویی نصرآباد در توضیح رویکردهای مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: در مرکز تجسمی حوزه هنری درصدد هستیم به کارهای موزه‌ای و گنجینه‌ای حوزه هنری اضافه کنیم که در نقاشی، حجم و خوشنویسی که کمتر به آنها پرداخته شده، اولویت داریم و در حال رایزنی با استادان بزرگ هستیم تا تولید اثر شکل بگیرد. همچنین، گنجینه حوزه هنری نیز در حال پالایش است و به روز خواهد شد و در حال پیگیری هستیم تا اینها در فضایی به صورت دائمی به نمایش درآیند و فضایی در دسترس باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا درصدد هستید تا به چرخه اقتصادی آثار تولید شده در حوزه هنری نیز توجه شود، توضیح داد: بله حتماً، در مؤسسه «نام» رویکردی را پیش گرفتیم تا بازاریابی، بازار پردازی و بازار سازی برای هنرمندان صورت دهیم. مؤسسه «نام» در اصل برای همین منظور تشکیل شده که هم فروش آثار هنری و هم تولیدات محصولی که از آثار مشتق می‌شود، شکل بگیرد. فروشگاه‌های آثار هنری نیز در تهران با نام «نام هنر» شروع کردیم و افتتاح می‌شود در استان‌ها نیز راه اندازی خواهد شد. این فروشگاه‌ها نه تنها برای هنرمندان حوزه هنری بلکه برای همه هنرمندان هنرهای تجسمی است و نگاه ما، هنر را به خانه و خانواده رساندن و در واقع کاربردی کردن هنر است و هر هنرمندی در این دایره قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز تجسمی حوزه هنری در پاسخ به پرسش مهر درباره اینکه خروجی فعالیت هنرمندانی که در آتلیه حوزه هنری مشغول فعالیت هستند، چیست و اثر هنری تولیدی در کجا جانمایی می‌شود؟ گفت: حوزه هنری فضایی برای هنرمندان تدارک دیده است تا کارهایشان را انجام دهند، حال چه انجام سفارش باشد چه برگزاری دوره آموزش هنری باشد اما در طول سال نیز آثاری را به صورت موظفی و بر اساس سطح‌بندی برای حوزه هنری خلق می‌کنند. سعی ما بر این است که فضایی برای هنرمندان فراهم کنیم تا آسوده و آرام باشند و حداقل در زندگی روزمره فارغ از مشکلات باشند تا به خلق اثر بپردازند و دغدغه‌هایی که دارند به پایین‌ترین سطح برسانیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به مطلوب هنرمندان، فضایی برای فروش آثار هنری شأن در نظر بگیریم یا اگر تولید محصول از آثارشان صورت می‌گیرد به آنها به صورت حق‌التالیف، درصدی به آنها پرداخت می‌شود. همچنین برخی لوازم کار نیز در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد که جز مواردی است که از قبل بوده و در دوره جدید نیز این مورد با قوت بیشتری نیز پیگیری خواهد شد.

زرویی نصرآباد در پایان درباره اکران بین‌المللی آثار هنری از سوی حوزه هنری نیز گفت: صد در صد چنین اکران‌هایی که از سوی حوزه هنری در کشورهای لبنان و سوریه انجام شده است، ادامه خواهد داشت، همچنین سه بخش کارگاه‌ها، نمایش و فروش آثار هنری نیز در منطقه خاورمیانه به صورت جدی در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که این اتفاق در اروپا و آمریکای جنوبی هم محقق شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزارت ارشاد به شرکت پست بدهی دارد و هنوز موفق به پراخت آن نشده/انتظار داریم که شرکت پست خدماتش برای ناشرها را متوقف نکند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت پست پرداخت می‌شود، از این شرکت خواست تا خدماتش برای ناشران را متوقف نکند.

به گزارش سینماپرس، تاپین یا پست کتاب، سامانه‌ای است که توسط خانه کتاب و ادبیات ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست ایران راه‌اندازی شده و هدف آن صرفه‌جویی در هزینه‌های پستی ناشران و خریداران کتاب است. این پلتفرم تمام امکانات یک دفتر پستی را به صورت مجازی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و بر اساس تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت پست ایران، فعالیت آن منحصرا به ارسال کتاب اختصاص داده شده است. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخصیص بخشی از یارانه کتاب به این سامانه پستی، حمایت خود را از صنعت نشر و خوانندگان کتاب بیش از پیش نشان داده است.

سامانه تاپین کتاب از ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ قطع است و ناشران و مردم نمی‌توانند از این سامانه استفاده کنند. در نتیجه هزینه ارسال و دریافت کتاب بالا می‌رود. ابتدا اعلام شد، در این سامانه مشکلی به وجود آمده است، اما در پیامی که ۲۳ مرداد در سامانه برای ناشران منتشر شد، مساله اصلی پرداخت نشدن هزینه‌های پست از طرف خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام شده است.

در متن این پیغام که توسط ناشران در فضای مجازی منتشر شد، نوشته شده است: با سلام و احترام و ضمن عرض پوزش و عذرخواهی به استحضار می‌رسانیم که با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر، متاسفانه اعتبار مالی لازم برای ادامه فعالیت سامانه پست کتاب هنوز تامین نشده است. این مساله موجب تاخیر پرداخت هزینه‌های خدمات پستی به شرکت ملی پست شده‌است.

امیدواریم با همکاری و پشتکار مسئولان و عوامل مرتبط بتوانیم در اسرع وقت فعالیت سامانه را به روال عادی برگردانیم. پیشاپیش از صبر و همکاری شما سپاسگزاریم.

شرکت پست به تعامل با وزارت فرهنگ ادامه بدهد

یاسر احمدوند درباره روندی که در ارائه خدمات پست شکل گرفته است، به ایرنا توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت پست بدهی دارد و هنوز موفق به پراخت آن نشده است. امیدواریم در روزهای آینده با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکل حل شود. انتظار داریم که شرکت پست خدماتش برای ناشرها را متوقف نکند، حتما همه تعهدات که به شرکت پست وجود دارد، پرداخت می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه همکاری این وزارتخانه با شرکت پست، ادامه داد: باید توجه داشت خدمات پست فقط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نمی‌شود، بلکه این خدمات به ناشران و مردم ارائه می‌شود. خوب است که شرکت پست که همیشه در مقاطع مختلف با حوزه کتاب و فرهنگ همراه بوده و تعامل و ارتباط خوبی داشته است این ارتباط را ادامه بدهد.

زمانی که شرکت پست این امکانات را برای ناشران در نظر گرفت، هزینه ارسال کتاب با تاپین تقریبا یک دهم هزینه امروز بوده است. می‌توان گفت هزینه ارسال بسته‌های کوچک کتاب در طول چند سال از دو هزار تومان به ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان رسیده است و اگر شرکت پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری نکند، این هزینه به ۳۳ هزار تومان خواهد رسید.

به گفته احمدوند شرکت پست باید هزینه‌هایش را از محل فعالیتش پرداخت کند. هر سال هم مذاکراتی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پست انجام می‌شود تا حداقل قیمت برای ارسال مرسولات کتاب در نظر گرفته شود. همیشه شرکت پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی داشته است اما این شرکت برای ارائه خدمات هزینه‌های بالایی دارد و باید مشکلات، کمبودها و نیازهای آن شرکت درنظر گرفته شود.

معاون امرو فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم در مذاکرات با شرکت پست به عددی برسیم که مورد توافق و رضایت باشد و ناشران بتوانند از آن استفاده کنند.

مذاکرات و همکاری میان شرکت پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقداماتی نیستند که به راحتی متزلزل شوند. پس شاید سزاوارتر باشد تا امکاناتی که برای مردم و ناشران در نظر گرفته می‌شود، با دیر یا زود شدن پرداخت‌ها قطع نشود تا در روند فعالیت صنعت نشر تغییری ایجاد نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رادیو به سراغ آزادگان سرافراز می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است، شبکه های مختلف رادیویی برای بزرگداشت این روز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده اند.

به گزارش سینماپرس، شبکه های مختلف رادیویی، با هدف گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برنامه های متنوعی را تقدیم شنوندگان می کنند.

خاطرات معاون صدا از سالهای جنگ در رادیو ایران

«مستند ایران» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی از آزادگان دفاع مقدس گفت و گو می کند.

«پلاک هشت» روز چهارشنبه، ویژه بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پخش می شود.

«باغ هنر» نیز در بخشی از برنامه به موضوع بازگشت آزادگان و بررسی آثار هنری کار شده در این حوزه می پردازد.

«راه شب» پنج شنبه بامداد با موضوع بازگشت ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به روی آنتن می رود.

«سلام صبح بخیر» نیز به این مناسبت تاریخی می پردازد.

رادیو فرهنگ و خاطرات سیدالاسرا شهید خلبان حسین لشگری

برنامه «سرزمین من» با موضوع آزادگان، آزادگی و ‌نگاهی به رویدادهای تاریخی روی آنتن رادیو فرهنگ می رود. با چند تن از آزادگان و خاطرات آنان در دوران اسارت گفت وگو می شود، بررسی نقش آزادگان در سازندگی دوران پس از اسارت نیز موضوعی دیگر از بخش های این برنامه است.

برنامه «خیابان فرهنگ» نیز در بخش تعاملی برنامه به سالروز بازگشت آزادگان به میهن می پردازد.

«مستند فرهنگ» با موضوع مستندی از ورود آزادگان به کشور، روی آنتن می رود که مروری کوتاه به دوران دفاع مقدس و اولین دوره بازگشت آزادگان سرافراز به کشور است. این برنامه در طول هفته مروری بر زندگی و خاطرات سیدالاسرا شهید خلبان حسین لشگری و آزاده سرافراز محمد باقر رنجبر اهل بوشهر که ۸ سال و ۵ ماه و۲۶ روزدر بند اسارت رژیم بعثی عراق بوده داشته است.

دربرنامه های مجله محور شبکه همچون «ققنوس» و «هفت اقلیم» به موضوعاتی چون ادبیات و شعر مقاومت با محور آزادگان و آثار سینمایی مرتبط با این حوزه پرداخته می شود.

رادیو گفت و گو و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، «گفتگوی فرهنگی» با موضوع گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان، پخش می شود.

«بدون خط خوردگی» نیز با موضوع آزادگان نماد ایستادگی و مقاومت، شنیده می شود.

رادیو پیام با «مردان سرزمین آفتاب»

«مردان سرزمین آفتاب» با گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از این شبکه رادیویی شنیده می شود.

رادیو تهران در گفت وگو با آزادگان قهرمان

«شهر آفتاب» رادیو تهران به مناسبت این روز با آزادگان قهرمان گفت وگو خواهد شد با ما از آغاز صبح همراه شوید. برنامه «رادیو اکتیو» رادیو تهران با توجه به این موضوع و اهمیت آن در این روز به روایت بازگشت اسرا به ایران می پردازد مخاطبان می توانند این برنامه را ساعت ۲۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوند.

رادیو صبا و تلاش برای اعلام اسامی اسرا

مستند «ماجرا» با نگاهی تازه به گرامیداشت روز آزادگان می پردازد. این مستند تلاش می کند جویای این شود که برای آزادی این اسرا چه تلاش هایی شده است؟ و یا این که آیا می توان لیستی از اسامی آنها پیدا کرد؟

گفتگو با خانواده آزاده ای که سال ها خانواده او فکر می کردند رزمنده آنها شهید شده است از بخش های جالب این برنامه است.

رادیو سلامت و صبر کادر درمان

این شبکه رادیویی، سه برنامه «سپیدجامگان»، «یاد یاران» و «زخم های ناشمرده» را در روزهای ۲۵ و ۲۶مرداد ماه روی آنتن می برد. موضوع این برنامه ها یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس به خصوص اراده و صبر آزادگان برای و ارمغان آن برای نسل جوان امروزی و زندگی نامه تنی چند از آزادگان پزشک و کادر درمان است.

رادیو جوان و بیان عزم و اراده آزادگان

این شبکه رادیویی در برنامه های «جوونی مجاز»، «امروز و فردا» و «هفتگ» به شناخت نقش و اهمیت آزادگان در جامعه خواهد پرداخت. بازگو کردن داستان‌هایشان و شنیدن شجاعت و تلاش‌هایی که برای زندگی مستقل خود کرده‌اند، ما را به تأمل در مشکلاتی که در مسیر بازگشت به زندگی عادی پیش روی آن‌ها بوده است، می‌اندازد.

در این برنامه ها مروری بر دوران غم انگیز و مبارزه‌های دلاورانه آزادگان خواهیم داشت. در این برنامه‌ها، شاهد شرحی دقیق از راه‌هایی که آزادگان برای بازگشت به زندگی عادی خود به کار بردند خواهیم بود. همچنین، به تجلیل از شجاعت و استقامت آن‌ها پرداخته و به نقش آن‌ها در ساختن امید و امنیت در جامعه اشاره خواهیم کرد.

رادیو ورزش و قهرمانی در اسارت

برنامه «صبح ورزش» به موضوع بازگشت آزادگان می پردازد. ۲ برنامه مستند ۳۰ دقیقه ای با عنوان «قهرمانی در اسارت» و یک برنامه «به اضافه ورزش» با موضوع بازگشت آزادگان در روز ۲۶ پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خیلی از همکاران باسابقه ما ‌سال‌هاست که بیکار هستند فقط به دلیل اینکه کارها محدود شده‌اند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون با تسلیت به خانواده‌هایی که در حمله تروریستی شاهچراغ عزیز از دست داده‌اند، با آنها ابراز همدردی کرد. این بازیگر در واکنش به این جنایت گفت: غم‌انگیز است و باعث تاسف. امیدوارم دیگر شاهد این حملات دردناک نباشیم.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا پگاه در گفت‌وگویی با ایسنا در واکنش به حمله تروریستی به شاهچراغ ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این حادثه دردناک، اظهار می‌کند: به نوبه خودم تسلیت می‌گویم به مردم ایران، شیرازی‌های عزیز و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند؛ آنهایی که آسیب دیده‌اند چه جانی و چه روحی، چه آنها که آنجا حضور داشتند و چه خانواده‌هایشان. بسیار بابت این اتفاق متاسفم و امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم چون بسیار غم‌انگیز است و مایه تاسف.

پگاه به صحبت‌هایش چنین ادامه می‌دهد: طی این مدت شرایط سیاسی و اقتصادی تحت فشار بوده و وقتی هم این اتفاقات بیفتد، دیگر هیچ. سوال اینجاست که چرا باز هم شاهچراغ؟ البته این پرسش را باید تروریست‌ها پاسخ بدهند. نمی‌دانم دلیلشان چیست که آنجا را هدف قرار می‌دهند. اکنون امیدوارم آنهایی که در این حادثه آسیب روحی دیده‌اند، هرچه زودتر حالشان خوب شود. شرایط سختی است.

واکنش حمیدرضا پگاه به جنایت شاه‌چراغ: غم‌انگیز است و باعث تاسف!
حمیدرضا پگاه در سریال «خانه امن»

باید بیشتر درباره بیکاری‌ها صحبت کنیم

بازیگر سریال‌های «تفنگ سرپر»، «خانه امن»، «آوای باران»، «آخرین گناه» و «گیله‌وا» در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره کارهای جدید و دلیل حضور کمرنگش در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، توضیح می‌دهد: باید بیشتر درباره بیکاری‌ها صحبت کنیم تا کارهای جدید. من دو سال است که عملاً بیکارم؛ البته در این مدت پیشنهادهایی داشتم و دعوت به کار شده‌ام اما پیشنهادها اصلاً خوب نبوده و خودم قبول نکردم. به حدی تولیدات کم شده و سلیقه‌های محدود کار می‌کنند که خیلی از کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و بازیگران به‌نام و باسابقه، مدت‌هاست که بیکار شده‌اند.

او خاطرنشان می‌کند: مردم عزیز همیشه به من لطف داشتند اما واقعاً نمی‌توانم کاری را قبول کنم که خوب نباشد. در شبکه نمایش خانگی هم در این مدت پیشنهاد خاصی نداشتم که بخواهم به آن فکر کنم.

تنوع سلیقه‌ها را در تولیدات تلویزیون لحاظ کنیم

پگاه در پی همین صحبت‌ها در پاسخ به اینکه آیا صحبتی دارید در این زمینه که به گوش مسئولان صداوسیما برسد؟ عنوان می‌کند: مسئولان صداوسیما قطعاً خودشان کیفیت کارها را می‌بینند و تشخیص می‌دهند که کارها خوب نیستند. امیدواریم که این موضوع حل شود. برای اینکه کیفیت‌ها بالا برود به نظرم دو فاکتور اصلی وجود دارد؛ یکی تنوع سلیقه‌هاست؛ اینکه تولیدات محدود به یکسری کارهای خاص نباشند و دوم فراهم کردن شرایط اقتصادی که اگر این دو رعایت شود کارهای خوب و درجه یکی ساخته خواهد شد. از طرفی هم همه سلیقه‌ها را تامین می‌کنند. خیلی از همکاران باسابقه ما ‌سال‌هاست که بیکار هستند فقط به دلیل اینکه کارها محدود شده‌اند.

او درباره تولیدات سفارشی صداوسیما هم بیان می‌کند: کارهای سفارشی هم اگر خوب باشند بد نیست. چه اشکالی دارد؛ ولی مشکل اینجاست که کارِ خوب کم شده است.

برنامه‌های شبکه نمایش خانگی با سلیقه مردم هم‌خوانی دارد

این بازیگر در پاسخ به پرسشی درباره مقایسه فضای شبکه نمایش خانگی با تلویزیون هم می‌گوید: در شبکه نمایش خانگی به دلیل اینکه فضا بازتر است و شرایط اقتصادی نسبتا بهتری دارد، کارهای بهتری هم ساخته می‌شود که مخاطب دارند و دو فاکتوری که اشاره کردم در شبکه نمایش خانگی تا حدودی رعایت می‌شود؛ بنابراین کارهای قابل قبول‌تری نسبت به تلویزیون ساخته و پخش می‌شود که با سلیقه مخاطبان همخوانی دارند.

حمیدرضا پگاه در پایان درباره اینکه در زمینه اجرا پیشنهادی برای تلویزیون نداشته هم اظهار می‌کند: سال گذشته یکی دو پیشنهاد برای اجرا داشتم که شرایط فراهم نبود و قسمت نشد همکاری کنم. اکنون فقط آرزو می‌کنم شرایط بهتری برای مردم کشورم مهیا شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / آنونس فیلم سینمایی «بعد از رفتن» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : آنونس فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی و با بازی صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، عرفان ناصری، خسرو احمدی و الهه افشاری منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیشتر مسائل ساخت «هتل دیدار» حل شده است/این هتل با ۲۴ طبقه در کنار پارک آب و آتش تهران ساخته می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد گفت: بیشتر مسائل ساخت «هتل دیدار» حل شده است و این هتل بین‌المللی ۵ ستاره با ۲۴ طبقه در کنار پارک آب و آتش تهران ساخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نوسازی عباس‌آباد روز دوشنبه – ۲۵ مرداد- در نشست خبری در پاسخ به سوال ایرنا درباره ساخت هتل دیدار در این مجموعه گفت: این طرح از سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی و عملیاتی شده است، طبق اسناد بالادستی باید هتلی در مجموعه اراضی عباس آباد ساخته شود، لذا بخشی از زمین را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری و شرکت نوسازی عباس آباد بخش خصوصی دعوت شد، تا این هتل با حدود ۲۴ طبقه ساخته شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد توضیح داد: این هتل در همجواری پارک آب و آتش در حال ساخت است ولی مراحل انجام به دلیل موضوعات معماری در مقطعی متوقف شده بود، اما در ۲ سال گذشته بیشتر مسائل آن حل شد و برخی از این مسائل هم باقی ماند که از سوی شهردار تهران (علیرضا زاکانی) دستورات لازم داده شده که در حال رفع شدن است که به زودی هم رفع خواهد شد.

حجازی تصریح کرد: طرح هتل دیدار از برنامه‌های مجموعه عباس آباد حذف نشده و هرگز هم متوقف نشده است، این هتل باید ساخته شود، اگر این بخش خصوصی نتواند و انجام نشود، مجری تغییر خواهد کرد و کار ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا شهریورماه وضعیت روند ساخت هتل دیدار، زمانبندی رفع قانونی موانع اخیر و همچنین زمان بندی پایان طرح و بهره برداری از این هتل نحوه و تداوم همکاری با مجری طرح (بخش خصوصی) به صورت کامل مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد درباره خروج هتل دیدار از طرح جامع شهری گفت: این به معنای کنار گذاشتن طرح نیست، این هتل در مجموعه اراضی عباس آباد وجود دارد، اما به دلیل مشکلات معماری و فنی و سخت گیری هایی که مانع میشد از طرح جامع شهری خارج شد تا روند ساخت آن تسهیل شود، این موضوع بعد از پیگیری ها پس از ۱۰ سال به نتیجه رسید.

هتل دیدار هتلی ۵ ستاره از طرح های در حال احداث اکو پارک عباس آباد است، کاربری اقامتی در عین حال خدماتی و تجاری در ۲۴ طبقه روی زمین و ۸ طبقه زیر زمین است تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد، زیربنای کلی این فضای اقامتی ۱۶۰هزار مترمربع و پارکینگ آن در چهار طبقه ظرفیت ۱۵۲۰ خودرو داررد.

ایجاد «باغ توشه» برای نمایش صنایع‌دستی/ هلدینگ صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود

حجازی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه اراضی عباس آباد در حوزه صنایع دستی نیز گفت: در جلسه ای که هفته صنایع دستی امسال با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (مریم جلالی) داشتیم، توافق کردیم که بخشی از زمین‌های عباس آباد با عنوان باغ توشه جانمایی شود، این باغ فضایی برای معرفی و نمایش صنایع دستی ایران طراحی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد خاطرنشان کرد: قرار شد که هلدینگ صنایع دستی در سطح حاکمیت با همکاری و همراهی اراضی عباس‌آباد به نمایندگی از شهرداری تهران و معاون صنایع دستی به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی و همچنین بخش خصوصی که شامل کنسرسیوم در این هلدینگ خواهند بود، پس از اجماع تاسیس، آن قطعه زمین را تحت عنون باغ توشه در اختیار هلدینگ قرار دهیم تا صنایع‌دستی در بخش های مختلف آن شامل شهرک دانشگاه، بازار و فروشگاه راه اندازی و فعال شود.

اراضی عباس‌آباد هاب گردشگری پایتخت / تمرکز بر گردشگری خانواده محور

حجازی گفت: در بخش سرمایه گذاری و اقتصاد گردشگری، برنامه های جدی داریم. در چارچوب برنامه های کلان شهری برای ارائه خدمات خوب به شهروندان تهرانی و گردشگران در چارچوب «گردشگری یکپارچه» برنامه ریزی و نقش‌آفرینی می کنیم.

وی با بیان اینکه اراضی عباس آباد قطب گردشگری پایتخت خواهد شد، افزود: به زودی ایستگاه گردشگری در مجموعه اراضی عباس آباد دایر می شود و در این ایستگاه، بسته ها و هدایای گردشگری به بازدیدکنندگان داده می شود که سطح آگاهی مردم و گردشگران داخلی را نسبت به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری پایتخت افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: زیرساخت مجموعه، فرهنگی است؛ برنامه‌های ما در سطوح شهری و ملی است، از طرفی پیوست های ملی و بین المللی هم دارد. با تمرکز بر اقتصاد گردشگری بر توسعه فضای گردشگری خانواده محور تمرکز کردیم.

وی به همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: راه اندازی و توسعه خانه های خلاق و نوآوری در مجموعه اراضی عباس آباد در دستور کار قرار دارد و در زمینه توسعه فناوری و هوشمندسازی تفاهم کردیم.

پیش از نشست خبری با مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، خبرنگاران و عکاسان حوزه شهری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سه طرح اجرایی پارکینگ طبقاتی فرهنگ، خانه موسیقی و تصفیه خانه دریاچه هنر در این مجموعه بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت و اجرای این طرح ها قرار گرفتند.

مشاهده خبر از سایت منبع