X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

۸ نکته که هر بازیگر باید بداند

۱٫حرفه‌تان را بیاموزید: خیلی‌هافکر میکنند بازیگری آسان است. مانند هر فرم هنری دیگری، بازیگری یک حرفه است و باید در آن مهارت یافت. به کلاس‌های بازیگری بروید و کار بازیگران دیگر را ببینید و برای مهارت پیدا کردند را در این حرفه وقت بگذارید. چند تایی از بازیگر درجه یک هستند که با مربیان بازیگری کار می‌کنند چون می‌خواهند درجه یک باقی بمانند. یادتان باشد که قرار نیست بدون کمک دیگران، همه چیز را بدانید.

۲٫هیچ‌وقت دیر نکنید: شاید این امر خیلی آشکار به نظر برسد اما صدها، اگر نگوییم هزارها، بازیگر را سراغ داریم که اصلا نمی‌توانند زمان را درک کنند. جلسات انتخاب بازیگر معمولا چند دقیقه بیشتر طول نمیکشند و تعمدا در ساعات عجیبی برگزارمی‌شوند که ممکن است به ذهن کسی هم خطور نکند. در چنین جلساتی دیر نکنید و هنگام برگزاری آنها صبور باشید.

۳٫دیالوگ‌های‌تان را حفظ باشید: این هم ممکن است به نظرتان مته به خشخاش گذاشتن باشد اما خیلی از بازیگران مقداری از دیالوگ‌های‌شان را حفظ و سعی می‌کنند به این دیالوگ‌ها پروبال بدهند ولی به شکل ناجوری در این کار شکست می‌خورند. وقت بگذارید و دیالوگ‌های‌تان را آماده کنید. نه تنها چیزی را که قرار است بگویید حفظ کنید بلکه چه گونه گفتن آن را نیز تمرین کنید.

۴٫دیالوگ‌های‌تان را بازنویسی نکنید: هیچ‌وقت و هرگز چیزی بیش‌تر از آنچه در فیلمنامه آمده به زبان نیاورید. این کار نویسنده رامی‌رنجاند. اگر دوست دارید دیالوگ‌های‌تان را خودتان بنویسید، بروید نویسنده شوید.

۵٫ گوش کنید، گوش کنید، گوش کنید: به این دلیل سه بار این جمله را آوردیم چون امیدواریم گوش کنید. به آنچه به شما گفته میشود گوش کنید. گاهی بازی‌گردان یا نویسنده و یا کارگردان، پیش از شروع جلسه انتخاب بازیگر، چیزی را برای راهنمایی به شما می‌گویند یا هنگام برگزاری این جلسه و در مورد دیالوگ به خصوصی نکته‌ای را به شما گوشزد می‌کنند. به آنچه به شما میگویند گوش بدهید و بخواهید زمانی را که لازم است تا آن نکته را در درون بپرورید، در اختیارتان قرار دهند.

۶٫مطمئن شوید عکس شما دقیق است: گاهی عکس‌هایی که برای معرفی خودتان ارائه می‌کنید، شما را به عنوان یک بازیگر نشان می‌دهند. یقین پیدا کنید عکس یا عکس‌هایی که این طرف و آن طرف و دست مسئولان انتخاب بازیگران می‌دهید، هرآنچه را که اکنون هستید نشان دهند.اگر چاق شده‌آید؛ موهای‌تان را کوتاه کرده اید؛ چند سالی پیرتر شده‌اید؛ مطمئن باشید که عکس‌های‌تان این چیزها را دقیقا نشان بدهند. عکس‌های شما قرار نیست مجوزی برای دادن یک نقش به شما باشند و یقینا شما هم انتظار ندارید دیگران ندانند قیافه‌تان چقدر تغییر کرده است.

۷٫تفسیر کردن: برخی از بازیگران صادقانه متنی را که دست‌شان داده‌اند روخوانی می‌‌کنند. آنها به این ترتیب عملا خود را به یک شخصیت تبدیل می‌کنند. وقتی متنی را می‌خواید و آن را براساس میل شخصی‌تان تفسیر میکنید، نه تنها هر نوع ناآرامی و تنش را از خود دور کرده‌اید، بلکه به تصمیم‌گیرندگان نشان داده‌اید که باید روی شما حساب کنند چون آن نقش را با شور و حرارتی واقعی بازی کرده‌اید.

۸٫هیچ عذری پذیرفته نیست!: نتوانسته‌اید دیالوگ‌های‌تان را حفظ کنید؟ خیلی بد شد. یک ساعت دیر کرده‌ایدچون توی ترافیک گیر کرده بودید؟ وای متاسف شدم. باشد برای دفعه بعد. حقیقت این است که هیچ کس به مشکلات شما اهمیتی نمیدهد. زندگی در جریان است و گاهی در جهان روزمره اتفاق ناخواسته‌ای رخ میدهد که نمی‌شود نادیده‌اش گرفت. اما یادتان باشد که مهم نیست چه بهانه‌ای دارید چون باید از موقعیت به خصوصی صرف نظر کنید. چندین نفر آماده‌اند تا جای شما را بگیرند. بازیگر شدن ممکن است اصلا ساده به نظر نرسد. مدت‌های طولانی ممکن است مجبور شوید با ناامنی مالی سر کنید. باید با اشکال فراوانی از طرد شدن رو به رو شوید که کار را از آنچه هست دشوارتر می‌کنند. بسیاری از بازیگران هیچ وقت موفق نمی‌شوند. دلیلش ساده است. آنها برخی از ساده‌ترین قواعد بنیادی را نادیده می‌گیرندونمی‌توانند از مسیری که در آن گیر افتاده‌اند خلاص شوند. سعی کنید با دنبال کردن این هشت قاعده، بهترین شانس موفقیت را برای خودتان رقم بزنید.

منبع‌: ماهنامه فیلم

پایان خبر

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *