X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

در عرصه تبلیغ و «جهاد تبیین» باید شاهد تحول باشیم و نقطه پرگار این تحول باید «محتوا» باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ و جهاد تبیین دو امر متناسب و در کنار یکدیگر هستند، گفت: در این عرصه تغییر مخاطب بسیار مهم است، ولی مهم‌ترین موضوع نیست

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- صبح امروز یک‌شنبه (۲۳ مهرماه) در دوازدهمین نشست مجمع عمومی تولید کنندگان محتوای تبلیغی که در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه چنین اجتماعات مومنانه‌ای از سازمان تبلیغات اثرگذارتر است، اظهار کرد: این اجتماعات مومنانه باید به منظور برداشتن تکلیف باشد؛ رهبر معظم انقلاب طی دو سال گذشته حدود ۲۰۰ مرتبه از کلمه جهاد تبیین استفاده کرده‌اند که ضروری است هرچه سریع‌تر این بار نیز از روی زمین برداشته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ و جهاد تبیین دو امر متناسب و در کنار یکدیگر هستند، ابراز کرد: در این عرصه باید شاهد تحولی باشیم و نقطه پرگار این تحول باید محتوا باشد.

قمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله پیام است، خاطرنشان کرد: تغییر مخاطب بسیار مهم است، ولی مهم‌ترین موضوع نیست.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین زمانی محقق می‌شود که مردم صددرصد حق را بشناسند، اظهار کرد: باید باری که روی زمین مانده است را برداریم و در این مسیر بحث محتوا بسیار جدی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه شبکه باید حتما مستقل باشد و نباید نگاه سازمانی به آن ورود کند، یادآور شد: شاید افرادی که نبض جامعه را می‌گیرند و مخاطب‌شناسی و جامعه‌شناسی دارند، تحولات جامعه را بدانند و از پیش برای آن آشنا باشند، این در حالی است که ما تا می‌خواهیم به تغییر ایجاد شده برسیم دوباره یک تحول دیگر رخ می‌دهد و لذا زمان‌شناسی و زمانه‌شناسی هم مهم است.

قمی با بیان اینکه باید نقشه دشمن را فنی بدانیم که چه تصمیماتی را دنبال می‌کند، تاکید کرد: این موضوع می‌تواند در محتوا تغییرات بسیاری داشته باشد و این تولید محتوا یک موضوع پیچیده و دشوار است.

وی با اشاره به اینکه مولد محتوا باید نسبت به رشد عقلانی، پیچیدگی و ظرافت مخاطب توجه داشته باشد، بیان کرد: دستگاه تولید محتوا باید نسبت به نیازمندی‌های روز، محتوا آماده کند.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی – معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی- اظهار کرد: جمع کردن چنین گروه تبلیغی اقدام سختی بوده است، طبق بررسی‌های انجام شده ۳۸ گونه مخاطب شناسایی شده‌اند که هرکدام با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و جمع کردن چنین گروهی به دور هم بسیار سخت بود.

حجت‌الاسلام رضا زند وکیلی – مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی- در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه دغدغه چنین حرکتی سال‌ها وجود داشت، اظهار کرد: در جمع این دوستان توانستیم در کنار یکدیگر قبله واحدی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این‌گونه جلسات محتوای تبلیغی محرم به ما رسید، عنوان کرد: تلاش ما در راستای این بوده است که این شبکه مستقل باشد.

زندوکیلی با اشاره به اینکه با هم‌افزایی بیش‌تر اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: برای توزیع تولیدات انجام شده باید از ظرفیت سازمان تبلیغات بهتر استفاده شود.

در بخش پایانی این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر سهرابی -معاون راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی- با بیان اینکه فاصله ما با نسل‌های بعدی بسیار زیاد است، ابراز کرد: ما روحانیون ایرانی هستیم، ولی مخاطبین ما شهروندان جهانی و در دهکده جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی باید حدود ۱۰ سال پیش اتفاق می‌افتاد، اظهار کرد: نسل بعدی ما به دوران ظهور نزدیک‌تر است و ما نیز باید پرچم را به دست این‌ها بدهیم و این اتفاق بسیار سختی است.

سهرابی افزود: تحول در نگاه ما خیلی ضروری است و تا این تحول در ما ایجاد نشود در مخاطب نمی‌توانیم تغییری ایجاد کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *