X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«رکسانا قهقرایی» عهده‌دار ستاد خبری شد/مدیریت هنری جشنواره چهلم به «مهدی دقیقی» رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احکام جدید مسئولان بخش‌های مختلف ستاد برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی احکامی جداگانه مسئولان بخش‌های مختلف ستاد برگزاری این رویداد را معرفی کرد.

بر اساس این احکام مسعود مدرسی به عنوان مدیر پشتیبانی فنی، رکسانا قهقرایی به عنوان مدیر ستاد خبری و مهدی دقیقی به عنوان مدیر هنری این رویداد معرفی شدند.

اتاق داوری سینمایی «کداک» از فیلم‌های کوتاه حمایت می‌کند

سمانه کافتری مشاور حقوقی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: با توجه به لزوم حفظ حقوق مادی و معنوی فعالان حوزه سینما و عدم تکافی قوانین موجود برای حفاظت از تمامی مراحل ایجاد یک اثر سینمایی از مرحله ایده تا نگارش فیلمنامه و تولید اثر، ضرورت ایجاد ساز و کار حمایتی و حفاظتی برای حوزه فرهنگ بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: به همین منظور، در پی تاکید ریاست سازمان سینمایی و مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران، تفاهم نامه همکاری بین انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان داوری «کداک» به امضا رسید. بدین ترتیب سازمان داوری «کداک» ماموریت حفاظت از حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار از طریق حل و فصل اختلافات ارجاعی در حوزه سینما را با صدور آرای الزام‌آور برعهده گرفت.

مزایای احقاق حق از طریق اتاق داوری سینمایی «کداک» عبارتند از صدور آرای تخصصی داوری با استفاده از داوران متخصص، استفاده از نظرات کارشناسان مجرب حوزه سینما به عنوان داوریار در صدور رای، دارا بودن نسخه قواعد داوری به زبان فارسی و انگلیسی، سرعت رسیدگی داوری نسبت به رسیدگی قضایی، هزینه پایین رسیدگی از طریق داوری، لازم‌الاجرا بودن رای داوری صادره.

به پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران بیایید

انجمن سینمای جوانان ایران از عموم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی دعوت کرد تا به منظور حمایت از سینمای کوتاه، فیلمسازان بااستعداد و جوان و ارتقای کمی و کیفی تولیدات این عرصه، با حضور در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به ارزیابی آثار منتخب توسط شورای پیچینگ انجمن در این رویداد بپردازند و طرح‌های مورد نظر خود را برای مشارکت و حمایت از ساخت آن‌ها انتخاب کنند.

علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در تولید فیلم کوتاه و حضور در این فرآیند می‌توانند به ایمیل [email protected] پیام ارسال کرده یا به ستاد مرکزی جشنواره واقع در خیابان گاندی شمالی، کوچه نوزدهم، پلاک ۲۰، طبقه سوم مراجعه کنند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *