X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بین پنج تا نه میلیون نفر بی‌سواد در کشور داریم

علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش در استودیوی شبکه خبر در پاسخ به این سوال که چرا به سراغ مجموعه «سوادیاران» رفتید؟ گفت: «سوادیاران» با کمک همکاران نهضت سواد آموزی روی آنتن می‌رود، که حدود دو هفته آینده از شبکه آموزش پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی به صورت نمایشی و در قالب طنز برای مخاطبینی است که تا حدودی از حوزه سواد فاصله دارند. 

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه «سوادیاران» به دنبال ضرورت سواد آموزی است، بیان کرد: هنوز عدد بی‌سوادی در کشور عدد بالایی است و گفته می‌شود تعداد بی‌سوادان بین پنج تا نه میلیون نفر است. بنظرم این مجموعه تلنگری است، تا افراد سواد آموزی را جدی بگیرند.

عبدالعالی درباره برنامه «پرسشگر» که با هدف پرس‌وجو درباره سلامت روی آنتن شبکه آموزش است، بیان کرد: شروع برنامه «پرسشگر» سال ۱۳۹۵ بود، که اجرای این برنامه با خودم بود. دو حوزه پزشکی، دارو، سلامت، درمان و غذا، کشاورزی و دام را به آن اضافه کردیم. ما به دو حوزه دیگر یعنی اقتصاد و صنعت وارد خواهیم کرد و برنامه‌مان این است هفت شب هفته ساعت ۲۱:۰۰ هفت «پرسشگر» داشته باشیم.

وی به تغییرات «مدرسه تلویزیونی» اشاره کرد و گفت: هر روز از شنبه تا پنج‌شنبه راس ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۴:۲۰ دقیقه هر اتفاقی در «مدرسه تلویزیونی» بیفتد، متعلق به بچه‌های کلاس اول است. از ساعت ۱۴:۲۰ تا ۱۴:۴۰ دقیقه برای بچه‌های کلاس دوم، از ساعت ۱۴:۴۰ تا ۱۵:۰۰ برای بچه‌های کلاس سوم و … محتوا آموزش داده می‌شود. ما بخش زنده به برنامه اضافه کردیم. یعنی آن ویدئو‌های جذاب و هیجان‌انگیز که بچه‌ها با آن ارتباط گرفتند هست، ولی قبل دیدن ویدئو‌ها دو مجری با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کند. طبیعتاً در دوران دبستان این ارتباط مبتنی بر یک بازی و نمایش است. در پایه متوسطه فضا جدی‌تر می‌شود.

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه آمار پیامک‌های یک روزمان به مرز ۸۰ هزار رسید، خاطرنشان کرد: آمار پیامک‌ها نشان می‌دهد برنامه دیده می‌شود. ما پلتفرمی با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی کردیم. از آنجایی که دانش آموزان بخشی از محتوا را در تلویزیون می‌بینند، برای دیدن بقیه محتوا‌ها به پلتفرم مراجعه می‌کنند و سایر موضوعات مانند دادن امتحان، مسابقه و دریافت جوایز در همان بستر انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *