X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شرکت ۱۱ کشور در سومین دوره جشنواره همام

نایب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همام مطرح کرد:

جمال کامیاب نایب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همام و مدیرکل حوزه اروپا _آمریکا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره برگزاری جشنواره همام گفت: امسال سومین دوره جشنواره همام برگزار می‌شود و مجموع تجربیات و آسیب شناسی آنچه که در دو سال گذشته رخ داده در راستای کیفیت هر چه بیشتر این جشنواره با توجه به پیامد‌ها و آثار پربرکت که به دنبال داشت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طبیعتا هر چه از از جشنواره نخست فاصله می‌گیریم با ارتقای سطح کیفی این جشنواره و گسترده‌تر شدن تعداد مخاطبان و شرکت  کنندگان روبه رو هستیم، جشنواره‌ای که از ابتدا قصد و مقصود اصلی معرفی و افتخار آفرینی هنرمندان فرهیخته‌ای بوده که دچار معلولیت بوده همچنین جانبازان سرافرازمان بوده است.

کامیاب عنوان کرد: این جشنواره عرصه‌ای برای به نمایش گذاشتن آخرین آثار این هنرمندان و ایجاد یک فضایی که بدون واسطه مردم بتوانند با این طیف از این هنرمندان ارتباط برقرار کنند.
ارتباط با این هنرمندان به نوعی باعث افزایش روحیه خودباوری بیشتری را برای این عزیزان در پی داشته باشد.

وی افزود: ضمن اینکه در زمان برگزاری جشنواره فضایی را فراهم می‌کند که به دنبال تبادل بین هنرمندان و آشنایی بیشتر خواهد بود. ما ارتقای سطح کیفی خود این آثار را هم سال به سال شاهد باشیم و بخشی هم به فضای جامعه برمی گردد و نحوه نگرش مردم به این عزیزان که در جامعه حضور دارند و ارتباط بیشتر و همدلی که می‌تواند این جشنواره در پی داشته باشد، امیدوارم سومین جشنواره همام بتواند مثل جشنواره‌های گذشته آثار خوبی در پی داشته باشد.

 نایب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همام درخصوص استقبال هنرمندان از این جشنواره توضیح داد: زمانی که خود نفس آثار ارسالی را مرور می‌کنیم، تاکنون نزدیک به ۷ هزار ۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است و این آثار یک هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کننده در تولید و خلق این آثار مشارکت داشتند.

وی افزود: این فراخوان از خردادماه آغاز شده و منتشر شد و آخرین مهلت آن ۳۰شهریور ماه بوده و نفس این ۷ هزار و ۵۰۰ اثر خودش نشانگر سطح قابل توجه مشارکتی است که در سطح داخل کشور شاهد هستیم.

 نایب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همام درخصوص بین المللی شدن جشنواره عنوان کرد: گام به گام تلاش بر این بود که دایره و گستره جشنواره بیشتر شود و امسال شاهد حضور ۱۱ کشور در جشنواره هستیم،هنرمندانی که از ۱۱ کشور دیگر همچون اردن، مالزی، هند، تاجیکستان، بوسنی، صربستان و… آثار ارسال کردند. امیدواریم این تجربه، تجربه موفقی باشد و فضایی که برای ارتباط هنرمندان در این عرصه با کشور‌های دیگر فراهم می‌شود سطح کیفی جشنواره را بالاتر ببرد.

وی درخصوص اینکه قرار است آثار در کشور‌های دیگر به نمایش گذاشته شود گفت: با نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در کشور‌های دیگر گفتگو شده است و تلاش بر این است که آثار برگزیده از طریق همکاری با رایزنی‌های فرهنگی در کشور‌های دیگر به نمایش گذاشته شود.

 نایب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره همام گفت:ما از قبل با خیلی از نمایندگان گفتگو کردیم و استقبال خوبی داشتند تا بتوانیم بعد از داوری آثار مجموعه آثاری که از سطح کیفی قابل عرضه در سطح بین الملل برخوردار باشند و استاندارد‌های لازم را داشته باشند به نحو شایسته‌ای در بسته و مجموعه‌های قابل عرضه تهیه شود و در چند نقطه رایزنی‌هایی که فضای نمایشگاهی این اجازه را می‌دهد همراه با تبلیغات و برنامه‌های جنبی بتواند به نمایش گذاشته شود.

وی در خصوص اطلاع رسانی آغاز جشنواره در سطح شهر توضیح داد: قطعا تبلیغات محیطی را به دنبال خواهد داشت ما مرحله داوری قرار داریم و مجموعه‌های چهره‌های شاخص در دانشگاه‌ها و هنرمندان برجسته ما مشغول داوری آثار هستند و آن شالله به زمان برگزاری و افتتاحیه برسیم طبیعتا یکی از اقدامات تبلیغات محیطی است که بتواند در فضای شهری زحمات هنرمندان را انعکاس بدهد؛ و در گام بعدی با معرفی و داوری آثار یک انتخاب مرحله بعدی خواهد بود که چه تعدادی از این آثار در کشور‌های دیگر هم به نمایش گذاشته شود‌

کامیاب خاطر نشان کرد: بعد از تبلیغات محیطی که انجام می‌شود امیدوارم فضایی ایجاد شود که خود مردم در این جشنواره یک نقش جدی ایفا خواهند کرد و ارتباطی که بین مردم به صورت غیر واسطه بی واسطه انجام می‌شود.دوستان من در جشنواره تلاش می‌کنند و اهدافشان این است که تا آنجایی که ممکن است آثار و این اقدامات را به درون جامعه ببرد و با برنامه ریزی‌هایی که داشتند این ارتباط انجام شود امیدارم تا اثر خود را در نگرش سطح جامعه که طبیعتا می‌تواند در روحیه، احساس و ارتقای کیفی آثار آن‌ها داشته باشد شاهد آن باشیم.البته رسانه‌ها دیداری شنیداری مکتوب هم می‌توانند این اقدام را آنچنان که می‌بایست در فضای جامعه منتشر کنند

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *