X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بسیاری از بازیگران برای حضور در فیلم‌های غیرتجاری و هنری تخفیف‌های خوبی برای دستمزدهای شان قائل می‌شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدمسعود اطیابی کارگردان سینما در خصوص دستمزدهای نجومی برخی سلبریتی ها گفت: بازیگران برای فیلم های تجاری دستمزد بالا طلب می کنند اما در نقطه مقابل برای حضور در فیلم های هنری تخفیف ویژه ای قائل می شوند! در واقع این مسأله عرضه و تقاضا است که میزان دستمزد بازیگران را تعیین می کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «ماه گرفتگی» و «خاک و مرجان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید اگر فیلمی پتانسیل فروش بالا و مورد توجه قرار گرفتن در گیشه را داشته باشد بازیگران نیز دستمزد بالایی برای حضور در آن اثر طلب می کنند چرا که می دانند این فیلم در گیشه می تواند به سود دهی برسد. در واقع دستمزد بازیگران بر اساس پیش بینی های شان در خصوص فروش فیلم ها در گیشه تعیین می شود.

وی ادامه داد: بنده بارها شاهد بوده ام که بسیاری از بازیگران برای حضور در فیلم های غیرتجاری و هنری تخفیف های خوبی برای دستمزدهای شان قائل می شوند. این اتفاق نشان از آن دارد که خود بازیگران به مقوله هنر توجه دارند و نمی خواهند در حق هنر اجحاف کنند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو افزایش بودجه تولید را به دلیل افزایش هزینه های کلی و تورم دانست و در این باره اظهار داشت: اینکه هزینه تولید فیلم بالا رفته تنها علتش افزایش دستمزد بازیگران نیست و هزار و یک دلیل دیگر دارد. همانطور که هزینه های زندگی به صورت سرسام آور افزایش داشته قطعاً هزینه تولید فیلم سینمایی نیز افزایش پیدا کرده است.

اطیابی در پاسخ به این سوأل که آیا در همین راستا دستمزد سایر عوامل پشت صحنه سینما نیز افزایش پیدا کرده یا خیر گفت: متأسفانه دستمزد دوستان زحمتکش ما در پشت صحنه ها افزایش پیدا نکرده که این اتفاق نیازمند توجه و بازنگری جدی است چرا که همانطور که هزینه های زندگی افزایش داشته قطعاً بایستی دستمزد این زحمتکشان و فعالان پشت صحنه سینما نیز افزایش پیدا کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *