X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«محمدرضا امامقلی» دبیر نخستین رویداد ملی بازیستا شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، محمدرضا امامقلی را به عنوان دبیرِ رویداد ملی بازیستا منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، رویداد ملی بازیستا که چندی پیش شورای سیاستگذاری خود را معرفی کرد و قرار است طی ماه‌های آینده با برپایی برنامه‌های گوناگونی، حرکت مهم و موثری در زمینه خلاقیت و رشد فکری نوجوانان در زمینه بازینامه نویسی ایجاد کند.

علی جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در حکمی محمدرضا امامقلی را به عنوان دبیرِ این رویداد ملی منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «فرهنگ و تمدن محصول تربیت و آموزش بوده و همواره شیوه انتقال آن نقش موثری در تربیت پذیری یک نسل خواهد داشت. از این رو بازی و «بازی وارسازی» همواره در ذات خود تأمین کننده هدف و رویکرد ویژه‌ای در انتقال محتوا در شیوه‌های آموزشی و تربیتی بوده و انتقال مفاهیم به وسیله آن‌ها انجام می‌گردد. به همین علت می‌توان بازی و بازی وار سازی را یک ابزار آموزشی در جهت توسعه تمدن نامید.

رویداد ملی بازی نامه نویسی بازیستا، با هدف ایجاد یک برنامه جامع، جهت رشد نوجوانان مستعد و علاقه مند به بازی سازی از طریق نگارش بازی‌نامه بوده که در صدد ایجاد بستر کنشگری در محصولات فرهنگی برای این گروه سنی و در نهایت توسعه محصول در این حوزه می‌باشد.

از این رو شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی بازی نامه نویسی بازیستا، جهت تقویت هسته فکری و عملیاتی، با یاری گرفتن از پرودگار یگانه و رسول مهربانی‌ها حضرت محمد (ص)، با همراهی و همدلی صاحب فکرانی چون شما، تشکیل شده است.

لذا بدین وسیله و بنا به تجارب ارزشمند و سوابق درخشان فرهنگی حضرت عالی، شما را به عنوان عضو شورای سیاست گذاری رویداد ملی بازی نامه نویسی بازیستا و دبیر این رویداد منصوب می‌نمایم»

محمدرضا امامقلی هم‌اکنون ریاست حوزه هنری استان قزوین را برعهده دارد. همچنین پیش از این مدیر کانون تربیت تخصص مرکز مستندسازی سفیر فیلم تهران بوده است. از جمله آثار رسانه‌ای وی می‌توان به «زندگی شبکه ای»، مجموعه «کالای کشتار»، مستند «کربلای ۹۴»، مستند «نوزده نوزده» و مستند «خوره» اشاره کرد.

«بازیستا» اولین رویداد بازی‌نامه‌نویسی در مسیر رشد و تولید است که در قالب بازی رومیزی، اتاق فرار و بازی‌های محیطی برگزار می‌شود. در این رویداد، نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌سازی براساس مجموعه موضوعات استخراج‌شده از محصولات فرهنگی با منابعی از جمله فیلم، کتاب، انیمیشن، سریال و… کار خود را آغاز می‌کنند.

این رویداد از ۱۵ آبان‌ماه جاری همزمان با برگزاری نشست خبری در حوزه هنری انقلاب اسلامی به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

دبیرخانه رویداد ملی «بازیستا» در حوزه هنری استان قزوین مستقر است و به پیگیری برگزاری مراحل رویداد می‌پردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *