X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برخی کارگزاران و مدیران درکی از شرایط ندارند/ لزوم مبارزه با استکبار جهانی در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری شوخی نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا منتظمی پژوهش گر، فعال سیاسی و فرهنگی گفت: برخی کارگزاران و مدیران درکی از شرایط ندارند و همین باعث شده تا سینما در حوزه مسائل مهم و استراتژیک نقش مهمی را ایفا نکند.

یکی از بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا در قالب تولید آثار سینمایی دست به جنگ نرم می زنند چرا که می دانند سینما در دنیا همچنان زنده، پویا، سرنوشت ساز و تاریخ ساز است. بسیاری از دولت ها می دانند که نباید اثرگذاری سینما فراموش شود و از این رو تمام اهداف خود را از طریق تولید آثار سینمایی دنبال می کنند.

وی سپس با بیان اینکه کشور ما امروزه درگیر یک جنگ ترکیبی است اظهار داشت: به تعبیر حضرت آقا باید از تمامی جنبه ها و ظرفیت هایی که در جهان است برای تولید آثار هنری متناسب با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی استفاده شود؛ ما باید آگاه باشیم که امروزه دنیا علیه ما نوعی آرایش جنگی گرفته و ما نباید دست روی دست بگذاریم و تنها نظاره گر این وقایع باشیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی کشور باید بدانند مانند نهادهای فرهنگی سریلانکلا و پرو و شیلی و اندونزی نیستند! این ها نهادهای فرهنگی کشوری هستند که پرونده امنیتی سنگینی دارد. بی تردید نهادهای فرهنگی کشور ما باید مستقل از چالش هایی که سایر نهادها و ارگان ها درگیر آن هستند اقدام کنند تا بتوانیم با تولیدات محصولات فرهنگی و هنری متنوع دست دشمنان ایران اسلامی را رو کنیم.

دیپلمات سابق ایران در فرانسه تأکید کرد: ما مدام در زیر ضربات و فشار و محدودیت جنگ نرم قرار داریم و اگر مدیران بخواهند همچون گذشته نظاره گر این اتفاق باشند راه حلی هم برای برون رفت از این وضعیت وجود نخواهد داشت.

منتظمی متذکر شد: مدیران فرهنگی یا باید خود را درگیر این ماجرا کنند یا اینکه باید یک تغییر مدیریتی گسترده در حوزه های فرهنگی و هنری کشور صورت گیرد تا بتوان از موقعیت ها و ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرد.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید بدانند مقوله جنگ نرم و لزوم مبارزه با استکبار جهانی در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری شوخی نیست! ما با چالش های امنیتی بزرگی روبرو هستیم که در طول تاریخ این سرزمین سابقه نداشته است و اگر کار ما نسبتی با چالش های امنیتی نداشته باشد ارزش استراتژیک ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *