X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«رییس سازمان برنامه و بودجه» به پشت صحنه «احمد» رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس سازمان برنامه و بودجه از پشت صحنه فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی بازدید کرد و در جریان روند ساخت این اثر قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «احمد» سومین ساخته بلند امیرعباس ربیعی به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد خود را برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می‌کند.

آنگونه که در خبر رسمی این فیلم سینمایی که مدتی‌ست جلوی دوربین هاشم مرادی رفته است، آمده، این اثر برای اولین بار قصه‌ای ناگفته از ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این ساعات پُرالتهاب را همزمان با بیستمین سالگرد این اتفاق روایت می‌کند.

با مرور تاریخ و روایت‌هایی از این حادثه هولناک به نظر می‌رسد که فیلم «احمد» برگرفته از یک داستان واقعی در تاریخ معاصرست که تاکنون بدان پرداخت نشده است.

همچنین به تازگی داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه، حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره و جمعی از مدیران این سازمان از پشت صحنه آن بازدید کردند و در جریان ساخت اثر قرار گرفتند.

در جریان بازدید از پشت صحنه فیلم سینمایی «احمد»، رییس سازمان برنامه و بودجه به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: از این کار ارزشمند که جلوی دوربین رفته است، بسیار انرژی گرفتیم. بازدید از پشت صحنه این اثر به ما نشان داد که صحنه نزدیک به واقعیت است. در حقیقت گریم‌های انجام شده، موقعیت‌سنجی و فضای ساخته شده حس واقعی را به ما منتقل می‌کند. نمونه این کارها خوشبختانه در کشور به تعداد زیاد ساخته می‌شود و امیدواریم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.

وی ادامه داد: آنچه در ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم رقم خورد، بیش از یک حماسه است که تاکنون بدان پرداخته نشده، پس باید آن را در ذهن مردم ماندگار کنیم تا الگوسازی برای دیگر عزیزمان که در چنین اتفاقاتی به صورت داوطلبانه حضور فعالی پیدا کنند، اتفاق بیفتد. ما باید بتوانیم به آسیب دیدگان زلزله در همان ساعات اول و روزهای ابتدایی کمک کنیم. متاسفانه کشور ما حادثه‌خیز است و بلایای طبیعی را چند بار در سال تجربه می‌کنیم پس لازم است برای مقابله با اینها و نجات مصدومان آمادگی داشته باشیم. این کار ارزشمند می‌تواند برای بقیه افراد جامعه الگوسازی کند به ویژه برای کسانی که در حوزه خدمت‌رسانی باید پیشگام باشند.

منظور با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های دولت، فرصتی را برای مردم فراهم کرد تا واقعیت‌های جامعه را بهتر ببینند، گفت: ما هر روز در کشور شاهد خلق اتفاقات بزرگ هستیم که باید آن را در ذهن مردم ثبت و ضبط کنیم. آثاری مانند «احمد» به نوعی انتقال واقعیت به خانه مردم است که باید تکثیر کنیم و توسعه دهیم. دولت هم هرگونه حمایتی لازم باشد، انجام می‌دهد و اساسا فرهنگ و هنر برایش در اولویت قرار دارد. امیدواریم ساخت آثاری با موضوع فرهنگ و انقلاب و مسایل اخلاقی بیش از پیش ادامه یابد و چهره‌های ماندگاری را که در کشور حماسه خلق کردند، بیشتر به مردم معرفی کنیم. تصور ما این است که امسال و سال آینده شاهد تحول در حوزه سینما خواهیم بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: از این فرصت مغتنمی که در اختیار ما قرار گرفت، خوشحالیم و از آن استفاده کردیم. امیدواریم توفیق پیدا کنیم در موقعیت‌های مشابه بیشتری حضور یابیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *