X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ویژه برنامه «علامت» به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) در قاب شبکه دو

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه بر اساس کتاب «زینب فریاد فرمند» اثری از نویسنده مسیحی دکتر آنتوان بارا با ترجمه‌ای از غلامحسین انصاری تهیه و تولید شده است. این کتاب که متن عربی آن اثری فاخر و منثور در ادبیات عربی به حساب می‌آید شش فصل با عناوین «آماج مصائب»، «عروس شهادت»، «بانوی قهرمان کربلا»، «فریادی که انقلابی را کامل کرد»، «بانوی مقدس» و «حماسه پیروزی» دارد و این فصل از برنامه «علامت» هردو فصل از این کتاب را در قالب یک برنامه با موضوعی خاص پخش خواهد کرد.

برنامه «علامت» سعی دارد در سه قسمت با عناوین «عرفان، معنویت، حماسه»، «زینب نماد وجدان امت» و «پشیمانی تا براندازی» به مباحثی همچون معنویت، تقوا، حماسه، شجاعت و نقش‌آفرینی زنانه حضرت زینب کبری (س) بپردازد که در این زمینه از سخنان حجت‌الاسلام قنبریان به عنوان کارشناس مذهبی نیز بهره خواهد برد.

تاکنون چهار فصل از برنامه «علامت» روانه آنتن شده است؛ فصل اول این برنامه با نگاهی نو به جوانبِ تاریخی فسق یزید و زندگی عفیفانه به ابعاد مختلف موضوعاتی همچون «قیام سیدالشهدا (ع)»، راه‌های مقابله با فسق در سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی و… پرداخت.
فصل دوم با شعار «کوفه؛ نقطه، سر خط!» به بررسی وقایع تاریخی و اوضاع فرهنگی اجتماعی کوفه در زمان حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) پرداخت.

فصل سوم به مناسبت دهه اول محرم با موضوع «عاشورا؛ به خوانش مؤنث» مهمان خانه مخاطبان خواهد بود که به بررسی نقش طیف‌های مختلف بانوان حاضر و غایب در حماسه حسینی اشاره کرد و در فصل چهارم با توجه به مناسبت‌های پایانی ماه صفر به موضوع «احوال یک نهضت!» در دوران پیامبر اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) پرداخته شد.

برنامه «علامت» کاری از گروه معارف اسلامی‌شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمجید اکرمی، کارگردانی مصطفی ملوان و سردبیری محمد فخیمی‌به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) از چهارشنبه تا جمعه (۲۴ لغایت ۲۶ آبان) در سه قسمت جایگزین برنامه «از مامان بگو» شده و ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه دو پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *