X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تدوین سریال «بیست کویید»/ تدوینگر برای یک فیلم ضعیف نمی‌تواند معجزه کند

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سریال «بیست کویید» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه کنندگی رشید حاجتمند از جدیدترین تولیدات گروه تولید مرکز سیما فیلم است که در مشهد تصویربرداری می‌شود.این سریال در مشهد تصویربرداری شده و تاکنون ۷۵ درصد کار انجام شده است.

سریال «بیست کویید» ۳۰ قسمتی با محوریت وقایع و اتفاقات دوران کرونا، داوطلب شدن عده‌ای از مردم را برای کمک به کادر درمان به تصویر می‌کشد، اما در میان این افراد، شخصی است که انگیزه حضورش با دیگران فرق دارد.

در این سریال بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، علی عامل هاشمی، علیرام نورایی، حسن زارعی، آزیتا ترکاشوند، محمد دلگشا، علی ذکریایی، فرزاد جمشیدی، فاطمه مقدس، بهاره نوحیان، جواد سلطانی، پانته‌آ کیقبادی، فهیمه مؤمن، سعید، ولی زاده، حسام خلیل‌نژاد، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، … به ایفای نقش می‌پردازند.

 

تدوینگر

علی گورانی تدوینگر درباره تدوین سریال «بیست کویید» گفت: قصه سریال بیست کووید درباره سیر تحول مثبت کاراکتر اصلی داستان است که در بستر اتفاقات چند سال گذشته و همه گیری ویروس کرونا رخ می‌دهد و روایتی عاشقانه در غالب طنز دارد.

وی ادامه داد:ابتدای سال ۱۴۰۲ با بنده برای تدوین این سریال صحبت شد و در خرداد ماه ضبط شروع شد و تا الان مونتاژ ۵ قسمت نهایی شده و ما بقی در مرحله راف کات قرار دارد.

سریال «بیست کویید»

 گورانی درباره سختی همزمانی تولید و تدوین توضیح داد:قطعا تدوین همزمان با گروه تولید سخت و طولانی برای شخص تدوینگر است و وقتی همزمانی با پخش هم داشته باشد که سختی آن توأمان است، ولی مزایای تاثیرگذاری برای تیم سازنده اثر دارد، چون روزانه آن‌ها خروجی خود را می‌بینند و امکان و زمان اصلاح و تغیر فراهم است.

این تدوینگر درباره عوامل موفقیت یک تدوینگر بیان کرد:تدوین نیز مثل بقیه حرفه‌های سینمایی نمود و جلوه آن وابسته به عملکرد بقیه عوامل است حتما یک مونتاژ جذاب می‌تواند یک فیلم خوب را به خیلی خوب تبدیل کند، ولی یقینا برای یک فیلم ضعیف نمی‌تواند معجزه کند.

سریال «بیست کویید»

 گورانی درباره جوانگرایی در حوزه تدوین عنوان کرد:سینما اساسا صنعتی بروز و پیشرفته است الانه همکاران جوان زیادی مثل بنده در سینما مشغول به کار هستند و بسیار هم موفق و بروز هستند، ولی فکر نمی‌کنم هیچکدام از ما بتوانیم خودمان را مدیون تجربه و علمی که پیشکسوتان مان در اختیارمان گذاشتند ندانیم.

این تدوینگر درخصوص میزان موفقیت سریال «بیست کویید» خاطرنشان کرد:به نظر من با توجه به قصه جذابی که دارد و ساخته آن که ماحصل زحمت عوامل حرفه‌ای و درجه یک آن است خروجی با کیفیتی را تقدیم نگاه مردم کنیم و ان‌شاءالله که مورد پسندشان قرار بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *