X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

وعده محمد خزاعی به خانه سینما/ سینماگران از مالیات معاف می‌مانند؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، هیأت رییسه خانه سینما عصر روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در دیداری با رئیس سازمان سینمایی و مدیران مرتبط به گفت‌وگو درباره مسائل و مشکلات صنوف سینمایی پرداختند.

در این نشست موضوع اخبار و شایعات تلخ مرتبط با حذف معافیت مالیاتی سینماگران از اصلی‌ترین مباحث مطرح شده بود.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به اینکه این مساله از جانب سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در حال پیگیری است، قول مساعد داد تا رفع کامل آن تلاش کند.

پیگیری بهبود شرایط و قوانین بازنشستگی هنرمندان و سینماگران پیشکسوت خانه سینما نیز موضوع مهم دیگر این جلسه بود که اعلام شد از طریق کارگروه مشترک در سازمان بازنشستگی در حال پیگیری است.

توجه به شرایط سخت زندگی و بیکاری بسیاری از اعضای خانه سینما و لزوم حمایت‌های مالی دولت برای بهبود آن و رفع مشکلات بر سر راه تولید و توجه به اشتغال سینماگران با حذف قوانین و مجوزهای غیرضروری در روند تولید و پخش و تسهیل برای حضور بین‌المللی آثار سینمایی داستانی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن از موارد دیگر مطرح شده در این نشست بود.

در پایان نیز برای رفع ممنوعیت ورود و خروج و محدودیت‌ها و محرومیت‌های حقوقی و قضائی تعدادی از هنرمندان و سینماگران که در جریان التهابات اجتماعی یک سال گذشته دچار مشکل شده‌اند گفت‌وگو شد تا با ادامه همکاری سازمان سینمایی و مسئولان قضائی و امنیتی کشور مشکلات باقی‌مانده برای همکاران سینمایی و هنرمندان رفع شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *