X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

وظیفه و مسئولیت اهل قلم است نسبت به حوادثی که در حال وقوع است ساکت ننشینند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که تحمل جنایات صهیونیستی برای همه ما سخت است گفت: دسترسی به میدان نداریم اما قلم و انگیزه مومنانه و دل سوخته ما می‌تواند کلماتی خلق کند که صهیونیست‌ها را نابود کند.

به گزارش سینماپرس، گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران با عنوان «ساعت ۱۲ به وقت قدس» توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات ادبی و نشر ایران و اتحادیه‌های ادبی و نویسندگان کشورهای عربی امروز شنبه ۲۷ آبان در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که تحمل جنایات صهیونیستی برای همه ما سخت است گفت: بی پناهی کودکان غزه، ظلم و جنایت‌ها را می‌بینیم و رنج می بریم. هر کس این دوجنگ را می بیند، می‌داند دو جنگ در حال رخ دادن است. یکی جنگ در میدان از بحر در غزه و حرکتی در کرانه باختری، ان شاالله این دو به هم خواهند رسید.

وی ادامه داد: جنگ دوم که کم از جنگ اول نیست، جنگی است که آن را به جنگ روایت موسوم می‌کنیم. دسترسی به میدان نداریم اما قلم و انگیزه مومنانه و دل سوخته ما می‌تواند کلماتی خلق کند که صهیونیست‌ها را نابود کند و پیروزی را برای جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد. آینده از آن مقاومت است.

بین نویسندگان وحدت وجود دارد

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب در پایان سخنانش گفت: پیروزی در دست ما است. صبر و مقاومت مردم غزه پیروزی آورده است. برای مردم فلسطین و کودکان مظلوم کوچک‌ترین کار ما دعا است. اما می‌توانیم غیر از دعا، بنویسیم و تولید کنیم. نویسندگان و ناشران ما با بغض و چشم‌هایی پر از اشک انگیزه دارند. بین نویسندگان وحدت وجود دارد. حکام عربی دچار دوگانگی هستند و حاضر نیستند بابت فلسطین هزینه کنند اما کاتب‌های کشورهای عربی اینطور نیستند، با هم همدل و متحد شده اند تا آن ضعف را جبران کنند و برای تاریخ بنویسند.

میثم نیلی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی و عرب باید با هم متحد شوند تا برای تاریخ بنویسند، افزود: برای نشر مهم است و ان‌شاالله با قلم‌مان از کودکان غزه دفاع و حمایت خواهیم کرد.

لحظه لحظه غزه برای تولید هنری آماده شده است

سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی‌ در این‌اجلاس اظهار داشت: جهان جدیدی در حال شکل گیری و خلق است. جنگ بسیار پربرکت و پرخیر که در غزه آغاز شده، یک پرش استراتژیک است. سهم ما سهم استعمار و استکبار نیست، سهم ما هم پیمانی با مظلومان است. ما منتظر منجی عدالت و صلح هستیم. عزیزان قلم به دست و مولفان، وظیفه و مسئولیت اهل قلم است نسبت به حوادثی که در حال وقوع است ساکت ننشینیم. حضرت زینب (س) حادثه کربلا را در یک جمله «ما رایت الا جمیلا» خلاصه کرد. ما هر لحظه شاهد لحظات زیبا در غزه هستیم، لحظه لحظه غزه برای تولید هنری برای جهان آماده شده است.

دبیر کل انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوقدانان، پیشه وران، پزشکان کجا هستند از غزه حمایت کنند؟ برای همه ما مسئولیت درست شده است. هیچ امیدی در غزه قطع نشده و یک نفر تا به حال ناامید نشده است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: این جنگ همان جنگ آخرالزمانی است که ما سال‌ها منتظر آن بودیم. نویسندگان در هر قالب و برای هر سنی بدانند که لحظه‌به‌لحظه و متربه‌متر غزه ارزشمند است و حامل اتفاقاتی که می‌توان برای آنها هزاران هزار کلمه نوشت و روایت کرد.

عموم اهالی فرهنگ قاطعانه پشتیبان فلسطین هستند

محسن پرویز عضو هیأت مؤسس انجمن قلم در ادامه مراسم بیان کرد: ما قطعاً نامشروع بودن رژیم صهیونیستی را باور داریم. اینکه کسانی تصور کنند با غصب یک سرزمین می‌تواند برای خودشان مشروعیت ایجاد کنند، نخواهند توانست و قضیه به این سادگی نیست. استدلال‌های آنها همه پوچ است. اینکه قرار باشد به ۳۵۰۰ سال پیش خود استناد کنند، پذیرفتنی نیست. اصلاً از کجا ثابت می‌کنید که اجداد شما در انجا سکونت داشتند. با این خباثت‌هایی که این روزها می‌بینیم، بعید می‌دانیم فرزندان خلف حضرت موسی باشند و نباید خود را به حضرت موسی منتسب کنند.

وی افزود: نکته بعدی ماجرای هولوکاست است. اصلاً هولوکاست را هم خودشان به وجود آورده‌اند و هیچ جای دفاعی ندارد. به فرض که هولوکاستی هم اتفاق افتاده است، چرا مردم فلسطین باید تاوانش را پس بدهند؟ همان کسانی که حمایت می‌کنند به شما پناه بدهند.

پرویز بیان کرد: در فضای همدلانه‌ای که همه مردم دنیا در حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند و هرکسی با توجه به توان خود تلاش می‌کند کمکی کند، صداهای نامبارکی، دانسته یا نادانسته بلند می‌شود که برخلاف جریان مقاومت است. باید توجه داشته باشیم که اینها صدای مردم ایران نیست و عموم اهالی فرهنگ و ادب میهن ما قاطعانه پشتیبان مردم فلسطین هستند و حمایت از مظلومان و مبارزه با ظلم را وظیفه خود می‌دانند. همه مدافع مردم مظلوم فلسطین هستند. امیدواریم که به زودی شاهد آزادی کل کشور فلسطین باشیم.

نویسندگان جبهه مقاومت همچون موشک و سلاح هستند

مصطفی یوسف الدوای؛ نماینده سابق جنبش حماس با بیان اینکه نویسندگان همه با هم متحد شدند و در اینجا جمع شدند، بیان کرد: نویسندگان در این جبهه همچون موشک و سلاح هستند. زخم بزرگ است و آنچه با آن مواجه هستیم بزرگ است. غزه مساحت کوچکی دارد و جمعیت چندانی ندارد اما ۱۵ هزار شهید داده است. زخمی‌ها در سایه محاصره دارویی و کمبود آب و غذا به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده‌اند. ما اینجا جمع نشده‌ایم که عزاداری کنیم. این هزینه‌ای است که برای آزادی فلسطین می‌پردازیم. این سیره و سنت پیامبران است. ما اگر آزادی می‌خواهیم باید شهید تقدیم کنیم که اینها راه آزادی هستند. امتی که جایگاه شهید را می‌داند بالا می‌رود و ارزشمندتر می‌شود. شهدا نزد خدا هستند و خدا این غم را جبران خواهد کرد.

وی افزود: فلسطین یک ملت صبور است و هیچکس نمی‌گوید که این مقاومت متوقف شود. دشمن می‌خواهند این ملت را از بین ببرد. ملت فلسطین قوی و مبارز است. مقاومت با قدرت در صحنه حضور دارد و خودنمایی می‌کند. دشمن تاکنون نتوانسته آنچه را می‌خواهد محقق کند. ما تنها نیستیم و قبل از هر چیزی خدا را داریم که ما را تنها نمی‌گذارد. تمامی امت اسلامی با این دشمن در تمام صحنه‌ها می‌جنگد. مقاومت وضعیت خوبی دارد و پیروزی حتماً با ماست.

به گزارش ایرنا، این مراسم همزمان در بیست کشور امارات، بحرین، الجزائر، عربستان سعودی، سودان، عمان، سوریه، عراق، کویت، لبنان، لیبی، یمن، تونس، موریتانی، مصر، فلسطین، مغرب، اردن و ایران برگزار شد.

علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، راضیه تجار رئیس هیئت مدیره انجمن قلم، وجیهه سامانی نویسنده حوزه ادبیات و علی‌محمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *