X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«شبکه سحر» به عنوان نماینده انقلاب اسلامی در منطقه و یا در حوزه بالکان رسالت ویژه‌ای بر عهده دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در مراسم بیست و هفتمین سال تاسیس شبکه جهانی سحر گفت: شبکه سحر نخستین شبکه و متولد کننده بخش برون مرزی صداوسیماست و در واقع دیگر شبکه‌های برون مرزی سازمان صداوسیما نیز از همین شبکه منشعب شده است و این نشان از قدمت، جایگاه و سابقه شبکه سحر دارد.

به گزارش سینماپرس، آیین گرامیداشت بیست و هفتمین سال فعالیت مجموعه رسانه‌ای سحر با حضور احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر در سازمان صداوسیما برگزار شد.

شبکه سحر نخستین شبکه تلویزیونی برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از ۲۵ آبان ۱۳۷۶ (۱۶ نوامبر ۱۹۹۷) در ساعاتی محدود به هفت زبان عربی، ترکی آذربایجانی، بوسنیایی، ترکی استانبولی، فرانسه، انگلیسی و اردو در مجموع با ۱۹ ساعت پخش کار خود را آغاز کرد.

این مجموعه رسانه‌ای به تدریج فعالیت خود را در قالب ۵ کانال ۲۴ ساعته به زبان‌های کردی، ترکی آذربایجانی، اردو، بالکان و در سال ۱۴۰۰ فارسی‌دری با روزانه ۱۲۰ ساعت پخش توسعه داد.

شبکه جهانی سحر به عنوان شبکه‌ای عام، ذائقه‌های مختلف خانوادگی را با تولید، تأمین و پخش برنامه‌های متنوع در قالب‌های نمایشی، مستند، جنگ و مسابقه، سیاسی و اقتصادی تأمین می‌کند. این شبکه در کنار این برنامه‌ها، برنامه‌های خبری داخلی و بین‌المللی را برای مخاطبان غیر ایرانی پوشش می‌دهد. این شبکه همچنین قالب‌های مختلف برنامه سازی تلویزیونی از جمله مستند، ترکیبی، نمایشی و … را در موضوعات گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معارف دینی و … را تولید و پخش می‌کند.

صبح امروز آیین گرامیداشت بیست و هفتمین سال فعالیت مجموعه رسانه‌ای سحر با حضور احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر در سازمان صداوسیما برگزار شد.

سحر نخستین شبکه برون مرزی صداوسیماست

احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در مراسم ۲۷ سالگی این شبکه گفت: شبکه سحر نخستین شبکه و متولد کننده بخش برون مرزی صداوسیماست و در واقع دیگر شبکه‌های برون مرزی سازمان صداوسیما نیز از همین شبکه منشعب شده است و این نشان از قدمت، جایگاه و سابقه شبکه سحر دارد.

امتداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه

وی ادامه داد: در طی این سال‌ها به همت مدیران شبکه سحر، شاهد نقش ویژه‌ این شبکه در کشورهای منطقه و امتداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف بوده‌ایم که به عنوان نماینده انقلاب اسلامی در منطقه و یا در حوزه بالکان رسالت ویژه‌ای بر عهده دارد که امیدواریم روز به روز شاهد تثبیت آن باشیم.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما افزود: در این زمان رویکردی که باید در حوزه تولید و توزیع محتوا داشته باشیم، قطعا با گذشته متفاوت است و نمی‌توانیم بدون توجه به مخاطبین در اتاق‌های دربسته با ایده آل‌های خودمان تولید محتوا کنیم، زیرا اگر بخواهیم با همان ترکیب‌های گذشته به کار خود ادامه دهیم، ضریب نفوذ مخاطبانمان کم خواهد شد.

فلسطین از موضوعات اصلی معاونت برون مرزی است

نوروزی با اشاره به مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین یکی از چند موضوع اصلی معاونت برون مرزی است که لازم است پیرامون آن اتاق فکر تشکیل دهیم و برنامه‌های ویژه داشته باشیم. ایران و فلسطین از هم جداشدنی نیستند و ایام جنگ اخیر نشان داد که موضع جمهوری اسلامی در بیش از ۴ دهه، الان تبدیل به گفتمان خیابان‌های همه جهان شده است. قطعا در این شرایط هم باید انتقال دهنده نگاه مردم کشور خودمان باشیم و هم برای افرادی که در حوزه فلسطین فعال هستند شرایطی را فراهم کرده باشیم.

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر در رابطه با آخرین فعالیت‌های این شبکه و گسترش حوزه‌های منطقه‌ای این مجموعه رسانه‌ای به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: از افتتاح آخرین کانال شبکه سحر – کانال افغانستان – و فعالیت در حوزه‌ای جدید برای مجموعه رسانه‌ای سحر ۲ سال می‌گذرد. در معاونت برون مرزی امکان ایجاد شبکه‌های جدید وجود دارد و طرح بعضی از شبکه‌های جدید نیز در معاونت برون مرزی در نظر گرفته شده است ولی باید دید آیا این شبکه‌ها ذیل شبکه سحر گسترش پیدا می‌کند یا نه و این موضوع بستگی به ساختار شبکه دارد.

بنای ما تقویت شبکه‌هاست نه اضافه کردن شبکه جدید

وی ادامه داد: به طور کلی ساختار شبکه سحر یک ساختار عمومی است و اگر شبکه‌ای به صورت عمومی قرار باشد راه اندازی شود می‌تواند ذیل شبکه سحر راه اندازی شود. در حال حاضر بنای ما بر تقویت این شبکه‌هاست نه اضافه کردن شبکه جدید.

مدیر شبکه جهانی سحر افزود: در رابطه با جدیدترین اثر مجموعه سحر هم می‌توان گفت که در حال حاضر مجموعه مستند جدید ژیکان از زندگی، تاریخ و بزرگان مردم کرمانج اهل خراسان که در حفظ مرزهای ایران از گذشته تاکنون تلاش کردند برای پخش از کانال کردی شبکه سحر آماده شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *