X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

با همکاری «بنیاد فارابی» به زودی یک «انیمیشن قرآنی» تولید می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشار ه به اهمیت جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در قرآنی شدن جامعه گفت: نگاه محوری دولت جاری ساختن تعالیم قرآنی در جامعه است و این ماموریت اصلی دولت دینی است.

به گزارش سینماپرس، نشست تخصصی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، علیرضا معاف معاون‌ قرآن‌ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

در این نشست معاون‌ قرآن‌ و عترت وزارت فرهنگ به بیان‌ گزارش عملکرد معاونت قرآنی پرداخت و سایر مدیران نیز گزارش‌های مربوط به حوزه فعالیت خود ارائه دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: نگاه محوری دولت ساری و جاری ساختن تعالیم قرآنی در جامعه است و این ماموریت اصلی دولت دینی است.

اسماعیلی با تشکر از اقدامات صورت‌گرفته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ افزود: انتظارمان از معاونت قرآن و عترت همان اهداف راهبردی است که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و مجموع عملکرد ما در حوزه قرآن باید خروجی با آمار کلان باشد.

وی درباره اهمیت جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در قرآنی شدن جامعه تاکید کرد: پایگاه اول برنامه ریزی برای رسیدن به هدف قرآنی شدن جامعه باید از مدارس و دانشگاه شروع شود و جامعه آماری دانشجویان و دانش‌آموزان در هدف قرآنی شدن جامعه اهمیت بسیار مهمی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فعالیت تمام موسسات، رویدادها باید برای رسیدن به هدف تعیین شده برنامه ریزی شود.

اسماعیلی درباره دولت دینی اظهارداشت: در تمام تعاریفی که اندیشمندان بزرگ اسلام از فارابی تا امام راحل در تعریف سیاست ارائه دادند سیاست یعنی جامعه را به سعادت دنیوی و اخروی رساندند.

وی گفت: از هفته گذشته ۴۰ شرکت بزرگ برای حمایت مالی در حوزه قرآن اعلام آمادگی کردند.

معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: در نمایشگاه قرآن امسال رویکرد ما کیفی‌سازی انس اکثریت مردم با قرآن و مردمی سازی است.

وی افزود: با همکاری بنیاد فارابی به زودی یک انیمیشن قرآنی تولید می‌شود.

معاف بیان کرد: مجمع خیرین قرآنی به زودی تاسیس می‌شود تا منابع‌ مردمی وارد این حوزه شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *