X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اولین بار است که جایزه ملی «سرو ایرانی» به کسانی که در حوزه آموزش فعالیت دارند اعطا خواهد شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر دفتر برنامه ریزی و آموزش هنر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطای نشان «سرو ایرانی» را اقدامی برای جبران برخی از کم کاری‌های موجود در بخش آموزش هنر توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین اسماعیلی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنر درباره برگزاری نخستین دوره جایزه ملی آموزش هنر و اعطای نشان «سرو ایرانی» بیان کرد: این نشان با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از معلمان و استادانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، تدارک دیده شده است و برای اولین بار است که این جایزه ملی به کسانی که در حوزه آموزش فعالیت دارند، اعطا خواهد شد.

اسماعیلی گفت: این نشان به ۶ نفر از مفاخر و پیشکسوتان آموزش هنر در حوزه موسیقی، تجسمی، تئاتر و سینما و چهار نفر از استادان، مدیران و برگزیدگان هنرستان‌های هنرهای زیبا اعطا خواهد شد و از چهار نفر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد. امیدواریم خود این رویداد بتواند نگاه جدید و رویکرد تازه‌ای را به حوزه آموزش هنر به‌ویژه برای استادان و معلمانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ایجاد کند.

وی در ادامه به جای خالی نمایشگاه تخصصی تالیفات هنری و آموزش هنر اشاره کرد و افزود: برای ارتباط بیشتر حوزه نشر با آموزش هنر در هفته کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه کتاب‌های تخصصی آموزش هنر را برگزار کردیم تا از طریق آن بتوانیم هم حوزه نشر و تالیفات هنر را معرفی کنیم و هم این که ارتباط موثری بین جامعه هنری، هنرجویان هنر و دانشجویان با مولفان و ناشران برقرار کنیم. نکته مهم همین وجود جای خالی نمایشگاه‌های تخصصی در تمام حوزه‌ها است. در رشته‌های هنری شاید به شکل نقطه‌ای و محدود نمایشگاه‌هایی برگزار شود اما این که در فضای بازتری بتوانیم ناشران حوزه آموزش هنر را در یک مکان جمع کنیم، برای نخستین بار است که اتفاق افتاده است. با توجه به تالیفات حوزه هنر که زمان‌بر و هزینه‌بر هستند شاید توجه ویژه لازم در طول سالیان به ناشران این حوزه نشده باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: پروسه تولید یک کتاب در حوزه گرافیک، طراحی و موسیقی شاید چندین سال توسط مولف زمان ببرد و از سوی دیگر هزینه سنگینی برای چاپ و نشر کتاب‌های حوزه آموزش صرف می‌شود. بنابراین احساس کردیم برای این که توجه بیشتری به ناشران این حوزه شود، این نمایشگاه می‌تواند اتفاق خوبی را رقم بزند. از سوی دیگر مخاطبان این کتاب‌ها دانشجویان، هنرجویان و استادان رشته‌های هنری هستند که می‌توانند بیایند و تمامی کتاب‌ها را به شکل مجتمع در یک جا ببینند، انتخاب و خریداری کنند که تخفیف‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. به دنبال این هستیم تا در سال آینده با یارانه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، تخفیفات بیشتری را برای مخاطبان ایجاد کنیم.

نمایشگاه کتب تخصصی هنر توسط دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنر معاونت هنری و با همکاری تعاونی انتشارات تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه از شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ تا چهارشنبه ۱ آذر از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در طبقه دوم تالار وحدت پذیرای علاقه‌مندان به کتب هنری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *