X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«سینما» در گام اول جسارت می‌خواهد/سعی می‌کنم بدون هیچ غروری تلاش کنم تا بیشتر یاد بگیرم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون با تاکید بر اهمیت یادگیری و آموزش در سینما، گفت: سینما در گام اول جسارت می‌خواهد، توصیه‌ دیگرم به تمام هنرجویان سینما این است که هیچ‌گاه نباید بگویید «می‌دانم، ‌ بلدم یا حتی یاد گرفته‌ام».

به گزارش سینماپرس، محمدحسین لطیفی با حضور در موزه سینما، محل برگزاری دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، درباره این جشنواره به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: مهم‌ترین نکته در سینما بعد از هنرمند بودن ذاتی یک فیلمساز، اهمیت یادگیری و آموزش است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که آموزش به‌صورت دانشگاهی، در ایران وجود دارد. زمانی که ما در آستانه رشد در این فضا بودیم، این تعداد آموزشگاه و فرصت آموزشی وجود نداشت. کلاس‌هایی که امروز توسط حرفه‌ای‌ها برگزار می‌شود و هنرجوها امکان حضور در آن‌ها را دارند، فرصت خوبی برای یادگیری است. دلیل آنکه برگزاری چنین جشنواره‌ای را حیاتی و ضروری می‌دانم، همین وجدی است که در میان هنرجویان به‌وجود آورده است.

لطیفی گفت: این رویداد بسیار می‌تواند راهگشا باشد. من سال‌هاست که هم در بخش بازیگری و هم در بخش کارگردانی مشغول تدریس هستم. انگیزه افراد غالبا در حد شرکت در یک کلاس است اما قطعا با استمرار برگزاری این رویداد در سال‌های آینده، تعداد افرادی که در این کلاس‌های سینمایی تلاش می‌کنند تا کارهای بهتری برای عرضه بسازند، قطعا بیشتر خواهد شد.

این کارگردان سینما تأکید کرد: توصیه‌ام به تمام هنرجویان سینما این است که هیچ‌گاه نباید بگویید می‌دانم، ‌ بلدم یا حتی یاد گرفته‌ام. واقعیت این است که حتی خود من هنوز به‌طور کامل همه‌چیز را یاد نگرفته‌ام و هرجایی که امکان یادگیری فراهم باشد، سعی می‌کنم بدون هیچ غروری تلاش کنم تا بیشتر یاد بگیرم.

وی اظهار داشت: سینما در گام اول جسارت می‌خواهد. قطعا آن کسی که برای یادگیری فیلمبرداری اقدام می‌کند، عاشق این حرفه است. امیدوارم غیر از کارگردانی و بازیگری، در آینده در حوزه‌های دیگر تخصصی سینما هم هنرجویان بیشتری داشته باشیم.

لطیفی تاکید کرد: پرچم سینما تا امروز دست ما بوده است و قاعدتا در سال‌های آینده باید در دست جوان‌ترها باشد. پس هرچقدر بهتر سینما را فرابگیرید و کسب تجربه کنید، می‌توانید سینما و حتی تلویزیون ایران را بیمه کنید. من نیز به نوبه خود برای استمرار برگزاری این رویداد در سال‌های آینده، در حد توان، تلاش خواهم کرد.

دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به دبیری مهدی شفیعی از ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در موزه سینما در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *