X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آمده‌ایم که سنت‌های جاری فرهنگی کشور را ادامه دهیم/در حوزه زیرساخت اعداد قابل توجهی وارد حوزه فرهنگی شده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه به دنبال تقویت و گسترش گفتمان محتوایی و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد هاشمی روز جمعه – سوم آذرماه – در نشست با مسئولان بسیج دانشجویی که با محور مسائل اساسی کشور در سازمان سینمایی برگزار شد، به تشریخ اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد، تقویت و گسترش گفتمان محتوایی و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه هستیم.

وی به تقویت بازار کتاب در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: درآمد بازار کتاب در حال حاضر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در راستای حکمرانی فرهنگی به نفع حکمرانی کشور و قرار گرفتن مدیریت عرصه فرهنگی در جهت منافع مردم، نخستین اقدامی که انجام شد، این بود که بیش از ۶۰ عنوان آیین‌نامه، بخشنامه، یا قانون اصلاح یا در مسیر اصلاح قرار گرفتند.

هاشمی یادآور شد: نگاه غالب حکمرانی کشور همیشه این بوده که حوزه فرهنگ نه حلال مسائل بلکه مصرفی است و این نکته جدی بوده است.

وی اظهارداشت: اگر حکمرانی در حوزه بودجه و برنامه به این مسائل خاص به طور ویژه توجه کند، منجر به پیشرفت و توسعه می شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر سهم فرهنگ از ۱.۷ درصد به ۲.۹ درصد رسیده است و همه شرکت‌ها، بانک‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت موظف هستند یک درصد از بودجه خود را صرف بخش فرهنگ کنند.

آموزش هزار نفر در طرح «آموزش هنر برای همه»

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه دارایی هسته اصلی کشور و نیز در حوزه فرهنگی، سرمایه انسانی است، تصریح کرد: اینکه بتوانیم گفتمان اصیل ایرانی اسلامی و انقلاب اسلامی را پیش ببریم باید به سراغ سرمایه انسانی مناسب برای این کار برویم.

هاشمی به آموزش هزار نفر در مناطق محروم کشور در قالب طرح «آموزش هنر برای همه» اشاره کرد و اظهار داشت امیدواریم به دنبال ارتقای آموزشی در این حوزه به سمت گفتمان انقلاب اسلامی و ایرانی اسلامی پیش برویم.

هاشمی افزود: ما مسیری را که پیش روی خود قرار دادیم به حالت هماهنگی، هم افزایی و قرارگاهی اقدام‌ها را پیش روی خود گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در تولیدات سینمایی بنیاد فارابی هم بیش از ۸۰ درصد کارهای مشارکتی با جریان‌های همسو با گفتمان انقلاب اسلامی انجام شد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه زیرساخت اعداد قابل توجهی وارد حوزه فرهنگی شده است. در مقایسه با دولت‌های پیشین، شاهد ایجاد اولین زیرساخت‌ها به ویژه در شهرستان‌ها هستیم، در دولت سیزدهم به دنبال تقویت و تکمیل پروژه‌ها از حیث عمرانی هستیم.

هاشمی اظهارداشت: ما آمده‌ایم که سنت‌های جاری فرهنگی کشور را ادامه دهیم. حاج حسین یکتا یکی از بنیانگذاران سنت‌های فرهنگی در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ یک مدیریت چند ضلعی در دولت سیزدهم است، درباره تحریم مدیران فرهنگی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس سه بار تحریم شده است و من هم توسط انگلیس، آمریکا و کانادا تحریم شده ام. با توجه به مطالبات و حساسیت‌ها، یک جریان سیاسی به دنبال این است که آرامش حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقداماتی که انجام می‌شود را نشان ندهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اهتمام ما بر این است و وقتی در این مسئولیت نباشیم، سنتی به سنت‌های فرهنگی هنری کشور اضافه شده باشد.

این نشست با پرسش و پاسخ مسئولان بسیج دانشجویی و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه یافت، یکی از دانشجویان از حضور نداشتن محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست انتقاد کرد و هاشمی در پاسخ گفت: وزیر اهل گفت و گو و گفتمان است اما امروز به استان سمنان سفر کرده است و امکان حضور در این نشست را نداشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *