X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شبکه مستند با برنامه های مختلف به استقبال ماه رمضان می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه مستند سیما برای ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی چون «حدیث سرو»، «نور»، «یک چکه ماه»، «یک پذیرایی ساده»، و «باریکه نور» را آماده پخش کرده است.

به گزارش سینماپرس، مستند «نور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی فارسی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در شبکه مستند تولیدشده و نگاهی دارد به زندگی افرادی که سبک زندگی قرآنی دارند.  

این مجموعه مستند در استان‌های مختلف کشور مثل قم، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و استان البرز تصویربرداری شده و روایتی از زندگی آن‌هایی است که قرآن و مفاهیم قرآنی در زندگی‌شان جاری و ساری است.

این مستند همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

قصه «احرار» زمانه در «یک چکه ماه»

«یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند از اول ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۳۰ در جدول پخش شبکه قرار دارد.

این مستند به تهیه‌کنندگی نازنین پیرکاری قصه «احرار» زمانه است، آن‌هایی که از مسیر غلط بازگشته‌اند و توانسته‌اند بر مشکلات و ناملایمات زندگی چیره شوند و پس از گذشته‌ای پرفرازونشیب، با اعمال برخی تغییرات در زندگی‌شان، به حالی موفق و پرامید برسند.
این مجموعه روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می‌شود.

«یک پذیرایی ساده» در شبکه مستند

کارگردان مجموعه‌های «شیرین بهار» و «ثمرِ قند» در ماه مبارک رمضان با ساخت مستند «پذیرایی ساده» سراغ غذاها و شیرینی‌های استان‌های مختلف کشور رفته است.

مهدی الیاسی تهیه‌کننده و کارگردان «یک پذیرایی ساده» این بار نیز روایتگر نحوه طبخ غذاها و شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف کشورمان است و به فرهنگ غذایی استان‌های مختلف در ماه رمضان می‌پردازد.

«یک پذیرایی ساده» تولید شبکه مستند در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تهیه‌شده و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

سیری در زندگی آیات عظام 

سری جدید مجموعه برنامه «حدیث سرو» سیری در زندگی آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب اصفهانی و آیت‌الله آقا نجفی حسینی همدانی از ششم ماه مبارک رمضان در جدول پخش شبکه مستند قرارگرفته است.  

«حدیث سرو» به کارگردانی جواد توانا سیری در زندگی  این آیات عظام دارد و در آن برای نخستین بار از صدای مرحوم آقا نجفی همدانی که از تلمذشان در محضر آیت‌الله سید علی قاضی و صدای آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب  در خصوص استادشان استفاده‌شده است.  

این مجموعه مستند در ۱۱ قسمت تولیدشده است و روزهای زوج ساعت ۱۹ از آنتن شبکه مستند پخش می‌شود.

«حدیث سرو» را عبدالکریم عرشی تهیه‌کرده و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیریت تصویربرداری حسین سیدی پریشان در بخش بازسازی‌ها ومدیریت تولید علیرضا فالیزی، روح‌الله امیری و تدوین مجتبی راعی اشاره کرد.

ناگفته‌های فلسطین در «باریکه نور»

«باریکه نور» به تهیه‌کنندگی سعید غفاری در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش می‌شود.

«باریکه نور» نخستین مستندی است که به تاریخ شفاهی فلسطین، سی سال حضور جریان‌های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران پرداخته است.

این مستند بر محور خاطرات آن‌هایی مبتنی است که آخرین نسل از ساکنان فلسطین به شمار می‌روند و بعدها مجبور به مهاجرت شدند. ما خاطرات این مردم از روزهای سکونت و بعد از مهاجرت اجباری از زبان خودشان مرور خواهد کرد.

«باریکه نور» به دنبال حلقه‌های مفقوده و نکته‌های ناگفته‌ای درباره تاریخ فلسطین است و همین دغدغه ما را به این سمت برد که مستندی درباره این کشور بسازیم.

این مستند که از تولیدات شبکه مستند سیماست و در هفته منتهی به‌روز قدس در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *