X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«شورای سیاست گذاری» به تدوین رسید/ نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی عرفان فرهادی که پیش از این در حوزه فیلم کوتاه فعالیت داشته است قصد دارد اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد.

به گزارش سینماپرس، علی عرفان فرهادی نویسنده و کارگردان درباره جدیدترین فعالیت های خود به صبا عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه برنامه سازی کودک مشغول ساخت برنامه ای با نام «شورای سیاست گذاری» و در حال نگارش فیلمنامه ای برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی هستم.

این کارگردان درباره برنامه «شورای سیاست گذاری» که قرار است برای شرکت در جشنواره کودک آنلاین آماده شود، توضیح داد: این برنامه در حال حاضر در مرحله تدوین و با همکاری موسسه شتاب دهنده محتوای کودک درحال تهیه است که صرفا برای پخش در فضای وب آماده می شود.

به گفته وی، به احتمال زیاد قبل از آنکه در جشنواره کودک آنلاین به نمایش درآید در بخش وب سری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان حضور خواهد داشت.

او درباره موضوع این برنامه گفت: برنامه «شورای سیاست گذاری» در ۱۰ قسمت تهیه شده که هر قسمت ۱۸ دقیقه است. هر قسمت ۵ کودک ۵ تا ۷ سال درباره موضوع ها و معضلات مختلف جامعه و جهان با یکدیگر گفتگو می کنند و موضوع هر قسمت با قسمت دیگر تفاوت دارد.

فرهادی روند تولید برنامه «شورای سیاست گذاری» را اینگونه بیان کرد: ایده پردازی این برنامه چند ماه طول کشید و من دو ماه و نیم است به این پروژه اضافه شدم. تولید این کار ۱۰ روز است به پایان رسیده و کل مرحله تولید ۶ ماه به طول انجامید.

وی افزود: ما برای تولید این برنامه از ۴۰۰ کودک ۵ تا ۷ سال تست گرفتیم، که از این تعداد ۶۰ -۶۵ کودک برای حضور در این برنامه انتخاب شدند. تنها بازیگر بزرگسال ما در این برنامه رئالیتی شو، عماد جاویدپور است.

کارگردان فیلم کوتاه «خویش انداز» درباره حضور برنامه «شورای سیاست گذاری» در سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که قرار است ۲۸ تا ۴ شهریور در اصفهان برگزار شود، عنوان کرد: بخش جدیدی با نام وب سری به جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان اضافه شده که مخصوص برنامه هایی است که برای فضای وب طراحی شده اند. اولین حضور برنامه «شورای سیاست گذاری» قبل از اکران در جشنواره کودک آنلاین در این جشنواره است که امیدوارم این برنامه به این بخش از جشنواره راه یابد. بعد از حضور در این دو جشنواره این برنامه از وی او دی ها پخش خود را آغاز می کند.

این کارگردان جوان درباره فیلمنامه فیلم بلندی که در دست دارد، اظهار کرد: این فیلمنامه موضوعی اجتماعی دارد و به نظرم این فیلم با دیگر فیلم هایی که در حال حاضر برای اکران در سینما ساخته می شوند تفاوت آشکاری دارد و هدف گذاری آن صرفا پخش در سینمای ایران نیست.

کارگردان فیلم کوتاه «من، تو، ما» در جواب این سوال که در نگارش فیلمنامه قرار است با اشخاصی همکاری کند، تشریح کرد: احتمال اینکه در فیلمنامه نویسی با شخصی همکاری کنم وجود دارد. اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا دو ماه آینده نگارش این فیلمنامه به اتمام می رسد و در حال حاضر مانند بقیه همکاران دیگر خود به دنبال سرمایه گذار و تهیه کننده برای ساخت این فیلم هستم.

وی در پایان انتقادی به انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) کرد و گفت: امیدوارم دلسوزان فیلم کوتاه، انجمن صنفی فیلم کوتاه را از دست زودتر به صنف رسیده ها و وضعیت انحصاری که در این صنف پیش آمده خارج کنند تا همه بتوانند در این حوزه، بدون انحصار و در شرایط یکسان فعالیت کنند. من به شخصه چند مدت است به دلیل شرایطی که در این صنف به وجود آمده و اعتراضی که به این وضعیت دارم، هیچ گونه فعالیتی انجام نداده ام و ترجیح من بر آن است زمان خود را در جایی صرف کنم که انحصارگرایی وجود نداشته باشد.

عوامل برنامه «شورای سیاست گذاری» عبارتند از بازیگر: عماد جاویدپور، دستیار کارگردان و برنامه ریز: امیر فرهادی، مدیر تصویربرداری: داریوش نستوه، ایده پرداز: پوپک کفیلی، دستیار کارگردان: پوریا فراهانی و مرضیه بهلولی، تصویربردار: داریوش نستوه و عباس ستایش، مصاحبه‌ کننده: مرضیه بهلولی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری پیوند سبز ایرانیان، صدابردار: علی غیاثوند، طراح دکور: شهنام رضایی، مدیر صحنه و طراح لباس: همایون کاشانی، گریم: پریسا کریمی، تدوین گر: علی کرمانی، دستیار تدوین: سجاد رادمنش و میثم سوری، ساخت تیزر: پوریا فراهانی، نورپرداز: مسعود خراسانی، میلاد عزت خواه و میلاد جعفری، طراح لوگو: سید محمد عطائی، موشن گرافیک: میلاد آقازاده، تهیه کننده: شتاب دهنده محتوای کودک.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *