X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

خالقان «بازی تاج و تخت» به کمپانی نتفلیکس پیوستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نتفلیکس با پیشنهادی هنگفت و با پشت سر گذاشتن رقبایی چون دیزنی‌پلاس، آمازون‌پرایم و اپل، دیوید بنیوف و دی‌بی‌ وایس را به خدمت خود گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورج،  دیوید بنیوف و دی‌بی وایس، تهیه‌کنندگان و خالقان سریال بزرگ «بازی تاج و تخت» با عقد قراردادی ۲۰۰ میلیون دلاری به کمپانی نتفلیکس پیوستند.

بنیوف و وایس دیگر برای شبکه HBO، محتوایی تولید نکرده و تنها به صورت اختصاصی برای نتفلیکس کار خواهند کرد. البته این قرارداد استثنایی دارد و آن تعهد این دو تهیه‌کننده به ساخت پروژه در جریان «جنگ ستارگان» برای کمپانی دیزنی است.

تد سارانتوس رئیس بخش محتوای نتفلیکس در این باره گفت: ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که دو نفر از استادان قصه‌گویی را در جمع خود داریم. دیوید بنیوف و دی‌بی وایس آدم‌هایی خلاق هستند که با آثار فوق‌العاده خود مخاطبانی راضی و خوشحال از گوشه و کنار جهان دارند. ما بیش از این دیگر طاقت نداریم تا ببینیم تخیل آنها چه چیزی برای مشترکان به ارمغان می‌آورد.

در بیانیه مشترک بنیوف و وایس از شبکه HBO تشکر شده است، اما هیچ حرفی از پروژه «کنفدراسیون» به میان نیامده است. «کنفدراسیون» نام سریال جدیدی است که بنیوف و وایس در سال ۲۰۱۷ آن را به این شبکه معرفی کردند و البته بلافاصله مورد انتقادهای زیادی قرار گرفتند. داستان این پروژه درباره آمریکایی است که در زمانه جنگ‌های داخلی اش، ارتش جنوب پیروز شده و برده‌داری برقرار مانده است.

ایده ساخت چنین پروژه‌ای آن هم توسط دو تهیه‌کننده سفید پوست حساسیت‌های زیادی را برانگیخت و آنها را به سواستفاده از مفهوم دردناک برده‌داری به عنوان دستمایه یک برنامه سرگرم‌کننده متهم کرد. به ویژه آن که رگه‌هایی از موارد حساسیت‌زا در این باره در سریال اخیر آن‌ها یعنی «بازی تاج و تخت» نیز قبلا سر و صدا کرده بود.

از همین رو از دو سال پیش تا کنون سرنوشت این سریال در هاله‌ای از ابهام فرو رفت تا اینکه در فوریه امسال، HBO اعلام کرد که برنامه کاری فشرده بنیوف و وایس باعث به تعویق افتادن پروژه شده است و نه حاشیه‌ها. با این وجود از شواهد امر پیداست که این پروژه به مرحله اجرا در نخواهد آمد.

بنیوف و وایس در ادامه بیانیه خود گفته‌اند: ما دوران تقریبا ۱۰ ساله بسیار زیبایی با HBO داشتیم و قدردان همه کسانی هستیم که احساسی همچون بودن در خانه به ما دادند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *