X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از درخشیدن فیلم های ارزشی «۲۳ نفر» و «منطقه پرواز ممنوع» تا حضور چهره های سیاسی/ وقتی مسئولان جشنواره حتی از اهدای کاتالوگ جشنواره هم دریغ کردند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینماپرس: هفتمین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باحواشی و اتفاقاتی همراه بود؛ مراسم اختتامیه جشنواره در حالی برگزار شد که فیلم های ارزشی حاضر در این روداد خوش درخشیدند و دست ۲ فیلم «۲۳ نفر» و «منطقه پرواز ممنوع» از جوایز متعدد پر بود؛ هرچند که برخی فیلم های ضد ارزش از جمله «بازیوو» نیز در این مراسم جوایزی را دریافت کردند اما در هر صورت انتخاب آگاهانه داوران و دست اندرکاران جشنواره و توجه به فیلم های ارزشی جای تقدیر داشت.

به گزارش سینماپرس حضور برخی چهره های سیاسی از جمله معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این رویداد جای بسی تأمل داشت! از سوی دیگر حضور مقامات استانی از شهردار گرفته تا استاندار و سخنرانی جداگانه آن ها نیز سوألات بسیاری را برای اهالی رسانه در پی داشت؛ سوألاتی از جمله اینکه آیا به واسطه نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور این افراد به نوعی فضای تبلیغاتی برای احزاب و جریان های خاص سیاسی محسوب می شود یا خیر!؟

از سوی دیگر بدرفتاری برخی از دست اندرکاران استان اصفهان با اهالی رسانه و حتی هنرمندانی که به عنوان مهمان از تهران آمده بودند باعث شد تا اهالی رسانه باز هم در گپ و گفت های خصوصی با یکدیگر خواهان برچیده شدن بساط جشنواره از شهر اصفهان و برگزاری این رویداد در شهری دیگر از جمله همدان باشند! قابل تأمل ترین نکته آنجا است که بسیاری از مهمانان تهرانی و اهالی رسانه برای حضور در مراسم اختتامیه مدت ها پشت در ورودی سیتی سنتر اصفهان معطل ماندند و سپس با پادرمیانی مسئول تشریفات تهران اجازه حضور در سالن مراسم را پیدا کردند! به اهالی رسانه گفته شد شما باید کارت دعوت در اختیار داشته باشید این در حالی بود که هیچ کارت دعوتی در اختیار آن ها قرار نگرفته بود و مسئولان جشنواره حتی از اهدای بسته فیلم های ابوالفضل جلیلی و کاتالوگ جشنواره هم دریغ کردند!؛ هرچند که بعداً شنیده شد این اقلام که اصولاً باید در اختیار همه مدعوین قرار می گرفت به برخی دست اندرکاران اجرایی و مهمانان خاص! اهدا شده است.

همچنین در این روز هرچند که مراسم اختتامیه جشنواره برگزار شد اما همچنان اکران فیلم ها برای کودکان و نوجوانان اصفهانی ادامه داشت. در این روز فیلم هایی مانند «هشتگ دوچرخه باز»، «بنیامین»، «منطقه پرواز ممنوع» و… به نمایش درآمدند.

اما در آخرین روز از برگزاری جشنواره شنیده شد که فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در فیلم‌های کودک در ۱۴۳ نقطه محروم کشور اکران شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *