X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اجرای دستور العمل بی بی سی توسط خانه سینما!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از آنکه شبکه معاند بی بی سی در اقدامی شتابزده بشارت ادامه دار بودن بیانیه های خانه سینما را داد، این نهاد به اصطلاح صنفی که همچنان در ماهیت قانونی آن تشکیک وجود دارد در اقدامی قابل توجه مبادرت به صدور بیانیه شماره دو نمود.

به گزارش سینماپرس، در این بیانیه که پیش از این شبکه معاند بی بی سی فارسی وعده صدور آن را در ادامه بیانیه قبلی داده بود آمده است: «خانه سینما در ادامه کوشش همه جانبه برای پی گیری خواسته‌های صنفی، حقوقی و قانونی اهالی سینما، کار گروه ویژه راهبردی خود را تشکیل داد. این کارگروه در نخستین جلسه، تصمیم گرفت تا اهداف زیر را با شتاب هرچه تمام تر دنبال کند:

یک) مقابله با رفتارها و اعمال فراقانونی و برخوردهای سلیقه ای با فیلم ها، موانع تولید و پخش آثار سینمایی و نگاه ملوک الطوایفی به مقوله سینما.

دو) برگزاری همایش تخصصی برای پاسخی منطقی و قانونی و حقوقی به این پرسش: قواعد حقوقی و قانونی مترتب بر فعالیت های سینمای کدام است؟

بدیهی است نتایج بررسی ها بزودی از سوی کارگروه اعلام خواهد شد.»

حال مشخص می شود به چه علت سال ۸۷ در اساسنامه خانه سینما که پیش از این نیز سابقه فعالیت سیاسی در پوشش صنفی را داشته، قید التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران حذف گردید! جالب است که همین امر نیز باعث تعطیلی خانه سینما در آن برهه زمانی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *