X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

غفلت از نوجوانان در تولیدات فرهنگی و انقلابی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد بامروت‌نژاد در نشستی با مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد و جمعی از فعالان فرهنگی استان یزد از یزد به عنوان بهشت تولیدات هنری انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: ایده اولیه ساخت فیلم منطقه پرواز ممنوع بعد از شهادت شهید مصطفی صدرزاده شکل گرفت و ۸۰۰ صفحه مطلب از این شهید والامقام و خانواده وی جمع‌آوری شد که این مطالب مبنای کار ساخت فیلم شد.

وی افزود: این فیلم بر مبنای یک رابطه پدر و فرزندی شکل گرفت و معتقدیم استقبالی که از این فیلم شده، به خاطر نگاه وی‌ژه شهید صدرزاده است زیرا وی معتقد بود که اگر شهید شوم، دستم برای کار فرهنگی بازتر خواهد بود و این فیلم هرچه دارد از نگاه شهید است.

بامروت‌نژاد بیان کرد: تاکنون شش محصول از شهید صدرزاده در قالب فیلم و کتاب تولید شده که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های ابوعلی کجاست، سرباز روز نهم و در مکتب مصطفی و … همچنین دو فیلم اشاره کرد.

تهیه کننده فیلم منطقه پرواز ممنوع با بیان اینکه مخاطب این فیلم نوجوانان هستند، عنوان کرد: متأسفانه در تولیدات فرهنگی و انقلابی مخاطب نوجوان به شدت مورد غفلت واقع شده و این نکته فراموش شده که نوجوان نه کودک است و نه بزرگسال.

وی با اشاره به اینکه کتاب، فیلم و موسیقی انقلابی و فرهنگی برای نوجوانان نداریم، تصریح کرد: نکته جالب اینجاست که این قشر به شدت مصرف کننده است و به شدت به دنبال فیلم و موسیقی، فضای مجازی و بازی است اما متأسفانه به شدت هم بی‌پناه است چون هرچه تولید می‌شود را دریافت می‌کند و در قبال دریافت‌های خود، قدرت تحلیل ندارد.

بامروت‌نژاد یادآور شد: سینما شبیه به صفحه اینستاگرام است و فیلم‌ها مثل پست‌های این صفحه هستند؛ وقتی یک پست لایک می‌خورد یعنی اینکه مخاطب این مطلب را پسندیده و اگر به دنبال جذب فالور باشیم، باید آنچه مخاطب آن را پسندیده را پررنگ‌تر کنیم.

وی همچنین با مقایسه سینما با یک جورچین ادامه داد: یکی از قطعات این جورچین فیلم است؛ این فیلم یا در جورچین جا می‌گیرد یا جورچین آن را پس می‌زند یا آنقدر زبانه‌ها و اضافات این قطعه سابیده می‌شود تا در جورچین جا بگیرد که نمونه اینها را طی این سال‌ها به خوبی در فیلم‌های مختلف دیده‌ایم.

بامروت‌نژاد، مخاطب را نیز یکی دیگر از قطعات این جورچین خواند و گفت: یک قشر از مخاطب منتظر سه‌شنبه است تا به سینما برود چون بلیط نیم‌بها است اما در مجموع به نظر می‌رسد قطعات این جورچین به نحوی چیده شده که یک عده اصلاً به سینما نیایند.

وی تصریح کرد: باید مخاطب مذهبی را وارد جورچین یا وارد صفحه اینستاگرام کنیم زیرا تا زمانی که مخاطب مذهبی به سینما نیاید، ساخت فیلم انقلابی رونق نمی‌گیرد.

بامروت‌نژاد با طرح این سوال که اکنون برای مخاطب مذهبی سالی چند تولید داریم، عنوان کرد: در حال حاضر مخاطب سینمای فعلی ایران چهار درصد مردم هستند و این ضرری است که سینما متحمل شده است در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: کلید حل مشکلات کشور در سینما است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *