X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

انتقام سخت از آمریکا باید سریع باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پژوهشگر تاریخ اسلام گفت که اگر می‌خواهیم جنگ نشود باید کاری کنیم که آنها از تکرار چنین جنایاتی پشیمان بشوند. اقدام ما در پاسخ به آمریکا باید سریع باشد، اگر چنین نباشد تبعاتی در کشورمان خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام شب گذشته در برنامه «جهان‌آرا» به بیان سخنانی درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی و ماجرای “انتقام سخت” پرداخت و گفت: الان بینندگان ما داغدار “حاج قاسم‌”اند، همه در خانه‌هایمان به یکدیگر تسلیت می‌گوییم. اگر الان فقط برای امنیت ملّی خود نگران باشیم، باید تمام تلاش خود را به‌کارگیریم تا پاسخ آنها را بدهیم؛ چراکه اگر این کار را نکنیم دفعات هم تکرار می‌شود؛ این شور و هیجانی که امروز ما در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی در میان مردم می‌بینیم بدین خاطر است که آنان امید دارند ما پاسخ سختی به آنها خواهیم داد.

کاشانی در جهان‌آرا: انتقام سخت از آمریکا باید سریع باشد

وی افزود: اگر برای امنیت کشور نگرانیم، باید چنان سیلی بزنیم که معاویه و یزید زمانه هرگز به خودش اجازه ندهد چنین کاری را تکرار کند، وگرنه قطعاً این کار را تکرار می‌کند آن هم با فرصت‌های زمانی کوتاه‌تر و تعداد بیشتر.

حجت‌الاسلام کاشانی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مردم سلحشور که با مشت‌های گره کرده به خیابان‌ها آمدند و فریاد زدنند، اگر به شکست عادت کنند، فقط به دنبال راه فرار می‌روند، اگر آن عزّت شکسته شود، بازیابی آن بسیار سنگین است و هویت، شخصیت، غرور و امنیت ملّی یکپارچه به باد می‌رود، اگر می‌خواهیم جنگ نشود باید کاری کنیم که آنها از تکرار چنین جنایاتی پشیمان بشود. اقدام ما در پاسخ به آمریکا باید سریع باشد، اگر چنین نباشد تبعاتی در کشورمان خواهد داشت.

سردار قاسم سلیمانی , امام خامنه‌ای ,

این استاد دانشگاه گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب که ما ایشان را نائب امام زمان (عج) می‌دانیم، می‌فرماید انتقام سخت؛ این یعنی اتفاقی که عبرت و در تاریخ ثبت می‌شود. مگر شهید سلیمانی صرفاً ژنرال نظامی بوده است؟ اگر واقعاً ژنرالی نظامی شهید شود، ما اینطور در خانه‌هایمان گریه می‌کردیم و به یکدیگر تسلیت می‌گفتیم؟ متأثر می‌شویم اما به این شکل نه، او محبوب دل‌ها و فردی شناخته شده در جهان بود. واقعاً چه کسی می‌تواند معادل چنین شخصی قرار بگیرد؟ کدام‌یک از مسئولان نظامی آمریکا را می‌شناسیم که شخصیتی مهم، تأثیرگذار و محبوب‌ همچون حاج قاسم سلیمانی داشته باشد؟

وی خاطرنشان کرد: آقای نبویان که من به ایشان ارادت دارم، چند روز پیش در برنامه شما شرکت کرد و به بررسی طرح FATF از روی اسناد پرداختند. به نظرم حداقل ۹۰ درصد برنامه بسیار محکم بود. فرض کنید آقای نبویان اشتباه گفتند، چرا برخی اشکال الکی وارد می‌کنند که اصلاً چرا باید ایشان به این برنامه می‌آمد یا نمی‌آمد؟ اگر اشتباه گفتند، در همین تریبون یا در تریبون‌های دیگر مسئولان بیایند و پاسخ بدهند؛ هرچه رصد کردم چیزی ندیدم؛ حتی برخی مشاوران رئیس‌جمهور که درباره آب خوردن رئیس‌جمهور هم اظهارنظر می‌کنند، چیزی نگفتند. اگر درست گفتند پس چرا خلاف آن دارید عمل می‌کنید و اگر اشتباه کرده چرا پاسخ نمی‌هید؟ یک جواب درست و حسابی از آنها دیده نشد. باید به مردم راست بگوییم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *