X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

روزهای سخت‌تری را هم پشت سر گذاشته‌ایم/ ضررها چگونه جبران می‌شود؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

احمد اطراقچی یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «چهل و هفت» به تهیه‌کنندگی ناهید دل آگاه که سه روز بعد از آغاز نمایش به دلیل شیوع بیماری کرونا اکرانش متوقف شد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به طور کلی اسفندماه زمان مناسبی برای نمایش فیلم‌ها نیست چون در این زمان جشنواره فیلم فجر به تازگی به پایان رسیده، مخاطبان از تماشای فیلم‌ها اشباع شده و خبرنگاران و عکاسان هم تازه از جشنواره رها شده‌اند بنابراین فرصت خوبی برای اکران فیلم‌ها نیست اما در این چند ماه اتفاقات عجیب و غریب دیگری هم رخ داد که مردم را به لحاظ روانی تحت‌الشاع قرار داد یعنی از شهادت سردار سلیمانی تا سقوط هواپیمای اوکراینی را داشتیم که همگی دست به دست هم داد تا مردم به لحاظ روانی شرایط خوبی نداشته باشند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا، این اتفاق ضریب پیدا کرد با این وجود بهترین راهکار در شرایط فعلی تعطیلی سینماها بود چون به هر حال سلامتی مردم و عوامل فیلم ما از هر چیزی مهمتر است در چنین وضعیتی کسی هم توقع ندارد که سینماها باز شوند بنابراین بهترین راهکار همان تعطیلی تا زمان مهار کرونا بود که علاوه بر این موضوع مردم به لحاظ روانی هم خود را بازیایند و به درجه‌ای برسند که بتوانند به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

اطراقچی عنوان کرد: دو هفته پیش اعلام شد که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده اما بلافاصله شورای اکران فیلم‌های نوروزی تشکیل جلسه داد و فیلم‌های نوروزی را مشخص کرد این در حالی است که هنوز تکلیف فیلم‌های ما مشخص نشده است به نظرم وقتی شرایط ویژه و فوق العاده‌ای مثل الان برای کشور پیش می‌آید باید کمی تامل و به این موضوع توجه کنیم که در این مدت اتفاقات ریز و درشتی در جامعه رخ داده و مردم به لحاظ روانی به هم ریخته‌اند پس در چنین شرایطی واقعا لزوم مشخص کردن فیلم‌های اکران نوروزی چه بود؟  

این کارگردان با بیان اینکه «چهل و هفت» تنها ۲ روز روی پرده بود، گفت: ما یک پکیج صد میلیون تومانی برای این فیلم تدارک دیده بودیم که از ساخت تیزر تا پوستر را شامل می‌شد اما با شرایط پیش آمده هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشد پس ای‌کاش این ضرر و زیان‌ها جبران شود از طرف دیگر ما ۲ سال برای نمایش این فیلم زحمت کشیدیم چون «چهل و هفت» پشت سد اکران مانده بود ضمن اینکه پیش از آن هم برای ساخت فیلم هزینه زیادی صرف کرده بودیم. واقعا چگونه می‌شود این ضررها را جبران کرد؟ می‌خواهم بگویم همه این عوامل دست به دست هم داد تا فیلم ما نابود شود.

وی در پایان بیان کرد: می‌دانم که روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم، ما در این مدت عزیزانی را از دست داده‌ایم که درگذشت هر یک از آن‌ها قلب ما را رنجانده و باعث شده‌است به لحاظ روحی وضعیت خوبی نداشته باشیم با این وجود مردم ایران یک ویژگی خوب دارند که آن «در کنار هم بودن» است. باید این را به یاد داشته یاشیم که ما روزهای سخت تر از این را هم پشت سر گذاشته‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم. بنابراین امیدوارم ضمن حفظ روحیه با همدلی و رعایت نکات بهداشتی بتوانیم به زودی به شرایط عادی برگردیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *