X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

زمانی که در تریبون‌های رسمی شاهد استفاده از واژگان بیگانه هستیم یعنی به این دغدغه و مطالبه رهبری بی توجهی کردیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس حوزه هنری گفت:شعرا در زنده نگه داشتن زبان فارسی زحمت زیادی کشیدند و امیدوارم سال آینده با دست پر خدمت رهبری برسیم.

به گزارش سینماپرس، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگاران جوان، در حاشیه برنامه شب شعر «دیدار ماه» گفت: جلسه دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب از سی سال قبل به ابتکار ایشان برپا شده است.

رئیس حوزه هنری گفت: این دیدار به تایید و تاکید معظم له به منظور تکریم و اهتمام به بزرگداشت زبان فارسی که با تمدن و تفکر ما یکی بوده و ارتباط مستقیم دارد، اهمیت داشته و دارد.

او افزود: رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های خود را درباره اتفاقات و حوادثی که برای زبان فارسی در سال‌های اخیر پیش آمده بیان کردند، اما سال گذشته به طور صریح گلایه کردند و این نشان داد که ما از خواست و مطالبه رهبری خیلی عقب هستیم البته شعرا و ادبای ما در زنده نگه داشتن این زبان زحمت‌های زیادی کشیدند، اما زمانی که ما در تریبون‌های رسمی شاهد استفاده از واژگان بیگانه هستیم یعنی به این دغدغه و مطالبه رهبری بی توجهی کرده و امیدواریم سال آینده با دست پر خدمت رهبری برسیم.

مومنی شریف در پایان با اشاره به درخشش شعرا درسال گذشته گفت: شعرای ما در اتفاقات و حوادث سال گذشته یعنی سال ۹۸ خوش درخشیده و کارنامه شعرای ما به عنوان زبان ملت در حوادثی نظیر سیل، کرونا و اوج آن در سال گذشته یعنی شهادت سردار عزیز ملی ما شهید سلیمانی کارنامه قابل قبولی بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *